zwirz, może i by wydali samochód, a do tego do podpisu oświadczenie o przyjęciu odpowiedzialności za ewentualne szkody na Tobie i innych ludziach bierzesz na siebie :)
Ale na zdrowy rozum, kto Ci może wydać coś co jest niesprawne i stanowi zagrożenie zdrowia lub życia?
_________________ Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2018-11-20, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe co na to prawo, bo skoro auto opłacone, ubezpieczone, zarejestrowane na Ciebie to jak byś pojechał z Policją że Twoją własność trzymają i nie chcą oddać to ciekawe czy by wydali czy nie...
Jasne, powinni oddać, ale... samolot (cyt. "Miś").
Prędzej nieszczęsny klient dostałby mandat za fałszywy alarm.
Sprzedający ma zakaz sprzedaży produktów niebezpiecznych (art. 449(1) kc). Ale to nie oznacza, że jako dłużnik nie jest w zwłoce -- czyli oprócz odszkodowania (zwracam na źródłosłów: "odszkodowanie" pochodzi od "szkoda"! nie ma szkody, nie ma odszkodowania!) wierzycielowi (kupującemu) przysługuje także prawo odstąpienia od umowy (art. 491 par. 1 kc).
To pytanie już zadawałem, powtórzę: czy kupujący zwrócił się do sprzedającego o zwrot zapłaconej ceny -- a diler odmówił oddania pieniędzy? Jeśli tak, to jest temat; jeśli nie, to tematu nie ma.
(Zastanawiałem się nad kwestiami odpowiedzialności z tytułu rękojmi -- ale właściwie skoro do sprzedaży jako takiej nie doszło (brak wydania rzeczy), to nie można dochodzić swego z tytułu wad. Ale tak czy inaczej działanie art. 491 kc jest silniejsze.
An może by się tak w końcu pokusił o przeczytanie warunków zawartej umowy kupna?
Cytat:
WYDANIE FABRYCZNIE NOWEGO POJAZDU
5.1. Wydanie pojazdu Kupującemu nastąpi w salonie sprzedaży Sprzedawcy, w
którym Kupujący zawierał niniejszą Umowę. (siedziba lub zakład Sprzedawcy).
Sprzedawca wyda, a Kupujący odbierze zamówiony pojazd w terminie określonym
w treści Umowy, a szczegółowa data odbioru zostanie uzgodniona ze Sprzedawcą.
Wraz z pojazdem Sprzedawca wyda Kupującemu wszelkie elementy jego
wyposażenia i sporządzoną w języku polskim książkę obsługi.
5.2. W przypadku niewydania pojazdu przez Sprzedawcę Kupującemu w dacie
ustalonej zgodnie z pkt 5.1. powyżej, Kupujący może wezwać Sprzedawcę do
wydania pojazdu w ciągu kolejnych 45 dni od otrzymania wezwania. Wezwanie
powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane do Sprzedającego listem
poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub złożone w salonie sprzedaży
Sprzedającego, w którym Kupujący zawierał Umowę.
Nowa data ustalona w ten sposób będzie wtedy traktowana jako „Ostateczny
Termin Dostarczenia”. Jednakże Strony, w przypadku zaistnienia „siły wyższej”
uniemożliwiającej dostarczenie fabrycznie nowego pojazdu w Ostatecznym Terminie
Dostarczenia mogą ustalić, że termin ten zostanie przedłużony o czas trwania
„siły wyższej”. Siła wyższa oznacza zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, którego Strony
nie mogły przewidzieć (strajk, wojna, paraliż komunikacyjny itp… ), zdarzenie o
charakterze katastrofalnym itp… 5.3. W przypadku, gdyby Sprzedawca nie dostarczył fabrycznie nowego pojazdu
najpóźniej w terminie określonym jako Ostateczny Termin Dostarczenia, z przyczyn
leżących po jego stronie, Kupujący będzie mógł w terminie 10 dni (dziesięciu) od
upływu Ostatecznego Terminu Dostarczenia odstąpić od Umowy, na piśmie w formie
listu poleconego przesłanego do Sprzedawcy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
lub przez złożenie oświadczenia w salonie Sprzedawcy, w którym Kupujący zawierał
Umowę. W takim przypadku, Sprzedawca odda Kupującemu zadatek w podwójnej
wysokości, w ciągu 10 (dziesięciu) dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę ww.
pisma o odstąpieniu od Umowy.
5.4. W przypadku, gdy wykonanie Umowy nie jest możliwe z przyczyn niezależnych
od Stron (np. wycofanie modelu pojazdu z produkcji, działanie „siły wyższej”) lub
w wyniku okoliczności, za które obie Strony ponoszą odpowiedzialność, zadatek
zostanie zwrócony Kupującemu w wysokości, w jakiej został on wpłacony, w
terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia, w którym Sprzedawca powziął wiadomość o
niemożliwości wykonania Umowy. 5.5. Strony postanawiają, że w przypadku zaistnienia „siły wyższej”
uniemożliwiającej dostarczenie fabrycznie nowego pojazdu zgodnie z Umową
termin może być przedłużony przez Strony o czas trwania „siły wyższej”.
Artykuł VI
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
6.1. W przypadku nieodebrania pojazdu przez Kupującego w dacie ustalonej zgodnie
z pkt 5.1. powyżej, Sprzedawca może wezwać Kupującego do odbioru pojazdu.
Wezwanie powinno być sporządzone w formie pisemnej i przesłane do Kupującego
listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i zawierać żądanie odbioru
pojazdu w terminie 45 (czterdziestu pięciu) dni od otrzymania tego listu przez
Kupującego.
6.2. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze pojazdu w terminach wyznaczonych
zgodnie z pkt 6.1. z przyczyn leżących po jego stronie, Sprzedawca będzie mógł
w terminie 10 (dziesięciu) dni od upływu powyższego terminu od Umowy odstąpić
na piśmie w formie listu poleconego przesłanego do Kupującego za zwrotnym
potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca
zwróci Kupującemu zaliczkę w terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia odstąpienia od
Umowy.
6.3. Kupujący może od Umowy odstąpić w przypadku i na warunkach określonych
w Art. 5.3. i Art. 2.2.
Artykuł VII
SPORY
Wszystkie spory wynikające lub związane z wykonaniem niniejszej Umowy
rozwiązywane będą w miarę możliwości polubownie. W razie braku polubownego
rozwiązania, spory rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwości ogólnej.
Artykuł VIII
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY I REKLAMACJE
8.1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego odpowiedzialność za jakość rzeczy na
podstawie przepisów o rękojmi za wady rzeczy uregulowanej w przepisach ustawy
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ze zmianami.
8.2. Reklamacje należy zgłaszać w Autoryzowanej Stacji Obsługi Sprzedawcy
(adres Sprzedawcy lub na stronie www.renault.pl) lub przesyłać na piśmie na adres
Sprzedawcy wskazany w Umowie, niezwłocznie po wykryciu usterki. Umówienie
wizyty w Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) może nastąpić telefonicznie (nr
telefonów zakładu Sprzedawcy podane w Umowie) lub drogą mailową.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Kupującego w ciągu 14 dni od otrzymania
żądania.
Reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z przepisami
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-20, 14:25
Oczywiście- zgodnie z umową należy wezwać sprzedawcę na piśmie do wydania samochodu w podanym terminie.
Treść umowy może się różnić w zależności od dealera. Np. u mnie było ciut inaczej a zamiast tych 45 i 2x10 dni było po 30 dni. Ja korzystałem z takiego "wezwania na piśmie", chociaż tylko "dla zasady", bo po zsumowaniu tych terminów sprzedawca i tak miał ok. 3 miesiące na wydanie samochodu a wyrobił się w pierwszym terminie 30 dni.
Ale i tak ta umowa nie przewiduje sytuacji, gdy klient zapłaci 100% ceny zakupu i zarejestruje i ubezpieczy nie otrzymując samochodu...
Poza tym w ten sam sposób mogą zatrzymać samochód już wydany i używany, np. podczas przeglądu gwarancyjnego.
No to może tak. Kupujesz buty np. na sylwestra. Wybrałeś, idziesz do kasy płacisz, ale sprzedawczyni w trakcie pakowania mówi – o przepraszam, podeszwa się chyba odkleja. Nie mogę wydać butów bo wada może się powiększyć, lub może się Pan/Pani przewrócić i nas skarżyć za sprzedaż towaru z wadą o której sprzedawca wiedział. Odbierze Pan/Pani towar jak przyjedzie rzeczoznawca i buty ulegną naprawie.
A kiedy to nastąpi?
No nie wiem, te podeszwy były pewnie produkowane w Pcimiu to się odklejają, te z Wąchocka są OK, ale Panu/Pani nie wymienimy bo już zapisałam w systemie i bym miała za dużo kłopotu z odkręcaniem zakupu - proszę czekać może damy odpowiedź za miesiąc lub dwa... .
No to tak...
Dostałem dziś info o terminie wydania najwcześniej połowa grudnia....
Jestem w takiej samej sytuacji co kolega metalic, tzn. opłacone w kredycie 50/50 (nie %rrso), auto zarejestrowane, dziś mija termin zapłaty polisy. Na razie negocjuję kwotę na akcesoria z cennika, ale jak ktoś już tu napisał - polisa leci, gwarancja chyba też...Rozwala mnie tylko fakt, że salon nic od siebie nie zamierza dać - czeka na decyzję Renault Polska. Też jestem sprzedawcą i jak ktoś mi nawala z terminem to ja świecę oczami przed klientem, a potem załatwiam sobie resztę z dostawcą. Czekam na odpowiedź z salonu - jeśli się nie dogadamy to mam nadzieję, że obejdzie się bez sądu itp.
PS
Moje auto według sprzedawcy jest z 30/08/2018 poprosiłem o taką informację i taką odpowiedź uzyskałem. Tyle czasu nie wiedzieli ??? Dziwne.
Ostatnio zmieniony przez cichy78 2018-11-20, 16:01, w całości zmieniany 1 raz
Sprawa w końcu się ruszyła i wygląda na to, że w przyszłym tygodniu wszystko się rozwiąże. Nowe oprogramowanie jest już dostępne i wgrywane sukcesywnie do czekających samochodów.
Ciekawi mnie tylko cały czas czym się różni to oprogramowanie od innych aktualizacji softu. Co w nim poprawiali itp. Oby wgrany soft był wersją ostateczną i zapewniał dobrą pracę silnika
Jak odbiór auta dojdzie do skutku to opiszę szczegółowo co zaproponowano mi w ramach rekompensaty i jak salon (sprzedawca) starał się zadbać o klienta.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-11-22, 23:08
metalic napisał/a:
Nowe oprogramowanie jest już dostępne i wgrywane sukcesywnie do czekających samochodów.
To fanie, wreszcie będziesz miał Dustera (ale myślę, że mogli Ci wcześniej wydać auto z informacją, że przedzwonią do ciebie celem stawienia się na aktualizacje oprogramowania).
Dziś odebrałem auto. Mimo poślizgu i komplikacji wszystko zakończyło się pomyślnie. Wszystkie opóźnienia i problemy były spowodowane z winy producenta(importera) więc nie mogę za to winić salonu.
Salon Auto-Zięba Katowice mogę z czystym sumieniem polecić. Kontakt ze sprzedawcą rewelacyjny i wszystko sprawnie prowadzone. Do tego udało się w ramach rekompensaty uzyskać dofinansowanie w wysokości 1800zł do kół zimowych.
W osobnym temacie napiszę trochę na temat mojego Dustera.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie porady i zainteresowanie moją sprawą.
No to gratulację, będziesz na pewno z autka zadowolony. Tak przy okazji, to dobrą rekompensatę na te koła Ci dali, ale z tego co wiem, tam ogólnie czyli u Zięba Katowice można fajne rabaty wytargować. Wiem, bo sam tam kupowałem swojego Dusterka, i chociaż jestem z Podkarpacia to opłaciło mi się tam jechać. Kontakt miałem również rewelacyjny, wszystko załatwiłem drogą mailową. Pozdrawiam, i życzę miłego użytkowania Dusterka.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29, 13:18
A to wstrzymanie wydań samochodów dotyczy tylko 4x4?
Bo jestem umówiony na 5 grudnia bo auto cały czas nie pracuje jak należy i się zastanawiam czy wgrają mi jeszcze coś nowszego niż to co mam. Ostania aktualizacje oprogramowania mi wgrywali w połowie października. I co prawda poprawa jest, ale dalej jeszcze daleko do poprawnego działania silnika :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum