Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przyszłość Dacii
Autor Wiadomość
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 367
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-14, 07:20   

Odświeżanie kotleta. Wątek już był dla Lodzi.

Wyobraźnia wizualizatorów z niemieckiego Auto Świat nie zna granic.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-14, 07:44   

to cóż myślałem że się coś dowiem W takim razie rozglądam się za czymś innym
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 367
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-14, 08:15   

Jak w lipcu 2018 byłem u Dealera to coś przebrzdąkiwał, że 2020/2021 powinna wyjść nowa Lodgy, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 13:12   

_Coś_ będzie na pewno: albo dusteropodobnego - http://www.daciaklub.pl/f...1744752#1744752 - albo może 7-osobowy dokker. (Kombivany wydają się stabilniejsze, niż wymierające minivany, bo dostawczaków nie ma sensu uSUViać, a zrobienie wersji pasażerskiej to prosta sprawa).
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 518
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-01, 10:18   

Niezły NEWS na pierwszego kwietnia :lol: :lol:

https://www.francuskie.pl...a-bazowy-basic/

W sam raz wóz zabezpieczenia technicznego pewnej osoby z Tego Forum :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-04-01, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1160
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-01, 14:47   

Przez pierwszy moment w to uwierzyłem, ale potem pomyślałem, że niby co można jeszcze zabrać z Dustera w wersji Acces? :lol:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-13, 22:12   

Troszkę stare, ale dopiero znalazłem:

https://www.largus.fr/act...ia-9699400.html

- rok 2020 rokiem Dacii w grupie Renault: na początek lodgy II i dokker II w Genewie, wciąż na starej platformie B0, ale jesienią w Paryżu objawią się logan III i sandero III, tym razem już na CFM-B, dzięki czemu w razie potrzeby będzie można wykorzystać rozwiązania hybrydowe, przygotowane wcześniej dla renówek i nissanów.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 709
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-05-17, 11:02   

Lodgy silniki benzynowe i LPG zostały tylko te, które są u dilerów. W cenniku pojawiła się gwiazdka przy silnikach benzynowych i z LPG.
Czy to koniec LPG? Zostaną same disle?
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 258
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-05-17, 11:10   

grapess napisał/a:
Lodgy silniki benzynowe i LPG zostały tylko te, które są u dilerów. W cenniku pojawiła się gwiazdka przy silnikach benzynowych i z LPG.
Czy to koniec LPG? Zostaną same disle?


W innym wątku napisałem , cytując odpowiednie strony:
(ergo (mój wniosek z wypowiedzi cytowanych w internecie): LPG nie zniknie acz nie jest priorytetem , niemniej planowane jest utrzymanie także LPG)

Dacia się wycofuje z LPG???????

https://www.francuskie.pl/dobra-tania-dacia/

Zwracam uwagę na akapit, gdzie członek zarządu renault mówi o LPG.

https://www.largus.fr/act...ia-9699400.html

Co prawda po francusku, ale jedną linijke przetłumaczę 9zresza w translatorze też można:

Le renouvellement de la gamme de propulseurs sera clos en septembre prochain avec le remplacement du 1.6 SCe par le nouveau trois-cylindres 1.0 TCe de 100 ch, décliné aussi en version GPL.

Odnowa gamy silników zakończy się we wrześniu przyszłego roku z zamianą silnika 1.6 Sce przez nowy trzycylindrowy 1.0 TCe 100KM, dostępny również w wersji LPG .




Podobno standardem jest robienie przerw produkcyjnych w lecie by od września ruszać z nowymi modyfikacjami (także z powodu nowych norm). Ponieważ na daćkę czeka się ze dwa miesiące na miejsce produkcyjne, to dziś zbierane by były zamówienia na daćki produkowane w lipcu. Zapewne już produkcja jest zaplanowana do tego momentu. A nowe silniki z LPG.... pojawią się zapewne (moge w zakładach bukmacherskich postawić 3:1, że w ciągu 6..12 miesięcy będzie LPG w daćkach w modelach, w kórych był 1.6SCe). Czyli z posiadanych informacji można wysnuć wniosek, iż - jeśli ktoś chce kupić daćkę z LPG - może to zrobić, ale musi czasem być cierpliwy, bo nie jest to ciągły dostęp dla każdego modelu.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-17, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2641
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-17, 11:16   

Dlatego sceptycznie podchodzę do rewelacji jakoby 1.3 Tce 100 miało być bazowym silnikiem w Dokkerze i Lodgy. Będzie pewnie 1.0 Tce który do zagazowania nadaje się tak jak wycofywany 0,9 Tce.
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1047
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-05-17, 12:26   

Przy 1.0 w Mondeo czy Octavii ktoś się jeszcze łudzi, że podstawowy Duster miałby dostać "gratis" jeden cylinder więcej?
 
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-17, 12:52   

Zatem to już pewne że nowego Sandero nie będzie w tym roku czy to znowu jakieś domysły dziennikarzy?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2641
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-17, 14:47   

AKE napisał/a:
Zatem to już pewne że nowego Sandero nie będzie w tym roku czy to znowu jakieś domysły dziennikarzy?

A miało być w tym roku ? IMHO w Genewie 2020 pokażą nową Lodgy/Dokkera a na jesieni 2020 ewentualnie Sandero.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 258
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-05-17, 15:04   

Sandero było zapowiadane jako 2020. Niektórzy interpretowali to jako rocznik modelowy 2020 na jesień 2019 ale chyba chodzi o model , kóry będzie pokazany w 2020.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-17, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-17, 16:56   

grapess napisał/a:
Czy to koniec LPG?

Nie - chwilowa niedostępność zdarza się regularnie przy każdej zmianie norm emisji.

AKE napisał/a:
pewne że nowego Sandero nie będzie w tym roku

Tak - i nigdy nie był planowany na ten rok.
 
maciek 


Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1,4 96KM
Rocznik: 2012
Pomógł: 22 razy
Wiek: 27
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3487
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-17, 20:12   

Od września 2019, silniki benzynowe będą musiały być zgodne z procedurami testowymi Euro 6-d Temp Evapo
Silniki z nową normą prawdopodobnie będę od produkcji maj/czerwiec więc w koniec czerwca/lipieca będą nowe cenniki ;-)

https://circabc.europa.eu/sd/a/99d2abbf-f6eb-4a24-959e-7e40b43d8a0d/planning%206c-d_wltp_rde_evap_v2.pdf
_________________
Zapraszam na www.testauto.pl
Znajdziesz na nim testy m.in.: Dacii Lodgy, Dustera, Renault Kadjar, Skody Octavi, praktycznie całej gamy Toyoty czy Forda
Ostatnio zmieniony przez maciek 2019-05-17, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1160
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-17, 21:14   

laisar napisał/a:
Tak - i nigdy nie był planowany na ten rok.


Na ten rok jest planowane Clio V, więc premiera Sandero III w tym samym czasie... trochę tak niepolitycznie. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)

 
AKE 


Marka: Fiat
Model: Panda
Silnik: 1.1 MPI
Rocznik: 2008
Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-17, 23:15   

No to się nowego Sandero nie doczekam chcę jeszcze w tym roku kupić. Ciekawe jakie będą silniki czy będzie coś sensownego do gazu. Do nowego twingo są oferowane silniki SCe 65 SCe 75 i TCe95 może te silniki trafią niedługo do Sandero (jeśli oczywiście są zgodne z normą obowiązującą od września). Może będą jeszcze oszczędniejsze.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 147
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-18, 09:23   

AKE napisał/a:
No to się nowego Sandero nie doczekam chcę jeszcze w tym roku kupić. Ciekawe jakie będą silniki czy będzie coś sensownego do gazu. Do nowego twingo są oferowane silniki SCe 65 SCe 75 i TCe95 może te silniki trafią niedługo do Sandero (jeśli oczywiście są zgodne z normą obowiązującą od września). Może będą jeszcze oszczędniejsze.

Twingo i tak wylatuje niebawem z oferty w Polsce
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Wiek: 45
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 139
Skąd: ETM
Wysłany: 2019-05-18, 15:16   

Wygląda na to, że trzeba będzie poczekać na wrzesień i wtedy będziemy wiedzieć jakie silniki będą dostępne i w jakich terminach. Dieselgate spowodował znaczące zaostrzenie wymagań prawnych i wszystkie auta musiały/muszą przejść przez nowe procedury mimo, iż kilka miesięcy temu spełniały nawet wymagania normy euro 6d temp lub nawet normy euro 6d. Modele aut z homologacją spełniającą najnowsze procedury producenci zaczynają sukcesywnie wprowadzać od marca 2019 ale nadal większość modeli można sprzedawać do września. Ja zaglądam na strony adac i tam co ciekawe reno na obecną chwilę nie posiada homologacji na nowe przyszłe normy - modele są w badaniach lub producent na obecną chwilę nie chce ujawnić gamy modelowej po wrześniu. I dlatego też nie wiadomo które modele będą dostępne i w jakiej gamie silnikowej. Takie PSA ujawnia na obecną ze 6 pojedyńczych modeli aut w konkretnej wersji; najwięcej na obecną chwilę ujawnia mercedes i hyundai. Do tego zaczyna się kalkulacja z limitami emisji CO2 oraz kalkulacja emisja w koncernie w relacji do sprzedaży poszczególnych modeli.
Podsumowując sieczka totalna - trzeba poczekać na wrzesień, pewno też będą rabaty na "ubiegłoroczny" model "jedynie zarejestrowany" przez dealera :lol: .
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 258
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-05-20, 12:18   



Wszystkie dotychczas stosowane silniki w sandero - > tylko ze składu.[/list]
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 709
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-05-20, 13:35   

Ciekawe jaki cel ma komisja europejska w tym co robi z limitami na silniki spalinowe i preferowaniem silników elektrycznych?

Jak podają różne źródła
https://www.auto-swiat.pl...-sa-ekologiczne

korzystanie z samochodów Eco Electrico wcale nie jest takie czysto be emisjo dla Ziemi.
Różnica polega tylko na tym, że emisijo syfijo jest emitowane w innym miejscu.

Może ma to znaczenie dla zatłoczonych miast ale dla całej planety? Chyba nie.
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 132
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-20, 14:26   

grapess napisał/a:
Ciekawe jaki cel ma komisja europejska w tym co robi z limitami na silniki spalinowe i preferowaniem silników elektrycznych

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o.... pieniądze oczywiście. Samochody o napędzie elektrycznym są tańsze w produkcji a droższe w sprzedaży więc sprawa prosta. Poza tym do wyprodukowania auta o napędzie elektrycznym potrzeba mniej osób niż to jest w przypadku auta spalinowego co też nie jest bez znaczenia biorąc pod uwagę coraz mniejszą ilość rąk do pracy, a przede wszystkim do wypłaty wynagrodzenia. W pewnym momencie wyjdzie więc prawdopodobnie na jaw, że najbardziej za ograniczeniami dla aut spalinowych i ulgami dla elektrycznych lobbowały kraje i środowiska mające największe udziały w produkcji elektryków.
 
pikodat 


Marka: Renault / Dacia (w czerwcu2019?)
Model: scenic /sandero techroad
Silnik: 2.0 / 0.9 (2xLPG)
Rocznik: 2002/2019
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 258
Skąd: Lublin

Wysłany: 2019-05-20, 14:43   

Pedros napisał/a:
grapess napisał/a:
Ciekawe jaki cel ma komisja europejska w tym co robi z limitami na silniki spalinowe i preferowaniem silników elektrycznych

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o.... pieniądze oczywiście. Samochody o napędzie elektrycznym są tańsze w produkcji a droższe w sprzedaży więc sprawa prosta. Poza tym do wyprodukowania auta o napędzie elektrycznym potrzeba mniej osób niż to jest w przypadku auta spalinowego co też nie jest bez znaczenia biorąc pod uwagę coraz mniejszą ilość rąk do pracy, a przede wszystkim do wypłaty wynagrodzenia. W pewnym momencie wyjdzie więc prawdopodobnie na jaw, że najbardziej za ograniczeniami dla aut spalinowych i ulgami dla elektrycznych lobbowały kraje i środowiska mające największe udziały w produkcji elektryków.


No akumulatory są drogie w produkcji - zarówno finansowo jak i obciążeniem środowiska.
Zatem nie do końca chodzi o pieniądze - czasami ważniejsza od pieniedzy jest idea fix.
Modne jest pie...nie o środowisku - a przez p...e o środowisku myślę nie o ochronie (realnej) środowiska realnej a pozornej. Typu - zamiast żarówki za 1 zł zużywającej energii x KWh mamy świetlówki używające x/5 energii ale do produkcji których trzeba uzyc energii takiej, jak zwykłe żarówki zużyja przez 10 lat.
O ile normy powiedzmy euro 3 czy 4 miały rzeczywiście na celu ochonę środowiska , to każda następna ....
Trochę tak jak z grubasem - masz nie żreć kilograma mięsa dziennie. I co roku zmniejszamy norme o 10 dag. Przez pierwsze lata to dobre. W pewnym momencie zastąpienie mięsa zaczyna być problematyczne. Po 10 latach kazdy musi juz być szczupłym wegeterianinem. I nagle okazuje się, ze nie ma kto szafy wnieśc na 4 piętro w budynku bez windy...
Możemy tylko dyskutować czy euro 3 czy euro 4 czy euro 6 był właściwym poziomem do zakończenia obniżania norm. Ale wydaje się, że aktualne już sa przesadne.
Albo powinno teraz nastąpić ostre zwolnienia zwiększania wymogów.Nie co rok a co 5 lat i to monitorowane tym, czy koncerny dają rade z takim postępem i jak odbija sie to na trwałości wyrobu. Postęp techniczny nie jest tak szybki.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-20, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 132
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-20, 15:07   

Cytat:
No akumulatory są drogie w produkcji - zarówno finansowo jak i obciążeniem środowiska.

Drogie są tylko niektóre komponenty używane do ich produkcji, a sama produkcja stosunkowo łatwa i bezproblemowa. Środowisko zaś jest tylko chwytliwym sloganem i producenci niewiele się nim tak naprawdę przejmują gdy w grę wchodzą duże pieniądze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne