Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
TCE 90 LPG - opinie
Autor Wiadomość
Kamillo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Południe
Wysłany: 2017-04-25, 20:04   TCE 90 LPG - opinie

Cześć. Chciałbym zapytać o opinię nt. fabrycznego LPG w TCE 90 w Dacii Logan lub Sandero. Jak się sprawuje fabryczna instalacja, czy nie ma z nią problemów.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-25, 20:41   

Na razie w moim przypadku instalacja sprawuje się bez problemu. Do tego nie martwi mnie zużycie paliwa powyżej 8 litrów gdy się depcze. Ale nie licz na to żeby auto się przełączało po kilometrze czy dwóch przy temperaturach poniżej 10 stopni.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-25, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-04-26, 04:24   

U mnie też na razie jest OK (zrobione 18000 km). Obecnie fabryczna instalacja ma inne wtryskiwacze -- nie MED, tylko coś takiego:
http://gazeo.pl/wakacje-n...tykul,9459.html

Są szanse, że będą bardziej odporne na zanieczyszczenia w LPG, ale filtry i tak polecam zmieniać co max. 10000 km.
_________________
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2017-04-26, 18:12   

Mam Dacia Sandero Stepway z Maja 2016.
W chwili obecnej jedynie na co narzekam to duże spalanie 8.5L jak jeździsz spokojnie
Ponad 11L na trasie przy jeździe Autostradą ~ 140km/h.
Osobiście bym sie zastanawiał czy brać drugi raz wersje LPG....

Jak będziesz w salonie zapytaj się dlaczego Dacia Sandero podczas przyśpieszania ściąga w prawo, a po zdjeciu nogi z gazu w lewo. -- Zaczynam walke z serwisem...
_________________
coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2017-04-26, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-04-26, 18:57   

Proponuję nieco zwolnić, będzie palił mniej. Przy 110 km/h mam ok. 8 l na 100 km.

W Merivie 1.4 turbo z LPG miałem spalanie 9 litrów przy 110 km/h i na każde 10 km/h więcej spalanie wzrastało mi o mniej więcej litr LPG (przy 150 km/h miałem 13 litrów na 100 km).
Fizyki nie oszukasz.
_________________
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-04-26, 19:48   

jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-04-26, 19:56   

fotorobart napisał/a:
jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:


czyli?? co się działo?
_________________

 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-04-27, 06:54   

słoń napisał/a:
fotorobart napisał/a:
jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:


czyli?? co się działo?

"muł bagienny" :-D
auto dobre do turlania się po mieście, rozpędzanie w moim odczuciu trwało wieki...
miałem wrażenie, że mój stary matiz (po remoncie silinka) zapewniał bardziej dynamiczna jazdę przy 4 tys. obrotów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-04-27, 06:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-27, 07:00   

No niestety, ale Renault Clio i to w dodatku w wersji Grandtour jest cięższe niż odpowiedniki w Dacii. A poza tym ten silnik nie nadaje się do takich "miejskich kombiaków" typy MCV lub Grandtour, którymi zamierzamy dużo jeździć w trasy pod sporym obciążeniem.
_________________
enjoy the silence
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-21, 11:03   Silnik 0.9 Tce z LPG

Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-21, 21:14   Re: Silnik 0.9 Tce z LPG

pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!

0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 01:00   

Michał B24 napisał/a:
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami

Podręcznik serwisowy w przypadku wyników pomiarów luzów zaworowych odbiegających od poprawnych nakazuje wymianę popychaczy na inny rozmiar.

Przy jakichkolwiek pracach przy zaworach także nie wspomina ani słowem o jakichkolwiek śrubach regulacyjnych.

Śrub nie widać także w katalogu części:




Dla przykładu, rysunek do faktycznie regulowanego śrubkami 1,2 16V (D4F):



- nr 14 to właśnie oficjalnie "śruba regulacji".
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-02-22, 05:50   Re: Silnik 0.9 Tce z LPG

Michał B24 napisał/a:
pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!

0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.


ja widzę hydraulike https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-22, 07:16   

laisar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami

Podręcznik serwisowy w przypadku wyników pomiarów luzów zaworowych odbiegających od poprawnych nakazuje wymianę popychaczy na inny rozmiar.

Przy jakichkolwiek pracach przy zaworach także nie wspomina ani słowem o jakichkolwiek śrubach regulacyjnych.

Śrub nie widać także w katalogu części:

Obrazek


Dla przykładu, rysunek do faktycznie regulowanego śrubkami 1,2 16V (D4F):

Obrazek

- nr 14 to właśnie oficjalnie "śruba regulacji".


W takim razie przepraszam za wprowadzenie w bląd
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 07:28   

Było wałkowane na forum - ten silnik nie ma hydrauliki, są szklanki. Na szczęście ma pośredni wtrysk, w odróżnieniu od 1.2 tce.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2019-02-22, 07:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-22, 12:45   Re: Silnik 0.9 Tce z LPG

Lukas87 napisał/a:
ja widzę hydraulike https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

Nie, nie widzisz żadnej hydrauliki pomiędzy wałkami rozrządu i zaworami - a to właśnie oznacza "hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego".

Widać za to nieregulowane popychacze - https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=84


(Hydraulikę widać we fragmencie filmu o zmiennych fazach rozrządu).
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-25, 21:13   

Prośba do posiadaczy autka o takim silniku o krótkie informacje ile toto pali. W szczególności ile gazu a ile benzyny kupujecie.
No i po ilu kilometrach włącza się LPG - żeby nie okazało się, ze 2/3 tras po mieście będę robił na samej benzynie.... Ktoś gdzieś pisał, że LPG włącza się po 6-8 km... Czyli prze odległości 10 km to na gazie bym jechał tylko przez chwilę...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-26, 12:40   

Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-26, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-26, 13:30   

Dymek napisał/a:
Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.


Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg. Przy dojeżdzie do pracy 8 km - to w zimie i tak będe jeździł na benzynie (zero oszczędności).

Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika?

Ale zapytam w ASO o ten próg przełączania. Bo jeśli można ustawić na 40 stopni ...
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-02-26, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-26, 14:28   

Duży wpływ na czas przełączenia ma temperatura zewnętrzna. U mnie w zimę przy mrozach potrzeba przejechać jakieś 4-5 km aby się przełączył na gaz. Latem wystarczy wyjechać z garażu. Dodam tylko , że w moim przypadku temperatura w garażu nigdy nie spada poniżej zera.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-26, 14:50   

pikodat napisał/a:
Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg.

Tak, jazda miejska. Dlatego ja nigdy nie rozważałem gazu mając wyłącznie samochody o takim (lub niższym) spalaniu, tym bardziej że obecnie parkuję na parkingu podziemnym z zakazanym LPG.
Cytat:
Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika.

A to żaden problem- interfejs bluetooth w gnieździe OBD i odczytujesz sobie różne parametry na smartfonie. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-02-26, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
P_Floyd 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 27
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-02-26, 20:05   

U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-27, 15:07   

Pozwolę sobie za 3 miesiące (lub 4) odezwać się, jak już będe miał autko by zapytać o detale.

Chodzi o ten interfejs i mozłiwość podglądu temeperatury - jaki interfejs (czyli gdzie kupić? jak to wygląda?) i jaki program do telefonu
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-27, 15:08   

P_Floyd napisał/a:
U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.

Jako, ze silnik 0.9 - jakie wrażenia po jeździe po 9 miesiącach?
 
P_Floyd 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 27
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-02-27, 20:11   

Ja sobie chwalę. Jak dla mnie dobrze się zbiera jeśli jest taka potrzeba.
Mało też pali, chociaż to wszystko zależy od prędkości przelotowych.
Z tego co widzę to większość użytkowników tego silnika na tym forum ma podobne zdanie.
Z przełączaniem się na gaz jest tak jak przedmówcy piszą: w zimie potrzeba 4-5km aby się rozgrzał i przełączył na gaz. W lecie dużo szybciej (nieraz kilkadziesiąt sekund i już jest na gazie).
Ogólnie nie narzekam na ten silnik i mam pozytywne odczucia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne