Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Skończyła się uszczelka głowicy/głowica?
Autor Wiadomość
emsiol 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-19, 19:39   Skończyła się uszczelka głowicy/głowica?

K7m828 Dokker.
Od kilku dni włączał się wentylator w mieście. Brak jakichkolwiek innych oznak. Płyn w normie, olej czysty.
Dzisiaj po przejechaniu 5 km. Ikonka przegrzania cieczy, wzrost płynu chłodzenia ok 10 cm ponad max. Więc albo uszczela,albo głowica powiedziała papa. Jest to pierwsze auto, które nie ma wskaźnika temp płynu....
Auto z 2016 roku. 230 tyś przebiegu... Nieźle
_________________
Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-19, 21:28   

A może po prostu termostat?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-01-19, 21:49   

Popieram - skoro płyn w porządku i olej czysty to są ewidentne objawy nie otwierającego się termostatu. Miałem to w BMW - doraźnie gdy się grzał nadmiernie w mieście pomogło włączenie ogrzewania na full - zamiast chłodnicy chłodziła nagrzewnica - po wymianie termostatu objawy ustąpiły.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-01-19, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-01-19, 22:35   

jako mechanik kilkanaście razy przerabiałem uszczelke/głowicę test na co2 wyjasni sprawę
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-01-20, 09:31   

Termostat można sprawdzić . Pytanie co powoduje przyrost płynu chłodzenia o 10 cm. Czy w piec min. płyn osiąga wartosc schłodzenia i ma taką strukture rozszerzania się . Według mnie to jednak wpis kolegi Lukas87 tu wyjasni temat. Wracając do opisu to i olej i płyn nie muszą być zanieczyszczane. Zalezy co poleciało w głowicy.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-01-20, 11:52   

Ale zanim będzie robił bardziej skomplikowane testy niech podotyka przewody idące do chłodnicy - jak za termostatem są zimne to ma gotową odpowiedź. Zawsze sprawdzamy od rzeczy najprostszych. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-01-20, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne