Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-18, 10:03   

No nie ma. Jak sie za mocno nagrzeje, to bedzie sie darl.
W wielu nowych samochodach tak jest.
Po czasie stwierdzilem, ze to nie jest zle - jak wskaznik jest zawsze i nagle podskoczy, to mozna nie zauwazyc, a tak w razie zbyt wysokiej temp. zacznie pikac i mrugac i na pewno sie nie przegapi.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-12-18, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-18, 20:03   

tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-18, 20:36   

Zawsze można sprawdzić temperaturę za pomocą ELM-a i którejś z aplikacji .
Nowoczesność tak nam pomaga
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-19, 01:26   

dudu$ napisał/a:
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu


Znakomita ilosc kierowcow i tak nie bedzie w stanie tego stwierdzic.
Ale ogolnie sie zgadzam.
Powinna byc kontrolka zinnego silnika, czyli swieci sie tak dlugo, az silnik sie nagrzeje, potem gasnie
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-19, 09:40   

goswee napisał/a:
Znakomita ilosc kierowcow i tak nie bedzie w stanie tego stwierdzic.


Jak to? W przypadku mojego poprzedniego auta uszkodzony termostat objawił się szalejącym wiatraczkiem i schładzającym się silnikiem (pojawiało się sporadycznie, w czasie jazdy) -- gdyby nie wskaźnik temperatury, pewnie bym nie zauważył (bo szumu wiatraczka bym nie usłyszał, a na pewno nie zwrócił uwagi).
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-19, 10:12   

Ciekawe ile kobiet zwraca na to uwage...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-19, 10:31   

goswee napisał/a:
Ciekawe ile kobiet zwraca na to uwage...


Nie wiem, nie jestem miarodajny -- nie jestem kobietą ;-)

(ale żona mówiła: idź zobacz co się dzieje ;-)
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-19, 17:11   

Czyli cos zauwazyla, a to juz duzo
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-19, 22:10   

na szczęście w nowym Dusterze dacia przywróciła wskaźnik temperatury więc jest cień szansy , że w kolejnych nowych modelach również zagości on na zegarach :)
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-20, 10:40   

Wczoraj godzina 18:18, Katowice -3*C temperatura zewnętrzna , odczyt temperatury z Janosika + Janosik connect , pojazd w garażu od 3 dni, temp w garażu 2*C
TCe90 + LPG

Start 18:18
temp cieczy 5*C

Wyjazd z garażu ( zamykanie itp. )

Ruszamy 18:20
temp cieczy 27*C

18:25 przejście na LPG po 3 kilometrach jazdy ( miasto )
temp cieczy 60*C

18:28 i 2 kilometry dalej
temp cieczy 86*C

Reszta trasy 86*C z odchyłkami o 1*C

Jak na taki mały piecyk rewelacja :mrgreen:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-24, 11:06   

To sa plusy silnikow benzynowych.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-24, 11:44   

Ciekawe dlaczego zmienili temp przechodzenia na lpg , mój przechodzi po 200-300 metrach jeszcze na 10-15C natomiast w sterowniku jest zapisana wartość 60 jeżeli pojazd wcześniej zgaśnie więc może taki przypadek rozpatruje instalacja w przypadku start/stopa
Do ulicy z parkingu mam równo 260m i zawsze jak próbuje włączyć sie ruchu przeskakuje mi na lpg co skutkuje miłym szarpnięciem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-24, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-12-24, 21:58   

dudu$ napisał/a:
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu


Zgadza się, auto musi mieć wskaźnik temperatury płynu a najlepiej jeszcze temp. oleju to już jest wypas. (np. nowe Tipo ma temp. oleju)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-25, 12:45   

Marcinho napisał/a:
dudu$ napisał/a:
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu


Zgadza się, auto musi mieć wskaźnik temperatury płynu a najlepiej jeszcze temp. oleju to już jest wypas. (np. nowe Tipo ma temp. oleju)


Uszkodzenie termostatu mozna wyczuc. W zime poprostu bedzie zimno,a w lato to bez znaczenia.
Nawet ze wskaznikiem temp plynu 90% kierowcow nie jest w stanie poprawnie zdiagnozowac uszkodzenia termostatu. Na dodatek termostatu nie diagnozuje sie przez wskaznik(w obecnych czasach).
Wskaznik temp. Oleju to juz calkiem zbedny wynalazek w autach cywilnych. Co innego auta sportowe lub mocno wycisniete silniki.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-26, 00:14   

No tak ale jak auto nie wskoczyło mi na 4 cegiełki przez 10 km to od razu odpaliłem obd i wiedziałem że silnik niedogrzany , tak po samym grzaniu to może bym się po miesiącu domyślił bo mało używam.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-26, 03:42   

Dwie cegielki, 4 cegielki, a to tylko czasami 1° roznicy.
laisar napisał/a:


0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2017-12-26, 09:50   

Napiszcie czy moge uzywac urzadzen diagnostyczych samemu majac gwarancje. Cel to kontrola np. temp. jako przyklad.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-26, 12:28   

Mozesz uzywac, a niby kto ma ci zabronic.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
krykle1971 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 1
Skąd: Resko
Wysłany: 2019-02-09, 21:42   

Witam. Pragnę odświeżyć temat niedogrzanego silnika (1,5 dci 110 km), czyli przysłowiowych dwóch cegiełek. Jestem właścicielem Dastera od około 2 miesięcy. Po zakupie powrót do domu to około 500 km. Przez całą drogę tylko podświetlone dwie kreseczki. Podłączony interfejs diagnostyczny pokazywał ok. 75-77 stopni. Pierwsza myśl to oczywiście wymiana termostatu na nowy. Przed zakupem poczytałem na forach, że oryginalny to 83 stopnie. w sklepie nie chciano mi nic innego sprzedać. Wymiana na nowy spowodowała, że temperatura oscylowała w granicach 78-80 stopni. To jednak nadal było za mało na podświetlenie czterech cegiełek. Zakupiłem więc termostat o temperaturze otwarcia 89 stopni dedykowany do tego silnika i montowany w innych pojazdach poza Dacią ( np. Nissan). Po wymianie temperatura silnika 85-90 i oczywiście zapalone cztery cegiełki. Silnik pracuje ciszej i na trasie spalił około 1 litra mniej. Polecam tę "przeróbkę". jest ona bezpieczna dla silnika i tak naprawdę nie wiem dlaczego Rumuni uparli się na taki termostat który powoduje niedogrzanie naszych samochodów.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-09, 22:35   

z termostatem 89 częściej włącza sie wentylator co oczywiście powoduje wzrost zużycia paliwa.
We francji gdzie jeździ się wolno albo stoi w korku taka konfiguracja jest zrozumiała.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-02-09, 22:49   

krykle1971, brawo Ty :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-02-10, 08:13   

Fruxo napisał/a:

We francji gdzie jeździ się wolno albo stoi w korku taka konfiguracja jest zrozumiała.


Co to za przyklad?
Ja tu mieszkam stoje w korkach i jezdze przepisowo ( staram sie) i po zakupie Lodgy zaraz zmienialem termostam na 89, zeby miec cieplo w srodku. Termostat wstawilem z kubistara , bo swego czasu do lodgy byl dostepny tylko ori z temp. 83 czy nawet mniej.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-10, 12:55   

Ale że francuzy to po złości inne termostaty zakładają ?
to musi mieć logiczne i finansowe uzasadnienie bo w 0,9 tce jest 76 C
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-02-10, 17:22   

No wlasnie ja taki mialem w dci.
Uzasadnienie 6 lat temu bylo takie:
Euro5, fap itp.
Pytalem sie o inny termostat powiedzieli, ze :
Beda problemy z fapem- regeneracja itp pierdoly.
Wymienilem jak auto mialo 20 tys i jezdzi do dzis.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-10, 23:09   

Czytałem prace akademicką na temat podwyższenia temperatury cieczy silnika do 100 i płynęły z tego faktu same profity. Tak jak pisałem na 90% chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa poprzez możliwość zmniejszenia wydajności pompy wody i używania wentylatora. W moim tce 90 jeszcze nie widziałem żeby temperatura przebiła te 90 C.
Z kolei niższa temperatura prowadzi do większej lepkości co oznacza większy opór i mniejsza wydajność silnika. Ja bym bardzo chciał wymienić termostat ale zrobili go zintegrowanego z króćcem i kosztuje 300 zł.
A na domiar złego nie ma do niego w ogóle dostępu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne