Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-29, 20:21
Dwa kompletnie różne silniki. 1.2 16V jest głośniejszy, więcej pali, jest daleko mniej dynamiczny. Jeśli zamierzasz jeździć po mieście, to 1.2 jak najbardziej ok, ale jeśli trochę trasy, jazdy podmiejskiej, to zdecydowanie 0.9 TCe.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-29, 21:36
Jeżeli ktoś uważa że D4F czyli 1.2 16v jest mułowaty i głośny to chyba nie maił okazji prowadzić takiego samego auta z tym, że silnikiem 1.0 Sce. Ja niestety miałem i uważam, ze wprowadzenie tego silnika do sprzedaży to strzał w kolano dla Dacii i Renault. Ten silnik pracuje fatalnie, nie daje rady w Sandero II a co dopiero w loganie czy MCV II, jest strasznie głośny, brzmi jak kosiarka ( dosłownie), w ogóle nie jeździ, aby przyśpieszał trzeba kręcić go do 4 tyś obrotów, na wolnych obrotach się telepie dla mnie tragedia. Miałem 1.2 16v i przytrafiła mi sie możliwość jazdy sandero z 1.0Sce, myślałem, ze zostanę miło zaskoczony a wyszło wręcz przeciwnie. Najlepszym rozwiązaniem jest wzięcie 0,9Tce ale uważam, ze gdy komuś trafi sie 1.2 16v z mniejszym przebiegiem, i lepszym stanie technicznym i wizualnym brał bym ten drugi. Co do przebiegów to tak naprawdę ciężko jest powiedzieć ile wytrzymają te silniki. D4F produkowany jest od 98/99r z lekkimi zmianami bez problemu znajdą sie auta z tym motorem które mają nalatane ponad 300tyś km a z tego co kiedyś czytałem przy dbaniu o ten silnik bez problemu można wykrecić 400-500tys km. o 0,9Tce nie znalazłem w necie egzemplarzy ktore miały by jakieś gigantyczne przebiegi.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-10-29, 22:01
Dudu$ ale przebiegi 300 tys w autach 10-15/lat to Norma I nie jest to jakis gigantyczny przebieg. Tylko w PL starsze auta maja po 150 tys. No I zgadzam sie, 300-400 tys to wiekszosc silnikow Robi na miekko.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-10-29, 22:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-29, 23:11
kochelet1 napisał/a:
ja mam 1,2 i myślę czy zmienić na tce 90
jednak d4f to spradzona nie zajebywalna konstrukcja.
a tce??
czy warto wymieniać ? musisz sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. jak wcześniej pisałem 0.9Tce jest na pewno dynamiczniejszy ale i tak nie jest to demon prędkości. Spalanie będzie porównywalne, w mieście maks 0,7l/100km w trasie maks 1l różnicy ale wszystko zależy od kierowcy i prędkości z jaką się poruszamy. Szwagier w MCV II 0.9 Tce na trasie osiągnął spalanie na poziomie 4,3l/100km mi w moim byłym MCV II 1.2 16v udało się na trasie zejść do 4,5l/100km. osobiście bym nie zmieniał auta, wiesz co masz i wiesz ile włożywszy w to auto i co robiłeś. Jezeli kupisz używke Tce to zaraz będziesz musiał sprawdzić hamulce, olej filtry itp. Ja bym nie zmieniał tylko jeździł tym co masz i cieszył się bezawaryjna eksploatacja
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-10-30, 14:00
dudu$ - jeździłem 1.2 16V, jak i 1.0 SCe. Oba są głośne, ale z dwojga złego wolę dźwięk 1.0 SCe, niż 1.2. SCe, jak dobrze podkręcisz, to chce przyspieszać, a z 1.2 ciężko coś wykrzesać.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
jurek, nie wiemy na ile (jaki przebieg) turbina była projektowana (nie mylić z celowym postarzaniem produktów, mimo, że efekt podobny). Bardzo możliwe, że będzie wymagała remontu lub wymiany.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-10-30, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-10-30, 14:39
Belphegor napisał/a:
dudu$ - jeździłem 1.2 16V, jak i 1.0 SCe. Oba są głośne, ale z dwojga złego wolę dźwięk 1.0 SCe, niż 1.2. SCe, jak dobrze podkręcisz, to chce przyspieszać, a z 1.2 ciężko coś wykrzesać.
Wiesz wszystko zależy od tego co komu pasuje, mnie nie podoba się dźwięk kosiarki a taki według mnie wydobywa z siebie 1.0 Sce. Zapytałem się również swojej małżonki który z tych silników według niej jest głośniejszy i jednoznacznie oznajmiła 1.0Sce. A co do samego 1.2 16v to wszystko zależy z którego roku było dane auto i jaką normę Euro spełniało. Miałem do porównania przez 1,5 roku Swojego MCV II z 2014r spełniającego Euro 5 i teściowej sandero II z 2015 r. z normą Euro 6. Sandero było o wiele głośniejsze od mojej MCVki i wolniejsze, przyśpieszenie również było gorsze jak i praca silnika na biegu jałowym ( bardziej drgał silnik co odczuwalne było na kierownicy ale i tak nie było to aż tak uciążliwe jak w 1.0Sce). Ja złego słowa na Swój silnik nie mogłem powiedzieć, na prawdę przyśpieszał elegancko i nie jeden lepszy pojazd mógł się zdziwić
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 888 Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-30, 18:35
Mój 1.0 sce przycichł po dotarciu, albo ja ogłuchłem ;) Jednak nie. Teraz mogę słuchać cichej muzy w tle o ile nie podkręcam obrotów. Co do przyśpieszenia to nie jest wyścigówką, do tego krótkie przełożenia. To zniechęca do szybkiego ruszania spod świateł. Przed wyborem zastanawiałem się między sce a tce. Zrezygnowałem z tce ze względu na turbo i dodatkową elektronikę - co podejrzewałem - mogło być awaryjne. Zresztą takie obawy przedstawił także autor opisujący walory i awaryjność silnika tce, do którego link podałem wcześniej. Na razie jestem zadowolony z mojego wyboru.
Ja zamieniłbym mojego 1.2 16v na 0.9 Tce ze względu na dwie rzeczy:hałas silnika i skrzyni biegów . Jechałem 0.9 Tce w Sandero stepway i w Clio - oba są dużo przyjemniejsze .
Hałas z silnika jako tako zmniejszyłem przez maty butylowe natomiast skrzynia biegów ma, jak dla mnie ,niezbyt przyjemny dźwięk szczególnie na trzecim biegu i niewiele to wyciszenie pomogło.Nie wspominając o tym,że jest mało precyzyjna,trochę toporna.
Przy moich niewielkich przebiegach <10tys. rocznie nie miałbym obaw co do żywotności.
Jeździłem Clio III z 1.2 16V, głośny był dopiero powyżej 100km/h. Miał po prostu wysokie obroty, bardzo wysokie. Jeśli chodzi o dynamikę, to był całkiem niezły.
Teraz mam TCe90 w SS, auto jest dynamiczne, a jedyny hałas to własnie powietrze I koła, przy dużej prędkości. V bieg, powyżej 140 to już dynamiki nie ma wcale. Ale mi to wystarcza.
Nie jestem w stanie tym autem spalic więcej jak 8 l/100km. Nie jestem też w stanie na dłuzszą metę spalić mniej jak 7. Umiem dojechać w trasie na zużyciu 6ltr/100, ale jak przestaję się pilnować zaraz jest 6.7. Dla mnie to I tak mało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum