Na zamówieniu auta (sandero techroad=stepway) wpisane sa opony 195/55 R16. Gdzie nie patrzę w necie9patrząc na ceny zimówek, które trzeba bedzie kupić wczesneij czy później) , to po wpisaniu marki i modelu wszsycy jak jedenmąż twierdza, że tam powinny być 205/55/R16.
Czy kiedyś były 205 a teraz z jakichś powodów dacia daje 195?
jakie opony dostawało się dotąd przy odbieraniu stepwaya ?(pytanie do tych, co znają kogoś, kto odbierał z salonu sandero stepaway).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-04, 10:33
Na zdjęciach Sandero w wersji Techroad widać wyraźnie opony 195. Najwyraźniej tak jest i już. Inne Stepwaye mają 205.
Felga ta sama, kołpak inny, opona inna- wersja limitowana
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-04, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Na zdjęciach Sandero w wersji Techroad widać wyraźnie opony 195. Najwyraźniej tak jest i już. Inne Stepwaye mają 205.
Felga ta sama, kołpak inny, opona inna- wersja limitowana
oooo.. to ciekawe...
A na taki ludzki język dla mało zaawansowanego technicznie kierowcy - jakie róznice pomiędzy tymi oponami będą dla kierowcy?
No i gdzie Ty te rozmiary opon na zdjęciach widzisz??
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-05, 11:57
Poprawka. Sandero Techroad widziałem wczoraj na ulicy, jazda testowa- miało letnie oponki GoodYear EfficientGrip 195/55. Z takimi dostałem swojego Outdoora, ale w rozmiarze 205. Studiując fotki, zarówno reklamowe na stronie Dacii, jak i z ofert sprzedaży również widać 195. Ale dzisiaj znalazłem rownież jedną ofertę na Techroad z oponami Michelin 205.
Wychodzi na to że może być różnie. Jak zwykle- okazuje się przy odbiorze i nie można się przyczepić, bo nigdzie rozmiaru nie podają.
A różnice dla kierowcy? Przy tej różnicy szerokości chyba żadne. 195 może być ciut tańsza przy wymianie i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-05, 12:31, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-03-28, 12:59 Test opon letnich 205/55R16 - 2019
Test opon letnich – 2019
Tygodnik Motor przeprowadził test 12 opon letnich w rozmiarze 205/55 R16.
Poniżej wyniki testu, według kolejności zajętego miejsca:
1. Continental PremiumContact 6 – opona zrównoważona, rewelacyjnie wypada na suchej nawierzchni. Wyróżnia się doskonałym prowadzeniem i jest przy tym bardzo komfortowa.
1. Michelin Primacy 4 – najnowszy Michelin deklasuje całą stawkę na mokrej nawierzchni. Ma przy tym niskie opory toczenia. Na suchej drodze jest bezpieczny i przewidywalny.
3. Bridgestone Turanza T005 – godna polecenia, dobrze zbilansowana opona. Niskie opory toczenia nie przeszkadzają jej w osiąganiu dobrych wyników. Wysoki poziom bezpieczeństwa.
4. Goodyear Efficientgrip Performance – najbardziej odporna na wzdłużny aquaplaning, komfortowa i oszczędna. Na dodatek sporo tańsza od pozostałych opon klasy premium.
5. Dębica Presto HP – opona o najlepszym stosunku jakości do ceny. W testach wygrywa z oponami z klasy średniej, a jest przy tym jedną z najtańszych w teście.
6. Nokian Line – zrównoważona opona, która w większości prób testowych zajmuje środkowe pozycje. Na tle konkurencji dobrze wypada w prowadzeniu na mokro.
7. Fulda Eco Control HP – gorsza o dwie pozycje lokata od Dębicy to zaskoczenie. Fulda okazała się nieco gorsza w hamowaniu na sucho i mokro. Pomimo to jest bezpieczna i stabilna.
8. Hankook Kinergy Eco2 K435 – Hankook najwięcej punktów stracił w próbach na mokro, co nie znaczy, że nie radzi sobie w takich warunkach. Dobrze wypadł na suchym torze.
9. Maxxis Premitra HPS – Maxxis w naszym teście wypadł przeciętnie. Jest odporny na aquaplaning i dość szybki na suchym torze. Poza tym raczej w końcówce stawki.
10. Dayton Touring 2 – opona o przeciętnych parametrach w porównaniu do konkurentów nie jest tania. Jest odporna na aquaplaning i nie najgorzej hamuje na mokro.
11. Laufenn S Fit EQ – najtańsza opona w teście może nie zachwyca parametrami, ale jej poziom bezpieczeństwa jest do zaakceptowania. Ma najniższe opory toczenia.
12. Kormoran Road Perforormance – tania polska marka koncernu Michelin zamyka zestawienie. Kosztuje tyle co Dębica, jednak sporo z nią przegrywa w teście. Słaba na mokro.
Podsumowanie
Obie opony, które ex aequo zajęły pierwsze miejsce to produkty dla najbardziej wymagających kierowców. Warto jednak zwrócić uwagę, że prawie o połowę tańsza Dębica uplasowała się zaraz za produktami klasy premium.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-28, 14:08, w całości zmieniany 1 raz
miałem zimowe imperiale w reno ale obecnie postawiłem na KleberQuadraxer 2205/55 R1691 H C | B | 68dB https://www.oponeo.pl/wyb.../r=1/205-55-r16 na razie są super zobaczymy jak będzie dalej.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-08, 21:39
Barum polaris 3
Złego słowa nie powiem, ale też ciężko u mnie nie mają (raczej miasto).
Minimalnie cichsze i minimalnie bardziej miękkie od fabrycznych letnich Goodyear duragrip.
Na lodzie mnie zaskoczyły. Klasyczna szklanka o poranku, prędkości niewielkie. Zatrzymałem się by wypchnąć kogoś z rowu, wysiadłem z samochodu, nogi mi się rozjechały i usiadłem na tyłek. Nie byłem przygotowany na to, że jest aż tak źle. Oczy widziały, ale jechało się normalnie, hamowało normalnie...
Barum polaris 3
Złego słowa nie powiem, ale też ciężko u mnie nie mają (raczej miasto).
Minimalnie cichsze i minimalnie bardziej miękkie od fabrycznych letnich Goodyear duragrip.
Na lodzie mnie zaskoczyły. Klasyczna szklanka o poranku, prędkości niewielkie. Zatrzymałem się by wypchnąć kogoś z rowu, wysiadłem z samochodu, nogi mi się rozjechały i usiadłem na tyłek. Nie byłem przygotowany na to, że jest aż tak źle. Oczy widziały, ale jechało się normalnie, hamowało normalnie...
Potwierdzam, od dawna jeżdżę na Polarisach, najpierw wersja 2, teraz 3. Do auta spokojnego do miasta wystarczą a cena jest bardzo dobra.
Ja już miałem je w kilku Fabiach, Lancerze, Sandero...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 10:15
Continental TS860 kupowałem 40 PLN taniej na sztuce ale polecam:
https://www.norauto.pl/p/...8t-2059272.html
Natomiast jednak nie polecam Dayton DW510 - po sześciu sezonach kompletnie nie trzymały śniegu mimo połowy bieżnika i zrobiły się twarde jak plastik na mrozie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-09, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
Potwierdzam, drugi rok jeżdżone, czy to wyjazdy wakacyjne autostradą, czy zimą codziennie po 4 km nieodśnieżonej wiejskiej drogi - nie zawiodły ani razu, zimą nawet dużo pewniej się prowadzi niż typowo zimowe Uniroyal MS 66.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2019 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-09, 19:39
ja w Reni mam zimówki Fuldy Kistall Montero i póki były nowe wszystko była ok. ,na śniegu dają radę ale jak troszkę przymrozi w nocy i droga jest lekko zmrożona to podczas hamowania samochód wpada w poślizg-nie polecam tych opon,Zastanawiam się nad Barumami ale nie mam pojęcia czy to dobry wybór.
Głosne to mało powiedziane. Mam Alpiny 5 w Golfie i hałas jaki generuja jest nie do opisania. Gdyby nie to ile kosztowały to bym je wypowiedzielil na śmietnik... Za to Goodyear UG9 gorąco polecam. Cena rozsądna, ciche i rewelacyjnie trzymają w warunkach zimowych. Ewentualnie Hankook RS2 też złego słowa nie powiem.
Natomiast jednak nie polecam Dayton DW510 - po sześciu sezonach kompletnie nie trzymały śniegu mimo połowy bieżnika i zrobiły się twarde jak plastik na mrozie.
Rok temu do starego opla kupiłem i pierwszy rok zimy naprawdę nieźle... ale to 14" więc i bieżnik może się nieco różni. Mój znajomy mechanik sporo tego sprzedaje w sezonie (ale nie to, że sam poleca).
Ja tam oglądam się za Dębica Frigo HP2... no chyba, że w ASO będzie promocja na zimówki Motrio ale na oczy ich jeszcze nie widziałem.
Potwierdzam, drugi rok jeżdżone, czy to wyjazdy wakacyjne autostradą, czy zimą codziennie po 4 km nieodśnieżonej wiejskiej drogi - nie zawiodły ani razu, zimą nawet dużo pewniej się prowadzi niż typowo zimowe Uniroyal MS 66.
Ze wszystkich testów i opinii wynika że to bardzo dobra opona ale nigdzie nie znalazłem informacji o certyfikacie 3PMSF. Na stronach sprzedawców, którzy podkreślają ten certyfikat w Michelinach Cross Climate nie ma wzmianki o nim w Goodyearach. A jeśli bierzesz pod uwagę że w czasie eksploatacji zdarzy Ci się wyjechać do kraju w którym wymagane są opony zimowe to żadna bez tego certyfikatu za zimową nie będzie uznana, niezależnie od ich jakości.
No i jeszcze musisz mieć pewność że którejś nocy polski sejm nie uchwali obowiązku opon zimowych - w praktyce oznacza to wymóg opon z tym certyfikatem.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-08-10, 19:32, w całości zmieniany 2 razy
Kwestia polityki firmy, po co będą robić certyfikat zimowej opony na wielosezonowej, skoro mają się sprzedawać letnie i zimowe. To najdobitniej pokazuje że można stworzyć dobrą oponę całoroczną, ale uwalić ją brakiem certyfikatu.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1713 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-10, 20:47
Ja miałem okazję. Wbrew powszechnej opinii opona wcale nie jest do wyrzucenia. Bo zakołkowaniu i wyczyszczeniu z tak jakby lepkiego teflonu można normalnie użytkować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum