Miałem taki sam dylemat, miałem już zamawiać Dustera, gdy zaczął kusić mnie Rapid. Ostatecznie padło jednak na Dacię. Absolutnie nie żałuję. Na nasze dziury, koleiny, krawężniki to jest naprawdę super auto. W trasie też daje radę (jeżdżę w miarę przepisowo). Mam benzynę bez LPG i spalanie podobne jak w moim poprzednim Focusie 1.6.
Wszystko co ma turbo jest szybsze (bardziej elastyczne, daje lepsze odczucia z jazdy) od Dustera 1,6 SCe...
Odczucie to nie wyniki liczbowe.
Jeżeli weźmiemy sobie do serca uwagę laisara, żeby nie obciążać nadmiernie układu korbowo-tłokowego butowaniem od samego dołu tej sokowirówki, to przy operowaniu skrzynią moc zaczyna mieć większe znaczenie niż moment obrotowy powyżej turbodziury.
1.0tsi ma 160Nm do 3500obr/min i zaczyna spadać.
1.6sce ma 156Nm przy 4000obr/min.
Oznacza to mniej więcej tyle, że od około 3600-3700 zaczyna się przewaga silnika Dustera.
I nie próbuję wmówić, że Duster jest autem dynamiczniejszym - co to to nie - ale generalizowanie "Wszystko co ma turbo jest szybsze" to robienie papki z mózgu osobom, które się na tym słabo znają...
Czytam i nie wierzę... Przewaga Dustera zaczyna się wtedy gdy Rapid będzie już daleko z przodu... Naprawdę czasem warto się przejechać, żeby porównać i nie pisać bzdur. Zresztą nawet patrząc na suche dane katalogowe i bryłę obu aut ciężko mieć wątpliwości, które auto ma lepszą dynamikę i jest bardziej ekonomiczne.
albo fordowskiego ecoboosta 1.0 to nie słyszałem o masowych zgonach przed 100 kkm.
Ecoboost 1.0 ma problem z głowicą. Niby silnik roku, ale rewelacji nie ma.
Mam w Fiescie Ecoboosta 1.0 140 koni.
Ten silnik jest rewelacyjny w połączeniu z 6 biegową skrzynią, zbiera się jak szalony.
Objeździłem wszystkie 3 cylindrowe turbo, ten wymiata.
Kolega posiada auto z tym silnikiem (100 koni). Ma przelatane ponad 150 tyś i działa bezproblemowo.
Bardzo ważna jest wymiana oleju, nie co 30tyś albo 2 lata jak zaleca Ford tylko co rok albo 15tyś.
Zasada jak dbasz tak masz działa i tu :)
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2019-02-27, 13:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-02-27, 14:46
charger napisał/a:
Mam w Fiescie Ecoboosta 1.0 140 koni.
Ten silnik jest rewelacyjny w połączeniu z 6 biegową skrzynią, zbiera się jak szalony.
Objeździłem wszystkie 3 cylindrowe turbo, ten wymiata.
Bo jako silnik eksploatacyjnie jest super. Pracowałem w Fordzie, więc mam swoje zdanie o nim.
Natomiast ma głowicę wrażliwą na przegrzanie. Auta z przebiegiem 60.000 km z głowicą do wymiany to nie były jednostkowe przypadki. Ale to było 5-6 lat temu. Może coś tam pozmieniali.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Wracając do pierwotnego pytania:
- jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to Rapid ma szansę spalić mniej (zakładając styl jazdy normalnego użytkownika, a nie przysłowiowego przedstawiciela handlowego)
- jeśli chodzi o Ukrainę, to ze względu na jakość dróg brałbym jednak Dustera
A dyskusja na temat "małe turbo vs. wolnossący 1.6" to temat, który można ciągnąć w nieskończoność. Przy tej samej mocy silnika turbo daje lepsze przyspieszenie - czyli przydaje się w sytuacjach startu spod świateł czy konieczności szybkiego wyprzedzania. Natomiast w trasie, gdzie większość drogi jedzie się po autostradzie czy dwupasmówce nie ma to takiego znaczenia. Wyprzedzanie można przewidzieć i nie trzeba (a wręcz niewskazane) nagle wyrywać się zza pleców ciężarówki.
A styl jazdy "przedstawiciela handlowego" jest ogólnie wykańczający dla silnika, więc może stąd biorą się awarie typu przegrzanie małych uturbionych silników.
Dla mnie bardziej niż zrywność istotna jest tzw. "last mile" - jeśli jadę poza miasto, to z reguły w miejsca, gdzie droga jest w kiepskim stanie. W ostatni weekend byłem w Nadwarciańskim Grodzie (ośrodek k. Załęcza Wielkiego) i bardzo doceniłem zalety Dacii. Nie dość, że dojechałem do ośrodka nie martwiąc się o zawieszenie, to jeszcze mogłem sobie zrobić wycieczkę po okolicznych lasach, docierając w kilka ciekawych miejsc. Oglądałem wcześniej Rapida i Seata Toledo i z pełną świadomością wybrałem Dustera. Spalanie z 4 osobami na pokładzie na trasie 130 km po krajowej 11 i gminnych wyniosło ok. 7.1 l/100.
Ten silnik jest rewelacyjny w połączeniu z 6 biegową skrzynią, zbiera się jak szalony.
Objeździłem wszystkie 3 cylindrowe turbo, ten wymiata.
Bo jako silnik eksploatacyjnie jest super. Pracowałem w Fordzie, więc mam swoje zdanie o nim.
Natomiast ma głowicę wrażliwą na przegrzanie. Auta z przebiegiem 60.000 km z głowicą do wymiany to nie były jednostkowe przypadki. Ale to było 5-6 lat temu. Może coś tam pozmieniali.
Tak zmienili bodajże od 2014 roku jest zmodyfikowane chłodzenie i przegrzewanie głowicy już nie występuje.
Jak widać nie jest to do końca prawda, skoro jeden potencjalny nabywca rozważa właśnie takie auta (i chyba wielu innych P.T. Forumowiczów także zastanawiało się nad innymi opcjami, które być może na pierwszy rzut oka są od siebie dość odległe).
Jak rozumiem auto ma być relatywnie niedrogie, relatywnie popularne, relatywnie tanie w utrzymaniu, oferować przyzwoity komfort -- to chyba pasuje zarówno do Skody jak i do Dacii, zaś Dustera od Rapida dzieli mniej niż od np. Land Rovera, Volvo V90 czy Seata Mii.
Marka: Renault
Model: Launa II
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sty 2019 Posty: 25 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-03, 14:48
Dla mnie porównanie Dustera z Rapidem jest całkiem naturalne. Na dodatek dorzuciłbym jeszcze Tipo SW. Na pierwszy rzut oka 3 różne auta. Ale jeśli wziąć pod uwagę przymiotniki - tani, pakowny, bezpieczny dla pasażerów (kurtyny z tyłu) to auta te zaliczają się dla mnie do jednej kategorii. Pozostają niuanse typu:
bardziej bezpieczny, ale mniej wygodne ładowanie - rapid klasyczny 1.0 110KM
bardziej terenowy, ale mniej żwawy - duster 1.6 Sce 115KM
bardziej pakowny, ale droższy - Tipo SW 120 KM T-jet
Gdyby Duster miał 5 gwiazdek jak skoda, silnik T-jet jak fiat i kosztował 55 tys to bardzo by uprościło moje dylematy :D
Ostatnio zmieniony przez luckan 2019-03-03, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
porównanie Dustera z Rapidem jest całkiem naturalne. Na dodatek dorzuciłbym jeszcze Tipo SW
Pisałem już o tym w innym wątku http://www.daciaklub.pl/f...ic.php?t=16774, jeszcze przed zakupem Dustera. Niektórzy się dziwili, jak w ogóle można porównywać te samochody. Dla mnie istotnymi kryteriami były:
- niska awaryjność lub przynajmniej tanie koszty serwisu
- pojemność bagażnika 400-500l (im więcej tym lepiej)
- względna prostota, bez przeładowania elektroniką
- rozsądna cena
Głównym powodem, dla którego nie zdecydowałem się na Rapida był silnik 1.0 TSI. Wielka niewiadoma, jeśli chodzi o przyszłe usterki. Jak na mój gust za mały, za bardzo wysilony silnik do takiego auta. Poza tym bagażnik w wersji liftback miał odpowiednią pojemność, ale niewygodny w praktyce otwór załadunkowy (kto próbował wciskać do bagażnika wiolonczelę lub inny gabarytowy instrument, ten zrozumie).
Z Fiata Tipo SW zrezygnowałem po jeździe próbnej. Podstawowy silnik 1.4 bez turbo jest po prostu za słaby do tego auta. A 1.4 z turbo mocno podraża zakup.
Skutek - wybrałem Dustera. Ale nietrudno mi zrozumieć, że ktoś waha się pomiędzy tym trzema pojazdami.
kolego to wrzuć filmik jak wkłada się wiolonczele do Dustera bo chyba nikt tu na forum nie widział, a swoja drogą może wpadniesz na zlot i może nam coś na niej zagrasz
Marka: Renault
Model: Launa II
Silnik: 1.9 dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 19 Sty 2019 Posty: 25 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-04, 21:53
Cytat:
A 1.4 z turbo mocno podraża zakup.
oj niestety to prawda. Fajne tipo SW z silnikiem T-JET w promocyjnej cenie to wydatek ok 65 tys. Z drugiej strony miałem przyjemność jazdy testowej tym samochodem i nie licząc początkowej trubodziury, ten silnik to rakieta. Ja wiem, że Duster 1,6Sce jest tylko o 2 sekundy gorszy, ale żeby uzyskać takie przyśpieszenie to trzeba go piłować na bardzo wysokich obrotach. Turbo w fiacie sprawia, że przyśpieszenie 10 sekundowe jest po prostu naturalne. Pewnie gdybym zdecydował się na Tipo SW 95KM i wersji POP to zbliżył bym się cenowo do wypasionego Dustera, ale ze względu na olejożerność wolnossącego 95KM silnika fiatowskiego na pewno go nie kupię. Tak więc puki co wygrywa Dacia. Fiat zmartwił mnie też faktem gorszej oferty finansowej. 50/50 dużo lepiej wygląda u Daci (mowa o RRSO). Po podliczeniu wszystkiego Tipo SW T-Jet jest droższy o kilkanaście tysięcy :(
Żeby nie odchodzić od Tematu głównego. Zapytam jeszcze kolegów, którzy jeździli Rapidem 1.0 110KM. Jak tam wygląda przyspieszenie w stosunku do Dustera 1.6Sce?
a swoja drogą może wpadniesz na zlot i może nam coś na niej zagrasz
Na wiolonczeli to raczej gra mój syn. Ja to głównie na gitarze, basie lub keyboardzie.
Wracając do meritum: tydzień temu wiozłem 4 osoby w kabinie (wliczając siebie), a w bagażniku ich bagaże na 3 dni, oprócz tego keyboard, gitarę basową i wzmacniacz - i jeszcze było sporo luzu w bagażniku. Pod tym względem Duster sprawdza się świetnie. Spalanie - ok. 7 litrów/100km (1.6 SCe na dotarciu), więc też nie byłem rozczarowany.
Cytat:
Fiat zmartwił mnie też faktem gorszej oferty finansowej.
- to również dostrzegłem. W moim przypadku przy kredycie 50/50 RRSO wychodzi 4% w RSI, natomiast u Fiata było ponad 9%. Przy doliczeniu tańszego Easy Service koszt kredytu w Dacii właściwie spada do zera.
Natomiast co do Rapida - ostatnio, jak sprawdzałem, pakiet przeglądów był za jedyne 299 zł (4 lata). To również warto wziąć pod uwagę w kalkulacji.
Ostatnio zmieniony przez macminer 2019-03-04, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Fajnie, że rozmowy na zapoczątkowanym przeze mnie temacie trwają. Nie było mnie kilka dni, potrzebowałem wyciszenia .
Decyzja zapadła - zamówiony Duster LPG plus pakiet przeglądów i gwarancji.
Czytając Wasze posty chciałbym do kilku wątków się odnieść. Przede wszystkim dlaczego wrzuciłem Dustera i Rapida. Na początku zaznaczyłem, że auto będzie brane w leasing na 3 lata następnie odsprzedane. Wybierając samochód marka była drugorzędna. Istotne były koszty w ciągu tych trzech lat, czyli: zakup, koszty leasingu, koszty ubezpieczenia, koszty serwisu, koszty paliwa.
Tylko dlatego Rapid wylądował w tym gronie. A tak w ogóle to faworytem to był Fiat Tipo SW 1,4 t-jest kombi LPG na którego miałem zapolować w czasie tzw Nocy Cudów. Fiat odpadł z jednego istotnego powodu - nie przedłuża gwarancji powyżej 2 lat na auta z instalacją LPG. Dacia nie robi z tego problemu.
Wracając do Rapida, zrobiłem nim jazdę próbną. Dokładnie 12 km. Wyzerowałem komputer i pojechaliśmy z salonu w Łodzi w kierunku Rzgowa. Pewnie niektórzy z Was znają tą trasę. praktycznie przejazd dwupasmówką. Po powrocie, średnie spalanie wyniosło 6,8 l. Zadałem pytanie sprzedawcy ile byłoby gdybyśmy pojechali, w drugą stronę, przez Łódź do Zgierza?
Nie odpowiedział. Ale ja myślę, że byłoby to ok 9 litrów benzyny.
To za dużo dla mnie. Gdyby koszt paliwa nie miał dla mnie znaczenia, wróciłbym do Tipo, którego uważam za samochód uszyty dla moich potrzeb.
Rapid spali 5,5-6 litrów ale w długich trasach.
To tyle na temat moich decyzji. Teraz pozostało mi czekać na auto. I nie zaprzątam sobie głowy tym, że LPG fabryczne może być sprawić problem. Jak sprawi to będę się martwił.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-05, 07:14
macminer napisał/a:
Wracając do meritum: tydzień temu wiozłem 4 osoby w kabinie (wliczając siebie), a w bagażniku ich bagaże na 3 dni, oprócz tego keyboard, gitarę basową i wzmacniacz - i jeszcze było sporo luzu w bagażniku.
to przecież normalka.
Wielokrotnie jeździliśmy na 4dniowe wypady w 5 osób z 2 gitarami.
Fabią Kombi
Wszystko mieściło się zawsze pod roletką.
Loganem Sedan jechaliśmy nawet z trzema, alę tą trzecią gitarę musiał wieźć pasażer między nogami
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2019-03-05, 07:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum