Dla ścisłości: w cenniku konfiguracja z LPG pojawiła się w wersji Essential i Comfort. Konfiguratorem bym się do końca nie sugerował, bo bywają w nim błędy. Warto upewnić się w salonie lub na infolinii.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 16:14
16,6s do 100km/h ? to chyba jakaś pomyłka. Poczciwy stary polonez z silnikiem 1.6 GLI 75km przyśpieszał do setki w 15s.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 18:14
GSI miało około 86km i był to wtrysk typu MPI. GLI miał 75km i był to wtrysk SPi czyli jednopunktowy wtrysk paliwa
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-16, 20:32
Polonez Caro 1.6 typ silnika CB na gaźniku miał 87 KM wg. książki FSO Polonez Caro p.Z. Kani. Miałem kiedyś dwa Polonezy Caro jeden z silnikiem diesla 1.9 a drugi 2.0 od Forda. Mile wspominam obydwa
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 20:42
Moi rodzice w 1999r kupili nowego poloneza atu plus na jednopunktowym wtrysku czyli GLi. W sumie to dobrze wspominam to auto, korodować nie korodował, po 6 latach miał tylko jeden purchel na drzwiach przednich pasażera ( ale było to do zrobienia), nieszczelny zrobił się zbiorniczek wyrównawczy, raz był problem z immobilizerem i w sumie tyle. Po założeniu LPG 2 generacji auto stało się strasznie mułowate ale tak to fajne autko i gdybym miał wiecej kasy i gdzie trzymać drugie auto sprawiłbym sobie poloneza nawet w wersji plus.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-16, 20:57
Ja miałem dwa poldki jak pisałem wcześniej i obydwa wspominam bardzo dobrze. Szczególnie 2.0 idealne auto silnik i skrzynia od Forda o ile dobrze pamiętam coś ponad 100 KM i to jest minimalna moc aby Polonez mógł jechać
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 22:27
Marek1603 napisał/a:
A ja miałem 1,4 rover-a. '94.
dobre silniki ale miały problem z UPG i podobno oryginalne mosty nie wytrzymywały momentu i mocy tych silników.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 18:18
Marcin Nowak napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Super osiągi
zamiast czasu powinni podać 0-100 TAK
Tam jest pomyłka. W cenniku jest już lepiej - przyspieszenie 0-100 z LPG 12,6
12,6s do 100km/h to ma zwykły duster na PB, myślę, że wersja z LPG będzie miała lekko ponad 13 sekund
Ciekawe czy te silniki są w jakikolwiek sposób zmodyfikowane do LPG.
Myślę że ta wersja będzie znaczący miała % w sprzedaży.
LPG co by o nim nie mówić to jest coś pięknego jeśli chodzi o koszty do dzisiaj z łezką w oku wspominam moją Nexie 1.5 75km LPG
Idealna konfiguracja 1,6 SCE LPG 4x4 fabrycznej takiej się nie doczekamy ale cywilne pewnie się pojawią.
Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.
Witam. Od października 2017 użytkuję Dustera z fabrycznym lpg (Landi Renzo).
Pisałem o tym już na forach, że i marka instalacji, i tzw. ogarnięcie gazowe ASO, są dość względne. Najważniejsze problemy to:
1. Wadliwy fabrycznie elektrozawór przedni (zdaje się, że przedni), który ma za mały otworek względem wewnętrznego króćca; zapycha się syfem przypominającym mazut i powoduje problemy z przełączaniem z Pb na LPG, szczególnie w chłodniejsze/zimowe dni.
2. Listwa LPG dość głośna, niemal jak diesel (poprzednie moje stagi były słyszalne, ale nie aż tak bardzo).
3. Przy 32.000 km na gwarancji wymieniono mi elektrozawór po raz drugi oraz listwę gazową, bo chyba padły wtryski, przynajmniej komputer wskazywał tę przyczynę pikania systemu LPG.
4. Normalnie filtry gazowe wymienia się co 10.000 - 15.000 km, ale wg księgi przeglądów Dacia ma planową wymianę jednego z tych filtrów po 40.000 km (włos się jeży!), a drugiego - po 80.000! Tego nie wytrzyma żadna instalacja, nawet z platynowymi wtryskami. Zatem
pominąwszy jakość gazu i samej marki instalacji LPG, winne są chyba jednakowo Renault\
/Dacia z powodu oszczędnego ustalenia zakresów przeglądów okresowych i trochę my - użytkownicy, bo liczymy na cudowność tych przeglądów i bezstresowy serwis. W chwili słabości chciałem przy przeglądzie na 20.000 km na własny koszt wymienić obywa filtry lpg, ale w ASO życzą sobie powyżej 400 zł z robocizną, traktując to jako zużycie eksploatacyjne. Odpuściłem, ale jestem przekonany, że listwa mogła paść właśnie od tych filtrów. Po reklamacjach do centrali sugerowałem, żeby może partycypowali w połowie kosztów częstszych wymian filtrów, ale nie podjęto tematu.
5. Skoro więc Renault/Dacia uważają, że ich stać na bezsensowne wymiany strategicznych części lpg, to nie będę kopał się z takim mądrym koncernem, ale:
6. Za trzy miesiące mam przegląd na 40.000 km, kiedy wymieniają jeden z tych filtrów, zatem drugi dokupię już sam (ale poza ASO, w sklepie internetowym Renault - jest znacznie taniej), dopłacając tylko za robociznę. Nie widzę innego wyjścia, by auto jeździło poprawnie.
Przy kolejnym przeglądzie po 60.000 km opłacę zapewne z własnej kieszeni oba filtry, a przy 80.000 - znowu jeden z nich.
7. Myślę, że ASO i cała ich wierchuszka doskonale wiedzą o tych problemach, ale wola słuchać narzekań klientów niż coś usprawnić. Jak im się to finansowo kalkuluje - nie ma pojęcia.
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2019-02-18, 20:42
luk80 napisał/a:
Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.
Jeszcze mało opinii? :)
Ja mam dokkera 1.6sce, prywatny, gaz od nowości, części staga, spalanie <8l/100 lpg (ale jeżdżę spacerowo do 90km/h) przebieg 16kkm.
W firmie kilka dokkerów 1.6sce i 1.6 8v, też wszystko na stagu od nowości, tylko tu już spalanie powyżej 10 ale obciążone gratami i w mieście się kręcą. Przebiegi od 80kkm-30kkm, żadnych problemów nie ma, co 10kkm wymieniane filtry, przełączanie od 40 stopni i tyle.
W 1.6 8v przy 65tysiącach regulacja zaworów - już się lekko podparły.
Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.
Śmiało zakładaj, silnik bardzo dobrze chodzi na gazie ( mam nissana Q z tym silnikiem350 tys przejechane na gazie)
co jakieś 60 tys można przeregulować zawory koszt 350 zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum