Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:41
Rozważania na temat skraplania wody w DD2.
Autor Wiadomość
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-01-09, 08:30   

idź sobie być powolnym gdzieś indziej. skraplacz wody...

w dwie osoby w samochodzie produkuje się tyle wilgoci (2osoby x 7godzin = okolo 700g wody), że przy wyłączonej wentylacji/klimatyzacji po szybach się po prostu leje woda. dlatego namioty są dwuwarstwowe, dlatego okna mają nieszczelności, dlatego jak śpisz w samochodzie to z uchylonymi oknami.

w volvo był szyberdach, który uchylony świetnie wentylował :) deszcz nie przeszkadzał, o ile nie wiało za mocno :D wtedy woda z dachu była wwiewana do środka. tak swoja drogą, szkoda że duster nie ma szyberdachu. pamiętam kilka naprawdę przyjemnych wieczorów z butelką wina i widokiem na rozgwieżdżone niebo...

dziewczyna (już żona...) bała się spania na terenie Rumuni w namiocie (dużo psów było w okolicy i naczytała się o niedźwiedziach :D
dwa tygodnie w samochodzie. na widok łóżka po powrocie się prawie rozpłakałem z radości...
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-01-09, 11:05   

o rzesz ty omnibusie...

licytować się nie będę, bo też i nie mam z kim/z czym. porównać doświadczenie? :D z czyim? czy jestem lepszy? od kogo :D w życiu bym nie pomyślał w ten sposób o nikim. może to kwestia wychowania? na pewno nie przeszkadzam innym uczestnikom forum w takim stopniu jak niektórzy tu zgromadzeni...

cały Twój wyrzyg jest nieczytelny - jak zwykle... w 10osób? w jednym samochodzie? śpicie na sobie? czy jedziecie autobusem? może masz na myśli campera? albo camping? czy robisz offtopic?
doświadczenie? doświadczenie w czym? w spaniu w aucie? czy nie oddychaniu w nocy? nie wiem o co chodzi z twoją grawitacją. wilgoć się skrapla na szybach, bo para się kondensuje na chłodniejszych powierzchniach. zimą (bo zdarza nam się wyjechać gdzieś też w tym okresie) wilgoć nie tylko się skrapla, ale też zamarza. tobie zapewne też nie, bo masz doświadczenie i super sprawdzone rozwiązania...

szyberdachy? masz kilka i nic nie cieknie? w jednym aucie? jak uchylony szyberdach może nie wpuszczać wody podczas deszczu i wiatru?

moje doświadczenie podpowiada mi, że dwie osoby po całodniowym dymaniu po górach, umyte, zapakowane do śpiworów produkują tyle pary co czajnik. wilgotna odzież, ręcznik itd -> drugie tyle.

problem z Tobą kolego jest jeszcze jeden. nie chodzi o "porównanie doświadczenia", tylko o "wymianę doświadczeń". przeglądając Twoje wypociny nie znalazłem nic ciekawego, nic wartego uwagi. zwłaszcza że brzmisz jak wędkarz z mazur, czyli reprezentujesz dalece odmienne zainteresowania. ponadto jestem w stanie stwierdzić po lekturze wątku o pojemności baku że nie przeczytałeś instrukcji do samochodu.

idź sobie stąd. najlepiej na kolejny "wyczyn min. 31 dni liczony m_cach". albo "mierzyć A przy wkładaniu do aku" czy co tam robisz sobie w wolnym czasie. masz gdzieś swój temat tam się popisuj. jesteś irytujący jak moja teściowa. wpieprza się wszędzie, nie ma nic do powiedzenia ale z lubością zaznacza swoją (niechcianą) obecność.
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
 
subiel 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci 110KM
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2019-01-10, 13:47   

ręce opadają... wentylacja grawitacyjna... cyrkulacja... w pudełku po butach też występuje? :D idź sobie.

biorąc pod uwagę ww posty -> chyba nie zdarza Ci się nocować w samochodzie.. a na pewno nie po sytym wysiłku, myciu itd. jeśli nie wiesz jak to jest, przestań proszę dyskutować, bo niczego nie wnosisz, poza bałaganem.

jeśli w samochodzie osobowym nie masz PRZEWIEWU, nie pozbędziesz się wilgoci generowanej przez dwie śpiące osoby w stopniu wystarczającym. mówię ci to poważnie, i jest to poparte doświadczeniem (słowo KLUCZ).

testowaliśmy osuszacze na bazie substancji higoskopijnych, metody ludowe jak woreczki ryżu, pojemnik z solą, gazeta, kawa, elektrochemiczne, skraplacze itd -> one są super, przy jesiennych dojazdach do pracy, a i tak doraźne włączenie klimatyzacji jest skuteczniejsze (wbudowany osuszacz w wymuszonym obiegu powietrza).

uwierz mi Powolny... nocujemy na parkingach z innymi nam podobnymi Polakami, Czechami, Słowakami, czasem się trafi jakiś Węgier lub Francuz. wszyscy się borykają z podobnymi problem. przy tych dostępnych 2,5m3 pojemności przedzielonych przednimi fotelami chyba bym musiał się obrzucić osuszaczami żeby to coś zmieniło. poza tym -> uchylone okna dostarczają świeżego powietrza. na samą myśl o kiszeniu się w takiej szczelnej konserwie mnie mdli.

gdyby jakaś torebka z silikonowym granulatem byłaby taka skuteczna, odzież membranowa, dwuwarstowe namioty, primaloft, wentylacja domu -> nie istniały by takie wynalazki...
_________________
=nie znam się, ale chętnie doradzę=
Ostatnio zmieniony przez subiel 2019-01-10, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-01-11, 20:16   

W paliwie jest etanol, on wchłonie tę wodę, bez paniki.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
gorus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 79
Skąd: POZnan*
Wysłany: 2019-01-22, 19:11   

"Wilgoć, to zwarcia w: bezpiecznikach = kostkach połączeniowych = tzw. zimne luty."

Żeby wilgoć zrobiła zwarcie musiałbyś wylać wiadro wody w tablice z bezpiecznikami. A zimne luty, to zupełnie inna sprawa - błędy fabryczne na etapie produkcji płyt elektronicznych nie związane z wilgocią.
Ta kradzież "A" (:/) to tez taki argument.... Dziwny.
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-01-22, 19:48   

Czysta, destylowana woda jest izolatorem.
W sieci można znaleźć filmiki chłodzenia całych płyt głownych zanurzonych całkowicie w wodzie.
Jest tylko jedo ale....
Woda nie może być niczym zanieczyszczona aby pod wpływem prądu nie zachodziły żadne reakcje elektrochemiczne. Wynika stąd, że element zanurzony w tej wodzie musi również być "czysty".
A to w realnych warunkach eksploatacji samochodów jest całkowicie nierealne.
Czyli zjawisko elektrokorozji na złączach elektrycznych, złączach blach ( należy pamiętać, że jeden z biegunów akumulatora jest na masie ) jak najbardziej występuje.
Zielone wykwity na polach miedzianych to rownież przykład elektrokorozji potęgowany niestarannym procesem czyszczenia płytek drukowanych po procesie lutowania i złym położeniem warstwy zabezpieczającej.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-23, 15:31   

W tym temacie mam pytanie do wszystkich, którzy mieli problem z oszranianiem szyb od środka i sobie jakoś z tym poradzili. W dłuższe wyjazdy - nie ma problemu. Pod koniec jazdy ochładzam, a później klimą wysuszam. Czasem jednak mam krótkie wyjazdy, kilka w ciągu dnia, a moja lepsza połowa wymaga dogrzania. Ochładzanie i później osuszanie klimą powietrza w kabinie kilka razy juz mnie nie bawi. Następnego dnia szyby w środku bywają zaszronione i zlodowaciałe. Nawiasem mówiąc filtr kabinowy został wymieniony i problem powraca. Stąd moje pytanie, czy istnieje jakaś metoda na uniknięcie lub usunięcie szronu/wilgoci w kabinie auta. Co dla mnie jest istotne: metoda powinna być prosta, nieupierdliwa, niewymagająca dużych środków.

Z tego co wyżej przedstawił Powolny, ciekawy wydaje się pochłaniacz. Czy to się sprawdza?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-23, 16:09   

Się sprawdza.
Tak samo jak codzienna wymiana włożonych ręczników papierowych pod dywaniki. Zwłaszcza kierowcy. To tam najwięcej gromadzi się wilgoci opadającej z butów podczas naciskania pedałów.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-23, 16:46   

eio - problem oszronionych szyb od środka pojawia się najczęściej jak w aucie jest trochę wilgoci. Parkujesz, słońce świeci na auto, wilgoć w środku "buzuje", potem na wieczór łapie mróz i ta osadzona wilgoć zamarza w formie szronu.
Gdy w ciągu dnia nie ma słońca problem jest dużo mniejszy.

Jakimś tam półśrodkiem jest zaraz po zaparkowaniu wychłodzić wnętrze nagrzanego auta, czyli postać chwilę z pootwieranymi drzwiami. Ale to półśrodek i walka ze skutkiem. Z przyczyną można powalczyć, jak Powolny. Też się skłaniam ku osuszaczom.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-01-23, 21:37   

Jeszcze lepsze wyniki zapobiegające parowaniu wilgoci na szybach daje mieszanina gliceryny i spirytusu ( może być oczywiście tani denaturat ) w proporcji ok 1 część gliceryny na 5 do 10 części spirytusu. Koszt 0,5 l gliceryny farmaceutycznej to ok. 20 zł.
Cały "myk" polega na zmniejszeniu napięcia powierzchniowego wody.

Powyższa mikstura + gazety lub papierowe ręczniki były dla mnie wystarczające w użytkowaniu wielu samochodów służbowych i prywatnych.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-24, 11:33   

Powolny napisał/a:
Wietrzenie, to jeden z gorszych pomysłów.


Bardzo dobry. Sprawdzony w działaniu.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-01-24, 11:53   

Belphegor napisał/a:
Powolny napisał/a:
Wietrzenie, to jeden z gorszych pomysłów.


Bardzo dobry. Sprawdzony w działaniu.

Zgadza się że pomaga przewietrzenie auta jeżeli na zewnątrz nie jest jakoś bardzo wilgotniej niż w środku a szczególnie przy mrozach, no i podstawa usunąć wodę z wycieraczek, a co do osuszaczy to nie wiem, nie muszę stosować ale całego świata nie osuszą.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-24, 12:30   

Miałem na myśli sytuację, gdy na dworze jest mróz. Wtedy na pewno nie jest wilgotno. W deszczową pogodę pomysł oczywiście się nie sprawdza, ale też auto od środka nie pokrywa się szronem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-25, 10:20   

Powolny - ja nie robię z każdej swojej czynności eksperymentu naukowego. Nie mierzę czasu i szerokości otwarcia drzwi oraz nie chodzę z termometrem dotykając blach auta od zewnątrz i wewnątrz. Po prostu wysiadam, nie zamykam drzwi kierowcy, idę do drzwi pasażera, coś tam biorę z przedniego fotela, nie zamykam ich, potem biorę coś z bagażnika itp. Potem po kolei zamykam drzwi, bagażnik i... tyle. Te 1-2 minuty wystarczą, żeby mroźne powietrze z zewnątrz zdążyło się zmieszać z ciepłym z auta, a ciepłe z racji tego, że unosi się go góry trochę z auta uszło skoro ma już gdzie (otwarte drzwi, bagażnik).
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-26, 20:34   

Powolny napisał/a:
Pod warunkiem, że ma się miejsce.
W Warszawie, czasami niektórzy wchodzą przez bagażnik, jak obstawią.
Nie sądzę, żeby taki sposób był możliwy w warszawie, chyba, że na prywatnym terenie.


Co racja to racja. Jak mieszkałem tam, gdzie miałem prywatny teren, to bez problemu. Teraz w sumie samochody parkują na tyle daleko od siebie, że też jakoś się da. No, ale to nie centrum Warszawy, gdzie każdy centymetr miejsca jest na wagę złota.

U mnie pod firmą takie luksusy, jak szersze otwarcie drzwi są z kolei wykluczone.



Co do parowania szyb w Dusterze, to nie zaobserwowałem, by bardziej parowały, niż w poprzednich autach. Nawet mniej. Ale składam to na karb tego, że auto jest młode i nie zdążyło jeszcze "nasiąknąć", złapać brudu, który jest sprzymierzeńcem wilgoci itp.
Inna sprawa, że Duster jak już zaparuje, to daje się go szybko odparować. Nawet nie stosując klimatyzacji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-01-27, 20:25   

Powolny napisał/a:
Wietrzenie - czy masz na myśli zrobienie przeciągu, czyli otwarcie ND po obu stronach i na jak długo?
Niezależenie od pogody, wietrzenie jest sposobem, które widać, ale problem w tym, żeby było skuteczne, musiałbyś doprowadzić temp. całego środka = wnętrza ND do blachy, żeby zrównoważyć temp. wnętrza z otoczeniem.
Inaczej różnica temp. zrobi swoje, niezależnie od naszego oczekiwania - tylko warunki atmosferyczną mogą to zweryfikować - czyli moją tezę. - pozostaje uwierzyć lub cierpliwie weryfikować.
Przy 5 os. nie będzie trzeba długo czekać.

Masz i przestań głupoty wypisywać:
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 20:32   

Czy ja dobrze widzę? Stosujesz pochłaniacz wilgoci. A on ciągnie tyle , na ile jest zaprojektowany. Więc nie ma tutaj żadnej miary. Bo teoretycznie powinno być sucho, ale pochłaniacz wyciągnie , jak się da i przez szpary. Po drugie, saszetka ma swoje parametry , które zmieniają się wraz z czasem pochłaniania. Na razie jedyny wniosek- zmniejsza wilgotność w kabinie. Oczywiście przy założeniu że wszystkie okna są zamknięte. Podobny efekt jest automatyczny np. w garażu, przy niedomknięciu okna. Wilgoć sama uleci.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 21:11   

Powolny napisał/a:
Drugi, na szybach nie osiada szron, od środka i nie parują.

Na to też jest prosty sposób!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Taki płyn anty smog, przetrzeć szmatka od środka szyb i po sprawie . Samochód gotowy natychmiast do jazdy. Tak robię i jadę, brak czasu na rozważania. Po to jest pojazd.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-27, 22:16   

Mnie nic nie zamarza, parkuję zawsze w garażach, jak na wyjazdach na zewnątrz, to kładę folie anty mrozową, a wewnątrz, to spray anty smog i po kłopocie. Jak jest lód to spray -odmrażacz. Nawet skrobać nie potrzeba. Wentylacja podczas "rozgrzewki" samochodu, I można jechać. Samochód dość szybko się rozgrzewa więc jest ok.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-01-27, 23:30   

Cytat:

Masz i przestań głupoty wypisywać:

Poczekaj - mnie jest łatwiej :)
Kolego P.
Z tego wykresu wynika, że jeżeli nagrzane powietrze zamienisz na zimne poprzez, krótkie i szybkie wietrzenie (ja jak mam parkować pod chmurką to jadę ostatnie 200m na opuszczonych wszystkich szybach) to to spowoduje, że ilość pary wodnej (w gramach) spada do bardzo małej (tzw. bezwzględnej) ilości, ponieważ w zimnym powietrzu nie może się dużo wody (w gramach) „zakumulować”. Jak wyjdziesz z samochodu to już nie nachuchasz nowej wody w środku, a ciepło z karoserii pozostaje i ogrzewa zimne powietrze (to nowe po wietrzeniu). Ponieważ (w gramach) ma ono małą zawartość wody to nawet jego lekkie ogrzanie spowoduje (patrz wykres), że staje się bardziej „suche” niż to które wpłynęło z wietrzenia (wilgotność względna). De facto nie wykrapla (punkt rosy) się później nic na szybach - no chyba, że masz zbiornik wody w dywanikach.
Ten efekt odpowiada za to, że w mieszkaniach z kaloryferami jest b. suche powietrze i stosuje się nawet nawilżacze. Dlatego też jazda bez nawiewu zimą (którą stosujesz – do kol. Powolnego) w oczywisty sposób powoduje wzrost wilgotności bo brakuje efektu osuszania (tego od kaloryferów).
_________________
Od f126p do Dustera
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-28, 00:24   

paul7 napisał/a:
Taki płyn anty smog, przetrzeć szmatka od środka szyb i po sprawie .

Kiedyś w starym aucie taki spray (odmrażający) zastosowałem do szyby od środka. Chlapnęło trochę na gałkę zmiany świateł i z gumowej końcówki zrobiła się galareta. Teraz unikam takich agresywnych rozwiązań.

Najprostsza metoda - wietrzenie na mrozie. A jeśli mrozu brak, to dodatkowo klima.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-28, 08:54   

eio napisał/a:
paul7 napisał/a:
Taki płyn anty smog, przetrzeć szmatka od środka szyb i po sprawie .

Kiedyś w starym aucie taki spray (odmrażający) zastosowałem do szyby od środka. Chlapnęło trochę na gałkę zmiany świateł i z gumowej końcówki zrobiła się galareta. Teraz unikam takich agresywnych rozwiązań.

Najprostsza metoda - wietrzenie na mrozie. A jeśli mrozu brak, to dodatkowo klima.

Tego nie podważam, anty-smog / anty-para/ pomaga w pierwszych minutach po wejściu do samochodu. lub nie daj Boże jak jest więcej pasażerów i "nachuchają"na szyby. Potem i tak nawiew wszystko załatwi. Klima też ma podobne zadanie i się sprawdza. Ale trwa to dłużej. Co do jakości środka to nie może być jakieś badziewie z Auchan itp.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-01-28, 09:01   

Cytat:

...
Mieszkanie, kaloryfery i od 2 lat woda po oknach płynie strugami.
Proszę o radę - .....

Pewnie brak odpowiedniej wentylacji.
Porady od najprostszych;
1. Rozszczelnić okna - mikrowentylacja.
2. Okresowe wietrzenie pomieszczeń - krótko, ale intensywnie (wymiana max. m3 powietrza na zimne w jak najkrótszym czasie)
3. Okna o mniejszym "k" (np.3 szybowe + odpowiednie ramy). Tu wilgotność pozostanie taka sama, ale nie będzie wykraplania na szybach.
4. Rekuperacja
5. Podniesienie temp. wnętrza.
6. ....itd.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne