Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podwyższone obroty po odpaleniu
Autor Wiadomość
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 17:31   Podwyższone obroty po odpaleniu

Zrobiło się chłodniej rano i zaobserwowałem trochę dziwne zachowanie samochodu na zimnym silniku po odpaleniu. Odpala bez problemu ale broty na biegu jałowym utrzymują się w okolicy 1200-1300 obr. (zeszłej zimy było 1000 obr. maksymalnie). Efekt dodatkowy jest taki, że przez pierwsze chwile jazdy na jedynce samochód po dodaniu gazu i odjęciu nogi z pedału sam jedzie :mrgreen: , nie gaśnie, a wręcz utrzymuje prędkość ok. 10-15 km/h - dzisiaj przy lekkim spadku zaczął wręcz przyspieszać. Po wstępnym nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy obroty spadają do 750 i efekt ustępuje. Trochę to zabawne bo to nie 2-litrowy silnik w automacie żeby sam jeździł po wrzuceniu "D". Warto to zgłosić do ASO? Czy tak po prostu bywa?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-18, 17:37   

Jak miałem Tico to przy niskiej temperaturze na ssaniu można go było do 40 rozkulać bez gazu a też 2 dwulitrowego silnika nie miał :)
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-10-18, 17:58   

Osobiście tak jeżdżę zaraz po odpaleniu turlając się bez dodawania gazu po osiedlowych uliczkach - także wszystko w normie. U mnie jest podobnie :)
_________________
enjoy the silence
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 18:08   

No to mamy mocny silnik. :-D Wcześniej tego nie wyłapałem. Ale czy to normalne, że obroty na starcie są powyżej 1000? Niedługo będzie 2 rok użytkowania a ja zawsze myślałem, że max. w tym silniku to 1000 obr. "na ssaniu" na luzie. Zazwyczaj patrzę na obrotomierz przed ruszeniem.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2016-10-18, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-18, 18:21   

To są na prawdę normalne obroty.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-10-18, 18:23   

Taki urok parkowania pod chmurką :)
Pamiętam, że przed rokiem pytałem o to samo :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-10-19, 08:16   

Tak to normalne, mój tce po włączeniu w chłodne dni ma przez chwilę obroty na ok 1.1k - 1.2k. Potem po rozgrzaniu spadają do normalnego poziomu.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2016-10-19, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-19, 12:21   

Dzięki za za odpowiedzi - wszystko jasne.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-20, 09:04   

To wpadanie na wysokie obroty w chłodne dni poprawiono chyba we wszystkich silnikach benzynowych - w pierwszych wersjach softu do ECU w 1.6 MPI Euro5 tego nie było - dopiero w kolejnych wersjach tak się zachowuje. Jak ktoś ma MCV/Lodgy/Dokkera z lat 2011 - 2013 i nie aktualizował oprogramowania silnika to warto to zrobić choćby z tego względu.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-20, 09:11   

Myślę, że przynajmniej raz aktualizowano mi soft do ECU przy okazji wizyt serwisowych. Wjazd na wysokie obroty trwa dosłownie chwilę więc może tak ma być.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-10-20, 09:47   

Też tak mam
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 15:08   

To chyba normalne. Podczas obnizonych temperatur silnik musi sie rozgrzac.
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 11:48   Wysokie obroty zaraz po odpaleniu i szybki ich spadek

Witam. Jak w temacie, samochod postal cała noc i po odpaleniu wszedł na wysokie obroty między 2 a 3 tysiące obrotów, i odrazu spadły. Sytuacja powtarza się co jakiś czas. Jakieś rady?czy wpływa to na pracę silnika?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 15:26   

Jaki przebieg ma autko ? Czy czyszczona była kiedyś przepustnica? Jak nie warto było by to zrobić ( czyszczenie z demontażem i montażem trwa 5 minut). Można tez spróbować odłączyć akumulator na 10 minut aby zresetować ECU
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 17:38   

Przebieg auta to 48tys.jak zakładam to przepustnica nigdy nie była ruszana, ani dotykana,.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:06   

Przepustnica na pewno będzie trochę przybrudzona, ale czy to ona ma wplyw na te wysokie obroty? Ciężko jest powiedzieć ale jeżeli masz grzechotkę z nasadką 10 lub klucz płaski to warto ją wykręcić i wyczyścić. Zaopatrz się w szmatkę i benzynę ekstrakcyjną.
Krótka instrukcja : Na poniższym zdjęciu zaznaczone są liczbami od 1 do 5 kolejne kroki opisane poniżej:



1. Zdejmujemy odmę co idzie do obudowy filtra powietrza oraz odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym cybant.

2. Zdejmujemy rure co doprowadza zimne powietrze do silnika - należy - delikatnie odciągnąć 2 zaczepy i wyciągnąć rurę co idzie do puszki filtra powietrza.

3. Odczepiamy rurkę odpowietrzenia skrzyni biegów, która przymocowana jest z prawej strony obudowy filtra powietrza.

4. Łapiemy dwoma rękami za obudowę filtra powietrza i delikatnie z wyczuciem ciągniemy do góry. Obudowa trzyma się na 4 gumowych wciskach.

5. Po zdjęciu obudowy widzimy przepustnicę, odczepiamy wtyczkę i odkręcamy samą przepustnicę, która przykręcona jest na 4 śruby na nasadkę 10 lub 8 ale raczej była to 10tka.

przepustnice czyścimy szmatką nasączona benzyna ekstrakcyjną i tyle składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-12-02, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 18:20   

Dziękuję serdecznie za informację, i instrukcje, a czy po takim czyszczeniu kalibracja przepustnicy jest wymagana?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-02, 18:26   

niektórzy przeprowadzają kalibracje a inni nie. Ja jak miałem MCV II z tym silnikiem przepustnicę czyściłem co 10 tyś km przy każdej wymianie filtra powietrza i nigdy nie przeprowadzałem kalibracji. Obroty silnika miałem w normie wiec uważam, że decyzja należy do Ciebie
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-02, 18:38   

Rozumiem, jutro wyczyszcze przepustnice i dam znać co i jak
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-17, 09:43   

Ponownie ponawiam temat. Przepustnica wyczyszczona, i dzisiaj jak auto powstało cała noc był w nocy mróz to po odpaleniu weszło na wysokie obroty ok 3000 obrotów i odrazu spadły.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 18:14   

A moze sama przepustnica jest uszkodzona? Kiedyś jak były przepustnice sterowane linką idącą od pedału przyspieszenia na przepustnicy znajdował się tz. silniczek krokowy, który to miał za zadanie regulacją biegu jałowego, jak cos było nie tak z obrotami to wystarczyło go wyczyścić lub wymienić na nowy gdy był uszkodzony. W dzisiejszych czasach przepustnice są sterowane elektroniczne za pośrednictwem ECU i nie mają już silniczka krokowego tylko nierozbieralny moduł sterowany elektronicznie. Może w nim coś się posypało. Kurcze ciężko stwierdzić. Używane przepustnice do tego silnika i auta kosztują grosze coś koło 50-80zł wiec w ciemno zaryzykować i kupić. Czasem jak obroty są za wysokie lub się zawieszają oznacza, że gdzieś w dolocie powietrza jest nieszczelność ale w tym silniku raczej nie ma gdzie - podobne objawy nękały silniki K7j i K7M gdzie uszczelka między kolektorem ssącym a przepustnicą się wyrabiała. Można też iśc tym tropem i sprawdzić w ASO czy taka uszczelka jest dostępna do silnika D4F i ile kosztuje, myślę, ze grosze bo do K7J płaciłem coś około 20-30zł. Innej opcji już nie widzę, chyba , że uszkodzenie wiazki ale watpie
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-17, 19:22   

Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-12-17, 20:16   

Mariano188 napisał/a:
Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.


mnie nie chodzi o uszczelkę dekla zaworowego ( tz. klawiatury) a uszczelkę przepustnicy która znajduje się miedzy kolektorem ssącym a samą przepustnicą. Tam znajduje się taki oring i to właśnie o tą uszczelkę mi chodzi.
Tu masz link do oferty na allegro:

https://allegro.pl/uszczelka-oring-przepustnicy-clio-iii-1-2-16v-oryg-i6467661788.html, nie są to duze pieniądze wiec zaczął bym od tego
 
Mariano188 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 82
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-12-17, 20:34   

A to sorry, spróbuję ta uszczelke wymienić miejmy nadzieję że pomoże, jak nie da rady to już nie mam pojęcia.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-18, 09:13   

u mnie przy temp większych niż +5 jest ok, przy temp niższych obroty przez sekundę po odpaleniu falują 1-2tys dwa podskoki i już się wyrównuje
18k km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne