Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-15, 19:29   

Dla ścisłości: w cenniku konfiguracja z LPG pojawiła się w wersji Essential i Comfort. Konfiguratorem bym się do końca nie sugerował, bo bywają w nim błędy. Warto upewnić się w salonie lub na infolinii.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-16, 10:17   

Jak sie już interesujecie to zapytajcie jakie tam są wtryski
stare med one czy nowe jak w 0,9 tce
https://gazeo.pl/wakacje-na-lpg/Premiera-listwy-wtryskowej-Landi-Renzo-GIRS12,artykul,9459.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-16, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-16, 11:20   

Super osiągi :lol:
zamiast czasu powinni podać 0-100 TAK

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 107 raz(y) 29,62 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-16, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 16:14   

16,6s do 100km/h ? to chyba jakaś pomyłka. Poczciwy stary polonez z silnikiem 1.6 GLI 75km przyśpieszał do setki w 15s.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-16, 17:22   

1,6 GLI miał 83 albo 84 konie w papierach, miałem takiego. Co do przyspieszenia niektóre źródła podają 18 do 100. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2018-12-16, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 18:14   

GSI miało około 86km i był to wtrysk typu MPI. GLI miał 75km i był to wtrysk SPi czyli jednopunktowy wtrysk paliwa
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-16, 20:32   

Polonez Caro 1.6 typ silnika CB na gaźniku miał 87 KM wg. książki FSO Polonez Caro p.Z. Kani. Miałem kiedyś dwa Polonezy Caro jeden z silnikiem diesla 1.9 a drugi 2.0 od Forda. Mile wspominam obydwa
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 20:42   

Moi rodzice w 1999r kupili nowego poloneza atu plus na jednopunktowym wtrysku czyli GLi. W sumie to dobrze wspominam to auto, korodować nie korodował, po 6 latach miał tylko jeden purchel na drzwiach przednich pasażera ( ale było to do zrobienia), nieszczelny zrobił się zbiorniczek wyrównawczy, raz był problem z immobilizerem i w sumie tyle. Po założeniu LPG 2 generacji auto stało się strasznie mułowate ale tak to fajne autko i gdybym miał wiecej kasy i gdzie trzymać drugie auto sprawiłbym sobie poloneza nawet w wersji plus.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-16, 20:57   

Ja miałem dwa poldki jak pisałem wcześniej i obydwa wspominam bardzo dobrze. Szczególnie 2.0 idealne auto silnik i skrzynia od Forda o ile dobrze pamiętam coś ponad 100 KM i to jest minimalna moc aby Polonez mógł jechać
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-16, 21:38   

A ja miałem 1,4 rover-a. '94.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-16, 22:27   

Marek1603 napisał/a:
A ja miałem 1,4 rover-a. '94.


dobre silniki ale miały problem z UPG i podobno oryginalne mosty nie wytrzymywały momentu i mocy tych silników.
 
Marcin Nowak 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-17, 07:44   

Fruxo napisał/a:
Super osiągi :lol:
zamiast czasu powinni podać 0-100 TAK


Tam jest pomyłka. W cenniku jest już lepiej - przyspieszenie 0-100 z LPG 12,6
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 18:18   

Marcin Nowak napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Super osiągi :lol:
zamiast czasu powinni podać 0-100 TAK


Tam jest pomyłka. W cenniku jest już lepiej - przyspieszenie 0-100 z LPG 12,6


12,6s do 100km/h to ma zwykły duster na PB, myślę, że wersja z LPG będzie miała lekko ponad 13 sekund
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-17, 19:20   

Wg niemieckich broszur :
Lodgy SCe 100 - 11,4
Lodgy SCe 110 LPG - 11,7
Lodgy blue dCi 95 - 13,1
Lodgy blue dCi 115 - 10,9
Dokker SCe 100 - 12,3 (12,8)
Dokker SCe 110 LPG - 12,7 (13,1)
Dokker TCe 115N1 - 10,8
Dokker blue dCi 75 - 15,1
Dokker blue dCi 95 - 12,5
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2018-12-17, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
xprox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: Duster
Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 14
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-12-17, 19:28   

Ciekawe czy te silniki są w jakikolwiek sposób zmodyfikowane do LPG.
Myślę że ta wersja będzie znaczący miała % w sprzedaży.
LPG co by o nim nie mówić to jest coś pięknego jeśli chodzi o koszty do dzisiaj z łezką w oku wspominam moją Nexie 1.5 75km LPG
Idealna konfiguracja 1,6 SCE LPG 4x4 fabrycznej takiej się nie doczekamy ale cywilne pewnie się pojawią.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-27, 21:33   

Czy ktoś może podań numer katalogowy szklanek do silnika h4m 740?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-28, 00:08   

Musisz podać kodowanie modelu lub okrągła tabliczkę (na której to kodowanie widać)
np dla dustera z fabrycznym lpg było to HSAT
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-30, 08:38   

Fruxo, H4M740 JSNB

Znalazłem taki numer dla popychacza zaworowego: 13231jx00a. Prawidłowy?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2019-02-17, 16:23   

Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2019-02-17, 18:26   Do luk80

Witam. Od października 2017 użytkuję Dustera z fabrycznym lpg (Landi Renzo).
Pisałem o tym już na forach, że i marka instalacji, i tzw. ogarnięcie gazowe ASO, są dość względne. Najważniejsze problemy to:
1. Wadliwy fabrycznie elektrozawór przedni (zdaje się, że przedni), który ma za mały otworek względem wewnętrznego króćca; zapycha się syfem przypominającym mazut i powoduje problemy z przełączaniem z Pb na LPG, szczególnie w chłodniejsze/zimowe dni.
2. Listwa LPG dość głośna, niemal jak diesel (poprzednie moje stagi były słyszalne, ale nie aż tak bardzo).
3. Przy 32.000 km na gwarancji wymieniono mi elektrozawór po raz drugi oraz listwę gazową, bo chyba padły wtryski, przynajmniej komputer wskazywał tę przyczynę pikania systemu LPG.
4. Normalnie filtry gazowe wymienia się co 10.000 - 15.000 km, ale wg księgi przeglądów Dacia ma planową wymianę jednego z tych filtrów po 40.000 km (włos się jeży!), a drugiego - po 80.000! Tego nie wytrzyma żadna instalacja, nawet z platynowymi wtryskami. Zatem
pominąwszy jakość gazu i samej marki instalacji LPG, winne są chyba jednakowo Renault\
/Dacia z powodu oszczędnego ustalenia zakresów przeglądów okresowych i trochę my - użytkownicy, bo liczymy na cudowność tych przeglądów i bezstresowy serwis. W chwili słabości chciałem przy przeglądzie na 20.000 km na własny koszt wymienić obywa filtry lpg, ale w ASO życzą sobie powyżej 400 zł z robocizną, traktując to jako zużycie eksploatacyjne. Odpuściłem, ale jestem przekonany, że listwa mogła paść właśnie od tych filtrów. Po reklamacjach do centrali sugerowałem, żeby może partycypowali w połowie kosztów częstszych wymian filtrów, ale nie podjęto tematu.
5. Skoro więc Renault/Dacia uważają, że ich stać na bezsensowne wymiany strategicznych części lpg, to nie będę kopał się z takim mądrym koncernem, ale:
6. Za trzy miesiące mam przegląd na 40.000 km, kiedy wymieniają jeden z tych filtrów, zatem drugi dokupię już sam (ale poza ASO, w sklepie internetowym Renault - jest znacznie taniej), dopłacając tylko za robociznę. Nie widzę innego wyjścia, by auto jeździło poprawnie.
Przy kolejnym przeglądzie po 60.000 km opłacę zapewne z własnej kieszeni oba filtry, a przy 80.000 - znowu jeden z nich.
7. Myślę, że ASO i cała ich wierchuszka doskonale wiedzą o tych problemach, ale wola słuchać narzekań klientów niż coś usprawnić. Jak im się to finansowo kalkuluje - nie ma pojęcia.

Ale auto na LPG jeździ pięknie.
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-02-18, 20:42   

luk80 napisał/a:
Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.


Jeszcze mało opinii? :)
Ja mam dokkera 1.6sce, prywatny, gaz od nowości, części staga, spalanie <8l/100 lpg (ale jeżdżę spacerowo do 90km/h) przebieg 16kkm.
W firmie kilka dokkerów 1.6sce i 1.6 8v, też wszystko na stagu od nowości, tylko tu już spalanie powyżej 10 ale obciążone gratami i w mieście się kręcą. Przebiegi od 80kkm-30kkm, żadnych problemów nie ma, co 10kkm wymieniane filtry, przełączanie od 40 stopni i tyle.
W 1.6 8v przy 65tysiącach regulacja zaworów - już się lekko podparły.
 
maarekk_ 
Zielony listek


Marka: nissan
Model: q
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-02-23, 20:49   

Regulacja luzów zaworowych w silniku 1.6 sce kosztuje 350 zł ( tyle zapłaciłem w nissanie Q) na gazie przejechał 350 tys
_________________
marek
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-02-23, 21:56   

maarekk_, gdzieś w CK tyle Ciebie to kosztowało?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
maarekk_ 
Zielony listek


Marka: nissan
Model: q
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 6
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-02-25, 15:26   

luk80 napisał/a:
Szukam opinii osób posiadających silnik jak w tytule z dołożoną instalacją LPG. Sam się zastanawiam nad dołożeniem LPG niemniej brakuje mi opinii osób które takie auta użytkują.


Śmiało zakładaj, silnik bardzo dobrze chodzi na gazie ( mam nissana Q z tym silnikiem350 tys przejechane na gazie)
co jakieś 60 tys można przeregulować zawory koszt 350 zł
_________________
marek
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2019-03-02, 13:30   

maarekk_ napisał/a:
Regulacja luzów zaworowych w silniku 1.6 sce kosztuje 350 zł ( tyle zapłaciłem w nissanie Q) na gazie przejechał 350 tys

Same sprawdzenie luzów 350 zł czy też był w tym koszt podmiany szklanek ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne