Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-22, 00:13
Dokker VAN - 1.6 Confort LPG 84 KM - wieczne problemy z LPG
Autor Wiadomość
rafal1987 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 Confort LPG 84 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Wrocłąw
Wysłany: 2018-12-26, 22:12   Dokker VAN - 1.6 Confort LPG 84 KM - wieczne problemy z LPG

Witam,
Mój tato kupił w 2016 roku dacie Dokker VAN z silnikiem na GAZ ( polecanym przez sprzedawcę) - 1.6 Confort LPG 84 KM.
Od ponad roku mamy problem, z przełączniem się z benzyny na gaz.
Po wciśnięciu przełącznika , słyszymy tylki pisk, a gaz się nie załącza :(
Byliśmy już wielokrotnie w serwisie we Wrocławiu ( Karkonowska).
Na początku otrzymywaliśmy informację, że został przeczyszczony "filtr" i już działa i będzie dobrze. Problem powtórzył się po jakiś 2 tygodniach i tak już chyba z 7 razy.
Na początku otrzymywaliśmy jakieś potwierdzenia z wizyt serwisowych, jak się okazało brak na nich informacji o czyszczeniu "filtra". Może na dwóch z 7 zgłoszeń mamy informację na temat czyszczenia filtra :( - tak wiem nasza wina.
Ostatnio musieliśmy się upominać aby otrzymać jakiś papierek z wizyty, po czym Pani przekazała nam informacje, żę usterka jest spowodowana "zabrudzonym LPG" i to nie winda DACI , a paliwa.
Paliwo tankujemy na stacjach ORLEN i sporadycznie LOTOS.

Dacia we Wrocławiu nic za bardzo zrobić nie chce :( nie wiemy dlaczego. Jesteśmy ciągle zbywani. Problem usuwany jest tymczasowo po czym powraca.

Miał już ktoś z Was taki problem , że nie działała poprawnie jak w tym przypadku z instalacja LPG?

Z góry dziękuje za pomoc :)
_________________
Rafał
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-12-26, 22:19   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15797
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-12-26, 22:23   

To jest powszechny problem w tym silniku z LPG Landi Renzo.
Było o tym np. parę miesięcy w Wyborczej: http://wyborcza.biz/pieni...za-glownie.html

Instalacja jest fabrycznie źle założona. Możliwe przyczyny: wadliwy elektrozawór lub, co bardziej prawdopodobne, ogólnie niewłaściwy montaż "przodu" instalacji i jej zestrojenie. Serwisy ASO mają znikome pojęcie o instalacjach LPG, więc wciskają kit, że to problem niewłaściwego gazu.
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=1411
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-26, 22:35   

Nie w tym silniku, dla sprostowania, a fabrycznej instalacji LPG Landi Renzo do tego silnika.
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-12-27, 10:14   

rafal1987 napisał/a:

Ostatnio musieliśmy się upominać aby otrzymać jakiś papierek z wizyty, po czym Pani przekazała nam informacje, żę usterka jest spowodowana "zabrudzonym LPG" i to nie winda DACI , a paliwa.
Paliwo tankujemy na stacjach ORLEN i sporadycznie LOTOS.

Też to przerabiałem. Na Twoim miejscu bym zmienił serwis, u mnie pomogło. Co do problemu łatwo się go pozbyć na stałe. Zaślepiasz oryginalny elektrozawór i montujesz drugi na zewnątrz parownika.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-12-27, 13:05   

w przypadku gazu często pomaga zmiana serwisu. Takie moje zdanie.
Po prostu miałem auto w gazie i nie miałem problemów, montaż poza fabryką w niewielkiej firmie zajmującej się praktycznie tylko gazem, wymiany filtrów często sporo po przebiegu, gaz z Shell i czasem orlenu. Praktycznie po zestrojeniu gazu w aucie zero problemów - na 150 tys wymieniłem 2 pary kabli zapłonowych i świec i to dlatego że jeden kabel chyba ciut skorodował bo nie chciał zejść ze świecy przy kontroli na serwisie.
Teraz też miałem brać auto z gazem ale przeliczyłem i wziąłem dusterka DCI.
Zresztą nieważne - znajdź dobry niezależny serwis lpg.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-12-27, 13:51   

Nikita_Bennet
Ogólnie masz rację - ale :
- rafal1987 ma instalację montowaną w fabryce na linii produkcyjnej, a ta jest do d...y,
zwłaszcza sterownik , który jest zablokowany i Landi Renzo niema do niego dostępu, a serwisy nie potrafią.I jest instalacja "fabryczna" montowana przez dilera - czyli gazownika po sąsiedzku.
Kolega ma 2 rozwiązania :
1- zwykły dobry gazownik i wymiana na "normalną" - ale po co wtedy gwarancja ?
2 - szukanie serwisu w dalszej okolicy który jednak potrafi .
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-27, 23:31   

U mnie była jakaś cewka przy zbiorniku i miałem te same objawy. Dokładnie nie wiem jak to się nazywa,ale taka mała ala kostka ......
 
rafal1987 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 Confort LPG 84 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Dokker
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 2
Skąd: Wrocłąw
Wysłany: 2019-01-04, 08:10   

Czyli co , szukać innego serwisu?
:(
Byłem w dwóch serwisach DACI we Wrocławiu i Wszyscy rozkładają ręce.
Jeden mechanik z DACI powiedział, że "DACIA coś zjebała w tym modelu" z gazem i do końca nikt nie wie jak to naprawić :( Jedyne co można zrobić to przeczyścić elektrozawór.
Na piśmie mi tego nie da :(
_________________
Rafał
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-04, 18:42   

Już Ci wcześniej napisałem co rozwiąże twój problem. A jak serwis nie ma pojęcia co zrobić to najłatwiej zwalić winę na instalację.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-06, 11:22   

O którym elektrozaworze mówimy przy butli czy na reduktorze
jak przy butli - wymienić 20-40 zł
jak przy reduktorze regeneracja parownika 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-01-06, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne