Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-02, 21:59
jazda na suwak
Autor Wiadomość
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-01, 15:42   jazda na suwak

Wreszcie będą przepisy - https://autokult.pl/33184,jazda-na-suwak-na-finiszu-niedlugo-bedzie-obowiazkowa
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-01, 17:40   

Fajnie... Tylko już widzę jak drogówka je egzekwuje... :roll:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-01, 21:15   

Na suwak to my nie umiemy jeździć. U nas suwak z reguły wygląda tak jedną ciężarówka a przed nią pcha się z pięć osobówek
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-01, 21:17   

To muszą wymazać linie rozdzielające, bo kto przekracza linię przerywaną, ten jest podporządkowany i musi ustąpić. Byłaby sprzeczność.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-03-02, 17:06   

W Niemczech jest to fajnie rozwiązane gdy dwa pasy przechodzą w jeden na jezdni jest wymalowane oznakowanie ze znaku u nas - obustronne zwężenie jezdni i auta wymieniają się zjeżdżając na niego.

U nas brakuj ekultury jazdy - co widać na odcinkach dróg które przechodzą z dwu pasów w jeden lub podczas awarii jakiegoś auta na jednym z dwu pasów. A wystarczy jechać oboma pasami do końca i tam się wymieniać przed zwężeniem a nei ajk jest obecnie - Szczecin ul. Wojska Polskiego - wszyscy stoją na prawym od ul. Unii lubelskiej do Skłodowskiej a prawy wolny na tak długim odcinku. Ja korzystam z prawego do końca. Nie po chamsku tak po prostu. I jazda do końca a nie kilka aut wcześniej ktoś chce sie wcisnąc bo boi się że na końcu nikt go nie wpuści :(
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-02, 18:34   

Mają być mandaty za nie przestrzeganie tego przepisu. Szkoda że administracyjnie trzeba wymuszać rozwiązanie, które jest dobre dla wszystkich.

Podobnie jest z nieprawidłowym wjazdem na dość popularne proste rondo z dwoma pasami (typ: ruch okrężny z pierwszeństwem) na prawy pas, gdy kierowca nie zjeżdża na najbliższych dwóch odnogach blokując inne auta z lewego pasa. Gdzieś policjanci wystawiali mandaty za to.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-02, 20:35   

Jeśli ktoś nie ma obycia z rondami i się boi, to nie mam za złe, jak objedzie sobie 3/4 prawym. Lepiej, niż miałby w kogoś wjechać albo spowodować niebezpieczną sytuację. W Hiszpanii tak podobno uczą jeździć, zasadniczo zawsze pasem zewnętrznym.
Na dojeździe do ronda gdy są równej długości kolejki, to zawsze staję na lewym pasie - ci z lewego mają twardsze jaja i szybciej się włączają, choć muszą przeciąć zewnętrzny pas.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-02, 21:54   

eio napisał/a:
Podobnie jest z nieprawidłowym wjazdem na dość popularne proste rondo z dwoma pasami (typ: ruch okrężny z pierwszeństwem) na prawy pas, gdy kierowca nie zjeżdża na najbliższych dwóch odnogach blokując inne auta z lewego pasa. Gdzieś policjanci wystawiali mandaty za to.


Masz na myśli dwupasmowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym (zwykłe, "nie-turbinowe"), czyli sytuację, gdzie prawy pas nie jest oznaczony jako tylko do skrętu w prawo?
To raczej mandaty powinni dostawać ci, którzy jeżdżą lewym (jeśli nie wyprzedzają), już nie mówiąc o skręcających z tego lewego pasa. Mam takie dwa ronda niedaleko mieszkania, stłuczek spowodowanych przez znienacka skręcającego jest co niemiara.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-02, 22:11   

haha analogicznie z jazdą lewym pasem na autostradzie!
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-03, 07:04   

defunk napisał/a:
Masz na myśli dwupasmowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym (zwykłe, "nie-turbinowe"), czyli sytuację, gdzie prawy pas nie jest oznaczony jako tylko do skrętu w prawo?
To raczej mandaty powinni dostawać ci, którzy jeżdżą lewym (jeśli nie wyprzedzają), już nie mówiąc o skręcających z tego lewego pasa. Mam takie dwa ronda niedaleko mieszkania, stłuczek spowodowanych przez znienacka skręcającego jest co niemiara.

Nie chcę prowadzić drugiego wątku w tym temacie, dlatego podam tylko link dopodobnej sytuacji opisanej w pierwszym poście: https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/121618-mandat-za-jazde-prawym-pasem-po-rondzie.html
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 08:03   

Z faktu, że ktoś dostał mandat za coś nie można wnioskować, że dostał go słusznie :)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-03, 08:14   

To, czy słusznie, czy nie, można bawić się w sądach, jak ktoś lubi :)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-10-18, 17:19   

Senat już przegłosował jazdę na suwak (i korytarz życia). Jeszcze tylko podpis prezydenta.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-18, 19:34   

Wszelkie Janusze i szeryfy drogowe i tak będą wiedzieć lepiej i blokować takich co jadą kończącym się pasem.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-18, 20:02   

Dlaczego by nie strzelać do nich z ostrej?
Ewentualnie zawsze gazik w samochodzie jest :evil:
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-18, 20:17   

Na tę okoliczność wożę w kabinie klucz do kół. Ale nie taki fabryczny, tylko taki porządny żeliwny.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2019-10-18, 20:51   

Ale po co się awanturować? Nie ten to następny przepuści. Ja się bardziej boję nadgorliwców, czy niedzielnych kierowców. W takiej sytuacji są oni nieprzewidywalni.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-18, 21:32   

Tylko, że taki baran nie że nie chce wpuścić tylko blokuje dwa pasy. Najczęściej niestety robią to zawodowi albo kierowcy starszej daty.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-18, 22:20   

Niekoniecznie zanim ciężarówka załadowana ruszy już przed nią wjeżdżają trzy osobówki. U nas przeważnie szybciej jedzie pas wyłączony z ruchu niż ten po którym ruch jest prowadzony.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-11-17, 00:10   

A dlaczego @wuju? Bo moim zdaniem wielu kierowców z pasa który się kończy w obawie że ich nie wpuszcza na końcu pas wjeżdża gdzieś wcześniej. Tym samym tamten się wiecznie blokuje i ma wiecej start&go niż płynnej jazdy.
Mam u siebie przykład jak kierowcy po ogłoszeniu info o podpisaniu tych zmian w ruchu drogowym dalej nie wiedzą czemu służy jazda na suwak i ... prawy pas stoi w korku a lewy (kończący się) jest prawie cały pusty do miejsca jego wyłączenia :-( . I wierz mi dalej ludzie uparcie (wielu nie chce wpuścić na końcu takiego delikwenta jak ja.

Mam jednak ten komfort że u mnie na dokerze mam krzyże maltańskie transportu medycznego - mam trochę lżej w takiej kwestii.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-17, 01:09   

W mediach dużo o tym nowym nakazie mówiono, tyle że bardzo ogólnie. Przeciętny kierowca wie tylko tyle, że jak będzie znak nakazujący jazdę na suwak, to auta będą jechały naprzemiennie (z obu pasów).
Nie wspomniano o nowym przepisie tj. ust. 4A prawa o ruchu drogowym, który mówi: "W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy".
Tutaj bardziej będzie miała zastosowanie konkretna sytuacja na drodze, niż sam znak (nakazujący jazdę na suwak). W każdej sytuacji kończącego się pasa ruchu, jeśli nastąpi "znaczne zmniejszenie prędkości na jezdni", np. pojazdy jadą 10 km/h lub jest korek - to wtedy obowiązuje jazda na suwak (to czy w takim miejscu jest znak nakazujący taka jazdę) - nie ma znaczenia. Taka sytuacja może wystąpić np. na autostradzie, gdzie po wypadku z trzech lub dwóch pasów będzie przejezdny tylko jeden pas i zrobi się korek - wtedy też będzie obowiązek jazdy na suwak (w takiej sytuacji, będzie to również dotyczyło samochodów wjeżdżających na autostradę z tzw. pasa rozbiegowego np. po wyjechaniu ze stacji benzynowej). Więc wszystko zależy od konkretnej sytuacji na drodze (tj. czy zaistniały warunki znacznego zmniejszenia prędkości), a nie od tego czy postawiono znak nakazujący jazdę na suwak. Jeśli na drodze ustawiono znak nakazujący jazdę na suwak, a nie zaistniały warunki znacznego zmniejszenia prędkości, np. nie ma korka - auta jadą z dozwoloną prędkością np. 50-70 km/h - to obowiązek jazdy na suwak nie obowiązuje (pomimo stojącego tam takiego znaku). W takiej sytuacji, żeby zjechać z kończącego się pasa (zmienić pas na inny, umożliwiający dalszą jazdę), trzeba ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który już tym pasem jedzie.
Specjaliści od ruchu drogowego mówią, że na początku może być duże zamieszanie, zwiększona ilość kolizji, więc trzeba w takich sytuacjach zachować większą ostrożność, stosować zasadę ograniczonego zaufania (i dobrze mieć w aucie kamerkę samochodową).

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-17, 07:18   

Jeśli na drodze trzypasowej dwa prawe pasy są zablokowane, a tylko najszybszy drożny, to wg cytowanego przepisu prawy pas będzie stał, bo nie jest sąsiedni do drożnego. Ale może ktoś to przeanalizuje za pomocą autek-resoraków i przedstawi wnioski. 😎😎
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2019-11-17, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-11-17, 10:41   

tradycyjnie - wprowadza się nowy , ważny w codziennym życiu przepis , ludzie wiedzą coś tam , w mediach ogólnikowe newsy , a porządnej akcji informacyjnej kompletnie brak , Jak dojdzie do kilku porządnych wypadków to dopiero coś na chwilę drgnie i wielu "bardzo mądrych ludzi " wyrazi swoje zdziwienie , że kierowcy są znowu niedouczeni , nie znają przepisów .... .
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-17, 10:46   

A to znaczne spowolnienie na którym pasie ma być? Bo wolnym pasem może sznur aut śmigać 100km/h, na zanikającym sznur aut może stać, średnia prędkość 50, to chyba nie ma obowiązku nikogo wpuszczać :?: :shock:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-11-17, 11:18   

eplus napisał/a:
A to znaczne spowolnienie na którym pasie ma być? Bo wolnym pasem może sznur aut śmigać 100km/h, na zanikającym sznur aut może stać, średnia prędkość 50, to chyba nie ma obowiązku nikogo wpuszczać :?: :shock:

Po mojemu to spowolnienie dotyczy "drożnego " pasa ruchu . Nie wyobrażam sobie sytuacji , w której auta wyhamowują ze stówki prawie do zera na krótkim docinku drogi - tragedia gotowa . Z drugiej strony - kierowca , który coś tam wie o suwaku zajeżdża drogę szybko jadącym samochodom i w razie kolizji zdziwiony podpiera się nowymi przepisami .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne