ja celowo zwlekałem z miesiąca na miesiąc, aż stwierdziłem że chyba się nie doczekam na ten 1.3 i wziąłem diesla 115... Widzę że chyba dobrze zrobiłem bo różnica cenowa żadna...
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-23, 01:12
W ogłoszeniach dealerów Renault widnieje silnik benzynowy "1,3 TCe FAP". Jeśli ma on filtr cząstek stałych podobnie jak dCi, to chyba lepszym wyborem będzie silnik diesla?
W benzyniakach nie powinno być żadnych problemów z wypalaniem filtra więc w ogóle bym się go nie bał. Za to bałbym się rozprzestrzeniania zakazów dla diesli w Europie.
Wygląda na to, że 1.3 w wersji Essential ma już klimę na wyposażeniu i niczego nie trzeba dopłacać. A jeśli tak, to finansowo robi się to bardzo atrakcyjna oferta! Oby tylko silnik okazał się być trwały.
Brzmi trochę zbyt optymistycznie, gdyż w cenniku są zachowane dokładnie te same proporcje, co w innych wersjach.
Ze względu na to, że Dacia przyzwyczaiła do nie dawania gratisów, ja bym obstawiał, że to jest bardziej "opcja obowiązkowa".
... I tak w tej samej niemal cenie można mieć 1.6 Sce 4x4 lub 1.3 Tce 4x2. I co tu wybrać?
Dwuletnią Corsę.
A tak już na poważnie - jakbym miał już dopłacać, to wolałbym za silnik.
Z silnika korzystasz codziennie, z przewagi napędu - zazwyczaj kilka razy w roku, przy czym okazuje się wybawieniem raz na 5 lat.
To już wolę raz na te5 lat utknąć w zaspie i liczyć na pomoc przechodniów.
No ale jak nie mieszkam w górach, więc mogę sobie sobie gadać.
Z konfiguratora wynika jednak, że to gratis I tak w tej samej niemal cenie można mieć 1.6 Sce 4x4 lub 1.3 Tce 4x2. I co tu wybrać?
Jeśli jezdzisz po drogach, gdzie zwykłym autem zakopałeś sie raz, lub dwa, to 4x2 się nie zakopiesz. Jeśli zakopujesz się regularnie, to pytania raczej by nie było.
Do codziennej jazdy, czy też wakacyjnych wyjazdów 1.3tce 4x2 będzie lepszym wyborem. Po prostu lepiej jezdzi sie z dużymi prędkosciami i zauwazalnie mniej pali.
Zgadza się, zwłaszcza że przełożenia skrzyni biegów wyglądają na dłuższe, niż to były w 1.2 TCe. Tam prędkość maksymalna wynosiła 177 km/h, a w 1.3 TCe 130 KM jest to 190 km/h. Za to przyspieszenie jest słabsze, ale to mi to pasuje. Wolę mieć w miarę niskie obroty na autostradzie niż śrubować czas przyspieszania do setki.
Duster z tym 1.3 TCe staje się mocnym zawodnikiem, szkoda tylko że silnik jest krótko na rynku i ie jego ogólna trwałość jest niewiadomą.
Czyli dostanie go szybciej niż ja swojego 1.6 którego zamawiałem pod koniec grudnia, pomimo że 1.3 pojawił się w konfiguratorze dokładnie wtedy, a czas oczekiwania miał wynieść pół roku. Ciekawe.
Ja jestem jednym z oczekujących na DD 1.3. Czas odbioru mam wyznaczony na koniec czerwca. Optymizmem powiało wczoraj, kiedy zadzwonili z salonu i powiedzieli, że ponieważ pojawiły się nowe miejsca produkcyjne to odbiór jest możliwy w kwietniu :)
Optymizmem powiało wczoraj, kiedy zadzwonili z salonu i powiedzieli, że ponieważ pojawiły się nowe miejsca produkcyjne to odbiór jest możliwy w kwietniu :)
Mi tak mówili z Lodgy, ze będzie miesiąc wcześniej... była 2,5 miesiąca później :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum