Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 171 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-31, 07:16
shrek napisał/a:
To normalma sprawa. Byla juz gdzies na forum gowno-burza o to.
To jest kolo zapasowe/dojazdowe sluzy do dojechania do warsztatu z predkoscia 120km/h tak tam jest chyba napisane.
W jedynce było nawet ograniczenie do 80 km/h. I mimo tej gówno-burzy do dziś nie wiem z czego to wynika. Słabsza opona? Słabsza felga?
Mnie początkowo zdziwiła felga (oryginalna 17" zapasowe 16"), ale przeliczywszy wysokość bieżnika wyszła różnica w wysokości koła 4 mm z hakiem (chyba nieistotna). Większy problem stanowi wsadzenie koła do kosza - trzeba niezłego wysiłku, aby ciężkie koło wsadzić do kosza pod kątem. W warunkach "bojowych" to równoznaczne z utaplanie w błocie całej postaci. W moim przypadku dodatkowym utrudnieniem jest hak.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejD 2018-12-31, 08:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-31, 08:55
paul7 napisał/a:
Czyli koło jest potrzebne
Ja trafiłem gwóźdź taki malutki ledwie 10cm i fi4 ;) powietrze uleciało do zera za 200 metrów. Jakbym nie miał zapasówki to by było przewalone. Można powiedzieć że dopłata do koła zapasowego się już zwróciła:-)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 171 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-31, 09:56
Mnie zawsze fascynuje spotkana co rano, dziewczyna w jeepie, z kołem zapasowym w koszu na dachu. Myślę że i we dwóch chłopa, z racji wysokości, rozmiaru i ciężaru, nie da rady tego ruszyć i ściągnąć:)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-31, 10:20
traks napisał/a:
shrek napisał/a:
To normalma sprawa. Byla juz gdzies na forum gowno-burza o to.
To jest kolo zapasowe/dojazdowe sluzy do dojechania do warsztatu z predkoscia 120km/h tak tam jest chyba napisane.
W jedynce było nawet ograniczenie do 80 km/h. I mimo tej gówno-burzy do dziś nie wiem z czego to wynika. Słabsza opona? Słabsza felga?
1 Opona w innym rozmiarze
2 inna nosnosc( wiem bo sprawdzalem u siebie). Ale to jak jedziesz na pusto nie ma wiekszego znaczenia.
3 Producent zabezpiecza sie tymi 80 lub 120 km/h w razie jakiego kolwiek zdarzenia drogowego.
Pelnorozmiarowe kolo zapasowe ostatnio widzialem w aucie z lat 2000( chyba ford). Nie daja pelnorozmiarowych kol na alu feldze bo by im koszta wzrosly a i nawet nez tego wydaje mi sie, ze to bez sensu,bo:
1 Zmienisz opony za 2 lata to albo kupi 2 lub 4 identyczne jak zapas?
2 Na zime po zmiane np. alu felg z conti na stalowke barum. Zmienisz rowniez zapas? Zeby byl pelnowymiarowy.
3 jak na przedniej osi bedziesz mial conti na tylniej 2 hankoki, bedziesz wozil 2 zapasy?
To dlatego daja dojazdowke w tanszym rozmiaze bo pelny nie ma sensu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 730 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-12-31, 11:06
traks napisał/a:
shrek napisał/a:
To normalma sprawa. Byla juz gdzies na forum gowno-burza o to.
To jest kolo zapasowe/dojazdowe sluzy do dojechania do warsztatu z predkoscia 120km/h tak tam jest chyba napisane.
W jedynce było nawet ograniczenie do 80 km/h. I mimo tej gówno-burzy do dziś nie wiem z czego to wynika. Słabsza opona? Słabsza felga?
U mnie jest chyba do 120 napisane na zapasówce, a i jak pisałem wyżej jest to inna felga (zwykła czarna stalówka jak się dostaje np komplet zimówek) a do tego opona o niższym indeksie prędkości z tego co pamiętam (niedawno szukałem zimówek do dustera i logana pickup stąd pamiętam).
W sumie nie wiem czemu ograniczono do 120km, chyba tylko po to aby gliniarz mógł się przyczepić lub to że myslelibyśmy że jednak to zapasówka i trza wolniej jechać lub po prostu to że niektórzy nie wyjmują jej przez 5-8 lat i po 8 latach faktycznie guma może traci swoje właściwości - kto to wie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 171 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-31, 11:19
Nikita_Bennet napisał/a:
a do tego opona o niższym indeksie prędkości
Nie wiem jak teraz, ale ja mam continentale, i na kole zapasowym jest identyczna opona jak na pozostałych, ta sama nośność, indeks prędkości, jak i rozmiar... a ograniczenie do 80 km/h
U mnie też, dopiero zwróciłem uwagę, jak musiałem podmieniać koło. Było za późno, by w salonie sprawdzać, czy mnie nie podmienili na przeglądach. Więc po zakupie samochodu , od razu zaznaczajcie koła. Bo różna cuda się dzieją.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-12-31, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-01, 16:43
[quote="paul7"]
Nikita_Bennet napisał/a:
po zakupie samochodu , od razu zaznaczajcie koła. Bo różna cuda się dzieją.
ten sam temat przewijał się przy DD1 kiedy ktoś w trakcie odbioru auta z salonu zwrócił uwagę, że marka opony na zapasie nie zgadza się z resztą. Kiedy to zareklamował, po prostu przeszli się po placu, pozaglądali do innych aut i podmienili, żeby pasowała. Wtedy to też była loteria. Ale jak ktoś się uparł, to dostał 5 identycznych
Jak ktoś ma auto na kołach 16", to te zabiegi z szukaniem takiej samej opony na kole zapasowym może i miało by sens. Niestety w Prestige już nie, bo wiadomo, że i tak jest inny profil oraz średnica koła, dlatego jest mi obojętne co tam wisi pod spodem . Jak na moje zdanie, szkoda, że w 4x2 nie ma takiej wnęki na zapas jak w bagażniku wersji 4x4, przecież śmiało mogli by nawet obniżyć podłogę zamiast wieszać koło pod spodem.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-01-03, 16:10, w całości zmieniany 1 raz
Jak na moje zdanie, szkoda, że w 4x2 nie ma takiej wnęki na zapas jak w bagażniku wersji 4x4, przecież śmiało mogli by nawet obniżyć podłogę zamiast wieszać koło pod spodem.
A tego nie wiedziałem. Rzeczywiście i koło się mieści i mnóstwo gratów można pochować.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-07, 11:36
Ja sobie chwalę rozwiązanie z zapasem w koszu - zwłaszcza gdy zachodzi konieczność wymiany koła przy załadowanym bagażniku (np. w trakcie wyjazdu wakacyjnego). Stare wersje DD 2x4 posiadały w koszu dodatkową plastikową osłonę na koło która doskonale ułatwiała wsunięcie koła na właściwe miejsce (lepszy poślizg). Teraz z tego co widziałem Nowy Duster chyba już tego nie ma co powoduje że do wsunięcia koła na wieszak trzeba użyć większej siły.
To koło razem z koszem opuszcza się od wewnątrz bagażnika? Pytam, bo tak po prawdzie to do dzisiaj nawet nie zaglądałem pod wykładzinę bagażnika, jak to jest rozwiązane.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-07, 15:39
BLACHA_997 napisał/a:
Ja sobie chwalę rozwiązanie z zapasem w koszu
nie da się przy tym nie uświnić, jedynym plusem tego rozwiązania jest to,że nie trzeba wywalać zawartości z bagażnika. I na tym plusy niestety się kończą. A załadunek koła do kosza i podwieszenie go w takich warunkach jak np obecnie, dla kobiety jest w zasadzie niemożliwy. Pomijam już fakt,że koło wożone w koszu po kilku latach wygląda...jak wygląda. Ja woziłem worek na śmieci. Po wymianie brudne koło do worka i na swoje miejsce
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-01-07, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-07, 15:47
Dar1962 napisał/a:
nie da się przy tym nie uświnić, ..... dla kobiety jest w zasadzie niemożliwy.
Oczywiście racja co do możliwości, a nawet konieczności "uświnienia się". Racja także, iż kobieta nie da rady załadować koła i podwiesić w koszu, ale w końcu od czego są gentelmeni za kierownicą? Ano żeby pomóc i się uświnić.
Ja wożę worek po zimowych oponach z "Oponeo", ale w celu włożenia w nie uszkodzonego koła i załadowania do samochodu. Nie mam zamiaru męczyć się z wkładaniem tego koła do kosza. Po naprawie koła w zakładzie wulkanizacyjnym pomogą mi włożyć zapas do kosza. Teraz myślę o zrobieniu w koszu wstawki z płyty plastikowej. Będzie chroniła przed brudem, a i ułatwi wsuwanie koła.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-07, 15:58
AndrzejD napisał/a:
myślę o zrobieniu w koszu wstawki z płyty plastikowej. Będzie chroniła przed brudem, a i ułatwi wsuwanie koła.
a nie prościej kupić pokrowiec na koło i załadować go do kosza w nim? są na alle różnej wielkości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum