Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:24
Duster skreca w prawo przy ruszaniu
Autor Wiadomość
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-15, 11:28   Duster skreca w prawo przy ruszaniu

Witam,

mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-15, 11:36   

Wyrównaj ciśnienie w kołach - jak nie pomoże to masz gwarancję i jedź zgłosić. Niech sprawdzą dokładnie zawieszenie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-01-15, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-15, 12:13   

Według mnie to nie opony skoro tylko przy ruszaniu. Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie, że źle "przykleili" oponę do felgi i zaczęło szybko ciśnienie spadać w kole. Tyle, że podczas jazdy ściągał. A tutaj koledze jedzie prosto.

Obstawiałbym coś w układzie kierowniczym. Robiłeś coś w zawieszeniu, układzie kierowniczym ostatnio?
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-15, 12:58   

Sprawdz cisnienie w kolach i stan zawieszenia.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-16, 08:00   

trzeba sprawdzić drążki kierownicze,może któryś jest zgięty i zbieżność kół. Prosta kontrola zawieszenia powinna wyjaśnić przyczynę
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-16, 10:36   

Ciśnienie w oponach sprawdziłem jest ok.

W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)

Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.

No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-16, 11:45   

mack napisał/a:
Czy miał ktoś coś podobnego i wie co to może byc ?


Zmagałem się z tematem w żony C3, sporo na ten temat poczytałem w necie. Przeważnie są 4 główne powody: uszkodzona maglownica, uszkodzony ukł. różnicowy, uszkodzone sprężyny, zatarte łożysko McPhersona

W żony C3 pękła sprężyna na postoju :lol: , wymieniłem obie na nowe i zaczęły się cyrki ze skręcaniem kierownicy przy ruszaniu. Kupiłem kolejny komplet sprężyn i po montażu jak ręką odjął. :!: Te wadliwe reklamowałem i o dziwo reklamacja została uznana :shock:
_________________

 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-16, 13:05   

mack, zrób pomiar geometrii i pojedź na szarpaki. podejrzewam że możę być wahacz wywalony/krzywy lub tuleje.

A jak jedziesz spokojnie to też ściąga?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-16, 18:36   

mack napisał/a:
Ciśnienie w oponach sprawdziłem jest ok.

W wersji z 2017 nie ma wspomagania elektrycznego tylko hydrauliczne, dopiero w Duster 2 jest elektryczne z tego co kojarzę :)

Zbieżność ASO ustawiało miesiąc temu, tylko nie kojarzę żeby az tak mocno ciągnęło kierownice, chociaz wtedy tez zgłaszem, że przy przyśpieszaniu ściąga, może dlatego, że teraz jest ślisko. Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jezeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca. Czyli wtedy kiedy jest wieksza moc na kołach.

No nic dzis sie umawiam do ASO, zobaczymy co ustala...


Mam Dustera PH2 z 2017 i wspomaganie jest elektryczne ;)
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-16, 19:53   

mack napisał/a:
Natomiast teraz jest tak, ze przy przyspieszaniu np na 2 czuje ze skręca, może nie wiele ale czuć, tak samo jeżeli przy większej prędkości zredukuje się bieg np z 4 na 3 skręca.
wg mnie masz wybitą tuleje na wahaczu, ewentualnie sworzeń wahacza. Szarpaki prawdę powiedzą :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-17, 07:27   Re: Duster skreca w prawo przy ruszaniu

mack napisał/a:
Witam,

mam rocznego dustera i ostatnio zrobilo sie coś takiego, że przy ruszaniu samochod skreca w prawo, ogolnie cała kierownica skreca, muszę ją trzymać, żeby jechał prosto, przy jakims dynamicznym ruszeniu.
Na prostej nie ma problemu ze sciaganiem jedzie ok.

To ja dorzucę jeszcze jeden pomysł. Zapieczone klocki hamulcowe z jednej strony. Jak ruszasz, opory są większe i hamuje koło, a po rozpędzeniu siły hamujące spadają. Pomysł może i taki sobie, ale łatwo to zweryfikować podnosząc koło i sprawdzając swobodę obracania się.
_________________

 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-01-17, 07:38   

Zapieczone klocki łatwo rozpoznać po wyższej temperaturze bębnów lub tarcz.
Uwaga można się poparzyć :(
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-01-18, 13:51   

A myślisz że rodzaj wspomagania może być bez znaczenia jeśli chodzi o ściąganie auta? Słynne reklamacje na chevroleta aveo który ze wspomaganiem elektrycznym nie odbijał i sciągał w prawo a z hydraulicznym działał poprawnie, zła kalibracja czujnika skrętu-co może dotyczyć także Daci duster itp....Nie wiem skąd taka reakcja jak właśnie większość tematów na forum to długie wywody...spoko róbcie co uważacie
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-01-18, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-19, 18:30   

Wracajac do mojego tematu,

auto sprawdzone w ASO, nie stwierdzili zadnych luzow, przelozone kola przod tyl.
A kierownica jak skrecala tak skreca dalej, na luzie jedzie prosto, jak dodam gazu ciagnie kierownice w prawo. Przy ruszaniu dynamicznym dalej skreca.
W nastepnym tygodniu jeszcze raz do serwisu jedzie....
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-19, 18:58   

mack napisał/a:
A kierownica jak skrecala tak skreca dalej, na luzie jedzie prosto, jak dodam gazu ciagnie kierownice w prawo. Przy ruszaniu dynamicznym dalej skreca.


Sprężyna nie pękła? Jeżeli nie sprężyna to ukł. różnicowy mówi papa
_________________

 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-01-20, 00:00   

Winne sa przeguby napędowe. Po wymianie przestanie ściągać przy przyspieszaniu. Ewentualnie mechanizm roznicowy. Przeguby na 90 procent. Gdzies czytalem info ze bylo sporo reklamacji na to. Na duster forum ktos opisywal podobny przypadek i tam sewis chyba z Gdańska znalazł usterke, wlasnie przeguby
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-01-20, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-21, 18:24   

Serwis ponownie przelozyl koła i stwierdził ze wszystko jest ok i tak powinno byc, bo to zla nawierzchnia, bo to tak działa mechanizm roznicowy, itd....

Przy ruszaniu kierownica ewidentnie skreca w prawo, przy jezdzic jak wcisniety gaz tez czuc jak ciagnie w prawo.

Co moge dalej z tym zrobic ?
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle
Ostatnio zmieniony przez mack 2019-01-21, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 171
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-21, 20:09   

Może zasięgnąć opinii rzeczoznawcy w Pzmocie, i z pisemną opinią uderzyć do serwisu, a jak nie pomoże to do importera. Jak nie to pozostaje jakaś interwencja np TVN Turbo
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-01-21, 20:46   

mack napisał/a:
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle

Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.
_________________
Od f126p do Dustera
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-21, 20:50   

maugu napisał/a:
mack napisał/a:
...
Jak zmusić serwis do naprawy tego i w ogole stwierdzenia ze jest zle

Ja kiedyś miałam podobne objawy i okazało się, że wybite (zużyte) były jakieś tuleje met-gumowe w jednym wahaczu. Trudno było to stwierdzić na oko na podnośniku, nawet jak mechanik rurką to próbował ugiąć to wydawało mu się , że jest OK. Wyłapał to znajomy diagnosta na szarpakach na ścieżce diagnostycznej. Przy dodawaniu gazu samochód ściągał mi na jedną stronę, przy hamowaniu - nie.


Przy hamowanie tez mi nie sciaga, przy dodawanie gazu skreca kierownica, problem w tym ze serwis twierdzi ze jest wszystko dobrze...
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-21, 21:30   

Jedź na geometrię i tam gdzie mają pełną ścieżkę diagnostyczną z szarpakami.
Jeśli oni zdiagnozują usterkę to weź rachunek i obciąż nim serwis, który nie potrafi znaleźć przyczyny.

Tylko nie jedź do pierwszego lepszego. Popytaj, poszukaj konkretnego diagnosty.

Z jakiego jesteś miasta?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-22, 09:05   

Zgłoś się do Jacka Balkana - motodziennik kanał na YouTube.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-01-22, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-01-22, 10:23   

Spróbuj u powiatowego rzecznika praw konsumentów. Niech zadzwoni do ASO i się przedstawi jako Twój przedstawiciel prawny i powie że albo usterka zostanie usunięta albo kierujesz sprawę do sądu...

Miałem kiedys Astrę i po zmianie piasty przedniej miałem dokładnie taki objaw jak Ty...także może łożysko sie zaciera. Weź auto na lewarek z prawej i lewej strony zobaczy czy koła nie mają luzów u czy nie jest tak że prawe kręci się znacznie ciężej niż lewe..

ASO to niby fachowcy ale czasem mam wrażenie że nie mają pojęcia co robią. Mi podczas wymiany oleju pogubili śruby i połamali uchwyty od osłony silnika, a zobaczyłem to dopiero jak sam olej zmieniałem..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-01-22, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-22, 10:57   

jesli to nie bedzie nic z zawieszeniem i kolem, i geometria, to sprawdz przykrecenie maglownicy do sanek - czy tam nie ma luzow .
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-01-22, 11:02   

Myślicie, że jeżeli coś będzie nie tak, to na hamowni pokaże ?
Nie chodzi mi o stwierdzenie co konkretnie jest źle, tylko o samo stwierdzenie ze faktycznie to nie jest naturalne zachowanie samochodu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne