Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 12:56
Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?
Autor Wiadomość
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-03, 03:13   Tryb awaryjny w Duster 1.6 SCe?

Zastanawiam się, czy komuś z polskich użytkowników zdarzyła się historia taka jak opisywana na czeskim forum Dacii. Chodzi o przechodzenie silnika 1.6 SCe w Dusterze II w tryb serwisowy. Najczęściej zdarza się to na zimnym silniku, przy zjeździe ze wzniesienia (i hamowaniu silnikiem). Bracia Czesi zauważyli, że zazwyczaj problem pojawia się, gdy wyłączony jest w tym czasie system Stop&Start. Przyczyną są prawdopodobnie błędy w oprogramowaniu wtrysku (związane z dopasowaniem silnika do norm Euro 6d).

Temat na czeskim forum:
http://www.daciaclub.cz/f...8-1-6-sce-91588
Ostatnio zmieniony przez macminer 2018-12-03, 03:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:13   

Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 07:34   

Rzeczywiście tu i ówdzie słychać o kłopotach z tym silnikiem. Pewnie wiele osób słusznie pomyślało, że to wolnossąca benzyna, więc nie powinno być z tym silnikiem żadnych problemów, a tu proszę. Dziwne jest to tym bardziej, że ten silnik to nie jest jakaś nowość. Największa komedia będzie kiedy okaże się, że 1.3 TCe w Dusterach będzie sprawiał mniej problemów niż 1.6 SCe.
 
gogol 


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 164
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-03, 07:41   

Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1770118
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:14   

gogol napisał/a:
Jesli zastanawiasz sie nad dieslem to ja (i kolega powyzej podejrzewam tez) mozemy potwierdzic, ze 1.5 dCi sprawuje sie bez zarzutu. Robi co ma robic - odpalasz i jedziesz ;)


Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 09:26   

Po prostu to stary silnik, który ma problemy z nową normą emisji spalin.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2018-12-03, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:32   

Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 09:36   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno. Widzę że w opisie masz skodę, więc jeśli dopiero rozważasz zakup dustera to szczerze odradzam.
Mam ten badziew i strasznie żałuję że go kupiłem. Nie ma nawet kilku dni jazdy żeby coś się nie odwaliło.


To bardzo dobry i bezproblemowy silnik -- jeżdżę takim Dusterem od 368 dni, w tym czasie przejechałem prawie 15 tys. kilometrów i nie wywinął mi ani ćwierć numeru.

Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)
 
pavulon78 


Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Maj 2018
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:42   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm).


Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem. Spodziewałem się że mogą być jakieś niedostatki jakościowe związane z nadwoziem, jakieś słabe spasowanie elementów deski albo coś w tym stylu. Ale w życiu mi nie przeszło przez myśl że znany i stosowany od lat silnik może tak schizować.
 
micheangelo 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 51
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-03, 09:57   

pavulon78 napisał/a:
Cytat:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


No niestety na facebooku Dacii już słychać pierwsze głosy niezadowolenia z adblue pakowanego do nowych dci.


Ja mam na szczęście wersję bez AdBlue. Samochód planowałem kupić trochę później, ale kiedy tylko gruchnęła wiadomość o wprowadzeniu AdBlue, pobiegłem do salonu i udało się;-) Z AdBlue to już inna historia, o której też na forum dyskutowano. Ileś osób jeździ od lat i jest ok, inni klną na to rozwiązanie, kierowcy TIR-ów usuwają. Faktem jest, że to są kolejne elementy, które potencjalnie mogą ulec awarii. Niby to ekologia, ale jak zwykle finalnie problem ma użytkownik końcowy.
Tak naprawdę na ten moment nie ma w Dusterze na 100% pewnego silnika- 1.6 SCe- bywają problemy, 1.5 dCi- nie wiadomo jak się będzie sprawować AdBlue i na ile sam silnik został z tej okazji przekopany, planowane 1.3 TCe- zbyt nowa konstrukcja, żeby już coś wyrokować.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-12-03, 10:54   

micheangelo napisał/a:
Oczywiście, że potwierdzam- zero problemów z silnikiem jak i z samym samochodem.


Przychylam się. 10.500 km już zrobione i... nic. 8-) pavulon78 - to nie auto jest złe. To tylko problemy z jednym modelem silnika tzw. "starym, dobrym, sprawdzonym". A, że 1.6 SCe jest zdecydowanie najwięcej na forum, to można odnieść wrażenie, że DD2 jako model jest do kitu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-03, 11:18   

pavulon78 napisał/a:
Cały dół samochodu łącznie z silnikiem jest ten sam co w poprzednim dusterze. Stąd przez myśl mi nie przeszło zamawiając w marcu ten samochód że mogą być jakieś problemy z silnikiem.


Silnik jest ten sam mechanicznie (ale czy w 100%? tego chyba nie wiemy), ale nie elektronicznie.

Dlatego decydując się na Dustera z rozmysłem pobiegłem do salonu jak tylko poszła informacja, że będzie "dwójka", bo wiadomo, że z czasem egzemplarze są bardziej dopracowane -- a początki bywają ciężkie. Słyszałem także o coraz to nowszych normach emisji, wiedziałem jak skończył świetny 1,6 MPI VAG po wprowadzeniu bodajże EURO 6.

W przypadku prawie każdego nowego modelu auta "early adopters" właściwie stają się beta testerami, wystarczy poczytać testy różnych samochodów ("lifting usunął większość starych wad", "szukajcie egzemplarzy, w których wykonano akcję serwisową", etc. etc.).
To jest podobny przypadek jak z TDI od VAG (i nie tylko), które spełniały normy dopiero po zastosowaniu pewnych trików -- Renault w tym przypadku trików nie stosuje, lecz stara się mężnie stawić czoła przeciwnościom losu (i klienci razem z nim ;-)

Śmiem też twierdzić, że owe "problemy z silnikiem" de facto nie są problemami z silnikiem: nie pękają bloki, nie rozlatują się cylindry, nie pękają łańcuchy, etc. A soft z czasem zostanie dopracowany -- strzelam, że już za rok-dwa będzie można w ciemno brać ten samochód.
 
Tutiszelest 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 12:19   

Potwierdzam bezawaryjność dla auta kupionego na koniec października,
może tylko 1300 km na liczniku, ale problemów brak, w ostatnią sobotę w -8C odpalał na pyk
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 16:47   

defunk napisał/a:
Natomiast zawsze błędem jest rzucanie się na nowy model auta (zwłaszcza, jeśli w idzie w parze z poważniejszymi zmianami technologicznymi w zakresie norm). Pierwszy rok produkcji większości modeli to jest taka troszkę faza beta, czas na wychwycenie błędów i ich usunięcie.
Duster 2 będzie świetnym autem za 2 lata, wybitnym w ostatnim roku produkcji :)

Różnie bywa, D1 kupiłem z pierwszej produkcji i jeździ bez problemów do teraz u przyjaciół, a potem doszły problemy z bujanymi fotelami i klimatyzacją.
 
darfu 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-12-03, 17:11   

a i ja należę do szczęśliwych posiadaczy dusterka 2018 z 1.6 sce. 11kkm przebiegu, problem tylko miałem ze sterowaniem kompa z kierownicy w upałach ale soft naprawił, komunikat "możliwa awaria silnika" był, zniknął na chwilę po wymianie filtra, teraz się pojawia sporadycznie ale mam to gdzieś i czekam na nowy soft. Jedyne co mnie boli to po wgraniu nowego oprogramowania wtrysków (sami mi wgrali przy okazji wgrywania nowego oprogramowania deski rozdzielczej) wzrosło mi spalanie ale też i zrobił się żwawszy :)
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-12-03, 18:33   

pavulon78 napisał/a:
Tak, było kilka takich przypadków. Ten samochód z silnikiem 1.6 to dno.

Piszesz w kółko to samo i bierzesz do jednego wora wszystkie Dustery z silnikiem 1.6 SCe. To , że ty i kilka innych egzemplarzy miały jakieś tam przypadłości, to nie znaczy , że wszyscy tak mają.Ja też mam ten 1.6 SCe i jakoś od sierpnia nie miałem ani jednego najmniejszego problemu z autem. Też zamawiałem w marcu, ale od razu ustaliłem ze sprzedawcą termin nie wcześniej jak na sierpień lub połowa września. Nie paliłem się na te egzemplarze testowe i dlatego mam co mam.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-12-06, 18:06   

w nissanach z tym motorem nie było przez lata żadnych problemów, schody zaczęły się dopiero, gdy pomajstrowali przy mapach wtrysku, żeby dopasować jednostkę do ostrzejszych norm. Dokładnie ten sam problem był ze starym francuskim K4M - do 2012 spokój a od tego roku weszła nowa norma i powszechny problem z rozruchem na ciepło, przez co najmniej 6 miesięcy wielu z nas bujało się do aso (gdzie zapewne po cichu wgrywano stare oprogramowanie :-P )
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-12-06, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne