To super, ze wytrwałaś. Oczywiście sygnał możesz zawsze podstawiać dowolny na wejście MNE. Tym gwarancji nie naruszasz. Przy tylu kamerach możesz nawet monitorować samochód na postoju, czy ktoś ci nie zrobi rysy./ ale to w przypadku rejestratora o którym wspomniałaś w lusterku/
...ale to w przypadku rejestratora o którym wspomniałaś w lusterku/
A nie, nie , nie - mam sumator razem z rejestratorem na 4 kamery :) Dopłata była kilka $ to oczywiście wzięłam.
Muszę uściślić tekst opisowy odnośnie kolizji lusterkowego monitora z sumatorem - dobrze mi podpowiadano i wskazywano oferty 5 calowych ekranów/lusterek, ale ja przedobrzyłam i kupiłam 7 calowy, który okazał się zbyt "smart" :(
Im większy tym lepiej widać cały podział kamer. W przypadku dodatkowego ekranu , możesz go ustawić "wygodniej" dla kierowcy podczas manewrów. Bo MNE/MN3 w dalszym ciągu jest w fatalnym miejscu.
@paul7 Pewnie za dużo i chaotycznie pisałam i dlatego mało czytelnie. Niestety nie udało się połączyć dodatkowych kamer z lusterkowym rejestratorem - kupiłam 7 calowy, bo ten nie widział sygnału z sumatora :( Akurat ten model ma podłączaną kamerę cofania w jakimś kodowaniu cyfrowym, a nie analogowym i dlatego w efekcie podłączono mi wszystko do MNe, ale masz rację gdyby zastosować sumator kompatybilny z "lusterkiem" to by to pewnie zadziałało, a 7 cali stosunkowo blisko oczu to dawałoby to wrażenie dużego ekranu. Jak dostanę wszystkie fotki i opisy to poproszę o komentarze bo pewnie wiele jeszcze można poprawić np. sterowanie przełączaniem kamer. Chciałam by wykorzystano do tego wolne klawisze w panelu pod pokrętłami (obok S&S), ale się nie udało. Ponoć było to możliwe, ale istniało ryzyko uszkodzenia klawiatury. Po telefonie do ASO z zapytaniem ile może mnie kosztować nowa klawiatura (drogo) - zrezygnowałam z tego pomysłu.
Znalazłam foto panelu z propozycją zmian.
Panel sterowania Duster - zmiany.JPG
Plik ściągnięto 61 raz(y) 64,28 KB
Panel sterowania Duster.JPG Strzałka - miejsce do wyłamania blokady, kółko - miejsce do wstawienie przełącznika
Plik ściągnięto 41 raz(y) 62,09 KB
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-02-04, 22:25, w całości zmieniany 1 raz
Ja osobiście sam byłem też wcześniej zainteresowany zakupem tych klawiszy do panelu.Na ogół w swoich autach, mam prawie zawsze dorobione przyciski otwierania bram wjazdowej i garażowej. Jest to bardzo wygodne, gdyż nie trzeba macać za pilotami. Po zakupie nowego Dustera od razu chciałem takie dołożyć, a żeby nie robić dodatkowych dziurek , miałem właśnie pomysł na wsadzenie do panela tych dwóch klawiszy w miejsce zaślepek. Niestety, pomysł zacny ale raczej trudny do zrealizowania, przynajmniej na razie. Niestety, w ASO poinformowano mnie, że osobne przyciski panelu nie występują. Aby uzyskać te dodatkowe klawisze, trzeba by po prostu zmienić cały panel z większą liczbą przycisków. Niestety, ale na ten czas zamówienie takiego panelu z przyciskami było niemożliwe. Ja w swoim Prestige mam na panelu wolne tylko 2 skrajne miejsca z zaślepkami, gdzie można by wsadzić te klawisze, czyli musiałbym kupić cały panel ze wszystkimi czynnymi klawiszami. Szczerze to nawet nie wiem, czy występuje taki panel, który ma wszystkie klawisze czynne, ale chyba są jeszcze jakieś takie , co maja dodatkowe klawisze chyba w wersjach z 4x4, ale nie jestem pewien. Na razie umiejscowiłem przyciski na tunelu środkowym w zaślepce przełącznika napędów. Może kiedy, jak będzie więcej dostępnych już części lub jakieś podzespoły z rozbitków, to spróbuję to pozmieniać.
... Niestety, pomysł zacny ale raczej trudny do zrealizowania, przynajmniej na razie. Niestety, w ASO poinformowano mnie, że osobne przyciski panelu nie występują. Aby uzyskać te dodatkowe klawisze, trzeba by po prostu zmienić cały panel z większą liczbą przycisków. ....
Dokładanie to samo mi powiedziano - do wymiany tylko razem z całym panelem z pokrętłami klimy i nawiewów , dlatego na propozycję (pytanie) czy ryzykujemy i rozbieramy klawiaturę dalej po konsultacji z ASO (drogo) się nie zdecydowałam. Zrobiono mi (jeszcze nie zainstalowano) taka nakładkę na spód pilota radia. To na razie taka solidna prowizorka, jak się sprawdzi to będzie na to miejsce coś docelowego w tym typie. Mam nawet foto.
Mam już całe ustrojstwo - centralkę z zasilaniem i sumatorem (foto). Wg opisu będzie ona podwieszona pod schowkiem pasażera, bliżej osi samochodu (tunelu) będzie ta czarna puszka z zasilaniem (dodatkowe gniazdo do podłączenia rejestratora + zapas). Myślę, że będzie stosunkowo wygody dostęp do sumatora (karta pamięci). Końcówka kabla sterowania kamery identyczne z akcesoryjną od kamery przedniej. Montaż i demontaż całości wg. deklaracji (w razie potrzeby) max. 10 minut.
Mam tylko problem i pytanie do kolegów/koleżanek. Od manipulatora miał być kabelek 9 żył i myślałam, że będzie to wstążka (taśma jak od komputera) i , że będzie przyklejony pod obudową kolumny kierownicy, ale mam kabel okrągły (w ekranie) – trochę sztywny i chyba należałoby go wprowadzić do środka obudowy kolumny kierownicy. Niestety nie ma na forum i chyba w necie też, sposobu demontażu obudowy – znalazłam do poprzedniego Dustera, ale tu jest chyba inaczej. Nie chciałabym by mi coś urwano przy montażu, a jeżeli to jest jakiś problem to puszczę po wierzchu. Na moje wyczucie to chyba nie powinno być jednak skomplikowane.
Nie wiem czy serwer przyjmie w pełnej rozdzielczości. Dostałam dużo fotek, napisz co Cie interesuje to zamieszczę. Będę miała też jakieś schematy i rysunki - to też mogę to wkleić.
Mam nadzieję, że czegoś nie namieszam, ale mogę się zawsze dopytać u wykonawcy.
Aha, ponawiam pytanie - czy ktoś rozbierał już obudowę kolumny kierownicy - na weekend szykuje mi się montaż kabelków.
Dzięki za podpowiedź, ale jeżeli można - tam są 3 części i problemem jest rozdzielenie części tej wokół kluczyka i tej dolnej - mam za zadanie znaleźć w necie wskazówki, ale nie potrafię :(
Czy to jest skręcane czy też na zatrzaski?
W DDI jest na zatrzaski, a tylko dolna trzyma się na dwa wkręty. Odkręć je i jeżeli się rusza to raczej na zatrzaski jeżeli nie ma dodatkowych wkrętów od dołu.
Na zdjęciach od dołu nie ma (musiałabym iść sprawdzić dokładnie, ale chyba nie). Są śrubki pod kierownicą - bo te widziałam na pewno. Pytanie czy może być tak, że trzeba zdjąć kierownicę - chyba nie? Bo jeżeli tak to zrezygnuję i puszczą mi kabelek po plastikach :(
C.d.
Zamontowane i działa (na razie tylko przód). Manipulator wpasował się za pilota poprawnie - widać tylko LED-y. Niestety nie przygotowałam sposobu demontażu obudowy kolumny i kabelek mam na wierzchu – z boku trochę widać, ale to do następnego razu. W załączeniu foto (na życzenie @arczi 88 w większej rozdzielczości). Jak serwer przyjmie powiększone fotki to później dołączę fotki z próbnej jazdy.
zbliżenie manipulatora front.JPG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 111,09 KB
zbliżenie manipulatora tył.JPG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 97,47 KB
kabelek manipulatora.JPG Tu będzie zmiana - kabelek do środka obudowy
Mam nadzieję, że mnie nie wezmą na przesłuchanie, a tak na poważnie - mam dużo innych fotek, trochę rysunków i jeżeli kogoś temat zainteresuje tak, że będzie chciał więcej informacji (w celach wykonawczych) to mogę to jakoś dopracować.
Jakbyś mogła uzupełnić swój opis o szkic rozmieszczenia kamer wraz z polem ich widzenia. Wystarczy narysować kontury pojazdu i oznaczyć umiejscowienie kamer i ich zasięg? Masz nowego Dustera, z nowym obrysem, więc dobrze by było to zaznaczyć. Podzielnik obrazu fajnie się tutaj spisał. Najczytelniej wygląda podział na dwa. Nie wiem, czy masz tam jakiś układ czasowy, wyłączający podgląd kamer i przywracający ekran radia?
@paul7 .Układ kamer (na razie przód) co do zasady jest taki jak rysowałam w pierwszym poście. Dokładną lokalizację (przodu) widać na foto powyżej, ale dodaję zbliżenie bo pewnie chodzi Ci o kierunek patrzenia. Tak jak pisałam wcześniej trochę z musu zastosowałam kamerę bez możliwości regulacji kąta patrzenia. Dlatego musiałam znaleźć takie miejsce z przodu (w plastikach) by kamera patrzyła zgodnie z ideą dokładnie na bok. Ta moja przednia patrzy prawie prostopadle do samochodu, ale jednak trochę do przodu i lekko na dół. Kąt widzenia kamery w poziomie ok 90° w pionie nie sprawdzałam. Na początku szukałam kamery o większym kącie, ale to byłby błąd bo nadjeżdżające pojazdy byłyby bardzo małe na ekranie - tak jak to ma miejsce w kamerze akcesoryjnej 180° gdzie pojazdy widziane z odległości 30 - 40m to już pojedyncze piksele. Skierowanie kamery lekko dół było natomiast celowe bo bardziej interesuje mnie pobliski krawężnik niż chmury i gałęzie drzew na dalszym planie.
Na drugim foto przedstawiam sposób montażu kamery od środka. Zwróćcie uwagę, że montaż jest zrobiony tak by można było wymienić kamerę poprzez klapkę rewizji – to już nie mój pomysł.
Działanie
Manipulator ma 3 przyciski i dwie lampki sygnalizacyjne. Jeden (dolny) przycisk i lampka zielona to 100% odwzorowanie przycisku K i wiązki L ze schematu. W każdej chwili mogę wyjąć moją wtyczkę L i w to miejsce włożyć oryginalną od przycisku akcesoryjnego.
Przycisk górny odpowiada za działanie przekaźnika sygnału AV tzn. podmienia sygnał z kamery akcesoryjnej na sygnał z sumatora. Działanie sygnalizuje lampka niebieska. Trzeci przycisk (środkowy) odpowiada za zmianę kamer w sumatorze. Obraz (jakikolwiek) na MNe pojawi się tylko po włączeniu dolnym przyciskiem kamery akcesoryjnej (lampka zielona) i będzie obwarowany fabrycznymi warunkami zaprogramowanymi dla tej funkcji np. czas pracy - 30s (powtórne naciśnięcie przedłuża o kolejne 30s) i wyłączenie przy prędkości powyżej 20km/h. W tym czasie mogę podmienić obraz (przycisk górny, lampka niebieska) na obraz z sumatora i przyciskiem środkowym wybrać dowolną kamerę lub sumę obrazów. Jeżeli lampka zielona się nie pali, a włączona jest tylko niebieska – obrazu nie widać. Obraz podmieniony pojawi się wtedy gdy zostanie wywołany w Mne przez przycisk kamery akcesoryjnej lub na biegu wstecznym - będzie wtedy widać obraz tylko z sumatora, a nie z kamery cofania.
zbliżenie kamery -przód.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 135,49 KB
zbliżenie podłączenia kamery -przód.JPG strzałka wskazuje kamerę
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3627 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 13:20
Niezłe mody Najlepsze jest to, że wszystko wygląda na profi staranną robotę i to w dodatku wykonaną dość szybko. A przecież niektóre rzeczy powstały "na miarę". Jakaś firma to tak ładnie wdraża?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum