Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-20, 10:51
DD benzyna 1.6 trudności w zapalaniu na mrozie
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2628
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-24, 08:00   

1 Zakrec butle.
2 Sprawdz aku.
3 Sprawdz liczbe obrotow rozrusznika.
4 Czujnik temperatury.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-24, 10:22   

butla zakręcona Akumulator dobry krci jak szalony.
Gdzie jest czujnik temperatury ? - rozumiem silnika i jak wpływa na problem z zapalaniem ?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2892
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-24, 10:39   

Jak wyczuwa wysoką temperaturę, to nie da ,ssania, - oczywiście w cudzysłowie, nie wzbogaci mieszanki.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-24, 15:06   

na wyświetlaczu pokazuje dobrą temperaturę Jak zimny to zero kresek
W którym miejscu jest ten czujnik w DD ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2628
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-24, 17:59   

Po prawej stronie silnika. Dokladnie za termostatem.
No moze sprawdzic lub podmienic czujnik walu/walka, bo moze jak ma zimno to leci w uja.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-12-24, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-24, 22:54   

podepnę oscyloskop i sprawdzę przebieg z czujnika położenia wału Prawdopodobnie jest to czujnik indukcyjny. Ale coś czuję że to reduktor gazu świruje bo zakręciłem butle LPG i jakoś lepiej rani zapalił Ale trzeba to spierdzieć
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2892
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-25, 07:57   

robo1973 napisał/a:
... trzeba to spierdzieć


W Wigilię nie ma zwyczaju pić alkoholu... :mrgreen: :lol: Oczywiście robisz jak uważasz... :lol: :mrgreen: Wesołych... :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 4 razy
Wiek: 71
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 924
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-12-25, 11:26   

Na wyświetlaczu pokazuje Ci temp. silnika. Czujnik temp. czyta temp zasysanego powietrza i wzbogaca mieszankę . Podmień na pierwszy strzał ten czujnik i zobaczysz jak odpala. Jeśli dalej problem będzie, masz dokonaną jedną eliminację . pozdr
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-25, 12:18   

eplus napisał/a:
robo1973 napisał/a:
... trzeba to spierdzieć


W Wigilię nie ma zwyczaju pić alkoholu... :mrgreen: :lol: Oczywiście robisz jak uważasz... :lol: :mrgreen: Wesołych... :!:

ja też miało być stwierdzić a wyszło...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2892
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-25, 19:04   

Mam nadzieję, że się nie obrażasz, :mrgreen: ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 8V +lpg fabryczny
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 197
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-12-25, 22:40   

A nie lepiej podjechać na kompa i sprawdzić co jest przyczyną? Kiedyś w innym aucie miałem właśnie walnięty czujnik temperatury i na kompie pokazało jak na dłoni
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2018-12-26, 14:18   

eplus napisał/a:
Mam nadzieję, że się nie obrażasz, :mrgreen: ;-)

co ty nie za co ?

Przyczyną jednak będzie reduktor gazowy Po zamknięciu gazu już pali dobrze.
Zamontuję zestaw naprawczy i dam znać
pozdrawiam !
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Wiek: 36
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 68
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2019-01-04, 10:25   

Z mojego doświadczenia z tym samym silnikiem + LPG - problem z porannym odpalaniem przy spadku temperatury w okolice 0C pojawiał się gdy benzyna w baku wożona była dobre kilka miesięcy (ok. 6) bez dolewki świeżego paliwa. Potwierdzone kilkukrotnie, szczególnie przy mniejszej ilości paliwa (ok. 1/4 baku) problemy pojawiały się nawet po 3 miesiącach. Jeśli problem nie został jeszcze rozwiązany to sugeruję wypalić większość benzyny z baku (najlepiej prawie do zera) i zatankować na próbę 10l świeżego paliwa, po czym przez kilka dni testować odpalanie.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-01-04, 22:26   

Paliwo często tankuję średnio raz tygodniu ok 15 l
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 877
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-10, 19:52   

A może sprawdźcie paliwo czy dobre tankujecie.
Tutaj szczegóły Chrzczone paliwo !
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-01-10, 20:31   

e tam miałem różne samochody każdy nie maił problemu z zapalaniem i nie musiałem lać denaturatu - szok po co to nie te czasy. Na razie pai ok Dłużej wcześniej przełączam przez zatrzymaniem na PB Będzie ciepło to zamontuję zestaw napraczy w reduktorze
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-01-10, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-15, 09:07   

Wymieniłem membranę w reduktorze gzowym . Wszystko było ok ale wymieniłem .
Nowe wtryski gazowe i nadal problem z zapaleniem zimnego silnika. Stawiam że nie włacza mi się ssanie. Po odpaleniu na zimnym silniki mam obroty poniżej 1000 .Ewidentnie widać że nie włącza ssania. Gdzie znajduje się zawór od ssania ? Albo jak ono jest realizowane ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2628
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-15, 09:15   

Czujnik temp. sprawny?

Ty zapalasz na Lpg?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-03-15, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-15, 09:17   

shrek napisał/a:
Czujnik temp. Sprawny?

Sprawny , wymieniony na nowy i wymieniony termostat
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2628
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-15, 09:18   

Sprawdz jakims testerem jakie pokazuje wartosci.

Zapalasz na lpg? Czy bezynie, bo pisales ze wymieniles membrane i nic sie nie zmienilo.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-03-15, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-15, 09:53   

wiadomo że zapalam na benzynie Na gazie sie nie da Musi ustalić temperaturę
Omomierzem zmierzyłem reysancję czujnika i jest ok Dla dwóch czujników tak samo
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2628
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-15, 10:19   

No to teraz czy nie ma przerwy miedzy ecu i czyjnikiem.

Rozumie, ze swiece kable/cewki, filtry powymieniane.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-03-15, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1164
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-15, 11:09   

masz gazik że ssania szukasz ?
nie ma żadnego zaworu komputer po prostu zwiększa dawkę na zimnym silniku dlatego czujnik jest pierwszy podejrzany a wymiana jest prosta i tania
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 368
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-15, 11:10   

filtry i świece wymienione cewki nie bo poco jak równo silnik chodzi .
Właśnie wywaliłem nowy czujnik temeperatury bo jaieś badziewie. Raz pokazuje 4 cegły a raz 2 Wcześniej było tylko dwie i wymieniłem termostat i pomogło Na starym czujniku temperatury ładnie trzyma po nagrzaniu 4 cegły. Zobaczę teraz rano Bo może to tanie badziewie do pomiaru temperatury świrowało
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15820
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 11:20   

robo1973 napisał/a:
nie włacza mi się ssanie (...) Gdzie znajduje się zawór od ssania ? Albo jak ono jest realizowane ?

Przy wtrysku sterowanym elektronicznie nie ma czegoś takiego jak ssanie, brak zatem również zaworu.

Komputer silnika może podwyższyć obroty biegu jałowego przez podanie większej dawki paliwa (analogicznie jak przy dawnym "ssaniu"), ale nie musi tego robić, nawet przy niskich temperaturach otoczenia. Opiera się bowiem na danych z czujników i jeśli motor działa poprawnie, to korekty obrotów nie będzie.

robo1973 napisał/a:
wywaliłem nowy czujnik temeperatury bo jaieś badziewie. Raz pokazuje 4 cegły a raz 2

Owszem, wadliwy czujnik jest bardzo prawdopodobną przyczyną trudności z zapalaniem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne