PS. w unicar tez mi powiedzieli ze "nie ma mozliwosci rabatu" - a finalnie spokojnie sie rabat konkretny udalo dostac i voucher tez przeszedl, takze polecam potargowac sie troche.
Eee, nie będę się upokarzał i prosił się, jak ktoś z własnej nieprzymuszonej woli nie chce dać rabatu to nie będę go wymuszał jakimiś ucieczkami do innych salonów. W końcu dostałem uczciwą cenę i nie będę robił cyrku.
Dlatego pierwszą zimę przejeżdżę sobie na salonowych, jak uznam że czuję się na nich bezpiecznie to je zostawię, a to czy ma M+S czy śnieżynkę to drugorzędna sprawa.
Jak ktoś będzie na lodzie przeginał, to nawet na najlepszych zimówkach zaliczy dzwon.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-17, 11:44
Ze strony producenta opon, tutaj akurat Pirelli:
"Opony zimowe, zwane także śniegowymi oznakowane są symbolem M+S (błoto i śnieg) na boku opony wraz z rysunkiem góry i płatka śniegu. Zgodnie z prawem, samo oznaczenie M+S jest wystarczające do identyfikacji opony zimowej, ale branża oponiarska przyjęła oznaczenie płatka śniegu, aby rozróżnić prawdziwe opony zimowe (M+S i płatek śniegu) od opon całorocznych (tylko M+S)."
Śnieżynka oznacza, że opona ma homologację opony zimowej a kto jeździ na jakich oponach to jego sprawa. Ja też niejedną zimę przejeździłem na letnich i dałem radę. Ta śnieżynka nie jest tam dla ozdoby. Opona michelin latitude tour hp ma oznaczenie M+S ale według producenta jest oponą letnią. Opony michelin crossclimate suv ma śnieżynkę i według producenta są oponami wielosezonowymi. No chyba, że producent się nie zna.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-17, 12:49
"Oznaczenie M+S (Mud + Snow, ang. błoto + śnieg) informuje, że zgodnie z europejskimi przepisami, opona jest oponą śniegową, ale jej osiągi w warunkach zimowych nie były potwierdzone testami."
... po kiego Michelin stosuje takie oznaczenia na jak twierdzisz oponach letnich?
Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że producentom na rękę jest tworzenie dwóch rodzajów opon, letnich i zimowych. Dlatego nie specjalnie chcą chwalić się, że dość szerokiej grupie odbiorców wystarczyłby tylko jeden komplet opon uniwersalnych. Ale to już jest tylko moja opinia i nie wszyscy muszą się z nią zgadzać.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2018-12-17, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
"Oznaczenie M+S (Mud + Snow, ang. błoto + śnieg) informuje, że zgodnie z europejskimi przepisami, opona jest oponą śniegową, ale jej osiągi w warunkach zimowych nie były potwierdzone testami."
... po kiego Michelin stosuje takie oznaczenia na jak twierdzisz oponach letnich?
Nie wiem bo robi to nie tylko Michelin ale i inni producenci. Ja osobiście kupiłem opony Fulda Multicontrol i oznaczenie M+S i śnieżynkę i według producenta są to opony wielosezonowe a nie zimowe. Gdzieś kiedyś czytałem, że M+S producenci oznaczają opony do suwów i to wprowadza w błąd. Jak w salonie sie pytałem na jakich oponach przychodzi Duster to dostałem odpowiedź, że na letnich.
Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że producentom na rękę jest tworzenie dwóch rodzajów opon, letnich i zimowych. Dlatego nie specjalnie chcą chwalić się, że dość szerokiej grupie odbiorców wystarczyłby tylko jeden komplet opon uniwersalnych. Ale to już jest tylko moja opinia i nie wszyscy muszą się z nią zgadzać.
Ja sie zgadzam z twoją opinią. W poprzednim aucie miałem opony wielosezonowe i jak kupiłem nowe to pierwsze co zrobiłem to sprzedałem letnie i założyłem wielosezony.
Dobra, to napiszę inaczej, posiadam aktualnie dwa Dustery:
Duster I - fabryczne Continentale (moję mają M+S znaczek), zrobione prawie 70tys - opony w zupełności wystarczające do jazdy po śniegu, fakt, że mam 4x4, ale bez napędu to ja bym do domu zimą nie dojechał (400m bardzo stromego podjazdu - raczej 90% samochódów z forum nigdy nie będzie chociaż raz w takim terenie), więc może to jego zasługa a nie opon. Generalnie często też wyjeżdżam na autostradę (zimą też - taka praca) i naprawdę wg. mnie te opony są OK. Jednak nie wiem na ile to napęd na ile opony, "zawalidrogą" nie jestem, ale "szaleńcem, który musi być pierwszy zawsze" na drodze również nie.
W przyszłym roku napewno będą je zmieniał, bo mimo iż mają dobry bieżnik jeszcze, to auto poszło do żony, więc dostanie normalne AT bo auto już w trasy nie jeździ.
Duster II - trochę się martwiłem bo też mi powiedzieli, że bedą letnie, przy odbiorze okazało się, że mają M+S oraz dopisek AS(All Season) i normalnie takie opony dają jako wielosezonowe do np. Subaru (w USA). Z tego co poczytałem to opony mają dość niskie oceny głównie za szybkie zużycie, ale wielosezonowe muszą być bardziej miękkie wiadomo (trochę jak zimowe). W każdym razie już widzę po pierwszych mrozach i śniegach, że sprawują się lepiej niż Continentale więc również polecam i jak ktoś jeździ po mieście to bym olał szukanie typowych zimówek.
Podsumowując, naprawdę nie widzę sensu jak chcecie to kupcie zimówki jeśli nie to te wielosezonowe letnie czy jak je tam nazywacie sprawdzają się na sniegu dobrze, jednak ja nigdy nie jeździlem Dusterem bez 4x4 więc nie wiem jak to wygląda u innych.
Ale sie rozpisalem :D
Ostatnio zmieniony przez alhaz 2018-12-17, 13:05, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0, 73KM
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 31 Sty 2019 Posty: 7 Skąd: San Escobar
Wysłany: 2019-01-31, 11:17
Na Loganie Open z dokupioną klimą zamiast cennikowe 35700 zł dostałem rabat 600 zł i dywaniki (do zapłaty 35100). Handlowiec próbował dać więcej rabatu ale "system mu nie przepuścił" Zawahałem się przez moment czy całować mu rękę, czy też ostentacyjnie wyjść i j...ć drzwiami
Zszargane nerwy, rabat (jako wyposażenie) na kwotę 1700zł, rodzinne niesnaski (ze względu na duże opóźnienie w dostawie). Nieprzydatny do mojej Lodzi podłokietnik i zbędne nakładki progowe (bo przy odbiorze mnie dealer poinformował, że moja wersja już ma nakładki na progi).
Do tego jeszcze samochód z rozjechaną zbieżnością, uszkodzonym plastikiem w bagażniku i błędem softu sterownika silnika - ale to już raczej od producenta niż dealera :)
A od importera Voucher na 2 bezpłatne przeglądy za opóźnienie w dostawie.
Ja dostałem kompletny automatyczny hak wraz z montażem (cena około 1500 zł), kpl. dywaników oraz 1400 zł upustu w gotówce. Auto otrzymałem miesiąc przed terminem no i zrealizowałem wszystkie 3 vouchery na 2400 zł
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-03-04, 21:24, w całości zmieniany 2 razy
To u mnie strasznie słabo, bo ja dostałem 1000 zł rabatu i nic więcej, albo mi nie powiedzieli. Bo gumowych dywaników czy breloczyka dacii (cena 8 zł) nie liczę ;P
To u mnie strasznie słabo, bo ja dostałem 1000 zł rabatu i nic więcej, albo mi nie powiedzieli. Bo gumowych dywaników czy breloczyka dacii (cena 8 zł) nie liczę ;P
Oj tam, ja się pocieszam, że zamówiłem przed podwyżką. Jakby nie patrzeć to kolejny 1k do przodu.
Lodgy Techroad 1.6 PB upust cenowy 2490 zł,dwa komplety dywaników tepichy i gumowe ori,breloki do kluczy i butelkę szampana na początek użytkowania.Polecam Auto-Zięba Katowice szybko sprawnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-17, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum