Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG: Sandero Stepway /Lodgy ? Proszę o komentarze:)
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-21, 21:01   

pikodat napisał/a:
bartek_kie napisał/a:
Sam jeszcze nie mam Sandero stepway TCe 90 z LPG, czekam cały czas.

A...... z tym problem - auto niby jeździ i już. Gdzieś migła mi informacja, że w silnikach od 2018 roku są już hydrauliczne popychacze, serwis przy zamówieniu nie potwierdził mi tego - zatem

B....... - nie lubi pałowania, jak każda benzyna z turbiną. Warto chwilę po jeździe dać ochłonąć silnikowi, a właściwie turbinie, aby ostygła.

C......- problem występuje z LPG, zakodowany sterownik, od 2018 roku w sterowniku silnika(?!).

D... - silnik grzeje się dość szybko, minus taki - ciepło na szybe w pierwszej fazie bardzo niewyczuwalnie leci.

To tak co udało mi się znaleźć.


ad A. sprzewdawca dziś telefonicznie mi mówił , że zawory hydrauliczne. Albo bełkot marketingowy i kłamstwo albo coś zmienili
ad.B. co rozumieć przez DAĆ OCHŁONĄĆ? kilkaset metrów na niskich obrotach po szybszej jeżdzie? 20 sekund pracy silnika po zatrzymaniu? czy coś jeszcze innego?
ad. C w sterowniku silnika sterowanie LPG MUSI być by silnik miał prawo spełniac EURO 6 - tak wyczytałem
ad D teraz jeżdżę scenikiem (wiekowym i stąd pomysł zmiany autka) i pierwszy kilometr w zimie często jeżdże w kółko po osiedlu by ładnie wszystko rozmarzło.


A 0.9TCE ma zwykłe zawory regulowane śrubkami. Trzeba regulować ale bardzo tanio
B Dokładnie to co piszesz
C Nie wiem

Silnik 0.9TCe i 1.2 TCE są bardzo podobne, ale 0.9 ma wtrysk posredni, czyli starego dobrego typu, 1.2TCE ma wtrysk bezposredni.
1.6 to zupełnie inna kontrukcja. W Dusterze ma zawory na szklankach, regulowane podkładkami. Czyli drogo, ale Lodgy ma inny silnik. Tutaj nie wiem jaki.
0.9 i 1.0 to podobne silniki, ale znow 1.0 ma bezposredni wtrysk.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 00:35   

Michał B24 napisał/a:
1.6 to zupełnie inna kontrukcja

Nie, 1.6SCe to zupełnie ta sama konstrukcja.

Michał B24 napisał/a:
Lodgy ma inny silnik [niż Duster]

Nie, ten sam - H4M, mechanicznie identyczny, tylko z innym sterownikiem, stąd różnice w parametrach.

(Z nowym 1,3TCe - czyli H5H - jest dokładnie tam samo).

Michał B24 napisał/a:
1.0 ma bezposredni wtrysk

Nie, pośredni, tak samo jak 0,9 i 1,6.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 01:31   

Podsumowując - 0.9 wydaje sie na pewno nie z tych najgorszych - bo pośredni wtrysk i co prawda nie hydrauliczne zawory ale śrubowe. Czyli regulacja zaworów - gdy do tego dojdzie to będzie dużo ale nie kosztem suchego chleba przez kwartał.
Silnik w lodgy - na dobrą sprawę nie bardzo wiadomo jaki. Być może taki sam ale z cylindrem więcej (choć cylindrem większym). Być może inny. I być może inny nawet niż w loganie.

No do lodgy taka dystrybucja wiedzy nie zachęca. Do stepwaya - wydaje się, że nie jest to ten silnik, w którym się ludzie skarżą, ze regulacja zaworów 2..4 tysiące.

Cóż.. chyba za tydzień w środę zamawiam stepwaya na czerwiec....


aaa..edytka dodaje: .. jeśli lodgy i logan mają ten sam typ silnika - to i tak prawdopodobnie to ten najdroższy przy regulacji zaworów.

Zatem za logdy przemawia wielkość, za stepwayem to, że się podoba kobiecie i że silnik wydaje się zdecydowanie mniej groźny przy gazie.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-22, 01:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 02:06   

pikodat napisał/a:
śrubowe

Bynajmniej.

pikodat napisał/a:
Silnik w lodgy - na dobrą sprawę nie bardzo wiadomo jaki

Dokładnie wiadomo jaki, wszystko można samodzielnie sprawdzić w katalogu części i porównać - http://www.catcar.info/renault/?lang=en

Różnica między 0,9 a 1,6 to różnica między małym uturbionym a większym wolnossakiem - oba mają natomiast wtrysk pośredni i regulację luzów zaworowych poprzez wymianę popychaczy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 09:06   

laisar napisał/a:


Różnica między 0,9 a 1,6 to różnica między małym uturbionym a większym wolnossakiem - oba mają natomiast wtrysk pośredni i regulację luzów zaworowych poprzez wymianę popychaczy.


O - to jest odpowiedź konkretna. W tym momencie lekkim akademickim pytaniem zostaje - dlaczego zatem 0.9 jest od lat sprzedawane z fabrycznym LPG a 1.6 dopiero od niedawna?

Bo jeśli rozumiem odpowiedź, różnic w budowie zaworów, głowicy - rozpatrując pojedynczy cylinder - to nie ma? Główne różnice to ilośc cylindrów i ich wielkość? (bo jakaś musi być - w 0.9 jeden cylinder ma 300 ccm a w 1.6 zapewne 400 ccm) A technologia wykonania i detali - jak wynika z tej odpowiedzi - identyczna.



Takie jeszcze pytanie - tam jest pasek rozrzadu czy łańcuch rozrządu? Krótko mowiąc co ile wypada rozrząd robic?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-22, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 09:28   

Michał B24 napisał/a:
A 0.9TCE ma zwykłe zawory regulowane śrubkami. Trzeba regulować ale bardzo tanio...

Niestety nie - w TCe są szklaneczki proszę Pana ;-)
pikodat napisał/a:
Takie jeszcze pytanie - tam jest pasek rozrzadu czy łańcuch rozrządu? Krótko mowiąc co ile wypada rozrząd robic?

Łańcuszek. I tak samo jak w przypadku regulacji zaworów- Renault nie przewiduje okresowej, prewencyjnej wymiany.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-22, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 09:59   

Dymek napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
A 0.9TCE ma zwykłe zawory regulowane śrubkami. Trzeba regulować ale bardzo tanio...

Niestety nie - w TCe są szklaneczki proszę Pana ;-)
pikodat napisał/a:
Takie jeszcze pytanie - tam jest pasek rozrzadu czy łańcuch rozrządu? Krótko mowiąc co ile wypada rozrząd robic?

Łańcuszek. I tak samo jak w przypadku regulacji zaworów- Renault nie przewiduje okresowej, prewencyjnej wymiany.



zatem - potencjalna regulacja to majątek? Moze ktoś wie jak dużo to kosztowac może?


zatem - Dacia(renault) zakłada, że autko prędzej sie rozpadnie niż padnie rozrząd??? A ze w innych autach rozrząd się wymienia co 60..150 kkm to producent zakąłda, że auto padnie po góra 150 kkm?



No i najważniejsze - zdaje się istnienie szklanek nie oznacza, że są płytki. Mowimy o rozrządzie. Czy w 0.9Tce szklanki sa regulowane przez płytki czy przez wymianę popychaczy czy w jakiś inny neinznay mi sposób?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-22, 10:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-22, 10:08   

pikodat napisał/a:
pełny to on rzadko będzie jeździć. No czasem 5 osób na 10 km.
W trasę czasem (raz- dwa w roku) 4 osoby z bagażem - ale kufer na dach za 1000 zet by chyba to załatwił.
Ogólnie to na co dzień 2-3 osoby max.


Czyli teoretycznie stepway wystarczająco duży. W lodgy więcej miejsca na jakieś klamoty, incydentalne potrzeby ...


W takim razie nie bardzo rozumiem, czemu w ogóle zastanawiasz się nad Lodgy, żeby raz w roku przewieźć coś tam większego to mało opłacalny interes. Lodgy będzie Ci palić więcej, czy jest sens podnosić sobie koszty utrzymania auta na incydentalne potrzeby? Wedle mnie nie. Lepiej w takich sytuacjach zamówić transport, a ew. za zaoszczędzone pieniądze na paliwie kupić box dachowy...
Ostatnio zmieniony przez mistakos 2019-02-22, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 10:16   

pikodat napisał/a:
zatem - Dacia(renault) zakłada, że autko prędzej sie rozpadnie niż padnie rozrząd??? A ze w innych autach rozrząd się wymienia co 60..150 kkm to producent zakąłda, że auto padnie po góra 150 kkm?

Po prostu zakładają, że najpierw pojawią się objawy, np. hałas od rozciągniętego łańcucha czy wytartych prowadnic i wtedy- wymiana takiego kompletu:

Cytat:
No i najważniejsze - zdaje się istnienie szklanek nie oznacza, że są płytki. Mowimy o rozrządzie. Czy w 0.9Tce szklanki sa regulowane przez płytki czy przez wymianę popychaczy czy w jakiś inny neinznay mi sposób?

Nie ma żadnych płytek. Wymiana szklanek po rozmontowaniu napędu i wałków- stąd wysoka cena (nieznana- nie pamiętam żeby ktoś z forum chwalił się że miał regulowane zawory w TCe).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-22, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 10:29   

mistakos napisał/a:

W takim razie nie bardzo rozumiem, czemu w ogóle zastanawiasz się nad Lodgy, żeby raz w roku przewieźć coś tam większego to mało opłacalny interes. Lodgy będzie Ci palić więcej, czy jest sens podnosić sobie koszty utrzymania auta na incydentalne potrzeby? Wedle mnie nie. Lepiej w takich sytuacjach zamówić transport, a ew. za zaoszczędzone pieniądze na paliwie kupić box dachowy...



Dodajmy, że kobiecie się stepway podoba.... Zatem wyceny w salonach (dwóch) robia dla mnie uż na stepwaya z kufrem dachowym. Bo mając swoje updobania kontra upodobania żony połaczone z kosztami eksploatacji połączone z tym, że technicznie stepway albo równorzędny albo - ze względu na lata sprzedaży z LPG - lepszy do gazu => wszystko to powoduje, że stepway wygrywa , mówiąc językiem kolarskim, o pól długości roweru - czyli nieznacznie ale jednoznacznie.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 10:33   

Dymek napisał/a:
Wymiana szklanek po rozmontowaniu napędu i wałków- stąd wysoka cena (nieznana- nie pamiętam żeby ktoś z forum chwalił się że miał regulowane zawory w TCe).

Nie tylko na forum. Na temat 0.9 Tce i zaworów nie znalazłem na dobra sprawę nic w internecie. Optymista powie - dlatego, że to problem występujacy po dużych dziesiątkach tysiecy kilometrów. Pesymista - bo to problem wystepujacy później, niz się szajs rozpadnie.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-22, 13:05   

Na Lodgy decydowałbym się tylko w przypadku rodziny 2+3 plus okazjonalnie dobić dwoje dzieciaków na rozkładane siedzenia, lub gdy ktoś robi na taryfie. W innym przypadku kupowanie Lodgy nie ma ekonomicznego sensu, poza tym to chyba najgorzej prowadząca się Dacia z uwagi na dużą powierzchnię boczną wrażliwą na wiatr.
Koszt serwisu rozrządu przewidywałbym przy przebiegu 80 tys. + i to nie w autoryzowanym bo tam zapłacisz sporo, a w jakimś sprawdzonym niezależnym serwisie, przy LPG podobnoż trzeba to robić częściej, co tym bardziej eliminuje ASO.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-02-22, 13:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 13:11   

pikodat napisał/a:
akademickim pytaniem zostaje - dlaczego zatem 0.9 jest od lat sprzedawane z fabrycznym LPG a 1.6 dopiero od niedawna?

Ono nie jest akademickie tylko bezpodstawne - ten 1.6 powstał przed 0,9 i od dawna był z LPG, tylko że w nissanach i renault, a nie w daciach.

Natomiast w daciach 1.6 został wprowadzony później, niż 0,9, stąd też taka sama kolejność pojawiania się wersji z LPG.

(Wcześniejsze 1.6 konstrukcji Renault - 8v i 16v - miały swoje wersje z LPG przed pojawieniem się 0,9).

pikodat napisał/a:
różnic w budowie zaworów, głowicy - rozpatrując pojedynczy cylinder - to nie ma?

Zasadniczo nie ma.

(Uwzględniając jednak, że konstrukcje są optymalizowane względem pojemności i stale poprawianej).

pikodat napisał/a:
akaś musi być

Wszystkie wymiary są wyszczególnione w podanych przeze mnie wcześniej linkach.

pikodat napisał/a:
potencjalna regulacja to majątek?

Potencjalny majątek w potencjalnym przypadku potencjalnej konieczności regulacji...

http://www.daciaklub.pl/f...1690316#1690316

pikodat napisał/a:
w innych autach rozrząd się wymienia co 60..150 kkm

Łańcuchowy? W których?


pikodat napisał/a:
Czy w 0.9Tce szklanki sa regulowane przez płytki czy przez wymianę popychaczy

Wymianę popychaczy - http://www.daciaklub.pl/f...1778790#1778790
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 14:44   

laisar napisał/a:

Potencjalny majątek w potencjalnym przypadku potencjalnej konieczności regulacji...


Nie wiem dlaczego, ale podoba mi się to zdanie. Dla optymisty brzmi miło.



Jeżeli jest FABRYCZNY LPG i w fabrycznych zaleceniach nie ma obowiazku regulacji zaworów, jezeli wykupi sie 5 letnią / 80 000 gwarancję i jeżeli się nie przekroczy 80 000 i coś padnie z zaworami i jezeli będzie się na wszystkich wymienionych w harmonogramie przeglądach - to naprawa chyba powinna być gwarancyjna?
Jeśli tak, to wymianę popychaczy nalezy zrobić przy końcu gwarancji (tuż przed albo tuż po końcu).
Jeśli nie... to kiedy polecacie?


A tak w ogóle, to ,"laiser", dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.


Jedno pewne - ten wątek dał mi na temat dacii 8 x więcej wiedzę niż miałem przed jego założeniem (bo miałem zbliżoną wiedzę do zera).

Podstawowa kwestia : czy wybrac lodgy - bo mi się podobają (mini)vany czy sandero stepway wydaje się byc przesądzona. Za lodgy nie przemawia - poza moim gustem - żaden argument, którego nie da się znaleźć i u sandero. Sandero chyba będzie tańsze w eksploatacji. Ponadto podczas wypadów lubie czasem pojechać boczną (nieraz bardzo) drogą a tu chyba stepway będzie wyraźnie lepszy.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-22, 14:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
p.wojtek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-02-22, 20:22   

Jeżdżę Sandero z fabrycznym LPG od 2,5 roku. Przejechałem 32000 km i jak na razie jestem bardzo zadowolony z wyboru. Początkowo nie nastawiałem się na LPG bo auto nawet na BP jest całkiem ekonomiczne, ale jak za którymś razem gdy byłem w salonie zobaczyłem takową to po oględzinach zdecydowałem, że dorzucę te 2500 zł. Według moich pomiarów auto pali jakieś 6,8 l gazu przy spokojnej jeździe. Koszt instalacji spłacił się po około 20000 km, ostatnie tankowanie 30l za 67 zł. i jestem w stanie za to przejechać 500 km... co tu więcej dodać :) No ale na rozgrzewkę trochę BP też trzeba wlać. Pisałem już o tym w innym wątku, zimą auto potrzebuje więcej czasu aby przełączyć się na gaz, w tęgi mróz około -15 nawet do 10 km. Ale to tylko klika razy w roku się zdarzy. Instalacja na razie bezproblemowa z jednym wyjątkiem, kiedy to przy około 20000 km nie chciał się sam przełączyć na gaz z zimnego silnika, trzeba było ręcznie przełączać. W ASO stwierdzili, że to elektrozawór był zanieczyszczony przez słabe paliwo i zasugerowali bym zmienił stację. Tak też zrobiłem i na razie spokój. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję, to kupił bym bez zastanowienia. A jeżeli chodzi o boczne drogi to Stepway zupełnie nie boi się zjechać z asfaltu :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-22, 20:56   

pikodat napisał/a:
Podstawowa kwestia : czy wybrac lodgy - bo mi się podobają (mini)vany czy sandero stepway wydaje się byc przesądzona. Za lodgy nie przemawia - poza moim gustem - żaden argument, którego nie da się znaleźć i u sandero. Sandero chyba będzie tańsze w eksploatacji. Ponadto podczas wypadów lubie czasem pojechać boczną (nieraz bardzo) drogą a tu chyba stepway będzie wyraźnie lepszy.


Tu nie do końca. Lodgy równie dobrze znosi złe drogi, co Stepway. Stepway pokazuje swoją przewagę poza asfaltem oraz na krawężnikach. Tutaj jest trudny do pobicia, nawet przez Suzuki Jimny. Po prostu lepiej jeździ po dziurach, do momentu, kiedy nie potrzeba napędu 4x4. Lodgy jest sporo większe, parkować trudniej. Dużo trudniej...
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-22, 21:17   

Michał B24 napisał/a:
. Ponadto podczas wypadów lubie czasem pojechać boczną (nieraz bardzo) drogą a tu chyba stepway będzie wyraźnie lepszy.


Tu nie do końca. Lodgy równie dobrze znosi złe drogi, co Stepway. Stepway pokazuje swoją przewagę poza asfaltem oraz na krawężnikach. Tutaj jest trudny do pobicia, nawet przez Suzuki Jimny. Po prostu lepiej jeździ po dziurach, do momentu, kiedy nie potrzeba napędu 4x4. Lodgy jest sporo większe, parkować trudniej. Dużo trudniej...[/quote]

https://goo.gl/maps/HhixSPeZF1U2

Kiedyś na Węgrzech wjechałem w taką drogę. Jechałem od południa - jak ktoś ma za dużo czasu zobaczy, że 15 km wcześniej tam w miarę normalny asfalt był a potem jeszcze jako taki asfalt. Googlemaps auto doejchalo do tego punktu, ja jechałem dalaej na pólnoc do Tokaju....
Z duszą na ramieniu jechałem renówką 19. Dla stepwaya chyba tak droga to nieduży problem
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-23, 11:08   

Stepway bardzo lubi takie drogi
 
bartek_kie 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: ---
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2019-03-01, 10:49   

pikodat napisał/a:
bartek_kie napisał/a:

A - no właśnie, dlatego też chcę to potwierdzić. Logicznie rzecz biorąc w silniku 0,9 TCe jest zmienna faza rozrządu, stąd śmiem twierdzić, że popychacze hydrauliczne to podstawa przy tej technologii - chwile temu skontaktowałem się z Dacia Polska, czekam na odpowiedź,


OBOWIĄZKOWO podziel się wiedzą:)


Dostałem dziś odpowiedź - regulacja mechaniczna. żadnej hydraulika.

PL Kontact Klient kontakt.klient@renault.com.pl napisał/a:
Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt z Infolinią Dacia.

W nawiązaniu do Pana zapytania dotyczącego samochodu Dacia Sandero Stepway z silnikiem LPG uprzejmie informuję, iż silnik posiada regulacje mechaniczna za pomocą tzw. "szklanek". Brak jest wymagań/zaleceń dotyczących regulacji. Ingerencja w układ rozrządu następuje z chwilą gdy pojawi się problem i Autoryzowany Serwis Dacia uzna to za konieczne. Jeżeli chciałby Pan uzyskać więcej szczegółowych informacji zapraszy do ASO.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-04, 16:56   

Jeszcze ciekawe czy głowice i zawory to te same części co w silnikach bez lpg - obawiam się że tak.
Te wpisy to "miód na moje serce", że wybrałem Corsę E z fabrycznym lpg czyli inna głowica, inne zawory niż w samym pb + zawory hydraulika. Przed zakupem starałem się dobrze zorientować i wyszło na to że choć są producenci, którzy wstawiają niby fabryczne lpg to jednak tylko w starsze silniki Oplu są na tym polu dopracowane bez dotrysków, bez udawania że pb i lpg wymaga takich samych materiałów w głowicy, bez udawania że regulacja zaworów jest nie istotna czyli przynajmniej teoretycznie ściemnianiu.
Teraz jest wszystko ok ale jestem bardzo ciekawy czy przy później odsprzedaży przy 150-200 kkm nie okaże że trzeba władować połowę wartości auta aby ono się jakoś sprzedało bo czy ktoś z forum ma w 0.9tce/lpg zrobione pod 200kkm? Pomijam już fakt że choć nie twierdzę że turbo pada szybko to jednak jak padnie to parę groszy to kosztuje a Corsa tego nie ma :mrgreen:
Myślę że jak ktoś zastanawia nad lpg czyli 98% wyboru dyktowane jest ekonomią to powinien się dobrze zastanowić albo odpuścić ten sposób zasilania.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-03-04, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-04, 19:02   

mojo napisał/a:
Jeszcze ciekawe czy głowice i zawory to te same części co w silnikach bez lpg - obawiam się że tak.
Te wpisy to "miód na moje serce", że wybrałem Corsę E z fabrycznym lpg czyli inna głowica, inne zawory niż w samym pb + zawory hydraulika. Przed zakupem starałem się dobrze zorientować i wyszło na to że choć są producenci, którzy wstawiają niby fabryczne lpg to jednak tylko w starsze silniki Oplu są na tym polu dopracowane bez dotrysków, bez udawania że pb i lpg wymaga takich samych materiałów w głowicy, bez udawania że regulacja zaworów jest nie istotna czyli przynajmniej teoretycznie ściemnianiu.
Teraz jest wszystko ok ale jestem bardzo ciekawy czy przy później odsprzedaży przy 150-200 kkm nie okaże że trzeba władować połowę wartości auta aby ono się jakoś sprzedało bo czy ktoś z forum ma w 0.9tce/lpg zrobione pod 200kkm? Pomijam już fakt że choć nie twierdzę że turbo pada szybko to jednak jak padnie to parę groszy to kosztuje a Corsa tego nie ma :mrgreen:
Myślę że jak ktoś zastanawia nad lpg czyli 98% wyboru dyktowane jest ekonomią to powinien się dobrze zastanowić albo odpuścić ten sposób zasilania.


Dobre pytanie. Części w katalogu podobno mają inne numery.
Jedni twierdzą, że to pic na wodę. Inni, że inny materiał. Ktoś pisał, że silniki do lpg mają jakiś detal inny.
Nie dotarłem do osoby z dużym przebiegiem na lpg.
Gwarancja 5 lat włącznie z gazem. Jak będzie bardzo źle opisywany silnik, to w 2023 z jeszce rokiem gwarancji może uda się sprzedać i mieć na pierwsze 50 do zmiany na jakiś -tam nowy model w 2023 roku. I będzie nowiutkie auto. Jestem w plecy .. no właśnie ile... Bo nie 25 000 bo zamieniam na nowiutki.Już bez lpg. A jak okaże się, że jednak wytrzymała konstrukcja - to jestem wygrany.
Jedno pewne - silniki z gazem bez dotrysku beznzyny daje tylko renault jako fabryczny z fabryczną gwarancją. I dotarłem do wypowiedzi szefów koncernu, że długoterminowo renault będzie szedł w stronę elektrycznych - a dacia w stronę LPG.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-05, 15:18   

Jak są inne numery czyli elementy wzmocnione to ok.
Z lpg ostatnio dzieją się dziwne rzeczy bo producenci się wycofują z fabrycznych. Na obecną chwilę została Dacia z 0.9tce i 1.6, Opel ze starymi silnikami i Skoda z 1.0MPI. Nowe silniki już fabrcznie gazu nie posiadają a np PSA z 1.2 PureTech go wycofał. Coraz durniejsze normy powodują konieczność wtrysku bezpośredniego i wchodzą GPF'y a mogą one źle znosić kwaśniejsze lpg.
Ktoś jeszcze pisał że jak będzie słychać zawory to dopiero regulację producent zaleca tylko jak się na tym zbyt długo pojeździ to chyba remont głowicy a nie regulacja a prawda taka że zwykły Kowalski takich niuansów sam nie wychwyci w odpowiednim czasie.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-07, 16:03   

Astry już z LPG nie oferują, pojawiło się CNG które z racji dostępności paliwa jest bardziej niż egzotyczne. Chyba durne normy EU zabiją najbardziej ekologiczne paliwo z uwagi oczywiście na ekologię, paranoja do kwadratu.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-07, 16:18   

Dotarłem do materiałów na stronie angielskiej - wywiad z kimś z zarzadu Renault - dacie mają stawiać na LPG (!!!), renault - na elektryczne auta (!!!).
Inny wywiad w innym źródle kogoś z zarządu renault - że planują nadal do dacii dawać sprawdzone roziwiązania z głownej marki - tak by zachować konkurencyjność cenową. Że zainwestowali w LPG (!!) (sugeruje to, że być moze rzeczywiscie te czesci do silnika do dacii z LPG mogą się nieco róznić materiałem od normalnych) . Że rozważają wprowadzenie do dacii napędu hybrydowego (!!!!).
Recenzja angielska sandero z gazem (na holenderskich numerach, bo w UK aut z fabrycznym LPG nie sprzedają) w 70% składała sie nie z opisu auta, tylko z narzekania, że nie ma tego modelu w UK, ze rząd nie dopłaca do LPG i dlaczego my (czyt. Angole) jesteśmy pozbawieni tego ekologicznego napedu skoro np. w Turcji 20 % a w Polsce 10 % aut jeździ na LPG.

Wnioske - nisza rynkowa na LPG jest, szefostwo renault to widzi i nie boi sę wrzucic trochę kasy w badania, czy jednak się czegoś nei da zrobic by LPG auta jeździły. Natomiast polityka ich jest taka, że LPG będzie raczej w daciach a nie w renaultach. Bodajże koło 2024 roku planują już ofensywe w autach elektrycznych w renault i widac chcą, by rynek się przyzwyczajał - renault - innowacyjne i ekologiczne do bólu - dacia - sprawdzone i tanie do szaleństwa.
Krótko mówiąc po przeczytaniu tych materiałów zrobiło mi się w tym sensie miło, ze nie lubię płacić akcyzy - a ta w paliwie to spory procent. A w LPG kwoty niższe to i akcyza przez mnie płacona niższa. I wydaje mi się, że szefostwo renault ma podobne zdanie - przynajmniej jeśli chodzi o markę "dacia". Trudno, jeździło się trabantami, warturgami, fordami, daewoo (o matko...nigdy więcej), renówkami - czas na stare lata na dacie. Ważne,że ma 4 koła, klimę , lusterka podgrzewane i jedzie. I to na LPG. Reszta mniej istotna.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-07, 16:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-07, 16:46   

mojo napisał/a:
durne normy EU

Tzn. konkretnie które? Bo nie znam żadnej, która ograniczałaby użycie LPG.

Aktualne zmniejszenie liczby ofert z fabrycznym gazem to raczej kwestia proceduralna - marnego przygotowania się przez producentów do wprowadzenia nowej światowej homologacji WLTP, dotyczącej zużycia paliwa. Modeli z takimi instalacjami nigdy nie było zbyt wiele, bo zawsze były droższe niż dokładane. Mało osób się na nie decydowało, więc mają niski priorytet dla producentów.


(A normy jeśli w ogóle są durne, to tylko dlatego, że są za mało surowe i do tego za mało egzekwowane...).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne