Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:40
Rozważania na temat ładowania akumulatora DD2.
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 95 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6719
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-02-08, 11:58   

Dlatego, ci którzy nie chcą się uczyć w podstawówce wyrastają na ludzi. ;-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 349
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-02-08, 13:32   

Marek1603 napisał/a:
... ci którzy nie chcą się uczyć ....:

No nie wiem. Podstawówkę wspominam miło, ale w liceum miałam Pana Profesora z fizyki (klasa profilowana mat-fiz), który nic nie uczył, ale był mistrzem zastraszania (pseudo Bazyl) – i nie było takiej opcji jak „nie chcę sie uczyć”.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-08, 20:22   

cd. Filmowania i kolejne wybryki.
Dzisiaj, już wnioski na sam początek:
1) aku. wymienić na nowy i testować, czy objawy się pokażą;
2) algorytm programu elektronicznego zarządzania energią jest, z cała pewnością, nie dopracowany;
3) warunki atmosferyczne?
4) jak ktoś miał zawieszanie się komputera, to wie, że nikt nigdy nie wiedział kiedy i dlaczego się zawiesi.
Podobnie, jest teraz z ładowaniem aku. czy działaniem zarządzaniam energią, zdaje się, że to zupełny przepadek, nie ma żadnych prawidłowości.

Ruszając, po dobie, dwa mierniki wskazały identyczne wartości V, po zakończeniu testu kompa i pokazania OK.
Ruszałem bezpośrednio na światłach dziennych.
Cała tras, prawie od początku, 14,55-65 V.
W ogóle nie odnotowałem zadziałania doładowania hamowaniem. - czyżby załączył się tryb nocny, w dzień, a, w nocy tryb dzienny?
To tez praktycznie pierwszy raz - bo cały czas stabilne V, w obu trybach - nie skakały, jak żabki.
Warunki atmosferyczne: sucho, ok. 3 st. C.
W drodze powrotnej, działał S&S, spadek V do 11,98 i ruszałem, nie odnotowałem samoczynnego odpalania, po przekroczeniu 12 V - a tak na jesień było.
Mimo, że całą drogę było ładowanie, w pierwszą stronę, to wynik powalający, wzrosło=przybyło ok. 0,04 V, czyli nawet nie w granicach błędu - który zakładam 0,10 V.
Zatem na co zużyły się A, podczas postoju?
Lub jak i czy w ogóle A trafiały do aku.?
Gdzie się podziały, bo temp. na powrót, to ok. 3 na +
Gryzonie się podładowywały?
Idą deszcze, może coś się objawi.
Ciekawy jestem, jaki V będzie jutro podczas Startu?

V na start OK.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 33,43 KB

V na start OK_dubelt.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 43,61 KB

V na start powrót.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 21,58 KB

V na dojazd do świateł.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 22,45 KB

V ruszanie ze świateł na działaniu S&S.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 26,09 KB

Ostatnio zmieniony przez Powolny 2019-02-08, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-08, 22:45   

Kolejna podpowiedź.
Pomiar napięcia startowego i końcowego bez powtarzalnego, konkretnego obciążenia akumulatora jest bez sensu. Aby się za bardzo nie doktoryzować rób pomiary przy włączonych długich światłach. Na przykład po 1 minucie od włączenia świateł. Pozostałe odbiorniki niech będą w tym czasie wyłączone.
Aby mieć potwierdzenie stałych warunków pomiaru zmierz również w tym czasie pobierany prąd z akumulatora na klemie (-) bo tam łatwiej zapiąć miernik cęgowy.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
wat 
Dacia Vol.2



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1064
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2019-02-08, 23:12   

Marek1603 napisał/a:
Dlatego, ci którzy nie chcą się uczyć w podstawówce wyrastają na ludzi. ;-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bo ciepali na szkołe kamieniami :-P
 
wat 
Dacia Vol.2



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1064
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2019-02-08, 23:19   

kol, Powolny jak na samochód który miał Ci słuzyć tylko do jazd wyprawowych to coś widzę że często z niego korzystasz. Oki stwierdziłeś pwne wady serwis tego nie ogrania i co dalej?
Prawników i kodeks masz obcykany wiec wystrzel reno do sądu że towar niezgodny z umową i zagraża twojemu bezpieczeństwu może uzyskasz jakieś zajefajne odszkodowanie albo wypierdziel tego dastera na złom i kup jakieś konkretne wożidło bo wydaje mi się że to nie stanowi dla ciebie problemu. Możesz jeszcze czekac aż się rozwali w czasie gwaranacji w drobny mak i sie serwis bedzie bujać razem z tobą w tvn turbo.
Hmm chyba każda droga jest dobra tylko ja nie kumam w którą strone chcesz iść :mrgreen:
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-08, 23:20   

Cytat:
"dodek"]Kolejna podpowiedź.

Dziękuję, ale zupełnie błędna, a raczej nie pasująca, nie odpowiadająca algorytmowi zarządzania energią.
Podpowiedź dobra, ale do aut bez tego udogodnienia.
Cytat:
Pomiar napięcia startowego i końcowego bez powtarzalnego, konkretnego obciążenia akumulatora jest bez sensu

Wszystkie odczyty są jednakowe, czyli pod jednym stałym obciążeniem.
Obciążenie, musi być, podkreślam musi być, neutralne do pory dnia, czyli: noc / dzień.
Bez tego, zupełnie będzie rozjazd w algorytmie. Czujnik światła, czyli pory dnia, jest tu najważniejszy.
Cytat:
rób pomiary przy włączonych długich światłach

jw.
Cytat:
Na przykład po 1 minucie od włączenia świateł

To będzie kolizja, w algorytmie, bo komp zweryfikuje, jako dodatkowe obciążenie, chyba, że przysłonisz czujnik pory dnia - ale wyskoczy błąd.
Założenie jest proste - obciążenie startowe, jak i użytkowe, musi być powtarzalne, w obu porach dnia.
Inaczej żaden wynik nie będzie prawidłowy.
Cytat:
Pozostałe odbiorniki niech będą w tym czasie wyłączone.

Nie - jw.
Odczyty muszą odzwierciedlać rzeczywistość - albo konkretne założenia, ale to już inna bajka.
Cytat:
Aby mieć potwierdzenie stałych warunków pomiaru zmierz również w tym czasie pobierany prąd z akumulatora na klemie (-) bo tam łatwiej zapiąć miernik cęgowy

Tutaj wychodzą cyrki, dlatego nie wspominam.
Dziś napisałem, że coś zaburzyło odczyt przez komp., bo ewidentnie pomylił pory dnia.
Zastanawiające jest, gdzie lub co się stało z A pozyskanymi po drodze?
Pomiary A - robocze - muszą być odczytywane nie na (-) lecz na dwóch z osobna przewodach, tj. z alternatora i z aku. do... ale tu też niespodzianka.
Na minusie, to A postojowy.
Proponowany przez Ciebie odczyt dot. aut bez systemu zarządzania energią.
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-08, 23:47   

Czegoś nie zrozumiałeś.
Pomiary startowe i końcowe przeprowadzasz na wyłączonym silniku.
Tylko w ten sposób w przybliżeniu ocenisz stan akumulatora.

Rola czujnika zmierzchowego jest bardziej prozaiczna niż zakładasz.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-09, 07:30   

Cytat:
"dodek"]Czegoś nie zrozumiałeś.

Rozumiem wszystko.
Jedno, co Nas dzieli, do fakt, że ja pracuję na rzeczywistości, a Ty na teorii.
Żeby osiągnąć wspólny punkt odniesienia, to musisz na bieżąco weryfikować to, co piszesz.
Cytat:
Pomiary startowe i końcowe przeprowadzasz na wyłączonym silniku.
Tylko w ten sposób w przybliżeniu ocenisz stan akumulatora.

Niestety, masz i nie masz racji.
Rację, po części masz, w odniesieniu do startu, ale tu ważne stałe obciążenie - obojętne - występujące w porze: noc-dzień
Co do Stop, to tu, niestety, trzeba już nieco więcej danych uwzględnić, m.in. tzw. wirtualne A czy V - każdy może spr., jak wyłączy S&S silnik i na mierniku widać, jak krokowo spadają V.
Podobnie, jak podczas doładowania na hamowaniu.
I tu faktycznie trzeba stałą jednostkę czasu obciążenia, żeby wyrównać V w sieci.
Ale problem, bo to nie działa tak, jak w standardowej sieci.
Pisałem, zróżnicowane V, na poszczególnych liniach.
Reasumując:
1) V na aku. - po otwarciu sam. różnią się w granicach ok. 0,10 V, co do miernika.
2) V na zapalniczce - po teście kompa i pokazaniu komunikatu OK, są identyczne.
Spowodowane jest to tym, że system wyrównał, w całej sieci V, i mierniki nie wyróżniają się swoją dokładnością.
Cytat:
Rola czujnika zmierzchowego jest bardziej prozaiczna niż zakładasz

Wręcz przeciwnie - to podstawowy wyznacznik dla systemu zarządzania energią, który na podstawie otrzymanych danych przez komp., załącza tryb dzienny lub nocny.
Zatem znaczące różnie A pobieranych mamy z aku., co przekłada się na wydajność altka.

Zobrazuję to fotkami z dzisiaj - dodam wieczorem.
Ostatnio zmieniony przez Powolny 2019-02-09, 08:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-09, 08:23   

Dopóki nie zrozumiesz, że same pomiary napięcia nie odzwierciedlają rzeczywistości to nie znajdziesz "uciekających A". Tworzysz rozbudowane teorie nie skupiając się na podstawowych problemach.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-09, 22:48   

Cytat:
"dodek"
Tworzysz rozbudowane teorie

Jakie?
1) SR nie odpala, bo nie trzyma A?
czy
2) kierownica robi co chce - czasami - nie wiadomo kiedy się tego spodziewać?
czy
3) dziwne zachowania V?
Co jeszcze?
Cytat:
nie skupiając się na podstawowych problemach.

A jakie to są problemy?

Za wyjątkiem braku prądu, do odpalenia SR, to nie widzę nic poważnego.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-09, 23:12   

cd filmowania dla ASO, w Warszawie - na prośbę=zalecenie.
Pewne - wieczorem, doładowanie na hamowaniu jest "zjadane" przez aktualne pokrycie obciążenia - nie ma wyskoków ponad 14,50 V.
Wilgoć - z całą pewnością wpływa negatywnie na pracę elektroniki podczas np. doładowania hamowaniem - dzisiaj, po kilku dniach suchych, znów V zaczęły przekraczać granicę 15 V.
Zobaczymy jutro, ponoć deszcze będą.
Odczyty na aku wykonywane, po wygaszeniu wszystkich czynności w elektronice.
Odczyty na zapalniczce - pozycja I kluczyka i po teście kompa, po komunikacje OK.
Najbardziej wiarygodny odczyt uzyskujemy po testach kompa i pokazaniu się komunikatu OK.
Pomiary A, wskazują zrównoważenie na wybranych przewodach, tak + czy -.
A na postoju, na wybranych przewodach, są zróżnicowane.
Dalej otwarte pytanie, co się dzieje z wytwarzanymi A, po kilku godzinach postoju?
Zatem, trzeba szukać przyczyn, w konstrukcji i jakości akumulatora.
Same nie mogą wyfrunąć z aku.,, a pomiary A, rano i wieczorem, nie wskazują na jakiekolwiek nieprzewidywane obciążenia (wykradanie) - wydaje się wszystko w granicach normy.

kolejny przykład A na wybranych +.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 41,18 KB

przyklad A na wiązce + z aku do....JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 42,19 KB

opróźniam kolejny zbiornika skraplacza wody...dużo....JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 27,94 KB

V na aku Start.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 37,79 KB

V na OK Nr 2 miernik.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 42,58 KB

V na Stop na aku .JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 42,51 KB

V na powrót OK .JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 36,1 KB

V na stop powrót.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 50,85 KB

Ostatnio zmieniony przez Powolny 2019-02-09, 23:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
tAboon 
Weryfikator



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 228
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-02-09, 23:32   

Powolny, nie wiem, czy wiesz, ale jeśli masz radio USB/MP3 to masz podgląd na napięcie na aku w radiu? :idea:
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-10, 00:17   

Poszukiwacze zaginionej A (arki ).
Mały Jasio zrobił kiedyś prosty eksperyment.
Nadmuchał balonik, zmierzył jego obwód a następnie wziął 3 głebokie oddechy i zanurkował do głebokiego jeziora. W miarę im niżej płynął tym balonik się zmniejszał.

I właściwie to wszystko.
Zadanie dla Powolnego.
Balonik to akumulator.
Wdmuchane powietrze to ładunek zgromadzony w akumulatorze.
Obwód balonika to ulubione pomiary napięcia V Powolnego.
Zanurzanie się w jeziorze to obniżająca się temperatura.

I teraz pytanie: jaki obwód balonika zmierzy mały Jasio jak z powrotem wypłynie na powierzchnię ???
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-10, 07:43   

tAboon napisał/a:
Powolny, nie wiem, czy wiesz, ale jeśli masz radio USB/MP3 to masz podgląd na napięcie na aku w radiu? :idea:

To nie ta droga.
Radio, samo w sobie, jest już, w tym przypadku, odbiorcą.
Podłączenie się, to odczyt już z wykorzystaniem pośredników.
Jak widzisz, odczytuję na klemach, zapalniczce i...
Zatem miejsce to jedno, a powtarzalność i jednorodność mierników, to drugie.
Odczyt A, też warto dokonywać na jednym mierniku czy dwóch, żeby zminimalizować błędy, nawet te generowane przez mierniki.
Przykładem jest odczyt na klemach aku, po nocy, gdzie 3 czy 4 mierniki pokazują nieco kosmetyczne różnice.
Różnice znikają, po zrównoważeniu V.
Dzieje się tak, podczas testu, przed rozruchem silnika, po komunikacje OK.
Podkreślam, to jedyny wiarygodny odczyt, bo mamy pewność, że wszystkie żywotne systemy i podsystemy otrzymały V na ten czas.
Drugie to, fakt, że mamy jednakowy zawsze czas testów, czyli czas obciążenia aku.
Nie trzeba włączać dodatkowego obciążenia, jak pisze kolega - np. świateł.
Dzięki temu eliminujemy=minimalizujemy błędy.
Przykład, do momentu, kiedy nie otrzymamy komunikatu OK, V skokowo opadają - normalne - ale po teście, mamy stabilne, nawet drugi test, nie zmienia znacząco odczytu - w granicach błędu.
System zarządzania energią, i "to coś" na klemie +, znacząco zmieniło podejście do pomiarów i samej pracy elektryków samochodowych.
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-10, 14:15   

Napięcie zrównoważenia - a coż to za nowe pojęcie w odniesieniu do akumulatora.
Nie lepiej pomierzyć co się dzieje w trakcie wykonywania "testów" przez komputer ?
Pomiary A, V w funkcji czasu zajmą mniej czasu niż tworzenie nowej teorii.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-10, 19:37   

cd filmowania i .... tworzenia kolejnych teorii...
Pierwsza, to pewne jest, po dniu dzisiejszym, gdzie wilgotność wzrosła od wczoraj, i doładowanie hamowaniem wzrasta.
Czy to błąd programowy?
Mało prawdopodobne - bardziej niedopracowane połączenia.
Druga, raczej też pewna, to ulatniające się A, na postoju, albo nie trzymanie ich przez akumulator.
Porównajcie odczyty po OK i na klemach.
Trzecia - komp jednoznacznie identyfikuje porę dnia.
Obecnie kończę już pokazywanie Wam od ruszenia do powrotu - zainteresowani już wiedzą o co chodzi.
Ewentualnie, jak V będą rosły na hamowaniu, dalej, to pokaże - zapowiadają deszcze - to może wzmoże wzrost V na hamowaniu.

A po nocy na -.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 38,71 KB

V na aku po nocy.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 38,88 KB

V na zapalniczce po OK.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 38,67 KB

V na hamowaniu.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 41,49 KB

V na trasie.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 38,75 KB

V na aku _ stop.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 36,54 KB

V na OK powrót.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 26,47 KB

V na aku _ stop powrót_noc.JPG
Plik ściągnięto 0 raz(y) 27,53 KB

 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-10, 20:46   

Jak nie odrobisz zadania z balonikiem to nie zrozumiesz jednej z wielu przyczyn " rozładowywania " akumulatora. Radzę się pospieszyć bo termin wyjazdu coraz bliżej.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 349
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-02-10, 23:39   

@dodek myślę, że próżny Twój trud. Nasz kochany kolega poszukuje możliwie najbardziej naukowego rozwiązania problemu ucieczki [A], a Twoje nauki są na innym poziomie technologicznym niż jest to potrzebne (wg. Kolegi) do analizy SYSTEMU ZARZĄDZANIA ENERGIĄ. Może być tak, że jedyną droga by zdiagnozować jego SYSTEM jest zakup profesjonalnego licznika elektronów - wtedy dokładnie będzie wiedział ile ich wchodzi, a ile wychodzi z aku. Jedyne co ja mogę podpowiedzieć to niech uważa z podłączeniem w/w licznika bo elektrony są niesforne i biegną w odwrotnym kierunku niż płynie prąd:)
_________________
Od f126p do Dustera
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 97
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-02-11, 08:57   

Ponieważ Powolny nie odrobił zadania to na razie kolejnych podpowiedzi nie będzie.
Każdy problem da się rozłożyć na prostsze modele, łatwiejsze do dalszej analizy.
Powolny na siłę próbuje znaleźć jeden uniwersalny model opisujący całość jego kłopotów.
Jednocześnie tworzy wydumane teorie mające pokryć jego braki w wykształceniu technicznym ale wyglądające niby profesjonalnie. Rozbujałe EGO nie pozwala mu przyznać się do niewiedzy w tym zakresie. Ciekawe również z zakresu psychologii jest przerzucanie " odpowiedziności" za problemy na resztę forumowiczów.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 22:35   

No i mam sprawcę, czyli skaczące V na ładowaniu hamowaniem, jak pchły...

Kilka dni deszczowej pogody, i z dnia na dzień, coraz wyżej V podskakiwały, kolejno 16, 17, 18 i dzisiaj kolejny rekord - 19,75 V - niestety, filmu nie nakręciłem, bo miejsca zabrakło - nie zajrzałem przed ruszeniem.
Dobrze, że kilka zdjęć wyszło.
Jutro, zapewne, będzie powtórka z ...
Zatem, myjnia i wilgoć ogólna, to sprawca m.in. dziwnych zachowań elektroniki - to już jest pewne.
Trzy okresy mocno wilgotne i skoki V.

deszcze_dużo wilgoci_V w górę na ładowaniu hamowaniem.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 37,51 KB

V na OK_powrót_odrazu widać, że było dużęee ladowanie.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 20,77 KB

pomimo, że na minusie,, w drodze przekraczało 19.75 V na ładowaniu hamowaniem _ kolejny rekord.JPG
Plik ściągnięto 29 raz(y) 21,88 KB

 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-12, 23:10   

A co ma obrazować ostatnia fotka? Obroty silnika 0, prędkość 0 - czyli o co chodzi? Takie pamiątkowe zdjęcie?
 
Powolny 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-13, 08:51   

Pedros napisał/a:
A co ma obrazować ostatnia fotka? Obroty silnika 0, prędkość 0 - czyli o co chodzi? Takie pamiątkowe zdjęcie?

Aktualne zużycie Pb, po ok 240 km jazdy po Warszawie.
Efekt pracy elektronicznego zarządzania energią.
Po drugie, jak dokładnie obejrzysz, to zauważysz przechył kierownicy w prawo.
Niestety, nie da się tego ująć tak, żeby nie budziło wątpliwości.
Ostatnio zmieniony przez Powolny 2019-02-13, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-13, 09:57   

Powolny napisał/a:
Pedros napisał/a:
A co ma obrazować ostatnia fotka? Obroty silnika 0, prędkość 0 - czyli o co chodzi? Takie pamiątkowe zdjęcie?

Aktualne zużycie Pb, po ok 240 km jazdy po Warszawie.
Efekt pracy elektronicznego zarządzania energią.
Po drugie, jak dokładnie obejrzysz, to zauważysz przechył kierownicy w prawo.
Niestety, nie da się tego ująć tak, żeby nie budziło wątpliwości.

Nawet jeśli to prawda to tego zdjęcia kompletnie nic nie wynika - inaczej mówiąc nie jest to żaden dowód na cokolwiek, a zwykła fotka zegarów w ND.
 
Belphegor 
Kabodii!



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 808
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-13, 10:51   

Przecież mogłeś skręcić kierownicę w prawo na postoju. Jaki to dowód na to, że sama skręca?

Poza tym, nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale jeśli myślisz, że Duster odzyskuje energię podczas hamowania, czyli zamienia ciepło z hamulców na prąd, to jesteś w błędzie. Tego nie ma żadna Dacia i żadne Renault poza elektrykami.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne