Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora
Autor Wiadomość
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Wersja: [Inna]
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 577
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-11-13, 09:24   

hmm - 5 pojazdów, zawsze kupuję większy. 2-4 razy w roku je doładowuję i sprawdzam poziom elektrolitu, ewentualnie uzupełniam. Wytrzymują średnio 6-8 lat bez problemów. Ostatnio często kupuję centre futurę i chyba srebrny bosch się trafił. Ten w Loganie ma swoje latka i liczę że tej zimy lub na wiosnę może paść. Upatrzę sobie konkretny model który wejdzie i potem jeden telefon i akku będę miał a nie będę szukał.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 387
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-14, 11:28   

ja zawsze używałem fabrycznych...
miałem pokusę na większy bo to diesel, aby ten prąd był, ale jakoś nigdy nie wrzuciłem takiego i tez jakoś 6 lat pojeździłem diesel na krótkich trasach.
_________________
Moja galeria
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-27, 08:46   Jak poratować się przy starym akumulatorze

Dziś rano przy odpalaniu spotkała mnie niespodzianka :(. Silniki został z wielkim trudem ze dwa razy obrócony i wszystkie lampki przygasły. Na szczęście miałem przy sobie naładowany pakiet LiPo od modelu rc - 2200 mAh z prądem max 45C. Po podłączeniu do pakietu do klem wystarczyło to do odpalenia :-) . Niemniej czeka mnie wymiana 5 letniego akumulatora. Przy codziennej jeździe 30 - 40 kilometrów z kilkoma uruchomieniami (w tym jedno na zimno) działa. W ten weekend jazdy było mało, po parę kilkometrów, za to uruchomień dużo i wyszło szydło z worka - akumulator przed zimą trzeba zmienić :-( .
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 70000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 453
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-27, 10:07   

Program zawiera lokowanie produktu :lol: :lol:

A tak na poważnie, też sprawiłem sobie niedawno taki sprzęcik 14 tys mA, prąd max. 600A. Co prawda jeszcze nie miałem okazji go wypróbować - i całe szczęście, ale takie zabezpieczenie w samochodzie, zwłaszcza na wyjazdach, nigdy nie zaszkodzi.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-27, 14:47   

Jakie lokowanie ;-) . Takie pakiety są robione przez różne firmy i sprzedawane przez jeszcze większą liczbę sklepów. Dodatkowo sposób który wykorzystałem nie wymaga jakichś specjalnych powerbanków.
Ten co zastosowałem to powinien dać coś około 100A (jak nowy i sprawny).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 70000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
walter_g 



Marka: Dacia / Suzuki
Model: Duster Urban Explorer / Baleno
Silnik: 1.6 2WD / 1.2
Rocznik: 2016 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 362
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-11-28, 22:24   

W temacie żywotności fabrycznego akumulatora w Loganie (rocznik 2017).

Logan odebrany 30.07.2017, a 7.11.2017 akumulator został wymieniony na gwarancji...

Do instalacji w aucie podpięty jest taksometr, ładowarka telefonu komórkowego, na postojach ciągle chodzi radyjko i niestety fabryczny akumulator nie dał rady.

Na gwarancji Renault zaproponowało wymianę, ale tej samej pojemności, co w tej sytuacji mija się z celem, dlatego teściu kupił sobie większy, a nowy, otrzymany na gwarancji pójdzie na sprzedaż.

W poprzednim Loganie był ten sam problem - fabryczne akumulatory mają ciut za małą pojemność i przy takiej eksploatacji nie dają rady.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 503
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-29, 09:20   

Bo do tego typu eksploatacji nie jest przewidziany akumulator który ma służyć do rozruchu, relatywnie krótkiego używania bez ładowania. Jak notorycznie głęboko rozładowywał fabryczny akumulator to ten szybko stracił pojemność i max. prąd rozruchowy też spadł (zasiarczone płyty mają większy wew. opór). Do takiej eksploatacji lepiej mieć akumulator "łodziowy" lub do "przyczepy", są droższe ale odporniejsze na głebokie rozładowana.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 70000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
Valwit 
Valwit



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2017-11-30, 10:36   

Tyle ze gorzej znosza rozruch bo to wymaga duzego pradu a one nie sa do tego projektowane. no chyba ze jako dodatkowy, w bagazniku :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 19:22   

Motrio włożone na jesieni 2015 , na mrozie zaczęło już lekko nie dawać rady. A że w weekend wyjazd w góry szybka wymiana na Boscha S4 52 Ah. Nie chcę ryzykować porannego odpalania z kabli przy - 20 C :)

Jeszcze objawy jakie zaobserwowałem po wymianie akumulatora - już ich nie ma :
- radio w garażu podziemnym nie łapało słabszych stacji - teraz nie ma z tym problemu
- na kamerce cofania pojawiały się pływające paski
- przy manewrowaniu mocno przygasały światła
- wycieraczki mocno spowalniały na wolnych obrotach
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-01-17, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 65
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-01-20, 12:51   

Zeszłej zimy (2016/2017) oraz obecnie mam problem z odpalaniem. Samochód stoi w garażu i po nocy co do zasady w miarę ładnie odpala. No ale niech postoi samochód pod pracą, to muszę go już dłużej kręcić aby odpalił. Dziś pokusiłem się o dokonanie pomiarów za pomocą miernika uniwersalnego bo pomyślałem sobie, że auto ma 4,5 roku i pewnie kończy się akumulator ale tu nastąpiło moje zdziwienie.

Silnik wyłączony - 12,3 V
Moment uruchomienia spada do 10,6 V
Zwykła praca silnika - 14,2 V - 14,4 V
Przy obciążeniu "AC" + długie + grzanie szyby + kamera - chwilowy spadek do 13,5 V i od razu zaczyna pracować alternator i wskakuje na właściwy przedział 14,2 V - 14,4 V.

Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i alternatorem jest w porządku, więc co może być nie tak?

Btw. jeszcze jak moja Rumunka była na gwarancji, to też czasami miała taki problem z ciężkim odpaleniem, jednak ASO nic nie wykazało.
 
shrek 
Shrek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 41 razy
Wiek: 37
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2614
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-20, 13:11   

garfield1988gse napisał/a:


Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i alternatorem jest w porządku, więc co może być nie tak?



Z pomiarow wynika, ze:
Masz sprawny alternator i tyle.
Nalezy wykonac probe obciazeniowa akumulatora u elektryka, bo przypuszczan , ze malo kto ma takie utzadzenie w domu.
Nawet padniety aku na amen moze pokazywac 12v, ale co z tego jak nie ma juz na tyle zmagazyniwanej energii do krecenia silnikiem.
Np. Wez dwie baterie 9v ( te kwadratowe) podlacz szeregowo. W ten sposob uzyskasz 18v i teraz sprubuj odpalic z nich auto. Raczej sie nie da bo nie maja tyle mocy, a przeciez maja wiecej niz 12v.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.5dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 81
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2018-01-20, 13:29   

garfield1988gse napisał/a:
Silnik wyłączony - 12,3 V
garfield1988gse napisał/a:
Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i........... w porządku,

Nie jest w porządku
Sprawny , naładowany akumulator powinien mieć napięcie średnio 12.5-7 V
Twój aku po prostu się zestarzał , co nie znaczy że jeszcze może posłużyć ,
ale podczas dużego mrozu nie bądź zdziwiony jeśli odmówi posłuszeństwa (V)
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 65
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2018-01-20, 13:34   

Dziękuję koledzy za podpowiedź.
 
malygabrys 
malygabrys



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 505
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-01-20, 16:45   

U mnie po 7 latach przyszedł czas na wymianę aku. Co ciekawe wymieniałem popalone żarówki podświetlenia panelu wentylacji a że jedna żarówka nie chciała złapać styku to włączyłem światła, radio tak ze 20 minut. Ja do odpalenia żeby wyjechać z garażu a tu zonk - nie kręci. No to szybko prostownik na 20 minut i gra. Następnego dnia idę na parking ( około 24 godz. na dworzu) i co i d...pa. No mcv do garażu po kable i na kablach po 10 min. odpalił i odrazu pojechałem po nowy. Jak na 7 lat, nigdy nie garażowany, przebieg 144500 km to niezła wytrzymałość fabrycznego akumulatora.
 
route2000 
Jerzy



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPG-BRC
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3496
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-20, 18:09   

7 lat to bardzo dobra wytrzymałość, średnia wytrzymałość aku to 5-6 lat.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ADAM 12 
adam



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2018-01-20, 18:18   

route2000 napisał/a:
7 lat to bardzo dobra wytrzymałość, średnia wytrzymałość aku to 5-6 lat.


W starej mcv wytrzymał 9 lat , zawsze na dworze ,traktowany gorzej jak taxi krótkie odcinki, częste postoje.
 
eplus 
koneser ;)



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2822
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2018-01-20, 18:22   

Jeśli Garfield ma w momencie uruchomienia (rozumiem, że na rozruszniku) 10,6V, to odpiepiepie... się od gegegenerała! (od jego akumulatora). :-) :-D
Do tego kręci dłużej, niż zwykle.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ansu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4mpi STAG4plus
Rocznik: 2010
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 18
Skąd: LSW
Wysłany: 2019-01-19, 12:43   

Mam jeszcze oryginalny akumulator. Niestety nie mam nakleiki z danymi pojemność, prąd rozruchowy. Podczas konserwacji odkleiłem i zgubiłem. Chyba Rombat 60Ah, 480A ale ?
Jaki tam był montowany akumulator? Dacia Sandero 1.4mpi, koniec 2010 roku, klimatyzacja, wspomaganie.
Ostatnio zmieniony przez ansu 2019-01-19, 13:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 95 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6723
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-19, 14:48   

W dobrym sklepie powinni mieć w bazie danych jaki tam jest tak, że najlepiej wizyta tam.

Może ktoś ma sanderkę w takiej konfiguracji i ci podrzuci.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-01-19, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
rysiek223 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2016
Wersja: Open
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 124
Skąd: KRK
Wysłany: 2019-01-19, 15:16   

Cytat:
Może ktoś ma sanderkę w takiej konfiguracji i ci podrzuci.


Sprawdziłem u mnie w Sandero II z 2016 silnik 1.2 jest zamontowany taki:
VARTA
Renault Nissan
12V - L1 50Ah 420A (EN)
244100006R
Made in Spain
_________________

Ostatnio zmieniony przez rysiek223 2019-01-19, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
papse 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: ----
Wersja: Prestige
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lis 2018
Posty: 44
Skąd: KR
Wysłany: 2019-01-19, 22:21   Czy alternator naładuje nasz akumulator?

Czy alternator naładuje akumulator?
Czy doładowywać od czasu do czasu akumulator prostownikiem/ładowarką?
Od czego tak naprawdę zależy żywotność akumulatora?
Może odpowiedź znajdziemy w tym filmie (klik) .
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3832
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-20, 13:40   Re: Czy alternator naładuje nasz akumulator?

papse napisał/a:
Czy alternator naładuje akumulator?
Czy doładowywać od czasu do czasu akumulator prostownikiem/ładowarką?
Od czego tak naprawdę zależy żywotność akumulatora?
Może odpowiedź znajdziemy w tym filmie (klik) .

jeżeli jeździsz codziennie wyłącznie po mieście (a trzeba pamiętać, że zimą zapotrzebowanie na prąd jest co najmniej tak duże jak latem) to nawet kilkanaście km jazdy w korkach, zatrzymywania się na światłach itd akumulatora nie doładuje, bo ubytek energii będzie równie duży jak jej produkcja. Jeśli robisz trasy minimum 20-30 km,to przy rozsądnej prędkości obrotowej silnika powinno to wystarczyć do utrzymania akumulatora w dobrej kondycji. Jeśli jeździsz rzadko (np raz na tydzień) to zimą nawet dłuższe trasy niewiele pomogą. Akumulator -będzie służył długo, jeśli będzie naładowany i nie dojdzie dzięki temu do zasiarczenia ogniw (co grozi przy częstym i głębokim rozładowaniu) Okresowe doładowanie (nawet jeśli to będą 2-3 godziny) szczególnie zimą ma zawsze sens.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 792
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-20, 15:18   

Jak nie używam samochodu dłużej niż jeden dzień to ustawiam na automatyczne doładowanie/podtrzymanie ładowarkę. Akumulator nie lubi jak się go rozładowuje nadmiernie. Ma w swoim żywocie wpisaną określona ilość cykli rozładowania i ładowania.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-20, 16:59   Re: Czy alternator naładuje nasz akumulator?

Dar1962 napisał/a:
papse napisał/a:
Czy alternator naładuje akumulator?
Czy doładowywać od czasu do czasu akumulator prostownikiem/ładowarką?
Od czego tak naprawdę zależy żywotność akumulatora?
Może odpowiedź znajdziemy w tym filmie (klik) .

jeżeli jeździsz codziennie wyłącznie po mieście (a trzeba pamiętać, że zimą zapotrzebowanie na prąd jest co najmniej tak duże jak latem) to nawet kilkanaście km jazdy w korkach, zatrzymywania się na światłach itd akumulatora nie doładuje, bo ubytek energii będzie równie duży jak jej produkcja. Jeśli robisz trasy minimum 20-30 km,to przy rozsądnej prędkości obrotowej silnika powinno to wystarczyć do utrzymania akumulatora w dobrej kondycji. Jeśli jeździsz rzadko (np raz na tydzień) to zimą nawet dłuższe trasy niewiele pomogą. Akumulator -będzie służył długo, jeśli będzie naładowany i nie dojdzie dzięki temu do zasiarczenia ogniw (co grozi przy częstym i głębokim rozładowaniu) Okresowe doładowanie (nawet jeśli to będą 2-3 godziny) szczególnie zimą ma zawsze sens.

Nie chcę wchodzić w buty powolnego ale wydajność prądowa alternatora nawet na biegu jałowym to kilkanascie amperow więc spokojnie wystarczy na obsługę świateł radia i dmuchawy bez pobierania prądu z akumulatora:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/32cd595ab09cb6b1
Tu alternator 70 od poldka Dacie maja mocniejsze.
 
eplus 
koneser ;)



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2822
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2019-01-20, 17:09   

U Ciebie i u mnie tak, oczywiście, ale te ekologiczne alternatory nie zawsze są wzbudzone - z głupiej oszczędności.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne