Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-14, 20:08   

Oto cytat z lpg-forum o silniku H4M:
"Takie samo auto jak w temacie. Luzy sprawdzone po 37tyś. Ponad połowa na dolnej lub górnej granicy, dwie szklanki jeśli dobrze pamiętam poniżej dolnej. W sumie to chyba nie było ani jednej której nie trzeba było ruszyć. Część pozamieniano, część poszła do szlifu. Auto odstawione na kilka dni i tyle. W drugim aucie mamy K4M i człowiek trochę się odzwyczaił od zaglądania do luzów. Tym bardziej boli że nie jest to już zwykłe kręcenie śrubkami jak w K7M. Tak czy inaczej luzy spisane i za kolejne 30tyś do sprawdzenia. Zobaczymy co wyjdzie. Podobno ten silnik już z fabryki schodzi średnio wyregulowany. Krótko mówiąc, montujcie gaz i sprawdzajcie luzy jak najszybciej. Wciąż wychodzi kosztowo na plus a uniknie się przykrej niespodzianki."
I kolejny cytat:
" w jednej robionej u nas z przebiegiem 8ooo km po 15 ooo na LPG straciła się kompresja. Po sprawdzeniu nie było luzów, głowica do roboty. Po naprawie głowicy auto przejechało 1500 km na Pb po czym dokonaliśmy uruchomienia instalacji i kontroli parametrów: zero poprawek, korekty i AFR wzorowe, auto ma sondę szerokopasmową. Najwyraźniej faktycznie
da-fit napisał(a):
już z fabryki schodzi średnio wyregulowany.

masakra, zabaweczka nie silnik. Od tego czasu ich nie gazujemy!"

Czyli podjąłem dobrą decyzję nie zakładając lpg do mego Dustera.
link do tego wątku: http://lpg-forum.pl/ranau...16v-t67431.html
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-08-14, 20:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
RAV Wroclaw 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: SCE 100
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Wroclaw/Prümzurlay
Wysłany: 2018-08-18, 21:51   

Witam wszystkich użytkowników Dacii. Jestem od wczoraj dumnym posiadaczem Lodgy w wersji silnikowej SCE 100 bez LPG. Odrazu zaznaczę, że zawsze byłem przeciwnikiem tego wynalazku i nie zamierzam go instalować w moim aucie. Z racji miejsca zatrudnienia i zamieszkania auto zakupiłem u niemieckiego dilera. Przeczytałem prawie cały wątek i po sprawdzeniu karty serwisowej również nie widzę pozycji odnośnie regulacji/wymiany szklanek zaworowych. Jestem z zawodu elektronikiem ale przez wszystkie lata użytkowania aut naprawiłem już dwa silniki ( 1.6 16v Opel vectra i 1.4 16v Ford fiesta.). Ten ostatni ma dokładnie taką samą konstrukcję rozrządu jak moja Lodgy, czyli szklanki ale tam był pasek rozrządu. Instrukcja serwisowa również przewidywała wyciąganie silnika z budy natomiast ja wykonałem wszystko w zabudowanym aucie (trzeba było jedynie trochę więcej się pogimnastykować i poopuszczać i popodnosić silnik). Przejechałem na nim 13 tys. w niecały rok ale niestety poprzedni właściciel poczynił tyle złego, że tylko patrzyłem jak tłok wyjdzie bokiem. Aż w końcu stwierdziliśmy z żoną, że trzeba się pozbyć parcha i kupić coś nowego. Z racji ceny padło właśnie na Lodgy. Jeśli będę mógł komuś w jakikolwiek pomóc to zapraszam do kontaktu a ze swojej strony liczę, że w przypadku jakichś problemów również będę mógł liczyć na poradę. Auto jest na 3 letniej gwarancji na silnik i raczej nic nie powinno się dziać ale z doświadczenia z innych aut poznałem najlepszego mechanika-jestem nim sam. Inni tylko kasę doili a auta jeździły jak przed naprawami. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie naprawię wszystkiego z racji braku narzędzi specjalistycznych (chociaż niektóre również sam sobie robiłem) ani sprzętu warsztatowego to myślę, że przy wsparciu waszej grupy i ewentualnej instrukcji serwisowej, która ( być może pojawi się w przyszłości), będę w stanie naprawiać moje autko nadal osobiście. Pozdrawiam całą grupę Rafał.
_________________
Pozdrawiam Rafał
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-20, 07:09   

Piitubski napisał/a:
Oto cytat z lpg-forum o silniku H4M:
"Takie samo auto jak w temacie. Luzy sprawdzone po 37tyś. Ponad połowa na dolnej lub górnej granicy, dwie szklanki jeśli dobrze pamiętam poniżej dolnej. W sumie to chyba nie było ani jednej której nie trzeba było ruszyć. Część pozamieniano, część poszła do szlifu. Auto odstawione na kilka dni i tyle. W drugim aucie mamy K4M i człowiek trochę się odzwyczaił od zaglądania do luzów. Tym bardziej boli że nie jest to już zwykłe kręcenie śrubkami jak w K7M. Tak czy inaczej luzy spisane i za kolejne 30tyś do sprawdzenia. Zobaczymy co wyjdzie. Podobno ten silnik już z fabryki schodzi średnio wyregulowany. Krótko mówiąc, montujcie gaz i sprawdzajcie luzy jak najszybciej. Wciąż wychodzi kosztowo na plus a uniknie się przykrej niespodzianki."
I kolejny cytat:
" w jednej robionej u nas z przebiegiem 8ooo km po 15 ooo na LPG straciła się kompresja. Po sprawdzeniu nie było luzów, głowica do roboty. Po naprawie głowicy auto przejechało 1500 km na Pb po czym dokonaliśmy uruchomienia instalacji i kontroli parametrów: zero poprawek, korekty i AFR wzorowe, auto ma sondę szerokopasmową. Najwyraźniej faktycznie
da-fit napisał(a):
już z fabryki schodzi średnio wyregulowany.

masakra, zabaweczka nie silnik. Od tego czasu ich nie gazujemy!"

Czyli podjąłem dobrą decyzję nie zakładając lpg do mego Dustera.
link do tego wątku: http://lpg-forum.pl/ranau...16v-t67431.html


Zacznijmy od tego jakie były fabryczne ustawienia szklanek, bo być może od razu były złe. Ja swoją Dacią jadę do znajomego na sprawdzenie luzów za parę tysięcy km jak będzie 60.000 km na liczniku. Teraz jest 55.500 km i myślę, że w październiku będzie ten moment. Osobiście od początku nie podoba mi się praca silnika w moim aucie, nic się nie powiększa, nic nie pomniejsza. Więc może to rzeczywiście tak jak ktoś to określił "fabrycznie są ustawione jako tako".

Jako przeciwwagę do antyszczepionkowców LPG dodam:
na każde 1000 km na LPG jest "oszczędność" ok. 220 zł. Instalacja BRC za 2700 zł zwraca się w ok. 14.000 km. Jak więc widać 60.000 km - 14.000 km = 46.000 km x 220 zł = 10.120 zł. Dla maruderów minus przeglądy LPG, badanie techniczne, itd. niech będzie - 1000 zł. Zostaje 9.000 zł. Więc można wydać te kilkaset złotych na kontrolę i ewentualną pracę, która myślę wyniesie maksymalnie do 700 zł.

Co do sondy Lambda, to pracuje w pełnym zakresie "do odcięcia". Był mobilny serwisant BRC u mnie do dostrojenia instalacji po paprokach z montażu. Sonda AFR z tyłu, autostrada i jazda. I wszystko pięknie pracuje, sonda pracuje od 0 do 100, działa w całym zakresie obrotów i jest lekko na ubogo w pewnym zakresie obrotów i to zostało uwzględnione na LPG, gdzie dodano troszkę więcej gazu.

Po Wrocławiu jeździ 19 Dokkerów z H4M, wszystkie zagazowane BRC. Przebiegu już ok. 200.000 km (dwieście) bez żadnych regulacji i niczego.

Do tego wszystkiego należy dodać, iż silnik to konstrukcja mająca kilkanaście lat, teraz pracuje w wyżyłowanej normie Euro 6. Więc na pewno mieszanka jest "na styk", aby spełnić normy spalin. Do tego dochodzi nasze paliwo, które jak sądzę jest ok. 20% gorsze niż to w którym powinno tak naprawdę pracować. I to wszystko składa się na to, że co któryś silnik może polecieć.

Co do 1.4 TCe, to jest to 1.6 Sce ze zmniejszonymi skokami tłoka, średnicami i dołożonym turbo. Góra silnika jest taka sama, znajomy ma już zagazowany taki swój i parunastu znajomych, przejeżdżone po ok. 80.000 km każde auto i bez jakichkolwiek problemów. Wszystkie auta są po montażu BRC w Czakramie w Tarnowie. Może więc to jest główny powód "niezawodności" tych aut?
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2018-08-20, 07:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-20, 08:20   

A znasz jakiś warsztat, który na Mazowszu zrobi regulację zaworów - wymianę szklanek w H4M za kilkaset złotych?
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-08-20, 19:09   

Mi gazownik powiedział że jeśli zagazuje się ten silnik to należy jeździć aż walnie głowica - powinno wytrzymać około 100 tyś i koszt naprawy głowicy to 2 koła wiec regulacja luzu jest nieopłacalna.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2018-08-21, 06:34   

Co gazownik to opinie. Co użytkownik to opinie. Co samochód to opinie.

Chyba nie da rady dojść do tego czy SCe to dobry silnik pod gaz.

LPG Sce

Szczerze to już nawet nie chce mi się czytać wszystkich mądrości na forach dotyczących LP i 1.6Sce
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-08-21, 08:21   

Jak zagazowany to jeździć i się cieszyć, najwyzej głowice sie zrobi a po 4-5 latach jazdy aż tak to nie zaboli ;)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-21, 14:43   

Dokładnie. Jak będę u kolegi w warsztacie, to ocenimy dokładnie co i jak, i jak wyrazi zgodę to podam dane warsztatu na forum. Poczekajcie do października, listopada w spokoju.

W Scenicu był silnik M4R - to samo na górze co w Sce. Koszt regulacji 8 zaworów ssących (auto na benzynie bez gazu, wydechowe idealnie), wymiana rozrządu, bo prawie się rozsypał (auto niby 99.500 km) to całkowity koszt z tego co pamiętam z materiałem 1600 zł zapłacił klient. Z czego rozrząd chyba 700 zł. Szklanki poszły na szlifowanie, żadnej wymiany na nowe.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-21, 17:39   

jak zapłacił 700 za rozrząd to chyba za sam pasek
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-21, 21:33   

Fruxo napisał/a:
jak zapłacił 700 za rozrząd to chyba za sam pasek


No tam w M4R jest akurat łańcuch jak w Sce H4M, więc nie trafiłeś :) Stąd piszę, że wyszło więcej, bo kojarzę że części kosztowały dość drogo, a któraś była dostępna tylko w serwisie.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-26, 10:23   

Ja sobie myślę, że jakby w Nissanach były duże problemy z regulacją zaworów, to w iParts byłyby i szklanki i płytki, a ich tam nie uświadczysz.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-27, 07:46   

Znajomy około miesiąca temu odebrał nowego Dustera z H4M z salonu. Od razu pojechał go zagazować. Robi kilometry, więc będę miał jakieś informacje.

Co do samego H4M, to posiada ktoś notę techniczną odnośnie tej instalacji? W Motorze testowali Lodgy Sce z fabrycznym Landi Renzo i padło stwierdzenie, że "auto pali 8 litrów LPG, reszta to benzyna w dotrysku". Chciałbym potwierdzić lub zanegować tę informację.

@Powolny:
Zgadza się, mam takie samo zdanie. Znajomy, który zajmuje się serwisem Renaulta sam posiada 1.4 TCe z BRC i różnica między SCe a TCe to skoki tłoków, turbina. Wręcz wszystko co teraz Renault produkuje, w tym 1.5 dla BMW czy innej firmy, to TCe, czyli góra silnika taka sama.

Co do samych zaworów czy "lepszych" głowic. Owszem, może być tak, że te z LPG z fabryki mają tylko lepiej dopasowane szklanki w głowicy. Takie moje przemyślenie po kilku wcześniejszych informacjach odnośnie tego, że komuś tam SCe rozsypał się po 8.000 km w gazie. Ale nie potwierdzam tego ani nie zaprzeczam, bo to jedynie moje domysły. Może być tak, że bez gazu są ustawione "na styk", bo wytrzyma, a przeznaczone na LPG są z większym luzem zaworowym, który wystarczy na 150.000, 200.000 km.

Faktem jest, że numery katalogowe zaworów do SCe z LPG i bez są inne, ale w katalogu Renault'a nie ma takiej opcji (przynajmniej ja do niej nie mogę dotrzeć), która wskaże nam które numery wcześniejsze pokrywa. W ePerze do Fiata jest to pięknie widoczne i ta sama część w różnych silnikach ma inny numer. I oczywiście cenę dostosowaną do marki, np. Fiat niższa, Alfa Romeo najwyższa.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-27, 19:07   

Byłem dzisiaj w serwisie pod Wrocławiem i w pierwszym Dusterze H4M z LPG padła głowica po 80 tys. km. Auto jeździło na taryfie, więc pewnie sporo krótkich tras, ale panowie przyjrzeli się przy okazji mojej instalacji i staranności jej montażu.

Panowie zaproponowali żeby trochę dłużej trzymać na benzynie przed przełączeniem na LPG, o co przy najbliższej wymianie filtrów LPG poproszę gazownika.

Do tej pory nikt nie pojawił się na sprawdzanie luzów zaworowych, u nikogo szklanki nie były wymieniane.
Jeżdżę głównie w trasie więc tak bardzo temat mnie nie boli (oby tak zostało). Poza tym na tyle zagazowanych Dusterów to pewnie pierwszy przypadek i do tego trochę specyficzny ze względu na branżę.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-08-27, 19:54   

lukee88 napisał/a:
Byłem dzisiaj w serwisie pod Wrocławiem i w pierwszym Dusterze H4M z LPG padła głowica po 80 tys. km. Auto jeździło na taryfie, więc pewnie sporo krótkich tras,

Instalacja fabryczna czy dokładana, bo ze sformułowania wynika, że montaż fabryczny? Jednocześnie taryfa robiąc krótkie odcinki więcej jeździ na Pb niż LPG, więc co ma oznaczać zwiększenie temperatury przejścia na LPG - jednoczesne wydłużenie pracy na Pb na zimnym silniku?

lukee88 napisał/a:

ale panowie przyjrzeli się przy okazji mojej instalacji i staranności jej montażu.

Panowie zaproponowali żeby trochę dłużej trzymać na benzynie przed przełączeniem na LPG, o co przy najbliższej wymianie filtrów LPG poproszę gazownika.


Fabryczne instalacje, przynajmniej w Loganie jak miałem, to było 20 stopni na reduktorze... To bardzo nisko, u siebie w Lodgy na BRC mogę mieć minimum 22 stopnie, bo poniżej w ciepłe dni i tak reduktor był za zimny, aby rozprężyć gaz na fazę lotną.

lukee88 napisał/a:

Do tej pory nikt nie pojawił się na sprawdzanie luzów zaworowych, u nikogo szklanki nie były wymieniane.
Jeżdżę głównie w trasie więc tak bardzo temat mnie nie boli (oby tak zostało). Poza tym na tyle zagazowanych Dusterów to pewnie pierwszy przypadek i do tego trochę specyficzny ze względu na branżę.


Podobnie jak i ta Meganka parę pięter wyżej co to padła głowica i brakowało kompresji po 8.000 km w LPG. Tysiące, jeśli nie dziesiątki tysięcy, Nissanów z HR16DE są zagazowana z różnymi efektami. Jedne mają ponad 200.000 km z LPG, inne po 60.000 km poleciały do serwisu z rozwaloną głowicą...
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2018-08-27, 20:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-08-28, 08:01   

Właśnie w taryfie silnik jest cały czas ciepły od rozpoczęcia pracy do końca.
Nawet jak złotówa stoi 30 min to silnik przy -20 nie wychłodzi się nadmiernie.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-01, 06:59   

dacialoganmcv napisał/a:
Fabryczne instalacje, przynajmniej w Loganie jak miałem, to było 20 stopni na reduktorze... To bardzo nisko, u siebie w Lodgy na BRC mogę mieć minimum 22 stopnie, bo poniżej w ciepłe dni i tak reduktor był za zimny, aby rozprężyć gaz na fazę lotną.

Hmm... nie za niska jest ta temperatura ? Nie wiem dokładnie ile stopni jest na parowniku u mnie, ale na gaz się MCVałka przełącza przy temperaturza silnika 45-50 st.C. W duże mrozy i to nie wystarcza bo gaz "zamarza" po chwili.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-02, 22:09   

Pooglądałem parę filmów z remontów silnika HR16DE oraz silników K7M,K7J i K4M. W moim odczuciu nie powinno być problemów z zaworami w tym silniku. Chłodzenie komory spalania i głowicy ma o wiele większe otwory, więc powinno być tam chłodniej niż przy konstrukcjach renówkowych. Widzę jednak w tych silnikach słaby punkt, jest to uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami, to się może pieprzyć.
 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-11, 18:05   

Po 12tys. km. pierwsza wizyta w serwisie - nie przełącza się na gaz przy zimnym silniku.

U Nawrota w Długołęce zero zdziwienia i gadek o złej jakości gazu.
Auto przyjęte od ręki na serwis. Poczyścili instalację i zobaczymy na ile to starczy.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2018-09-24, 21:49   

zwadaa napisał/a:

U Nawrota w Długołęce zero zdziwienia i gadek o złej jakości gazu.
Auto przyjęte od ręki na serwis. Poczyścili instalację i zobaczymy na ile to starczy.


Pewnie standardowy problem w reduktorze LI10 - cewka. W poprzednim Loganie MCV też padła około 18.000 km. I jeździ u kolegi do dzisiaj, przebieg 120.000 km, silnik 1.2 75 KM.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
xprox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: Duster
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-11-22, 17:41   

Witam w roku 2019 chciałbym kupić Duster II. Czy są już jakieś informacje jak spisuje się LPG w H4M. Rocznie mam przebiegi 30-40 tys więc chciałbym trochę na paliwie przyoszczędzić. Kiedyś miałem Nexie z LPG i zero problemów teraz mam TDI i w sumie też zero problemów.
Silnika DCI boję się z uwagi na ADBlue jak ma mi to zamarzać w zimę to raczej nie warta skórka za wyprawkę.
Marzy mi się napęd 4x4 ale wiem że z LPG go nie kupie :-(
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-23, 09:09   

Zdania są mocno podzielone. Na LPG forum opinie raczej negatywne.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-15, 17:04   

Znowu pojawił się Duster w konfiguratorze 1.6 SCe z LPG, dzisiaj zamówiłem Dustera 1.6 SCe i nawet o tym nie wiedziałem.
Myślicie że jest sens zmieniać na LPG jeśli w roku robię 15 tys. km? :roll:
https://www.dacia.pl/samo...gure/A1a/engine
_________________
Browar domowy Mariampol
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-12-15, 18:06   

Może i pojawił się 1.6 SCe z LPG, ale jest tylko w wersji Esential a to jest dość biedna wersja. Nie ma jak nawet wzbogacić wersji, bo od razu musisz skonfigurować przynajmniej do wersji Comfoprt bez LPG, a nie wszyscy chcą takie auta.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-15, 18:15   

Faktycznie, po dołożeniu Prestige, LPG znika. No to nie ma o czym dywagować bo ja wziąłem Prestige`a.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-15, 19:24   

LPG jest dostępny dla Essential i Comfort.
Dopłata za gaz 3500zl.
W wersji Comfort w tej cenie alufelgi.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne