Witam, Państwa, jestem w trakcie głębokich rozmyślań nad zakupem Dustera niemniej martwi mnie troche test bezpieczeństwa EURO NCAP w którym to, pomijając ogólną ocene 3/5*, atestu nie dostał system mocowania ISOFIX. Jakie są Wasze doświadczenia z tymi prętami wystającymi z fotela DD2? Czy macie może linki do innych testów atestów lub artykułów na ten temat?
Pręty w Dusterze jak to je nazwałeś są takie same jak w np. Hyundaiu i30 , gdzie córka wozi wpięty fotelik ( w moim też była już wpinana podstawa do fotelika) i jest wszystko ok. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że jak by nie było to mocowanie ISOFIX dopuszczone do użytkowania, oraz nie miało atestu, to żeby ktoś pozwolił na sprzedaż aut z tym rzekomo felernym systemem.
Tak jak w wspomniał Jammo auto przechodzi proces homologacji w każdym kraju i jeśli by coś w tym zakresie nie grało to by jej nie dostał. A już szczególnie w krajach gdzie przywiązuje większą wagę do bezpieczeństwa biernego. Isofix to międzynarodowy standard. Nie zauważyłem by ten z Dacii różnił od tego w Skodzie. W obu zapinam ten fotelik 3 grupy i się trzyma tak samo. Te najnowsze testy są trochę niezrozumiałe, dają dużo punktów za jakieś elektroniczne wspomagacze.
Dokładnie jak piszecie i poza tym isofix jest tylko jako system wspomagający bo generalnie jako element bezpieczeństwa który odgrywa główną rolę są pasy bezpieczeństwa
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 06:02
Ja mam Lodgy z 2013 i dwoje dzieci przewozilem z fotelikami.
Jak ktos juz napisal, ze jak by byly skopane te druty iso fix to nikt by tego do ruchu nie dopuscil.
Moja Lodziara tez miala 3/5 gwiazdek przezyla 2 strzaly. Pierwszy razem pocalowala sie z autobusem. A za drugim gosc zaparkowal mi w w bagazniku. Auto zachowalo sie prawidlowo- zyje. Bylo klepniete a z zewnatrz wygladalo jak reszta innych aut po takiego typu stluczkach.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-26, 14:19
"The marking of ISOFIX/i-Size anchorages in the rear outboard seats did not meet Euro NCAP's requirements so the installation check of all such restraints is indicated as a partial fail"
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 23 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-06, 17:10
Mam pytanie do posiadaczy Dustera w wersji prestige. (nie dotyczy isofix ale foteli )
Czy materialowe przednie fotele z tylu nie powinny miec ala skóry? Bo na zdjeciach i recenzjach widzialem czasem ala skore a ja mam material. Szkoda bo wiem ze tam najczęściej dzieci kładą nogi
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-06, 17:20
Pamiętajcie że Isofixy są w różnych wersjach - do niektórych można podpinać tylko foteliki w niższych grupach wagowych.
No i nie prawdą jest to że isofix jest tylko wspomaganiem do pasów. Albo isofix albo pasy.
No i nie prawdą jest to że isofix jest tylko wspomaganiem do pasów. Albo isofix albo pasy.
Czyli sadzasz dziecko w foteliku z isofix i jedziesz a pasów nie zapinasz?
Nie znam wszystkich fotelików ale niedawno kupiłem taki 15-36 i trochę prześwietliłem rynek w poszukiwaniu jak najlepszej opcji i generalnie dziecko musisz przypiąć pasami a isofixem gdy fotelik go ma i samochód go ma lub nie musisz albo nie możesz gdy nie ma takiej możliwości dlatego głównym sposobem mocowania uważam są pasy a isofix jest dla nich uzupełnieniem. Inaczej w fotelikach dla małych dzieci które maja swoje niezależne pasy ale nawet tam oprócz mocowania isofix fotelik zapinałbym również pasami samochodu.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-06, 21:48
Pomieszałeś.
Co innego przypinanie dziecka. Co innego przypinanie fotelika.
Foteliki w mniejszych grupach mają swoje pasy, bez pasów wbudowanych (z pasami auta) jeździ tylko największa grupa (powyżej 18kg) ale wtedy i tak nie używa się isofixa jako podstawowego montażu (dziecko jest na tyle ciezkie że podczas wypadku siła wyrwałaby fotelik z zaczepów albo razem z zaczepami) - jest on tam po to żeby zniwelować boczne ruchy fotelika a nie jako podstawowy montaż.
Natomiast foteliki niższych grup posiadające ISOFIX przypina się tylko isofixem. Już nie mówię nawet o grupie 0 - nie wyobrażam sobie przypięcia pasem fotelika który jest wpięty w bazę ISOFIX...
A jeszcze masz coś takiego jak klasy ISOFIX które definiują ci ile kg wytrzyma zaczep w danym miejscu auta (z dodatkowym podziałem na foteliki RWF i FWF).
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2019-02-06, 21:50, w całości zmieniany 1 raz
No i nie prawdą jest to że isofix jest tylko wspomaganiem do pasów.
Twoje słowa:
" jest on tam po to żeby zniwelować boczne ruchy fotelika a nie jako podstawowy montaż"
Ale proponuję skończyć te żarty bo chyba wiemy o co chodzi
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2019-02-06, 23:04, w całości zmieniany 2 razy
Natomiast foteliki niższych grup posiadające ISOFIX przypina się tylko isofixem. Już nie mówię nawet o grupie 0 - nie wyobrażam sobie przypięcia pasem fotelika który jest wpięty w bazę ISOFIX...
Poniższy link pokazuje mocowanie fotelika grupy 0
http://www.jedz-bezpieczn...D3,20160826.php
Można go zamocować pasami lub na bazie isofix a jaki problem gdy jest mocowany na bazie zapiąć go również pasami ( no chyba że pasy są jakieś przykrótkie dla chudzielców) które zawsze są obliczone dla znacznie większych ciężarów i będą stanowić zabezpieczenie gdyby jednak isofix nie wytrzymał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum