Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan - wartości lambdy
Autor Wiadomość
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-17, 22:01   Logan - wartości lambdy

Witam, wymieniłem ostatnio obydwie lambdy na zamienniki, każdy innej firmy (tak mi dobrali w sklepie), poprzednie w ogóle nie działały, w takim stanie kupiłem auto. Niestety nie mogę skasować błędu i ciągle świeci się kontrolka.
Górna lambda(w kolektorze)pokazuje wartości około 200-380 mv a dolna (przy katalizatorze) około 900mv, jak były uszkodzone to była stała wartość 400mV
Czy wartości są poprawne? Jeśli nie to jakie powinny być? Nie wiem czy wcisnęli mi jakiś kit czy coś się zawiesiło z tym błędem. Spalanie jakie pokazuje komputer to średnio 8l/100, przed wymianą lambd było 14l/100 Dacia logan 1.4 Benzyna 2005r.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-20, 10:54   

Konkretnie jaki błąd sczytaj numer
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-20, 18:59   

Czesto zamienniki i chinskie czujniki nie dzialaja poprawnie.
Zczytaj bledy i sie pochwal.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Dasterek2019 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 MPI 105KM LPG Lovato SMART
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2019-01-20, 19:19   

Mam chyba też problem z sondą. Falują mi obroty na biegu jałowym. Pyron nie wykazuje wypadania zapłonów a pozycja przepustnicy jest w zasadzie stała (12%). Jedyne parametry jakie się gwałtownie zmieniają na biegu jałowym to napięcie na sondzie przed katalizatorem (zmienia się w zakresie 90 do 900). Świece wymienione. Gdyby cewka była uszkodzona to chyba wypadały by zapłony? Czy dobrze rozważam?? :roll:
 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-22, 17:59   

Dzisiaj miałem więcej czasu, przysiadłem z DDT i zrobiłem screeny.
Nie wiem jakie wartości powinny być pokazywane przez lambdy, ale z tego co doczytałem to pierwsza jak najmniej - czyli duża ilość tlenu, druga jak najwięcej bo tlen zostaje zużyty w katalizatorze.

3.jpg
Po przejechaniu w koło miasta.
Plik ściągnięto 31 raz(y) 97,53 KB

2.jpg
Po pewnym czasie na parkingu, uruchamia się druga lambda.
Plik ściągnięto 21 raz(y) 97,55 KB

1.jpg
Letni, odpalany na parkingu. Lambda górna pokazuje wartości, za katalizatorem nie.
Plik ściągnięto 23 raz(y) 97,5 KB

 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-24, 20:38   

Podłączam komputer, są 3 błędy, kasuje, są dwa.
W tym wątku oczywiście chodzi o błąd sondy lambda, za wycieraczki biorę się w weekend.

po kasowaniu.jpg
Zczytane po wyłączeniu zapłonu na 10 sekund i uruchomieniu zapłonu, silnika nie uruchamiałem.
Plik ściągnięto 25 raz(y) 163,19 KB

kasowanie.jpg
Kasowanie przebiega pomyślnie, mimo to kontrolka nie gaśnie.
Plik ściągnięto 17 raz(y) 80,84 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 170,93 KB

1.jpg
Przed kasowaniem
Plik ściągnięto 18 raz(y) 165,17 KB

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-24, 20:44   

Sterowanie ogrzewaniem sondy. Sprawdz czy dochodzi +12 do lambdy przy zimnym silniku.Biale dwa kabelki.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-01-24, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-24, 20:54   

Jutro po pracy zerknę, dzięki :) Nie pomyślałem, bo w sondzie za katalizatorem sprawdzałem to i tam było ok. Poprawiłem w niej przewody, i błąd drugiej już nie wyskakuje.
 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-25, 18:13   

Sprawdziłem, po przekręceniu zapłonu nic nie ma, po uruchomieniu silnika pojawia się 14V z groszami. Czyli jest poprawnie. Pomimo że sonda jest nowa to ją również sprawdziłem, wyciąłem ją letnią i miała około 230 kohm, po zasileniu lambdy 12V z zasilacza laboratoryjnego zrobiła się cieplejsza, ale 300 stopni to nie miała. Na oko z 60. Sygnał do komputera dociera bo tak jak mówiłem zmieniają się parametry w DDT, również jak nagle przygazuje.
W jaki sposób komputer sprawdza czy sonda grzeje? Sprawdza pobór prądu? Może jest uszkodzony sterownik. W poniedziałek muszę jechać do przeglądu, jak mi obleją to jestem uziemiony z dojazdem do pracy 30km....
PS. wtyczka łączy poprawnie, bo mam inną i po wpięciu sprawdziłem miernikiem.
Może oporność grzałki jest nie odpowiednia? Postaram się załatwić na jutro używaną, oryginalną, sprawną.
Ostatnio zmieniony przez subribe 2019-01-25, 18:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2019-01-26, 15:46   

Dzisiaj podmieniłem sondę na oryginalną ze szrotu.Była sprawna, sprawdziłem w domu przed montażem, rezystancja grzałki 3,4ohm więc o wiele wiele mniejsza od zamiennika. Grzałka grzeje, sonda w parę sekund robi się gorąca. Dane do komputera spływają, ale inaczej niż z zamiennikiem, zamiennik miał płaską charakterystykę, i pokazywał dużą ilość powietrza w mieszance, oryginał pokazuje bardzo różne wartość i szybkim tempie i z średniej wychodzi że w spalinach jest mniej tlenu, silnik chodzi jakby łagodniej, równomiernie, przy zamienniku było słychać jak spadają i rosną obroty na postoju.

No ale niestety nadal jest błąd grzania wyświetlony i nie mogę go skasować.
Druga lambda także jest zamiennikiem, może przez to komputer sprawdza różnicę między nimi i wywala że pierwsza źle działa?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 15:53   

Bardzo dobrze zrobiles montujac ori lambde. Chinskie zamienniki czujnikow to 99% smieci. Podmien druga na ori i bedzie ok. Kalkulator raczej nie pada.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne