Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Ciągle zalane cewki i świece w Duster
Autor Wiadomość
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-20, 20:43   

piotr. z napisał/a:
Trzeba by bardzo często używać spryskiwaczy aby tyle płynu naleciało w gniazda świec.

PiotrSC,
czy masz problem ze wszystkimi gniazdami czy tylko z niektórymi? Chodzi o to czy nie są to przypadkiem te gniazda, które znajdują się przy otworach maski, z których mógłby wyciekać z nieszczelności płyn do spryskiwaczy? Nie masz może luźnych spryskiwaczy? Ta maska dobrze nie wygląda, jakby właśnie przez nią od góry coś się lało...


1 i 2 od lewej strony gdy stoisz twarzą do silnika.
Ostatnio były wymieniane wszystkie 4 (ok.1,5 roku temu).

A od początku był problem z drugim.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-20, 21:18   

i tak im to podarowałeś na gwarancji ?
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 985
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-21, 07:30   

Może to coś z odprowadzaniem wody z szyby. Zamiast ściekać prawidłowo na dół, wlewa się pod maskę. Wiem, że to górnolotna teoria spiskowa, ale mam taki sam silnik i podobny rocznik. Nie mam wygłuszenia maski, a uszczelkę założyłem dopiero w zeszłym roku. Nigdy nie było żadnych problemów z wilgocią pod maską. Ale zwracam uwagę na liście i inne śmieci blokujące przepływ wody ściekającej z szyby. Może u Ciebie coś jest zatkane. Ale żeby w ASO tego nie znaleźli ... Dziwna sprawa.
A może maska jest źle ułożona. A możesz sfotografować spód auta? Może to coś z osłoną pod silnikiem (dużo chlapie do komory).
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Renault /Opel
Model: Duster 4x2/Laguna I /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/ / 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010/1998 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1479
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-03-21, 15:23   

Raczej jednak coś z maska - ja nie mam uszczelki, osłonę dolna rozbiłem kilka lat temu, często jeżdżę po kałużach na drogach polnych i nie mam żadnych problemów. Pierwsze co ja bym zrobił to obejrzał te zaślepki, potem - innego Dustera - pod kątek różnic w masce.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,6 16V / 1,2 16V
Rocznik: 2012 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1008
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-21, 19:11   

Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-21, 19:43   

keikan napisał/a:
Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?

Oczywiście, że tak 8-)
To co opisujesz to linka gazu połączona z cięgnem przepustnicy.
W twoim modelu jej poszkodowali bo możesz mieć kabelek elektryczny od gazu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2016-03-21, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,6 16V / 1,2 16V
Rocznik: 2012 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1008
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-23, 08:31   

Daster napisał/a:
keikan napisał/a:
Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?

Oczywiście, że tak 8-)
To co opisujesz to linka gazu połączona z cięgnem przepustnicy.
W twoim modelu jej poszkodowali bo możesz mieć kabelek elektryczny od gazu.


Więc się zastanawiam : to źle, czy dobrze dla mnie? Jeśli chodzi o awaryjność i ew. koszty naprawy...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-23, 09:47   

bez znaczenia
bardziej denerwuje to ludzi przyzywających do linki
jak bym wolał mieć linkę bo jest większa kontrola
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2892
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-03-23, 11:58   

No co? Już zapomnieliście o dziadku, który Laguną II pędził autostradą 250km/h, bo mu się elektroniczna przepustnica otwarła na maxa, a kluczykiem zgasić nie mógł, bo nie było w aucie kluczyka? :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-23, 19:29   

to laguną tyle dało się jechać :shock:
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2892
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-03-23, 21:42   

Bo to kapelusznik był, młody gniewny wycisnąłby 300. :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Nosek86 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG BRC
Rocznik: 2015
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 35
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2019-03-12, 10:46   

Dokker 1,6 8V kolejny raz ledwo wróciła do domu. Odjedzie 5-6km i koniec 3cyl prycha kicha
otwieram maskę i znowu druga świeca stoi w wodzie - kanał pełny. Obstawiam że także leje się z gniazda spryskiwacza bo jest centralnie nad tym cylindrem...

zamówiełm nowe świece i cewkę 100zł nie majątek

kolega poradził żeby świece utopić całą w silikonie hehe
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 96 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6846
Skąd: Olkusz

Wysłany: 2019-03-12, 12:10   

Też tak miałem po zdjęciu wygłuszenia maski. Zasilikonowałem spryskiwacz od dołu i jest spokój.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne