Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:24
Podgrzewane siedzenia - dopasowanie maty do Dustera
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 365
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-02-11, 22:16   

Tak, taka regulacja by się na pewno przydała bo "biedronkowy" pstrykacz jest mało przydatny tzn. bardzo szybko nagrzewa - to OK. ale nawet na najniższym wysterowaniu jest za ciepło. Generalnie jednak tak czy owak trzeba usiąść na... brrrr zimnym fotelu. Pomyślałam by może podpiąć matę poprzez przekaźnik do stałego "+", a ten do tego "prądu" co uruchamia MNe natychmiast po naciśnięciu "otwórz" z pilota. Można by wtedy jeszcze kilkadziesiąt sek. przed wgramoleniem się do auta już podgrzewać siedzenie.
_________________
Od f126p do Dustera
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 610
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-02-11, 22:43   

Dymek napisał/a:
Takie wyłączniki z regulatorem w zależności od marki/modelu/rocznika mogą posiadać cały potrzebny układ już w sobie. Szczególnie takie z pokrętłem. Na pewno VW stosował takie, wewnątrz był nawet przekaźniczek

VW Passat ma takie przełączniki jak na fotce niżej.Będę musiał chyba podjechać do VW i pogadać z jakimś elektrykiem, aby sprawdzić jak to jest. Jakby taki przełącznik faktycznie miał już w sobie taki układ, to by bardzo ułatwiło sprawę. Ja pokazałem ten wyłącznik z Citroena, bo jest zbliżony kształtem do mojego w Dusterze, i może nawet udało by się go zaadoptować w to samo miejsce. Można byłoby też tak zakombinować, że ten na fotelu byłby jako zaślepka lub też jako załączanie główne a te regulujące z pokrętłami umieścić gdzieś na tunelu i działały by dopiero po włączeniu głównego. Opcji jest wiele , wszystko zależy co komu by pasowało.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-11, 23:32   

Jeśli to te same regulatory, co w tym linku KLIK to poza potencjometrem mają również wbudowany układ sterujący.
A tak toto było podłączane: KLIK
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-11, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Outdoor
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 615
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 07:36   

jammo napisał/a:
Dymek napisał/a:
Takie wyłączniki z regulatorem w zależności od marki/modelu/rocznika mogą posiadać cały potrzebny układ już w sobie. Szczególnie takie z pokrętłem. Na pewno VW stosował takie, wewnątrz był nawet przekaźniczek

VW Passat ma takie przełączniki jak na fotce niżej.Będę musiał chyba podjechać do VW i pogadać z jakimś elektrykiem, aby sprawdzić jak to jest. Jakby taki przełącznik faktycznie miał już w sobie taki układ, to by bardzo ułatwiło sprawę. Ja pokazałem ten wyłącznik z Citroena, bo jest zbliżony kształtem do mojego w Dusterze, i może nawet udało by się go zaadoptować w to samo miejsce. Można byłoby też tak zakombinować, że ten na fotelu byłby jako zaślepka lub też jako załączanie główne a te regulujące z pokrętłami umieścić gdzieś na tunelu i działały by dopiero po włączeniu głównego. Opcji jest wiele , wszystko zależy co komu by pasowało.
Obrazek

Te przełączniki mają wbudowany przekaźnik, podpinasz plusy, mase i mate i grzeje, przynajmniej tak to działa z fotelami VW. Wiem bo sam kilka lat temu w Golfie II robiłem taką instalację.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 10:42   

kicpra napisał/a:
Te przełączniki mają wbudowany przekaźnik, podpinasz plusy, mase i mate i grzeje, przynajmniej tak to działa z fotelami VW. Wiem bo sam kilka lat temu w Golfie II robiłem taką instalację.

Z tym, że maty VW mają wyprowadzony przewód z czujnika temperatury w macie i ten przewód trafia na ten przełącznik a on dopiero steruje grzaniem. Tak to przynajmniej wygląda na schemacie. W matach Renault (zdaje się) czujnik w macie po prostu wyłącza obwód po przekroczeniu temperatury progowej. Nie wiem jak to jest u VW- czy czujnik w macie to również tylko "włącz-wyłącz", czy jest to termistor płynnie odczytujący temperaturę.
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Outdoor
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 615
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 10:50   

Z tego co kojarzę to jest termistor.
Najłatwiej by było zaadaptować fotele z VW :D.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 257
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-12, 13:56   

Może być słabo z tak przerabianymi fotelami, szczególnie, że nie trudno o jajecznicę :mrgreen:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 610
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-02-12, 14:40   

Ale ja nie myślę o żadnym przerabianiu foteli, tym bardziej o przeszczepianiu takich z innego auta, gdyż u siebie mam oryginalnie czyli fabrycznie zamontowane podgrzewanie.Mnie chodzi tylko i wyłącznie o zrobienie sterowania do tych foteli, bez ingerencji w matę.Jeżeli będzie to niemożliwe, to temat odpuszczę. Pogadam z jakimś elektrykiem w ASO być może Renault i się dowiem jak to działa w samochodach , które maja sterowanie dwu lub trzy stopniowe np. Kadjar.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 1213
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 15:55   

Obywatel MK napisał/a:
Może być słabo z tak przerabianymi fotelami, szczególnie, że nie trudno o jajecznicę

Ciaśniejsze gatki wystarczą. A zawsze można stosować jakąś teflonową czy silikonową łopatkę pod jajka...
 
p_a_m 


Marka: Hyundai I30 CW
Model: Dacia Lodgy
Silnik: 1.6 crdi 115, 1.5 dci 110
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 2019-02-17, 23:59   

Od ponad roku mam dacię z podgrzewanymi siedzeniami i razem z małżonką bardzo sobie to rozwiązanie chwalimy. Żonie się to tak spodobało że w i30 zamontowałem jej taką marketową (paskudztwo ale działa).
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 266
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-02-19, 07:53   

moim zdaniem wiecej sensu mialoby podgrzewanie kierownicy zima... palce zgrabiale z zimna czasem ciezko zgiac aby mocno utrzymac kolko... doopa normalnie jest zabezpieczona gaciami, kalesonami i spodniami... po co to jeszcze dogrzewac?
ja parkuje od 1985 roku pod chmurka i nigdy specjalnie nie narzekam na zimne fotele... mialem kiedys saaba 9000 z podgrzewanymi fotelami, bylo milo ale nie jest to rzecz, bez ktorej nie da sie zyc...

@powolny ma sporo racji...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne