Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
duster czy rapid?
Autor Wiadomość
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-23, 15:42   

Chce kupic samochód w leasing 3 lata. Przebieg w tym okresie do 60000. Zależy mi na niskich kosztach eksploatacji w tym okresie. Od kilku dni nie potrafię podjąć decyzji czy kupować Dustera LPG czy Rapida 1.0 TSI 100KM. Oba auta w podobnej cenie. Gwarancja na oba do 5 lat. Dodam, że raz na miesiąc, na dwa jadę na Ukrainę. Maksymalny okres użytkowania trzy lata, później kolejne auto.
Proszę powiedzcie, co byście wybrali? Dzięki
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-02-23, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-23, 16:24   

Na ukraińskie drogi Duster lepszy. Choć gwarancja tam nie obowiązuje ciekawe jak u Skody ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-23, 16:30   

Zrób dłuższe niż 3-minutowa jazdy próbne oboma modelami (po mieście - włącznie z parkowaniem - i chociaż kawałek szybciej po trasie) i raczej będziesz już wiedział.
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-23, 16:41   

Duster wydaje mi się bardziej funkcjonalny. Domownikom również bardziej się podoba. Wrzuciłem ten wątek po tym jak naczytałem się o problemach z LPG. Czy naprawdę jest sens się przejmować? Zależy mi na Waszej opinii biorąc pod uwagę mniej problemów w przyszłości.
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 168
Skąd: Gennep
Wysłany: 2019-02-23, 19:43   

Jak chcesz ekonomicznie to Astrę z LPG dostaniesz w cenie wyposażonego rapida.
Citroen C4 ellyse może jeździć na chuj****we paliwo przy silniku 1.6, jest on zaprojektowany do jazdy po krajach 2 świata jak Ukraina itp. jak dobrze pamiętam można tam lać 89 albo 91 oktanow. Może zobacz w tamtą stronę.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3844
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-02-23, 19:46   

przez 3 lata i 60 tys km raczej nic złego się nie wydarzy :-P m choć ten silnik nie jest najlepszą parą z lpg z uwagi na opisany wiele razy na forum dość wysoki koszt wymiany szklanek - ale to już będzie ból dupska drugiego albo i trzeciego właściciela
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-23, 21:58   

Nad Astra się zastanawiałem. Żeby nie było, że za długo. Coraz mniej ich w ofercie.


P.S.
Myślałem, że więcej osób napisze: Bierz Dustera i się nie przejmuj :-)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 183
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-24, 01:08   

Nie będę obiektywny i odpowiem bierz Dustera, bo czy ktoś widział zadowolonego użytkownika Skody? :-D
Z tym, że jeśli zależy Ci na aucie z LPG to wybór Dustera jest bez sensu bo trzeba na niego czekać ok. pół roku co jest głupotą jeśli masz do wyboru Astrę z placu od ręki. Z drugiej strony, jeśli chcesz użytkować go tylko trzy lata to opłacalność dopłaty do LPG stawia to pod znakiem zapytania.
Ja wybrałem Dustera bo mam kiepski dojazd, 2 km dziurawej gruntówki i tak naprawdę nic innego mnie nie interesowało. :roll:
_________________
Browar domowy Mariampol
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-24, 01:25   

tommylee1 napisał/a:
Myślałem, że więcej osób napisze

Wbrew nieustannym paranoicznym posądzeniom - nie jesteśmy ani sektą, ani nawet fan-klubem Dacii...
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1016
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-02-24, 02:13   

Jeździłem Rapidem i Dusterem i długo nie mogłem się zdecydować, gdyż ani jedno ani drugie auto nie było w niczym znacząco lepsze (pomijając prześwit, który nie był głównym kryterium).
Pozostaje więc jeszcze kwestia ekonomiczna:
- Rapid mniej pali, ale jest modelem schodzącym z trudniejszym do zaakceptowania silnikiem mikro-turbo,
- Duster pali więcej, ale jest hitem sprzedażowym z niskim spadkiem wartości i prostą koncepcją silnika lubianą przez rynek wtórny.
Ostatecznie koszt paliwa + spadku wartości wyjdzie zapewne podobnie.
A dla 60kkm to by mi się nie chciało bawić z LPG...
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-02-24, 02:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrpl 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 26
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-24, 09:08   

tommylee1 napisał/a:
Chce kupic samochód w leasing 3 lata. Przebieg w tym okresie do 60000. Zależy mi na niskich kosztach eksploatacji w tym okresie. Od kilku dni nie potrafię podjąć decyzji czy kupować Dustera LPG czy Rapida 1.0 TSI 100KM. Oba auta w podobnej cenie. Gwarancja na oba do 5 lat. Dodam, że raz na miesiąc, na dwa jadę na Ukrainę. Maksymalny okres użytkowania trzy lata, później kolejne auto.
Proszę powiedzcie, co byście wybrali? Dzięki

Jak zastanawiasz się między Dusterem a Rapidem, to może warto spojrzeć na Sandero lub MCV w wersji Stepway.
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 87
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-02-24, 11:22   

Jeździłem Fabią Kombi 1.0 TSI 110 KM. i Dusterem 1,6 4x4. Powiem tak, walory użytkowe tego silnika w stosunku do 1,6 16V biją na głowę na korzyść TSI. Przyśpieszenie 0-100 poniżej 10s. Bardzo dobra elastyczność na wszystkich biegach dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu 200 NM. Wyprzedzanie w warunkach drogowych bezproblemowe. Np na autostradzie przyspieszenie ze 120 do 150 na 6 biegu trwa moment. W Dusterze z silnikiem 1,6 taki manewr trwa wieczność. Z tym silnikiem idzie 6 biegowa skrzynia biegów - przy prędkościach autostradowych w kabinie cisza.W Dusterze mogłem o tym zapomnieć i chyba raczej się nic nie zmieniło. Spalanie na trasie kombinowanej pół na pół autostrada i drogi krajowe 5,5 l/100. W Dusterze 2 razy tyle. Co do awaryjności 1.0 tsi to nie słyszałem o jakichś większych problemach tych jednostek. Są one montowane bodajże od 5 lat w grupie VAG. Przy 60 000 km rw 3 lata raczej nic się nie będzie działo. Podsumowując, Na trasy auto z mocniejszym silnikiem i 6 biegową skrzynią. Do turlania się po dziurawych drogach - Duster.
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1016
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-02-24, 15:22   

Transfogarski napisał/a:
Jeździłem Fabią Kombi 1.0 TSI 110 KM. ... Np na autostradzie przyspieszenie ze 120 do 150 na 6 biegu trwa moment. ...

Nie wiem o którą wersję chodzi autorowi wątku, ale ta słabsza ma 5 biegów i jednak dynamiką tyłka nie urywa.

Transfogarski napisał/a:
... przy prędkościach autostradowych w kabinie cisza.W Dusterze mogłem o tym zapomnieć i chyba raczej się nic nie zmieniło. ...

Zmieniło.
 
defunk 


Marka: Dacetti
Model: Dusterio
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 295
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-24, 15:24   

I to jest chyba jedynie słuszna odpowiedź:
- jeździsz dużo w długie trasy, jakieś autostrady, w dodatku trzeba wyprzedzać -- Skoda,
- czasem jeździsz w jakieś trasy, czasem dłuższe, czasem krótsze, ale poza tym raczej potrzeba auta, którego nie powstydziłby się Lawrence z Arabii -- Duster.
 
miela 



Marka: Dacia / Skoda
Model: Duster 4x4 / Fabia
Silnik: 1.6 SCe / 1.4 MPI
Rocznik: 2019 / 2000
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 92
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-02-24, 19:51   

defunk napisał/a:
I to jest chyba jedynie słuszna odpowiedź:
- jeździsz dużo w długie trasy, jakieś autostrady, w dodatku trzeba wyprzedzać -- Skoda,
- czasem jeździsz w jakieś trasy, czasem dłuższe, czasem krótsze, ale poza tym raczej potrzeba auta, którego nie powstydziłby się Lawrence z Arabii -- Duster.


O to to. Zależy co dla ciebie ważniejsze. Miałem podobny dylemat: fabia/rapid czy duster (ew. logan mcv stepway). Też mnie kusiły skodowe niskie spalania, ale uznałem, że przy moich przebiegach nie one są najważniejsze no i przede wszystkim bardziej mi potrzebny samochód na gorsze drogi, niekoniecznie nieutrwardzone.

Ale po sobie wiem, że samo określenie potrzeb jest bardzo trudne.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
Fabia 1.4 MPI
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1016
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-02-24, 20:00   

miela napisał/a:
Ale po sobie wiem, że samo określenie potrzeb jest bardzo trudne.

A na końcu życie płata figla i wychodzi zupełnie inaczej niż przewidywałeś. :lol:

Kupowałem auto z przeświadczeniem przebiegów rzędu 15-18kkm rocznie.
I może pierwszy rok zakończę z takim wynikiem.
Za to ostatnio zostałem poproszony o doradztwo w dużym przedsięwzięciu.
Jak temat nabierze rozpędu i zaczną po mnie dzwonić 3-5x w tygodniu, to przebieg roczny podwoję.
Tyle było z planowania. :lol:
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Fiat
Model: Golf 7FL / 500
Silnik: 1,4 TSi / 1,2
Rocznik: 2017 / 2015
Wersja: [Inna]
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 323
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-24, 20:19   

GRL napisał/a:
Nie wiem o którą wersję chodzi autorowi wątku, ale ta słabsza ma 5 biegów i jednak dynamiką tyłka nie urywa.


Wszystko co ma turbo jest szybsze (bardziej elastyczne, daje lepsze odczucia z jazdy) od Dustera 1,6 SCe...
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-24, 20:30   

Transfogarski napisał/a:
na autostradzie przyspieszenie ze 120 do 150 na 6 biegu trwa moment

A potem się ludzie dziwują, że te TSI to takie badziewie, bo nie wytrzymuje nawet 100 tys. km przebiegu bez awarii...

Skrzynia biegów służy do zmieniania biegów, a VI bieg nie służy do przyśpieszania z pedałem w podłodze - nawet jeśli w danej chwili silnik "daje radę".
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-24, 20:38   

Dzięki za opinię. Rapid za chwile zostanie zastąpiony Scalą. Duster prawdopodobnie procentowo niej straci w stosunku do zakupu.

Myślę, że przy przebiegu 60kkm LPG jest opłacalny. Poza tym jak napisał GRL przyszłość może być "zmienna", jest to też zawsze zabezpieczenie w przypadku zmiany planów i pozostaniu z autem na dłużej.
Rozważam silnik 110 KM.

Postanowiłem wszystko oprzeć o kwestie ekonomiczną. Doposażyć Dustera z LPG tylko w to, co jest mi potrzebne do szczęścia. To samo w kwestii Skody. Ofertę od skody mam mieć jutro. Zgodnie z cennikiem Rapid jest droższy. Ale o kwestii ceny będę rozmawiał z właścicielem salonu, który jest znajomym znajomego.
Mówiąc krótko, cena zakupu, koszty ubezpieczeń i leasingu zadecydują co wybiorę.
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1016
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-02-24, 21:03   

Kubuch napisał/a:
Wszystko co ma turbo jest szybsze (bardziej elastyczne, daje lepsze odczucia z jazdy) od Dustera 1,6 SCe...

Odczucie to nie wyniki liczbowe.
Jeżeli weźmiemy sobie do serca uwagę laisara, żeby nie obciążać nadmiernie układu korbowo-tłokowego butowaniem od samego dołu tej sokowirówki, to przy operowaniu skrzynią moc zaczyna mieć większe znaczenie niż moment obrotowy powyżej turbodziury.
1.0tsi ma 160Nm do 3500obr/min i zaczyna spadać.
1.6sce ma 156Nm przy 4000obr/min.
Oznacza to mniej więcej tyle, że od około 3600-3700 zaczyna się przewaga silnika Dustera.

I nie próbuję wmówić, że Duster jest autem dynamiczniejszym - co to to nie - ale generalizowanie "Wszystko co ma turbo jest szybsze" to robienie papki z mózgu osobom, które się na tym słabo znają...

tommylee1 napisał/a:
Mówiąc krótko, cena zakupu, koszty ubezpieczeń i leasingu zadecydują co wybiorę.

To taką anegdotkę dorzucę.
10 lat temu zapytałem byłego szefa dlaczego wybrał Peugeota 308 (wtedy crossoverów prawienie było).
Odpowiedział, że jeździł różnymi kompaktami i głównym warunkiem zakupu była umiejętność wjechania pod wysokie krawężniki chodników w pobliżu jego biura.
Podczas jazd testowych zawsze zahaczał o "swoją" ulicę.

Pod tym względem w Dusterze nie trzeba się w ogóle zastanawiać - wjeżdżasz wszędzie, bez obaw.
Poza tym kręcąc się po gruntowych drogach dojazdowych do domków w polu nie musisz się bać kolein.
Pytanie czy to jest Tobie w ogóle potrzebne?
Na minus w Dusterze - jazda powyżej 120km/h mija się z celem, powyżej tej prędkości auto robi się kompletnie nieekonomiczne.
I znowu...
Pytanie czy to jest Tobie w ogóle potrzebne?

Miłego. ;-)
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-02-24, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
tommylee1 


Marka: Fiat
Model: Albea
Silnik: 1,2
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-24, 23:02   

Duża większość trasy pokonuje ulicami miasta. Nawet jadąc na Ukrainę oprócz odcinka autostrady do Piotrkowa nie mam kawałka dwupasmówki.
Ale zawsze pojawia się jakieś "ALE". Już planuję wyjazd w wakacje do Hiszpanii :-) .

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2019-02-26, 09:30 ]
O Hiszpanii - http://www.daciaklub.pl/f...1779105#1779105.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 183
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-25, 00:02   

Właśnie, bo nie ma aut idealnych i do wszystkiego, ale moja droga do domu i krawężniki przekonały mnie, że niskiego auta już nie kupię, a raz do roku wyjazd wakacyjny to nie powód by z tego rezygnować.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Outdoor
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-25, 12:24   

A może Logan MCV Stepway z 0,9tce?
Dziury mu nie straszne, a i wyprzedza się nim nawet nieźle.
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 87
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-02-25, 12:41   

laisar napisał/a:
Skrzynia biegów służy do zmieniania biegów, a VI bieg nie służy do przyśpieszania z pedałem w podłodze - nawet jeśli w danej chwili silnik "daje radę".


No właśnie nie z pedałem w podłodze. 200 NM jest dostępne bodajże od 2000 rpm. To nie wolnossący 1,6 16v, który wymagał redukcji biegu, w zasadzie przy każdym manewrze wyprzedzania. No chyba, że się wyprzedzało furmankę.

Co do awaryjności 1.0 TSI albo fordowskiego ecoboosta 1.0 to nie słyszałem o masowych zgonach przed 100 kkm.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 49
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-25, 13:03   

Transfogarski napisał/a:
Co do awaryjności 1.0 TSI albo fordowskiego ecoboosta 1.0 to nie słyszałem o masowych zgonach przed 100 kkm.

ja niestety słyszałem od mechanika że kilka ,,kapitalek" 1,0 TSI robił przy przebiegu 98-99 tyś. Fakt, że temat dotyczył raczej egzemplarzy z początku produkcji.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne