Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-02-01, 22:01
Belphegor napisał/a:
A Sandero prawdopodobnie będzie na sam koniec roku, albo na początku przyszłego, żeby nie przyćmić prezentacji Clio V generacji.
Jest jeszcze kwestia homologacji do normy euro 6 d temp która wchodzi 1 września 2019. Diesle wszystkie mają homologację, a z benzyn na obecną chwilę: duster, lodgy i dokker - z silnikiem 1,3 tce a duster dodatkowo 1,6 lpg. Więc albo homologacja przed wrześniem( i może nowy silnik 1,0) albo sprzedaż tylko diesli do czasu wprowadzenia nowego modelu ( a benzyny zarejestrowane przez dealera) albo zobaczymy nowy model w tym roku. (Tak na marginesie konkurencja z PSA już wprowadza modele z normą euro 6d.)
Rzeczywiście ponieważ pokazywany model jest większy - konkurencja ze skodą scala - to autem b segmentu będzie (tureckie ) clio 5 albo micra albo captur.
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-02, 13:29
Wydaje mi się, że są inne klamki, szyba przednia pod większym kątem, drzwi chowają się w zarys nadwozia. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu wróżą więcej miejsca na nogi. Gdyby bagażnik dobił do 380 L to fajna alternatywa dla dustera 4x2.
Lub zamaskowany Renault Arkana, choć to troszku dziwne bo auto oficjalnie pokazane było w sierpniu 2018 w Moskwie i jest przewidywany tylko na Rosję. Przewidywany do wprowadzenia do oferty w tym roku. Przyłapane auto miało mieć francuskie blachy. Mi osobiście ten model się podoba i jeśli by go wprowadzili do Europy pod znaczkiem Dacii to byłby chyba szok dla wszystkich suv coupe.
https://www.renault.ru/vehicles/range/arkana.html
Ostatnio zmieniony przez KliPer 2019-02-04, 08:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-02-04, 17:01
Piitubski napisał/a:
Norma euro 6 d już obowiązuje od września 2018.
Niestety ale nie masz racji. Benzynowe sandero, logany i clio 4 na obecna chwilę sprzedają auto z normą euro 6c co będą mogły robić do września 2019. Podobnie jak lodgy z silnikiem 1,6sce też ma normę euro 6c.
Obie strony mogą się przydać kupującym auta ponieważ obecny kierunek działań w EU jest taki, że za kilka lat możesz nie wjechać autem z danym silnikiem do danego obszaru. Co może być ważne dla osoby prywatnej kupującej auto za oszczędności i na kilka lat. Czasem kupując np używane auto z innym silnikiem mamy inną mobilność.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-04, 20:33
Człowieku, nie wprowadzaj w błąd. Do września 2019 dilerzy mogą sprzedać zapasy samochodów ze starą normą emisji spalin, które nie przekraczają 10 procent wolumenu sprzedaży danej marki. Nowa norma obowiązuje od września 2018.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-02-04, 21:07
Sam nie wprowadzaj w błąd. Nowe modele wprowadzone po 01 wrzesień 2017 muszą mieć homologację na euro co najmniej 6 d temp. Stare modele z euro 6c mogą sprzedać bez ograniczeń ( o ile maja homologację na WLTP) do września 2019. Ten limit o którym piszesz będzie obowiązywał po wrześniu 2019 i będą te resztki które się nie sprzedały, a zostały wyprodukowane przed tą datą.
jest po polsku i dotyczy tego o czym rozmawiamy . Przeczytaj stronę 72 i 73. To co było we wrześniu 2018 to masakra producentów związana ze wprowadzeniem obowiązku stosowania pomiarów wg WLTP. Auta osobowe to klasa M.
i uzupełnię: zatwierdzenie typu to nowy model np clio 5 lub duster 2
data wprowadzenia nowe pojazdy to istniejące pojazdy w produkcji bieżącego modelu
ostateczny termin rejestracji to końcowa data rejestracji po której nie wolno zarejestrować pojazdu nie spełniającego norm. I tu właśnie auto wyprodukowane np w grudniu 2020 i rejestrowane w styczniu lub lutym 2021 może być zarejestowane na podstawie istniejącego świadectwa homologacji
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2019-02-04, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 101 Skąd: Wlkp
Wysłany: 2019-02-04, 23:29
Ale ile to lat musi minąć, żeby auto spełniające obecne normy emisji spalin nie mogło wjechać do wielkiego miasta. Przecież to nie będzie działać na zasadzie że odbierasz auto z salonu i za 5 lat zakaz opuszczania garażu.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2019-02-04, 23:48
No właśnie nie wiadomo co odwalą w ciągu najbliższych lat. Ponieważ producenci oszukiwali i na poziomach emisji i na zużyciu paliwa problem polega na tym, że pierwszą wiarygodną normą emisji spalin obecnie będzie euro 6d-temp. Co prawda benzyny są bezpieczniejsze od euro 4 lub 5 ale nie wiadomo co w ciągu najbliższych 2 lat strzeli do głowy ludziom stanowiącym prawo i które normy będą takim limiterem wjazdu. Ja mam euro 4 w benzynie co nawet na obecną chwilę jest bezpieczne, ale nie wiem co będzie za 2-3 lata więc zakładam wtedy zmianę obecnego auta na nowe. Obecnie jest tworzone to prawo. Weź też pod uwagę, że auta na zachodzie z reguły są młodsze, u nas to raczej 10lat+. Owszem firmy wymieniają auta co 2-5 lat co jest podobnym cyklem do zachodu. Może też być tak, że benzyny euro 4 i diesle euro 6 to będzie granica, ale z rygorystycznym testem na badaniu technicznym. I wtedy ci od "mnie to nie dotyczy" nagle będzie po przeglądzie wydatek na poprawę stanu technicznego auta.
Nie wymusi, wiadomo, gdzieś stare diesle z Zachodniej Europy muszą trafić, a UE nie obchodzi zdrowie obywateli, ich bardziej obchodzi, że u nas łamana jest konstytucja.
Tak to jest. Smog jest wielki, więc zróbmy tak, aby auta dłużej stały w korkach... więc może kogoś ta sytuacja by zmusiła to przesiadki na autobus, tramwaj i inne środek transportu publicznego, a wtedy smog zniknie.
Powiem tyle Rybnik, elektrownia, która generuje odpad jako ciepła woda. Czemu jeszcze Rybnik nie jest zasilany ciepłem z niej?
System jest chory. Mam gorącą wodę, ale się z nią nie podzielę, bo odbiorca nie jest stały w odbiorze (sezonowość), więc mu nie dam, a po za tym to jeszcze za mało by mi zapłacić. Wolę wodę schłodzić w chłodni kominowej, niż dać to na użytek mieszkańców, niech palą w piecu i się trują.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-06, 09:51
A kto sfinansuje sieć ciepłowniczą ? No i w końcu kto zmusi oszczędnych Januszy ogrzewających się mułem węglowym z domieszką starych mebli do płacenia tych kilkuset złotych w sezonie grzewczym ?
Jeśli sprawność elektrowni jest na poziomie 37% procent, to nawet gdybym płacić kilkaset złotych rocznie za ogrzewanie, to i tak myślę, że każdy wyszedłby na plus.
Michele to nie do końca tak. Zgadzam się z tobą, że ciepło systemowe (ciepła woda, ogrzewanie) jest lepszym rozwiązaniem niż indywidualne grzanie/palenie w piecu.
Powiem na przykładzie Krakowa z którego wyprowadziłem się 11 lat temu, w tym mieście część osiedli ma pełny dostęp do ciepła systemowego a w reszcie masz junkersy na wodę i ciepłe kaloryfery z systemu grzewczego. Po prostu do części nie ma możliwości technicznych, geograficznych by puścić rurę.
Problem Krakowa to bezmyślne zabudowywanie kanału Wisły i szerokich arterii drogowych i likwidacja stref zielonych które funkcjonowały jako "wentylatory" wysokimi budynkami które zakłócają naturalny przewiew. Kto pozwolił na nową inwestycję nad Wilgą albo ile kosztowało dewelopera w zarządzie dróg wyjazd ze światłami z tego osiedla gdy od wieków ul. Konopnickiej tuż przed rondem Matecznego się korkowała i ten sam zarząd ma problem by rozwiązać ten problem.
Wiadomo, że palenie byle czym i wzrost liczby pojazdów powoduję większe zanieczyszczenie. Ja pamiętam czasy, że na miasteczku studenckim nowy samochód to był rarytas obecnie to problem by w ogóle miejsce parkingowe znaleźć.
Przepraszam za ciągnięcie off-topu
Czy ktoś z kolegów wie więcej na temat tego modelu ? Cena silniki ?
Zastanawiam się nad jego zakupem Jak nie przesadza z ceną to może być ciekawa oferta
Niestety to wizualizacja, wygląda jak 7 osobowy Duster II. Co w przypadku Renault, nie zaskakuje. Nowy Scenic, czy tez Espace to w sumie na pograniczu SUVa i Crossovera, poza tym Quashquai +2 już był...
Tylko już tak praktyczny jak Lodgy nie będzie, na Taxi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum