Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 353
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-05, 18:38   

Nie chciałam moją mało przemyślaną uwagą wywoływać jakiejś dyskusji, ale skoro ręcznie można b. dokładnie szlifować soczewki to pomyślałam, że może ktoś coś już wymyślił i w tym temacie.
@telecaster1951 - tu myślałam o DD i ponoć do demontażu wałków (itd) należy wymontować silnik z pojazdu - brak dojścia - było o tym na forum. W innym przypadku to oczywiście bez sensu na takie wygibusy jak ręczne planowanie powierzchni.
@pikodat - kiedyś to były inne silniki i inne - często "polowe" warunki napraw, dużo by pisać:)
_________________
Od f126p do Dustera
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-05, 18:48   

telecaster1951 napisał/a:
Do regulacji zdejmujemy tylko pokrywę klawiatury i wałek

Rzecz w tym, że oficjalna metoda producenta do zdjęcia wałka wymaga demontażu łańcucha, a to generuje spore koszty.

Jeśli jednak mechanicy mają opanowaną bezpieczną metodą omijającą konieczność rozebrania całego napędu rozrządu, to na pewno byłaby ulga dla obawiających się regulacji.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-03-06, 12:10   

laisar napisał/a:

Rzecz w tym, że oficjalna metoda producenta do zdjęcia wałka wymaga demontażu łańcucha, a to generuje spore koszty.
Niestety wymaga, ale nadal nie trzeba ściągać głowicy, jak zostało tu opisane. Do samej kontroli luzu nic nie trzeba rozpinać.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 587
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-06, 12:16   

Tylko , że na ogół kontrola po odpowiedniej ilości kilometrów, prawie zawsze wykaże potrzebę regulacji któregoś z zaworów, a to wiąże sie z dalszym demontażem części poza pokrywa klawiatury.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-06, 14:44   

Na LPG forum ten silnik ma kiepską opinię - nie polecają do zagazowania z powodu delikatnych zaworów i głowicy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3844
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-03-07, 13:16   

Piitubski napisał/a:
Na LPG forum ten silnik ma kiepską opinię

Co nie zmienia faktu,że to bardzo udana, solidna i bezawaryjna jednostka ze sporym stażem. Trzeba po prostu przekalkulować, co się opłaci. Właściciel nowego egzemplarza ryzykuje stosunkowo niewiele.
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6Sce LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Confort
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-14, 14:29   

Dawno się nie udzielałem ale przyszedł dobry moment, by się przypomnieć.

Mój Dokker LPG przebił właśnie granicę 80000km, więc wrzucam info dla zainteresowanych. 1,6Sce, LPG tzw. fabryczny.

W ciągu 2 lat eksploatacji byłem na regulacji gazu (NIE zaworów) ze 3 razy. Wszystko w ramach gwarancji.
A tak, to absolutnie żadnych problemów. Średnie spalenie to ok 10L LPG.

Gwarancję mam jeszcze rok(do 100000km). Potem auto sprzedaję i kupuję nowe.
Moim zdaniem jest spora szansa na to, że bez kłopotu dojadę do tego przebiegu.

Wtedy będę mógł z czystym sumieniem powiedzieć, że LPG w Dokkerze to strzał w 10.

Pozdrawiam:-)
Ostatnio zmieniony przez macyo 2019-03-14, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 14:33   

Może rzeczywiście gniazda zaworowe są wzmacniane fabrycznie dla wersji z LPG...
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 587
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-14, 19:31   

Nie bardzo bym liczył na to. Podpytywałem w serwisie Renault-Dacia czym różnią się silniki te wydawane na PB a te z fabrycznym LPG, czy są tam jakieś modyfikacje, czy np. utwardzane dodatkowo gniazda, to nikt nie potrafił tego potwierdzić, tylko na ustach mieli lekki uśmieszek. Owszem, niektóre części różniły się nr. katalogowymi, ale to nie dowodziło niczego. Zresztą wydaje mi się, że o takich rzeczach serwis powinien wiedzieć. Skoro wcześniejsze wersje tego silnika w P1 tego nie miały , to raczej nie liczyłbym na to, że jest coś zmienione w obecnych wersjach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 20:00   

jammo napisał/a:
o takich rzeczach serwis powinien wiedzieć

Płonne nadzieje... Może i powinien, ale zwykle nie wie nawet rzeczy zupełnie podstawowych, zadowalając się wiedzą co, jak i za ile wymienić.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 923
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-14, 20:46   

laisar napisał/a:
jammo napisał/a:
o takich rzeczach serwis powinien wiedzieć

Płonne nadzieje... Może i powinien, ale zwykle nie wie nawet rzeczy zupełnie podstawowych, zadowalając się wiedzą co, jak i za ile wymienić.


Ponieważ bardzo często importer lub wręcz producent sam nie udziela ASO potrzebnych informacji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
 
piotron 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-17, 18:12   

Już 122 tys wskoczyło w dacii dokker. Auto w LPG i nie ma żadnych problemów z instalacją. Silnik 1.6 SCE 2017 rok.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-18, 07:22   

Piotron, jaka instalacja?
 
piotron 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-18, 19:52   

Fabryczna
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 25
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-19, 08:51   

Ojciec chciał zamówić Dustera 1,6 sce z napędem 4x4 i z LPG ale jak wiadomo nie ma takiej opcji w konfiguratorze. Gadał z ASO czy oni nie założą mu LPG do wersji 4x4 tak jak to było w przypadku Dustera I. Pytał też o regulację luzu zaworowego w tych silnikach. Powiedzieli mu, że Dustery II z fabryczną instalacją mają inne głowice, chodziło chyba o wzmocnione gniazda zaworowe ze względu na to żeby potem nie regulować luzu zaworowego i dlatego oni już nie zakładają LPG u siebie. Ostatecznie ojciec zamówił Dustera z napędem 4x2 i LPG.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Wiek: 56
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 587
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-20, 11:10   

Aronus napisał/a:
Powiedzieli mu, że Dustery II z fabryczną instalacją mają inne głowice, chodziło chyba o wzmocnione gniazda zaworowe ze względu na to żeby potem nie regulować luzu zaworowego i dlatego oni już nie zakładają LPG u siebie.

To, że nawet gdyby faktycznie te silniki w aucie z fabrycznym LPG miały inne głowice i utwardzane gniazda, to obawiam się, że na 100% nie obejdzie się bez okresowej regulacji zaworów.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 87
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-20, 11:51   

jammo napisał/a:
Aronus napisał/a:
Powiedzieli mu, że Dustery II z fabryczną instalacją mają inne głowice, chodziło chyba o wzmocnione gniazda zaworowe ze względu na to żeby potem nie regulować luzu zaworowego i dlatego oni już nie zakładają LPG u siebie.

To, że nawet gdyby faktycznie te silniki w aucie z fabrycznym LPG miały inne głowice i utwardzane gniazda, to obawiam się, że na 100% nie obejdzie się bez okresowej regulacji zaworów.


NIemniej jest róznica robić to co 20 000 km albo robic co 60 000 km....
Jedno pewne - jak ktoś dużo jeździ to może wykupic gwarancję na 5 lat/120000 km i ewentualna regulacja w ramach gwarancji... Czyli koncern szacuje konieczność przed 100 000 km na niezbyt dużą.

Starałem się (dla 0.9TCe) zapytać osoby na forum o to, kiedy musiały zrobić regulację. Zdaje się, że nikt nie zareagował z konkretnymi danymi, kiedy był zmuszony to robić.

http://www.daciaklub.pl/f...tart=25#1780651

Tu jedynie ktoś napisał swoje opinie po 90 000. Ale śladu odczuwania potrzeby regulacji zawórów w tej (pojedynczej) opinii nie ma.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-20, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-20, 14:44   

Obawiam się, że nikt na forum nie regulował zaworów w tym silniku.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 298 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-20, 15:59   

http://www.daciaklub.pl/f...1778980#1778980
maarekk_ napisał/a:
Regulacja luzów zaworowych w silniku 1.6 sce kosztuje 350 zł ( tyle zapłaciłem w nissanie Q) na gazie przejechał 350 tys
 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-20, 21:11   

pikodat napisał/a:


NIemniej jest róznica robić to co 20 000 km albo robic co 60 000 km....
Jedno pewne - jak ktoś dużo jeździ to może wykupic gwarancję na 5 lat/120000 km i ewentualna regulacja w ramach gwarancji... Czyli koncern szacuje konieczność przed 100 000 km na niezbyt dużą.



Warto się wczytać w warunki rozszerzonej gwarancji, jak ja podpisywałem do DD1 to tego jeszcze nie było, a teraz:
3.2. – Formuła Non Stop nie obejmuje:
(...)
kosztów wymiany lub naprawy następujących części:(...) instalacji LPG(...);
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 87
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-20, 21:14   

zwadaa napisał/a:
pikodat napisał/a:


NIemniej jest róznica robić to co 20 000 km albo robic co 60 000 km....
Jedno pewne - jak ktoś dużo jeździ to może wykupic gwarancję na 5 lat/120000 km i ewentualna regulacja w ramach gwarancji... Czyli koncern szacuje konieczność przed 100 000 km na niezbyt dużą.



Warto się wczytać w warunki rozszerzonej gwarancji, jak ja podpisywałem do DD1 to tego jeszcze nie było, a teraz:
3.2. – Formuła Non Stop nie obejmuje:
(...)
kosztów wymiany lub naprawy następujących części:(...) instalacji LPG(...);


Czytałem to. Ale regulacja zaworów to sillnik a nie LPG i jeśłi przeglady na ASO i coś się stanie z silnikiem (zawory) , to awaria potencjalna nie jest awarią LPG i podlega gwarancji. Co innego z elektrozaworem, wtryskiwaczami gazu, parownikiem etc.
Takoż mi mówił sprzedawca w salonie.
Aże w gwarancji przedłużonej małe literki... cóż,,, zawsze zaczynam czytać od małych literek:)
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-20, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 87
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-20, 21:17   

Piitubski napisał/a:
Obawiam się, że nikt na forum nie regulował zaworów w tym silniku.


Osobiście wolę, że nikt nie regulował niż miało by być 5 wątków o majątku wydanym na regulacje...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1102
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-20, 23:47   

30 stron pieprzenia głupot , kiedyś regulacje zaworów robiło się przy wymianie paska rozrządu i było pare stów drożej bo zwykle pare wydechowych było do wymiany ale bardzo po kieszeni nie bolało.
Teraz po po prostu trzeba przyjąć że co 60-100 tyś trzeba rozpiąć łańcuch i sprawdzić luzy ale to dobrze bo te łańcuchy też lubią się rozciągać.
Wiadomo że to nie będzie pare set ale powyżej 1000 ale każdy kto decyduje się na lpg musi się z tym liczyć.
No chyba ma magika co zdejmuje wałki i składa głowice na sylikon za 200 zł.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-21, 07:18   

Rozpiąć łańcuch, wyjąć 2 wałki, wyjmować szklanki- wymieniać/zamieniać miejscami lub szlifować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne