Dacia jak i wyższe partie Renault nic o silniku 1.3 w dusterze nie wiedzą... nie mają żadnych informacji o planowanym wprowadzeniu do produkcji, żadnych planów produkcyjnych, nic. Od momentu pojawienia się informacji do uruchomienia zamówień mija średnio ponoć pół roku, od zamówienia do wydania auta kolejne 4-5miesięcy. Zapowiada się na to ,że 1.3 w roczniku 2019 jest raczej marzeniem.
Czy ktoś może zaciągnąć języka po drugiej stronie barykady i mniej oficjalnie?
- zrozumiałbym handlowca który by tak opowiadał by sprzedać to co jest na stanie a nie wrzucać klienta w kolejkę lecz w/w informacje wewnętrzne
Jeśli 1.3 okaże się mrzonką muszę zamawiać 1.6 byle szybciej
Na jeździe próbnej sprzedawca sugerował że na dzień dzisiejszy rozmowa na temat silników to spekulacja. Nikt nic nie wie. Pociągnięty za język wspomniał o 1,3 i mocy 150KM.
Z tym że zaznaczył że czekamy zarówno na nowe silniki jak i na nowy cennik.
Potwierdził info że "Pewnie zmodyfikują hamulce dając na tył tarcze przy wersji 150 KM"
Zamówienia początek stycznia i czas oczekiwania koniec marca.
Wysłany: 2018-11-02, 19:38 kiepska ocena silnika 1.6 Sce w Duster
nr 43 Auto-Świata skomentował 17 tyś. przejechanych kilometrów tytułem ZASKAKUJĄCO DOBRY, GDYBY NIE..." - silnik rozczarowuje. Zdjęcie przedstawia artykuł, nie widać całości ze względu na ochronę praw autorskich gazety.
[color=darkred][/color]
Duster.JPG artykuł
Plik ściągnięto 173 raz(y) 76,76 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez tomasso 2018-11-02, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-02, 21:38
Tytuł tematu - dCi czy TCe.... i wszystko jasne.
Pewnie, że rozczarowuje, jeśli ktoś wymaga elastyczności. I to wszystko. 3-cylindrowe kosiarki konkurencji mają wyższe momenty obrotowe, tylko tyle i aż tyle. Ja po dCi nie chciałem słuchać "tyrkotu", po jeździe 1.6 nie chciałem mieć niskiego momentu i mam Tce, co każdemu polecam, ale.. nie da się już/jeszcze tego kupić.. dCi dużo mniej pali i przyjemnie jeździ, jeśli komuś dźwięk nie przeszkadza. 1.6 jest do przemieszczania się. Za to ma super cenę. Każdy musi wybierać sam. Ale chwalić za osiągi to tego silnika nie ma co. Czy jest się Niemcem czy nie.
może trochę offtopic ale obejrzyjcie sobie test słowaków - uśmiałem się strasznie ( nakładając na to jeszcze język słowacki ) gość robi świetną robotę:
A dzwoniłem wczoraj na infolinię i miła Pani mi powiedziała, że cennik z nowymi silnikami tCE i 1.6 z lpg ma się pojawić w styczniu.
Sam się zastanawiam... przebiegi ok 15km do pracy w jedną stronę, 2 dzieci więc i foteliki,wypady dalsze raz w roku w sumie.
Pożyjemy,zobaczymy.
Wrona przy dziennym przebiegu około 40 km wystarczy Ci 1.6SCe bez dodatku lpg. tce tak jeśli szukasz więcej emocji.
Ja robię dziennie średnio około 50 km. obywam się bez gazu i akceptuję spalanie na poziomie jakim jest. Stację benzynową odwiedzam średnio 2-3 razy w miesiącu.
Odświeżę temat, bo minęło półtora roku od ostatniego wpisu, a pewnie to i owo zdążyło się zadziać (przede wszystkim P.T. Koledzy pokupowali takie auta).
Przypomnę główne pytanie wątkodawcy: czy aktualnie brać 1,5 dCi czy 1,3 Tce -- także w kontekście napędu 4WD.
Osoby doświadczone proszone są o informacje:
- jak żyje się z AdBlue? zamarza?
- czy 1,5 dCi okazał się bardziej zawodny niż jego poprzednia wersja? czy części są podobne czy to kompletna nówka?
- jak jeździ się Dacią z silnikiem 1,3 TCe? jak wygląda sprawa z filtrem?
- czy komuś coś już zdążyło paść lub choćby sprawić kłopoty?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-25, 21:50
Jesienią nabyłem Dustera II i nie miałem żadnych wątpliwości, że ma to być 1,3 TCe 150.
Jazdę próbną tym razem odbyłem (Sandero II Stepway 1,5 dCi kupiłem w ciemno, przez internet, był to jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce, jeszcze z produkcji z grudnia 2012 - super zakup), bo interesowała mnie właściwie tylko szybkość nagrzewania się silnika - jest rewelacyjna.
Przejechałem do tej pory ok. 12 tys. km - jeździ się naprawdę dobrze, silnik jest cichy, dynamiczny i mocny, bywa, że go nie słychać.
Co do filtra to wiem, że jest :) Jest kontrolka, ale nigdy jeszcze nie zapaliła się podczas jazdy. W instrukcji obsługi jest opis, co robić jak się zapali, ale na razie nie interesuję się tym.
Filtr w dCi wypala się dosyć regularnie i można to zaobserwować (jedynie przez podwyższone obroty i ciepłe lusterka oraz ciepłą tylną szybę), ale proces nie wymaga żadnej reakcji ze strony kierowcy.
Średnie spalanie 1,3 Tce 150 nie przekracza 8 l/100 km (w moim przypadku, bo nie stosuję eko-jazdy, jednak eksperymenty dowiodły, że jeżdżąc głównie za miastem, nie szybciej niż 90-100 km/h można oscylować wokół 5-6 l/100 km). Myślę, że średnie spalanie w dCi wynosi ok. 6 l / 100 km. Gdybym szukał oszczędności to wybrałbym 1,0 TCe z Lpg - też jeździ :) i ponoć w miarę dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum