Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termometr, Eko, kompas, przechyłomierz - w MediaNav
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-11, 14:31   

Tego szukałeś? -Link

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-11, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-11, 17:45   

O tak, zatem jeśli jest to pokazane dokładnie w moim modelu zatem bede szukał, teraz wiadomo gdzie, Dzięki Dymek:)
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2019-03-11, 18:07   

Kurde, w Lodgy/Dokker nie ma tego elementu wg tej strony, w ogóle.. :) Jak tylko będzie ładniejsza pogoda to wyjmę schowek i zajrzę, zobaczę czy uda mi się znaleźć gdzie go podpiąć.
 
Atlik 


Marka: Dacia
Model: Logy
Silnik: 1.6 SCI
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Radlin
Wysłany: 2019-03-11, 21:17   

Trochę dziwna ta logika Renault Polska. Ciekawe czy w innych krajach również takie coś stosują.
Bawiłeś się w odblokowanie tych funkcji? Albo w ASO co na ten temat mówili?
Bo jakoś nie wydaje mi się by pokazanie odczytów danych spalania na benzynie w jakiś szczególny sposób zaburzało pracę silnika jadąc na LPG.
Nie mniej dzięki za odpowiedź ;).
 
gggg 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 382
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-03-12, 08:35   

Możliwe, że odblokowanie tej opcji spowoduje, że odczyty będą "wariowały", gdyż na benzynie i na gazie jest inne spalanie a moduł tego nie będzie rozgraniczał.
Ostatnio zmieniony przez gggg 2019-03-12, 08:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mocker 


Marka: Dacia
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-12, 23:55   

Atlik, z ciekawości: masz MN3 i Android Auto?
 
gggg 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 382
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-03-13, 08:38   

Ma rocznik 2019 to chyba już MN3
 
Mocker 


Marka: Dacia
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-13, 14:34   

"Chyba" mnie nie satysfakcjonuje. ;)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-13, 14:41   

Powiem Ci, że DD II z LPG, ale bez MNE też ma te funkcje zablokowane. Niestety na razie nie dorwałem takiego z Media Nav.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Atlik 


Marka: Dacia
Model: Logy
Silnik: 1.6 SCI
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Radlin
Wysłany: 2019-03-13, 22:04   

Mocker napisał/a:
Atlik, z ciekawości: masz MN3 i Android Auto?


Niestety ale z tego co sprawdzałem to jest stara wersja MNE.
Ostatnia aktualizacja 9.1.3.
Trochę irytujące ale w Polsce Dacia chyba później wprowadza nowości.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-14, 18:22   

Sprawa się wyjaśniła dostałem odpowiedź do zapytania od Renault Polska:

Szanowny Panie,

w nawiązaniu do naszej rozmowy przeprowadzonej na czacie w temacie wtyczki
1714 i wiązki, pragnę poinformować, że dla wersji samochodów
produkowanej na rynek polski w instalacji nie ma wyprowadzonej kostki do
BIC-a.

Zatem sprawy dołożenia modułu BIC na razie nie ruszam auto jeszcze na gwarancji 2 lata, poźniej zobaczę.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 20:32   

A dlaczego nie , wystarczy że kupisz wtyczke 16pinową ( typu obdII) i podłączasz BIC-a do tej wtyczki . I już - nie widzę problemu . Jesli chcesz użytkować coś innego na złaczu OBDII to kupujesz rozgałęźnik ( tzw obd splitter) - u chińczyków to koszt chyba 7$ z przesyłką
Wtedy wykorzystujesz ten spliter i nie musisz kupować gołej wtyczki
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-14, 20:35   

Co to za rozgałęźnik jakiś link, rozumiem to tak 1 podłaczam pod obd dalej podłaczam bic-a a reszta pokazana?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 21:36   

Podłączasz się jak w poście
Ja to kupowałem kilka lat temu poszukaj na ali jako OBDII spliter
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-15, 08:08   

W opisie widze rozebrany moduł bic, pytanie zatem moje takie czy wystarczy ten splitter https://www.ebay.com/itm/...s-/221734826379 podpiąć do obd II i do jednej z tych wtyczek podpiąć sam moduł bic i bedzie działało? czy coś jeszcze trzeba zrobić?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 08:44   

rysiek223- również będę na dniach montował BICa, ale ja nie mam żadnych oporów przed ingerencją w fabryczne okablowanie bo nie ma po temu powodu, jeżeli robisz to profesjonalnie.
Jeśli nie masz wtyczki oryginalnej kupionej z modułem BIC to nie podłączysz modułu, bo wtyczka OBD to zupełnie co innego niż wtyczka w BIC. Część sprzedawców sprzedaje moduły BIC w komplecie z wtyczką i odciętym kawałkiem wiązki. A więc jeśli nie masz wtyczki a chcesz mieć to ładnie zrobione na wtyczkach, to musisz taką wtyczkę do BICa kupić. Podpowiem, że to identyczna wtyczka, jak jedna z wtyczek podłączonych do radia (24 stykowa). Można np. kupić na alle adapter-przejściówkę radiową Renault i wykorzystać z niego wtyczkę do BIC.
Nie wiem czy dobrze wyłapuję Twoje intencje, ale chyba chciałbyś całkiem uniknąć łączenia, lutowania? Jeśli tak, to jas-pik niezbyt dokładnie sugeruje Ci splitter ZAMIAST wtyku OBD, bo wtyk i tak potrzebujesz żeby wpiąć się w splitter. Splitter jest dobry, ale połączenia splitter-BIC i tak musisz sobie zrobić sam.
Inaczej mówiąc- nie kupisz żadnej gotowej przejściówki żeby podłączyć BIC pod OBD. Trzeba pokombinować we własnym zakresie. Albo dokupić wtyczki i połączyć sobie przewody, albo lutować przewody bezpośrednio, bez użycia wtyczek.

Kolejna sprawa- jas-pik, czy na pewno napięcie 12V na gnieździe OBD nadaje się do zasilania BIC?
Bo nie wiem- czy ono jest tam na stałe, po stacyjce, czy tak jak na MediaNav (odcinane po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki)?
Przecież chodzi o to, żeby BIC był zasilany wtedy, gdy włączamy MN. A więc nie może być po stacyjce, ale i nie na stałe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 09:37, w całości zmieniany 10 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 13:14   

Dymek napisał/a:
również będę na dniach montował BICa, ale ja nie mam żadnych oporów przed ingerencją w fabryczne okablowanie bo nie ma po temu powodu, jeżeli robisz to profesjonalnie.

Jesli ingerujesz w tą wiązke , to niewazne czy zrobiłeś to profesionalnie czy możesz stracić gwarancję na całą instalację elektryczną w samochodzie ( oczywiście w przypadku niesprzyjających okoliczności gdy R/D udownik że np uszkodziłes /spaliłeś samochód poprzez taka ingerencję . Zaś wpięcie BIC do gniazda OBDII nie będzie ingerencją w układ elektryczny samochodu


Dymek napisał/a:
jas-pik niezbyt dokładnie sugeruje Ci splitter ZAMIAST wtyku OBD, bo wtyk i tak potrzebujesz żeby wpiąć się w splitter. Splitter jest dobry, ale połączenia splitter-BIC i tak musisz sobie zrobić sam.

Ja tego nie pisałem - napisałem że jesli chce wykorzstywać gniazdo OBDII do innych celów to zamiast wtyczki OBDII która w sklepach motoryzacyjnych kosztuje około 30 zł lepiej kupic splitter i wykorzystać jedną z wtyczek( lub gniazd) do tego celu i dodatkowo mieć wolne gniazdo OBDII do innych celów

Dymek napisał/a:
czy na pewno napięcie 12V na gnieździe OBD nadaje się do zasilania BIC?

Tak

Dymek napisał/a:
Bo nie wiem- czy ono jest tam na stałe, po stacyjce, czy tak jak na MediaNav (odcinane po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki)?

PO stacyjce , tak samo jak MN ale w MN po stacyjce jest tylko jeden z plusów do uruchamiania ( drugi zaś jest stały tzn po UCH )


Dymek napisał/a:
Przecież chodzi o to, żeby BIC był zasilany wtedy, gdy włączamy MN. A więc nie może być po stacyjce, ale i nie na stałe.
Przeczytaj powyżej

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-01-28, 10:54 ]
W toku dalszych dociekań okazało się, że zasilanie BIC jest jednak stałe - http://www.daciaklub.pl/f...1818240#1818240.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 13:42   

jas_pik napisał/a:
Jesli ingerujesz w tą wiązke , to niewazne czy zrobiłeś to profesionalnie czy możesz stracić gwarancję na całą instalację elektryczną w samochodzie ( oczywiście w przypadku niesprzyjających okoliczności gdy R/D udowni że np uszkodziłes /spaliłeś samochód poprzez taka ingerencję . Zaś wpięcie BIC do gniazda OBDII nie będzie ingerencją w układ elektryczny samochodu

Masz rację, ale miałem na myśli co innego. Profesjonalnie- czyli zaingerowanie w takim miejscu i w taki sposób, żeby modyfikacja była trudna do odszukania. Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.

Cytat:
PO stacyjce , tak samo jak MN ale w MN po stacyjce jest tylko jeden z plusów do uruchamiania ( drugi zaś jest stały tzn po UCH )

Czyli na OBD nie ma napięcia dopóki nie włączymy stacyjki?
W takim razie, przynajmniej dla mnie, zasilanie modułu z OBD odpada. MN możemy przecież włączyć przyciskiem na postoju, niezależnie od stacyjki- wtedy nie będzie odczytów np. temperatury, bo BIC nie będzie zasilany. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 14:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 14:44   

Dymek napisał/a:
Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.

Przecież te zdjęcia były z początkowych prób dojścia do tego czy zadziała a rysunek po to żeby wiedzieć jak proste jest podłączenie. Chyba potrafisz to rozróżnić ?
Dymek napisał/a:
Czyli na OBD nie ma napięcia dopóki nie włączymy stacyjki?
W takim razie, przynajmniej dla mnie, zasilanie modułu z OBD odpada. MN możemy przecież włączyć przyciskiem na postoju, niezależnie od stacyjki- wtedy nie będzie odczytów np. temperatury, bo BIC nie będzie zasilany. :roll:

W fabrycznym rozwiązaniu jest dokładnie tak samo bez włączonego zapłonu/silnika nie masz żadnych danych . Możesz pociągnąć zasilanie od oświetlenia kabiny , tam masz napięcie po otwarciu drzwi z pilota a wyłączy się po kilku/nastu minutach ( bo plus idzie z UCH)
Tak rozwiązałem zasilanie rejestratora w samochodzie
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 15:29   

jas_pik napisał/a:
Dymek napisał/a:
Czyli nie w taki sposób, żeby było to widoczne i np. po partyzancku podpięte i powieszone tuż za gniazdem OBD. Na pewno nie tak, jak pokazują zdjęcia w linkowanym wcześniej wątku.

Przecież te zdjęcia były z początkowych prób dojścia do tego czy zadziała a rysunek po to żeby wiedzieć jak proste jest podłączenie. Chyba potrafisz to rozróżnić ?

Ja- tak. Ale staram się wytłumaczyć koledze, który pomimo rysunku myślał, że złączka splittera OBD pasuje do gniazda w BIC. A zobaczył te zdjęcia jako przykład podłączenia. Nie wyłapujesz toku myślenia?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-03-15, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 15:59   

Dymek napisał/a:
koledze, który pomimo rysunku myślał, że złączka splittera OBD pasuje do gniazda w BIC

Albo jestem ślepy albo nie widzę w jego postach że zadał takie pytanie :mrgreen:
Pyta
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 22:29   

Czytam między wierszami a tu akurat trafiłem 8-)
Pomysł z podłączeniem zasilania BIC pod oświetlenie kabiny (lub schowka) jest bardzo dobry.
Podłączyłem swój moduł, na razie na próbę do gniazda OBD- działa bez zarzutu.
Podaję więc numer swojego BIC, bo taki chyba jeszcze tu nie wypłynął: 283464084R
Moduł jest podobno zdemontowany z Dustera II z 2018r.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-15, 23:14   

tosiek napisał/a:
Lista prawdopodobnie działających modułów (zwracajcie uwagę na przypiski A, B, D):
28344JY00A ---
280384369R 04.25
283466187R 05.10
280380003R 06.01
280380001R 06.16
283463540R 06.20
280380004R 06.22
280380005R 06.23
280380655R 07.00(87.00)
283468105R 07.10
283467937R 08.40
283467680R 09.00
283468976R 11.00
280380001R --B 06.16
280380003R --- 06.01
280380004R --- 06.22
280380005R --- 06.23
280384369R --C 04.25
280384369R --D 04.30
283466187R --- 05.10
283463540R --- 06.20
280380655R --- 87.00
280380655R --A 87.00
280380655R --B 87.00
283468105R --- 07.10
283467937R --- 08.40
283467680R --- 09.00
283468976R --- 11.00

Dorzucam numerek swojego modułu uruchomionego w Sandero:
283464084R ---
Bez żadnych kombinacji ze skryptami- moduł jest z Dustera II 2018.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-16, 09:24   

Ja kupiłem ten moduł 283467680R v.09.00 zobaczę czy zadziała jak skompletuje wszystkio co potrzebne.

STEROWNIK MODUŁ NAWIGACJI RADIA RENAULT CLIO IV 4.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 13,28 KB

Ostatnio zmieniony przez rysiek223 2019-03-16, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-03-16, 09:49   

Czy udało się komuś odszukać wtyczkę do BIC w DD 2 (2018) - odnalazłem nad schowkiem po prawej stronie jedynie taką wtyczkę ..ale coś mi nie wygląda jak do gniazda BIC - załączam zdjęcie.

FOTO Wtyczki
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-03-16, 09:53, w całości zmieniany 6 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne