Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-09-13, 12:27
Na moje oko to popularna 15x21 (5-7zł/m)
Wziąłem taką w paluchy i wygląda podobnie jak ta na filmach LZParts, nitek w kleju ma tyle samo ;)
Na necie (tak na szybko) widziałem jeszcze podobne 14x25 (30zł/m) i 16x20 (20zł/m)
Ja mam w lodzi tak zrobione (ten sam klej z nitkami) i na początku trochę po bokach puszczała ale teraz już trzyma oki bo się dopasowała do kształtu. Ja dodatkowo dałem jeszcze jedną, cieńszą od dołu.
Wysłany: 2019-01-05, 12:11 Dokker uszczelka maski silnika
Witam!. Ktokolwiek widział ktokolwiek wie, czy jest jakiś patent w formie uszczelki pod maskę silnika do dokkera miedzy maskę a atrapę ?
dziś w nocy miałem problem z autkiem bo poszła tamtędy woda i zalała wszystko dokładnie przez co zapłon oszalał i ledwo ledwo dotarłem do domku. teraz silnik schnie ale trzeba zapobiegać takim sytuacjom.
Co prawda mam Lodgy ale chyba mają z Dokkerem podobne rozwiązania. W moim przypadku jak zamontowałem KUK to nie za dużo dawało ponieważ uszczelka ta w centralnej części jest poprowadzona niżej i nie dotyka nawet klapy. Dodałem na krawędzi klapy samoprzylepne uszczelki o dużym profilu i to wydaje się że znacznie poprawiło zabezpieczenie przed zabrudzeniami.
Co do brudzenia się komory silnika, to u mnie jednak problem był dość duży.
Poniżej zdjęcie klapy z marca tamtego roku. Widać dość sporo białego nalotu, zgaduje że to sól z drogi
A poniżej komora silnika w grudniu. Myta była w sierpniu na przeglądzie w ASO a dodatkowe uszczelki założyłem we wrześniu. Jeszcze całego sezonu zimowego nie mam za sobą, ale jednak już różnicę widać na plus z uszczelkami:
Edit: Uszczelka samoprzylepna oprócz klapy jest też po całości pociągnięta dołem tak że przy zamykaniu klapy dość szczelnie się zamyka.
_________________
Ostatnio zmieniony przez norton1 2019-01-05, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-05, 22:13
Ja u siebie w lodgy założyłem tylko KUKa i komora silnika brudzi się w minimalnym stopniu ( zawsze coś tam się zakurzy ale różnica jest ogromna) z tym, że ja użyłem do tego uszczelki z drzwi bocznych fiata Ducato, która jest odrobinę szersza i prawdopodobnie dlatego efekt u mnie jest o wiele lepszy niż u innych forumowiczów
dziękuję wszystkim za odpowiedzi. co do kuk'a to czytałem ale jest różnica konstrukcyjna w montażu myślałem zamontować sobie taka szczotkę co się pod drzwi dokleja na klapę żeby opadała ale kupię chyba uszczelkę wysoko profilową jak kolega doradza :).
Problemu by nie było gdyby nie to że zakłóciło to pracę silnika tak jak by przestał palić na jeden cylinder bo cała cewka i kable były mokre. Sami wiecie jak to teraz jest błoto pośniegowe śnieg zawieje zamiecie na akumulatorze miałem zaspę.
zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa bo mam problem z zapłonem w tym aucie ale to wypunktuje w innym temacie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-07, 10:48
kapelusznik napisał/a:
Ciężko?
Miałem na myśli, że ogólnie ciężko działa, czyli często, żeby znaleźć interesujące Cię zagadnienie trzeba się przebijać przez dziesiątki tematów. Słowo "kuk" jest na tyle nietypowe i rzadko na forum używane, że nie dziwne, że szybko znajduje.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-08, 05:12 Re: Dokker uszczelka maski silnika
bula6595 napisał/a:
Witam!. Ktokolwiek widział ktokolwiek wie, czy jest jakiś patent w formie uszczelki pod maskę silnika do dokkera miedzy maskę a atrapę ?
dziś w nocy miałem problem z autkiem bo poszła tamtędy woda i zalała wszystko dokładnie przez co zapłon oszalał i ledwo ledwo dotarłem do domku. teraz silnik schnie ale trzeba zapobiegać takim sytuacjom.
Pozdrawiam!
W tym przypadku to leczenie objawow a nie skutkow. Ja bym zaczal od przejzenia wtyczek, kabli, bo to tam lezy problem.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-13, 19:52
Wczoraj postanowiłem zrobić zdjęcie jak wygląda komora silnika u mnie w Lodgy po zastosowaniu KUKa ( uszczelki z drzwi bocznych od Fiata Ducato po 2005r). Nie pamiętam kiedy ostatni raz coś przecierałem pod maską ale było to pewnie na początku grudnia lub pod koniec listopada. Od tamtego czasu autko na pewno przejechało ponad 1500km w różnych warunkach drogowych zarówno tych suchych, deszczowych oraz z intensywnymi opadami śniegu. Jak widać na załączonej poniżej fotce zastosowanie samego KUKa w moim przypadku zdało egzamin z tym, że jak wcześniej w innym poście pisałem uszczelka ta musi być trochę szersza
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
dudu$, jaki ma przekrój ta uszczelka? Wygląda jak uszczelka uniwersalna T-8? Ona chyba najbardziej będzie pasować w tym miejscu, bo ori do Ducato wygląda jak uniwersalna T-70 (przynajmniej ta, którą udało mi się odkopać w katalogu Fiata).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum