No nie ma. Jak sie za mocno nagrzeje, to bedzie sie darl.
W wielu nowych samochodach tak jest.
Po czasie stwierdzilem, ze to nie jest zle - jak wskaznik jest zawsze i nagle podskoczy, to mozna nie zauwazyc, a tak w razie zbyt wysokiej temp. zacznie pikac i mrugac i na pewno sie nie przegapi.
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-12-18, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-18, 20:03
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu
Znakomita ilosc kierowcow i tak nie bedzie w stanie tego stwierdzic.
Ale ogolnie sie zgadzam.
Powinna byc kontrolka zinnego silnika, czyli swieci sie tak dlugo, az silnik sie nagrzeje, potem gasnie
Znakomita ilosc kierowcow i tak nie bedzie w stanie tego stwierdzic.
Jak to? W przypadku mojego poprzedniego auta uszkodzony termostat objawił się szalejącym wiatraczkiem i schładzającym się silnikiem (pojawiało się sporadycznie, w czasie jazdy) -- gdyby nie wskaźnik temperatury, pewnie bym nie zauważył (bo szumu wiatraczka bym nie usłyszał, a na pewno nie zwrócił uwagi).
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-19, 22:10
na szczęście w nowym Dusterze dacia przywróciła wskaźnik temperatury więc jest cień szansy , że w kolejnych nowych modelach również zagości on na zegarach :)
Wczoraj godzina 18:18, Katowice -3*C temperatura zewnętrzna , odczyt temperatury z Janosika + Janosik connect , pojazd w garażu od 3 dni, temp w garażu 2*C
TCe90 + LPG
Start 18:18
temp cieczy 5*C
Wyjazd z garażu ( zamykanie itp. )
Ruszamy 18:20
temp cieczy 27*C
18:25 przejście na LPG po 3 kilometrach jazdy ( miasto )
temp cieczy 60*C
Ciekawe dlaczego zmienili temp przechodzenia na lpg , mój przechodzi po 200-300 metrach jeszcze na 10-15C natomiast w sterowniku jest zapisana wartość 60 jeżeli pojazd wcześniej zgaśnie więc może taki przypadek rozpatruje instalacja w przypadku start/stopa
Do ulicy z parkingu mam równo 260m i zawsze jak próbuje włączyć sie ruchu przeskakuje mi na lpg co skutkuje miłym szarpnięciem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-24, 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 150 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-12-24, 21:58
dudu$ napisał/a:
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu
Zgadza się, auto musi mieć wskaźnik temperatury płynu a najlepiej jeszcze temp. oleju to już jest wypas. (np. nowe Tipo ma temp. oleju)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-25, 12:45
Marcinho napisał/a:
dudu$ napisał/a:
tylko że wskaźnik temperatury nie tylko informuje nas o tym iż silnik sie przegrzewa. W zimę można sprawdzić jak szybko silnik się nagrzewa do temperatury pracy i czy w ogóle sie do niej nagrzeje - może być uszkodzony termostat. Mając tylko kontrolkę i nie mając wiedzy na temat samochodów nigdy nie będzie taka osoba w stanie stwierdzić uszkodzenia np. termostatu
Zgadza się, auto musi mieć wskaźnik temperatury płynu a najlepiej jeszcze temp. oleju to już jest wypas. (np. nowe Tipo ma temp. oleju)
Uszkodzenie termostatu mozna wyczuc. W zime poprostu bedzie zimno,a w lato to bez znaczenia.
Nawet ze wskaznikiem temp plynu 90% kierowcow nie jest w stanie poprawnie zdiagnozowac uszkodzenia termostatu. Na dodatek termostatu nie diagnozuje sie przez wskaznik(w obecnych czasach).
Wskaznik temp. Oleju to juz calkiem zbedny wynalazek w autach cywilnych. Co innego auta sportowe lub mocno wycisniete silniki.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
No tak ale jak auto nie wskoczyło mi na 4 cegiełki przez 10 km to od razu odpaliłem obd i wiedziałem że silnik niedogrzany , tak po samym grzaniu to może bym się po miesiącu domyślił bo mało używam.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-26, 03:42
Dwie cegielki, 4 cegielki, a to tylko czasami 1° roznicy.
laisar napisał/a:
0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Witam. Pragnę odświeżyć temat niedogrzanego silnika (1,5 dci 110 km), czyli przysłowiowych dwóch cegiełek. Jestem właścicielem Dastera od około 2 miesięcy. Po zakupie powrót do domu to około 500 km. Przez całą drogę tylko podświetlone dwie kreseczki. Podłączony interfejs diagnostyczny pokazywał ok. 75-77 stopni. Pierwsza myśl to oczywiście wymiana termostatu na nowy. Przed zakupem poczytałem na forach, że oryginalny to 83 stopnie. w sklepie nie chciano mi nic innego sprzedać. Wymiana na nowy spowodowała, że temperatura oscylowała w granicach 78-80 stopni. To jednak nadal było za mało na podświetlenie czterech cegiełek. Zakupiłem więc termostat o temperaturze otwarcia 89 stopni dedykowany do tego silnika i montowany w innych pojazdach poza Dacią ( np. Nissan). Po wymianie temperatura silnika 85-90 i oczywiście zapalone cztery cegiełki. Silnik pracuje ciszej i na trasie spalił około 1 litra mniej. Polecam tę "przeróbkę". jest ona bezpieczna dla silnika i tak naprawdę nie wiem dlaczego Rumuni uparli się na taki termostat który powoduje niedogrzanie naszych samochodów.
z termostatem 89 częściej włącza sie wentylator co oczywiście powoduje wzrost zużycia paliwa.
We francji gdzie jeździ się wolno albo stoi w korku taka konfiguracja jest zrozumiała.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-02-10, 08:13
Fruxo napisał/a:
We francji gdzie jeździ się wolno albo stoi w korku taka konfiguracja jest zrozumiała.
Co to za przyklad?
Ja tu mieszkam stoje w korkach i jezdze przepisowo ( staram sie) i po zakupie Lodgy zaraz zmienialem termostam na 89, zeby miec cieplo w srodku. Termostat wstawilem z kubistara , bo swego czasu do lodgy byl dostepny tylko ori z temp. 83 czy nawet mniej.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-02-10, 17:22
No wlasnie ja taki mialem w dci.
Uzasadnienie 6 lat temu bylo takie:
Euro5, fap itp.
Pytalem sie o inny termostat powiedzieli, ze :
Beda problemy z fapem- regeneracja itp pierdoly.
Wymienilem jak auto mialo 20 tys i jezdzi do dzis.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Czytałem prace akademicką na temat podwyższenia temperatury cieczy silnika do 100 i płynęły z tego faktu same profity. Tak jak pisałem na 90% chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa poprzez możliwość zmniejszenia wydajności pompy wody i używania wentylatora. W moim tce 90 jeszcze nie widziałem żeby temperatura przebiła te 90 C.
Z kolei niższa temperatura prowadzi do większej lepkości co oznacza większy opór i mniejsza wydajność silnika. Ja bym bardzo chciał wymienić termostat ale zrobili go zintegrowanego z króćcem i kosztuje 300 zł.
A na domiar złego nie ma do niego w ogóle dostępu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum