Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwszeństwo na skrzyżowaniu
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-10-31, 19:49   

Powolny pierwszy tu wszystkich straszył sądami, więc wyluzuj. To tylko opinia. Pierwszy zacząłeś mnie obrażać, wcześniej pisałem grzecznie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2018-10-31, 20:26   

eplus napisał/a:
wyluzuj.

Vice versa. Zamiast kwestionować wszystko co napiszę, sięgnij do kodeksu i jeśli stwierdzisz nieścisłość, błąd, czy też moją nadinterpretację przepisów, napisz przywołując konkretny przepis. Do tej pory nie udało ci się niczego podważyć, a swoją frustrację maskujesz inwektywami pod adresem twórców prawa, bądź moim.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-11-01, 09:28   

Czy ktoś, kto wymyślił kategorię dróg niepublicznych był w pełni poczytalny? Wyjazd z takiej drogi jest włączaniem się do ruchu, co radykalnie zmienia status pojazdu znajdującego się na niej. Może to być wyjazd z parkingu lidla, ale często jest to prawdziwa, długa na pół kilometra asfaltowa droga z chodnikami, znakami itp. - po prostu 30 lat temu mieszkańcy zmuszeni byli cofnąć się z płotami o 2 metry, aby zapewnić sobie przejazd. Grunt formalnie jest ich. Drogi takie nie mają z reguły żadnych tabliczek - status "niepubliczności" wychodzi na jaw po fakcie (po kolizji).

Kol. hak nie musi odpowiadać, to pytanie retoryczne, ku przestrodze reszty userów.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-05, 12:43   

Kilka dni temu w mojej dzielnicy widziałem zdarzenie widoczne na poniższym filmiku ;
https://youtu.be/KbZOnqhwq_M
Kobieta kierująca Polo skręcała w prawo z obszaru asfaltu zamalowanego białymi liniami .
Kierowca wywrotki skręcał w prawo ze środka ulicy i o mało nie zmiażdzył małego vw :!:
Kto jest w tym przypadku winny :oops: :?:
Kierowca wywrotki jest nietutejszy , kierująca polo - miejscowa .....
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-05, 13:13   

Jeżeli kierująca VW była na obszarze wyłączonym z ruchu to de facto nie miała prawa tam przebywać (zawsze w głowie rysuję sobie e tym miejscu betonowy kloc).

Prawidłowym miejscem do wykonania manewru jest to z którego skręcała wywrotka. Kierujący miał prawo nie widzieć malucha - kwestia martwego pola.

Pytanie kto był pierwszy na kresce skrzyżowania. Bo jeżeli wywrotka stała pierwsza i VW dojechało później to kierująca nie dość że złamała przepisy to jeszcze jest bezmyślna.

Jeśli zaś wywrotka dojechała na skrzyżowanie po VW to można mu zarzucić brak przewidywania manewru niewłaściwie zaparkowanego VW - bo oznaczałoby to że widział to auto więc argument o martwym polu odpada.


To czy ktoś jest miejscowy czy nie nie ma znaczenia.
Tzn miejscowy pewnie jeździ jak jego ojce i dziadowie nie zwracając uwagi na organizację ruchu...
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2020-07-05, 14:25   

nie będę powtarzał słów kol. kapelusznik - podpisuje się ręcyma i nogyma
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2020-07-05, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2020-07-05, 20:44   

Do wskazania winnego należałoby ustalić fakty. Filmik przedstawia jedynie skutek, a nie przebieg zdarzenia. Jeśli kierująca VW jechała za samochodem ciężarowym i postanowiła go wyprzedzić przejeżdżając po obszarze wyłączonym z ruchu, to możemy mówić o jej winie. Nie wyobrażam sobie natomiast sytuacji, by to kierujący samochodem ciężarowym wyprzedził VW i wykonał manewr skrętu, przecinając tor jazdy dopiero co wyprzedzonemu pojazdowi VW. Wtedy można by było mówić o wyłącznej winie kierującego autem ciężarowym. Kolejną możliwością jest fakt poruszania się obu pojazdów równolegle, a następnie jednoczesne podjęcie manewrów skrętu. Tu można by mówić o winie obopólnej, bo kierująca VW, widząc obszar wyłączony z ruchu powinna zmienić pas ruchu i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi ciężarowemu. Ten jednak także nie powinien wykonywać manewru skrętu wiedząc, że po prawej miał pojazd poruszający się w tym samym kierunku. Powinien przed przystąpieniem do manewru ustalić, czy ten pojazd kontynuuje jazdę, lub się zatrzymał. Żaden manewr wykonywany na drodze nie może być wykonany bez upewnienia się, czy jego wykonanie nikomu nie zagraża.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-07-05, 21:11   

Jeśli małe auto jest całe na paskach i stoi, to duży uderzył w obiekt znajdujący się poza terenem ruchu i go uszkodził. To samo, jakby zjechał z asfaltu i uderzył w dom. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-07-06, 05:21   

Stoi bo na filmie widzimy tylko zakończenie zdarzenia. Domy mają to do siebie że nie poruszają się.
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-07-06, 11:26   

eplus napisał/a:
Jeśli małe auto jest całe na paskach i stoi, to duży uderzył w obiekt znajdujący się poza terenem ruchu i go uszkodził. To samo, jakby zjechał z asfaltu i uderzył w dom. :lol:


Ze względu na wysokość (liniii na jezdni) porównałbym raczej do nisko ściętego trawnika. Tak jakby zjechał z asfaltu i uszkodził trawę - lub coś, co ktoś nierozważnie na trawniku zostawił.
_________________
Spritmonitor.de
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-07-06, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 454
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-04-18, 16:14   

Kilka dni temu kamerka w mojej sandero nagrała taką sytuację ;
https://youtu.be/T5UBSxb924I
Jadący przede mną citroen chciał skręcić w lewo , wyjeżdżąjąc z drogi podporządkowanej .
Z naprzeciwka również wyjeżdża z drogi podporządkowanej inne auto i też skręca w lewo .
Obaj kierowcy powinni minąć się mając tego drugiego po prawej ręce .
A jak oni to zrobili :roll: :shock:
_________________
sandero ma bratanek a ja mam captur
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-04-18, 19:42   

wlodarek1 napisał/a:
Jadący przede mną citroen chciał skręcić w lewo , wyjeżdżąjąc z drogi podporządkowanej .
Z naprzeciwka również wyjeżdża z drogi podporządkowanej inne auto i też skręca w lewo .
Obaj kierowcy powinni minąć się mając tego drugiego po prawej ręce .

W zasadzie obaj kierujący powinni dojechać do osi jezdni drogi z pierwszeństwem i dopiero potem wykonać skręt w lewo. Zatem powinni minąć się lewą stroną. Poniekąd nie dziwi mnie zachowanie tych kierujących, bo takie sytuacje są nagminnie wykorzystywane przez osobników szukających okazji do naprawienia swojego auta na koszt ubezpieczyciela sprawcy kolizji. Włączony lewy kierunkowskaz, to co najwyżej mandat za błędne sygnalizowanie zamiaru skrętu (ktoś zapomniał wyłączyć kierunkowskaz i mruga lewym, choć jedzie prosto). Sprawcą kolizji byłby w takiej sytuacji ten skręcający w lewo.
Pozdrawiam.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne