Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-01-22, 09:14
fotorobart napisał/a:
jammo napisał/a:
Nie, nie było opcji zakupu tapicerki skórzanej , gdyż jest to zwykła tania ekoskóra i w lecie bez wentylowania nie dałoby rady siedzieć, tym bardziej jakby się do słonka nagrzała. (...)
A jakie to ma znaczenie przy klimatyzacji?
Takie, że klima nie wychłodzi ci foteli w 2 minuty i plecy i dupa się pocą przez kilkanaście km jak na dworze jest mega upał.
Czytaj przez palce co niektóre jednostki tu wypisują bo dla nich maluch to był samochód idealny.
Skóra w daci jest średnia tzn źle wyprofilowane siedziska ale materiał ok ci co piszą o wentylacji to śmiech na sali bo taki fanaberie sa w autach od 200 tyś.
Uważam że nie warto do niej dopłacać ale nie stanowi ona jakiegoś problemu jak ktoś lubi czemu nie. Obicia w środku są ze skróty naturalnej po zew. eko.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-01-22, 11:17, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-22, 13:36
Podgrzewane siedzenie mam już w drugim aucie. Pierwsze było ze skórami, teraz tapicerka materiałowa. I tu i tu zimą jeden grzyb. Skóry przeszkadzają latem jak się wsiada do nagrzanego auta.
Podgrzewania używam tak z 10 razy w roku, więc nie jest to super potrzebne. Najbardziej przydaje się, jak jest wilgotno, tak jesienią i w okolicach 1-2 stopni na plusie. I jak się ma gorączkę i telepie. Tak to człowiek się od tego systemu nie uzależnia, tak jak od klimatyzacji, bez której samochodu sobie (prócz funcaru) nie wyobrażam.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-01-22, 14:03
pixa napisał/a:
fotorobart napisał/a:
jammo napisał/a:
Nie, nie było opcji zakupu tapicerki skórzanej , gdyż jest to zwykła tania ekoskóra i w lecie bez wentylowania nie dałoby rady siedzieć, tym bardziej jakby się do słonka nagrzała. (...)
A jakie to ma znaczenie przy klimatyzacji?
Takie, że klima nie wychłodzi ci foteli w 2 minuty i plecy i dupa się pocą przez kilkanaście km jak na dworze jest mega upał.
ja tam generalnie chłodzę auto przed ruszeniem .
Mimo wszystko wolę "ciepłą" skórę, niż "pachnące" potem materiałowe fotele/pokrowce
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, aby spróbować zamontować w swoim Dusterku II jakiś dodatkowy układ oraz przyciski umożliwiające zmianę natężenia grzania foteli. Może by zaadoptować coś z jakiegoś modelu Renault, albo takie przyciski od Citroena?
Na razie robię rozeznanie u elektroników, jaki był by potrzebny dodatkowy układzik, i wtedy zobaczę co się da zrobić.Najlepiej byłoby tak, aby nie ingerować e instalację, tylko aby do tego układu wpinać istniejące kabelki które idą do tego włącznika przy siedzeniu.
Tak, jeżeli chodziło by o załączanie i wyłączanie to tak, ale tu oprócz włącznika aby mieć regulację siły grzania, musi być na pewno zastosowany jakiś układ scalony, regulator, który poprzez zmianę położenia włącznika, zmieni natężenie prądu i automatycznie sprawi, że moc grzałki maty osłabnie. Musi to być raczej coś w tym sensie jak ten regulator obrotów, tylko , że obroty można zmienić poprzez zmianę napięcia a tu musi być raczej zmiana natężenia prądu jak w żelazku.
Myślę, że jest to do zrobienia w niewielkich wymiarach i podłączenia do kabli włącznika grzania foteli, i nie ingerowanie dodatkowo w instalację.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-11, 20:51
Takie wyłączniki z regulatorem w zależności od marki/modelu/rocznika mogą posiadać cały potrzebny układ już w sobie. Szczególnie takie z pokrętłem. Na pewno VW stosował takie, wewnątrz był nawet przekaźniczek.
A regulacja może być również "czasowa"- grzanie włącza się i wyłącza ze zmienną częstotliwością.
Tak, taka regulacja by się na pewno przydała bo "biedronkowy" pstrykacz jest mało przydatny tzn. bardzo szybko nagrzewa - to OK. ale nawet na najniższym wysterowaniu jest za ciepło. Generalnie jednak tak czy owak trzeba usiąść na... brrrr zimnym fotelu. Pomyślałam by może podpiąć matę poprzez przekaźnik do stałego "+", a ten do tego "prądu" co uruchamia MNe natychmiast po naciśnięciu "otwórz" z pilota. Można by wtedy jeszcze kilkadziesiąt sek. przed wgramoleniem się do auta już podgrzewać siedzenie.
Takie wyłączniki z regulatorem w zależności od marki/modelu/rocznika mogą posiadać cały potrzebny układ już w sobie. Szczególnie takie z pokrętłem. Na pewno VW stosował takie, wewnątrz był nawet przekaźniczek
VW Passat ma takie przełączniki jak na fotce niżej.Będę musiał chyba podjechać do VW i pogadać z jakimś elektrykiem, aby sprawdzić jak to jest. Jakby taki przełącznik faktycznie miał już w sobie taki układ, to by bardzo ułatwiło sprawę. Ja pokazałem ten wyłącznik z Citroena, bo jest zbliżony kształtem do mojego w Dusterze, i może nawet udało by się go zaadoptować w to samo miejsce. Można byłoby też tak zakombinować, że ten na fotelu byłby jako zaślepka lub też jako załączanie główne a te regulujące z pokrętłami umieścić gdzieś na tunelu i działały by dopiero po włączeniu głównego. Opcji jest wiele , wszystko zależy co komu by pasowało.
Takie wyłączniki z regulatorem w zależności od marki/modelu/rocznika mogą posiadać cały potrzebny układ już w sobie. Szczególnie takie z pokrętłem. Na pewno VW stosował takie, wewnątrz był nawet przekaźniczek
VW Passat ma takie przełączniki jak na fotce niżej.Będę musiał chyba podjechać do VW i pogadać z jakimś elektrykiem, aby sprawdzić jak to jest. Jakby taki przełącznik faktycznie miał już w sobie taki układ, to by bardzo ułatwiło sprawę. Ja pokazałem ten wyłącznik z Citroena, bo jest zbliżony kształtem do mojego w Dusterze, i może nawet udało by się go zaadoptować w to samo miejsce. Można byłoby też tak zakombinować, że ten na fotelu byłby jako zaślepka lub też jako załączanie główne a te regulujące z pokrętłami umieścić gdzieś na tunelu i działały by dopiero po włączeniu głównego. Opcji jest wiele , wszystko zależy co komu by pasowało.
Obrazek
Te przełączniki mają wbudowany przekaźnik, podpinasz plusy, mase i mate i grzeje, przynajmniej tak to działa z fotelami VW. Wiem bo sam kilka lat temu w Golfie II robiłem taką instalację.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-12, 10:42
kicpra napisał/a:
Te przełączniki mają wbudowany przekaźnik, podpinasz plusy, mase i mate i grzeje, przynajmniej tak to działa z fotelami VW. Wiem bo sam kilka lat temu w Golfie II robiłem taką instalację.
Z tym, że maty VW mają wyprowadzony przewód z czujnika temperatury w macie i ten przewód trafia na ten przełącznik a on dopiero steruje grzaniem. Tak to przynajmniej wygląda na schemacie. W matach Renault (zdaje się) czujnik w macie po prostu wyłącza obwód po przekroczeniu temperatury progowej. Nie wiem jak to jest u VW- czy czujnik w macie to również tylko "włącz-wyłącz", czy jest to termistor płynnie odczytujący temperaturę.
Ale ja nie myślę o żadnym przerabianiu foteli, tym bardziej o przeszczepianiu takich z innego auta, gdyż u siebie mam oryginalnie czyli fabrycznie zamontowane podgrzewanie.Mnie chodzi tylko i wyłącznie o zrobienie sterowania do tych foteli, bez ingerencji w matę.Jeżeli będzie to niemożliwe, to temat odpuszczę. Pogadam z jakimś elektrykiem w ASO być może Renault i się dowiem jak to działa w samochodach , które maja sterowanie dwu lub trzy stopniowe np. Kadjar.
Od ponad roku mam dacię z podgrzewanymi siedzeniami i razem z małżonką bardzo sobie to rozwiązanie chwalimy. Żonie się to tak spodobało że w i30 zamontowałem jej taką marketową (paskudztwo ale działa).
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2019-02-19, 07:53
moim zdaniem wiecej sensu mialoby podgrzewanie kierownicy zima... palce zgrabiale z zimna czasem ciezko zgiac aby mocno utrzymac kolko... doopa normalnie jest zabezpieczona gaciami, kalesonami i spodniami... po co to jeszcze dogrzewac?
ja parkuje od 1985 roku pod chmurka i nigdy specjalnie nie narzekam na zimne fotele... mialem kiedys saaba 9000 z podgrzewanymi fotelami, bylo milo ale nie jest to rzecz, bez ktorej nie da sie zyc...
Czy ktoś już przerabiał temat?
Jakie są numery fabrycznych mat (cena?) i ewentualnie co jeszcze jest potrzebne do montażu? Na forum znalazłem wątek gdzie ktoś dokładał podgrzewanie i wiązka była gotowa w zasadzie, ale dotyczyło to innego modelu dacii.
Z góry dzięki za pomoc.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 20:25
Ja dokładałem, wiązki nie było, pociągnąłem zasilanie ze skrzynki bezpieczników oryginalnego miejsca złączką JPT1 a masę ze śruby pod tunelem.
Kupiliśmy na forum zestawy montażowe od goscia z Rumunii, sam montaż mat to jest pół godziny roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum