Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-01, 11:41   

baki napisał/a:
Witam.
Też mam fabryczną instalację gazową ,wcześniej nie włączała się jak były mrozy , a potem umarła całkiem. Po włączeniu po kilku sekundach pulsowania zielonej diody uruchamia się pipkanie !
Obydwa zwory dolotowe gazu sprawne. Filtry fazy ciekłej i lotnej wymienione , parownik wyczyszczony ,membrana sprawna a gaz nie działa.
Czy instalacja gazowa ma osobny czujnik temperatury cieczy chłodzącej jak tak to gdzie go szukać? Czy muszą być wykasowane błędy w kompie by instalacja zaczęła działać ? Instalacja odpowietrzona a parownik gorący. Co ewentualnie jeszcze może być powodem?
Pozdrawiam.


Nie wiem jak to opisać, że jest tam taki zawór w kształcie rurki z iglicą, na tym gromadzą się syfy z paliwa (opisywane jako "mazut"), jak jest zimno te syfy/maź blokuje zawór i nie przeskakuje na gaz. Miałem to w daciach i zawsze zlecam czyszczenie tego czegoś w ramach serwisu, szczególnie przed zimą.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-01, 20:37   

Panowie,

Kupując Daćkę z fabrycznym LPG (link do mojego tematu na lpg-forum.pl pojawił się kilka postów wcześniej) poczytałem co nie co i liczyłem się z problemami z tego wynikającymi. Liczyłem, że po gwarancji obowiązkowo czeka mnie przeróbka instalacji żeby auto było w pełni "otwarte" dla zewnętrznych warsztatów. Liczyłem tylko, że w czasie gwarancji ASO poradzi sobie z ewentualnymi usterkami - niestety jest inaczej. Jeden plus tego taki, że instalacja w cenie 2,5 tyś pln dawno się zwróciła.

Auto puki co uspokoiło się - jak nie ciśnie się auta maksymalnie przez dłuższy czas to instalacja pracuje poprawnie. Czekam na rozwój sytuacji i zbieram informacje :)
Ostatnio zmieniony przez Datex 2019-02-01, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
baki 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6
Rocznik: 2015
Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 2
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-02-01, 21:07   

Witam.
Ma ktoś może schemat poglądowy instalacji gazowej fabrycznej montowanej w Dacii Dokker ?
_________________
baki
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-02, 18:48   

trzeba sobie poszukac https://www.catcar.info/r...mVuYXVsdA%3D%3D
 
GregW 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 84KM LPG
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-02-27, 12:49   

Niestety nie radzę sobie ze znalezieniem na forum informacji jaki jest rodzaj/typ filtra fazy ciekłej w instalacji fabrycznej Landi Renzo w Loganie MCV z 2012 roku 1,6. Forumowa wyszukiwarka wyrzuca mi tysiące postów, w których nie znajduję tej informacji.

Proszę o podpowiedzi, planuję kupić a nie wiem który to konkretnie model filtra.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-27, 18:23   

https://www.agsiedlik.pl/...li10-i1964.html

moja rada to w ogóle nie wymieniał tego filtra tylko zregeneruj cały parownik bo i tak go będziesz musiał wyjąć. https://nagaz24.pl/zestaw-napr-red-lr-li10-membrany-asp-turbo,s,5898,p,pl.html
dużej różnicy w cenie nie ma a na pewno odczujesz poprawę.

Tak serio ten filtr gówno daje bo cały szlam osadza się w środku parownika na dźwigni otwierającej dopływ lpg u mnie po 80 tyś był tak brudny że przy mrozie nie dał rady się otworzyć. Dlatego ja wole co te 50 zrobić regeneracje niż się filterkiem bawić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-02-27, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-04, 09:45   

Wracając do problemu z fabryczną instalacją w 0.9 LPG.

W dniu wczorajszym zapaliła mi się kontrolka "wielofunkcyjna" w zwykłym ruchu miejskim. Spadek mocy nie wystąpił.

Wizyta w ASO umówiona na piątek - dam znać co powiedzą.
 
Krilan 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 32
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-03-04, 20:25   

Datex napisał/a:
Wracając do problemu z fabryczną instalacją w 0.9 LPG.

W dniu wczorajszym zapaliła mi się kontrolka "wielofunkcyjna" w zwykłym ruchu miejskim. Spadek mocy nie wystąpił.

Wizyta w ASO umówiona na piątek - dam znać co powiedzą.


U mnie też się zapaliła . Okazało się ,że w moim przypadku Aso nie zresetowało licznika zmiany oleju podczas wymiany .
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-05, 06:57   

Krilan, lampka wielofunkcyjna jako licznik przebiegu do serwisu? Nie sądzę... Kluczyk też mi się zapalił jakiś czas temu ale lampka wielofunkcyjna (czyli kwadracik z zygzakami jak z oscyloskopu) to - zgodnie z tym co powiedział serwis - coś z wtryskiem.

t_kontrolka_silnika_small_109.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 31,12 KB

 
zwadaa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-05, 08:23   

Lampka wielofukcyjna świeci się też po minięciu czasu/kilometrów do przeglądu. Jest gdzieś w innym miejscu o tym w instrukcji.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-03-06, 20:11   

Datex napisał/a:
Krilan, lampka wielofunkcyjna jako licznik przebiegu do serwisu? Nie sądzę... Kluczyk też mi się zapalił jakiś czas temu ale lampka wielofunkcyjna (czyli kwadracik z zygzakami jak z oscyloskopu) to - zgodnie z tym co powiedział serwis - coś z wtryskiem.


http://www.daciaklub.pl/u...2TR.pdf#page=59

https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/

e2.png
Plik ściągnięto 20 raz(y) 42,83 KB

e1.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 18,03 KB

 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-06, 20:51   

eastcowboy, faktycznie. Lampka pojawiła się równo po 20 tyś od ostatniego serwisu olejowego. Dzięki za wyjaśnienia :-)

Swoją drogą - szkoda że Pan z serwisu nic na ten temat nie powiedział przez telefon :)
 
GregW 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 84KM LPG
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-03-18, 12:13   

Raportuję co dalej w mojej sprawie.
Po napisaniu kilku słów krytyki w ankiecie internetowej dotyczącej jakości obsługi w serwisie Renault, oddzwonił do mnie kierownik serwisu Renault Tandem w Kielcach, w którym wymieniono mi dwa wtryskiwacze.
Ostatecznie uzgodniliśmy, że dokupię we własnym zakresie dwa dodatkowe nowe wtryskiwacze i zamontują mi je bezpłatnie razem z modyfikacją ustawieniem nowych parametrów pracy całego układu.
Dokupiłem i zamontowali w ostatni piątek. Wszystko bezpłatnie.
Myślę, że zachowali się OK i jak na tą chwilę jestem zadowolony z obsługi.

Ale, pojawiła się rzecz kolejna, dosłownie 4 dni przed planowaną wymianą wtrysków zaczął wariować elektrozawór przy zbiorniku LPG. Raz instalacja się przełączała a raz nie, ostatecznie werdykt w serwisie przy wymianie wtrysków - należy wymienić elektrozawór.

I tutaj moja prośba do kolegów - macie może namiary na jakiś sklep, w którym można to kupić taniej niż w ASO? Albo numer części, po którym mógłbym to sam gdzieś znaleźć i kupić.

Niestety niezależny instalator LR w Kielcach, pomimo posiadania już nowego softu, nie mógł się podłączyć do mojej instalacji. Więc jestem ciągle skazany na ASO.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-18, 14:43   

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero I / KS03 / Manual / 19 Cooling system - Reservoirs - Exhaust system - Engine mounting / LPG equipment



Nr 3 - w zależności od daty produkcji: 250602443R lub 250605243R.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-03-18, 20:45   

GregW napisał/a:


I tutaj moja prośba do kolegów - macie może namiary na jakiś sklep, w którym można to kupić taniej niż w ASO? Albo numer części, po którym mógłbym to sam gdzieś znaleźć i kupić.

Niestety niezależny instalator LR w Kielcach, pomimo posiadania już nowego softu, nie mógł się podłączyć do mojej instalacji. Więc jestem ciągle skazany na ASO.


250605243R

http://www.serviceapplica...e/download.aspx

https://www.docdroid.net/FxybMYi/6525a.pdf
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-03-19, 05:26   

https://allegro.pl/oferta/cewka-reduktora-landi-renzo-li-10-inst-fabryczna-7520240105


http://stolovato.com.ua/i...BE-1200x690.JPG
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-26, 19:59   

Przez dwa dni zrobiłem 4 razy to samą trase po 60 km, specjalnie starałem się oszczędzać paliwo.
Połowa trasy w mieście reszta już bez stawania. Nie przekraczałem 100 i dziś przy dystrybutorze wynik 10l/100 km/h
troche nie za dużo ?
 
ziajo 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2019-03-27, 15:18   

Panowie takie pytanie - Logan II z fabryczną instalacją. Od początku coś mi się nie podobało, mianowicie od kiedy go kupiłem za szybko moim zdaniem przełączał się na LPG - praktycznie na chwilę po odpaleniu i dodaniu gazu. W związku z tym stosowałem metodę ręczną czekając aż się nagrzeje i wtedy przełącznikiem naciskałem w kabinie i wskakiwał LPG. Jakiś czas temu pod pracą odpalił się jakby na LPG a do tego objawy były takie że obroty skakały a w kabinie na desce i światła zewnętrzne przygasały ("migały"). Szybko zgasiłem i odpaliłem na benzynie - tak już jechałem. W domu podniosłem maskę a tam - przewód od czujnika temperatury LPG był przerwany - ale nie wyglądał na przepalony, bardziej na przecięty i wyjechał jak by spod "fabrycznej" izolacji oplecionej na całej długości przewodu. W każdym razie był w dwóch częściach. Auto przestało przełączać się na gaz w ogóle.

Zaprowadziłem auto do gazownika który specjalizuje się w min. instalacjach Landirenzo. Ten wymienił cały czujnik i zadzwonił z wieścią że gaz nadal przełącza się za szybko. Powiedział że sprawdzili sterownik LPG OMEGAS 3-4 cylinder i nie widzi on odczytów z czujnika temperatury, czy też samego czujnika... do końca nie zrozumiałem. Jednak mają na stanie taki sterownik nowy więc podłączyli swój nowy - i ten działa bez problemu, tzn. ustawili w nim odpowiednią temperaturę i przełącza na gaz dopiero w momencie odp. ustawionej wartości temp. i obrotów silnika.

Konkluzja jest taka że mechanik zalecił mi wymianę sterownika. Nowy kosztuje 1000zł lub też używany 500zł, a do czasu podjęcia decyzji mam stosować starą metodę ręczną.

Jestem zły bo auto było kupione od pierwszej właścicielki, z papierami, naprawami i przeglądami w terminie. Ostatnia naprawa miała miejsce w ASO wymiana filtra FAZA LOTNA + CIEKŁA pod koniec października 2018r. przy 80 000 przebiegu - teraz ma 95 000 nabite. Z informacji w systemie dealera z sobie znanego źródła wiem że jest wbita naprawa w ASO właśnie LPG - ale co i jak, nie wiem. Książka podaje tylko wymianę filtrów.

Mechanik twierdzi że ktoś kombinował coś "na około" w wyniku czego uszkodził sterownik. Naprawa w ASO miała miejsce na chwilę przed sprzedażą auta i zakończeniem gwarancji? (auto wzięte było na raty? sprzedane zaraz po spłacie ostatniej części?)

Czy ktoś miał podobny problem? Czy sterownik rzeczywiście mógł ulec awarii? Będę wdzięczny za sugestie i pomoc.

Dodam że auto było kupione w komisie który to wykupił je od dealera - w którym właścicielka zostawiła je w rozliczeniu.
Ostatnio zmieniony przez ziajo 2019-03-27, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-10, 07:58   

Może teraz coś z pozytywnych informacji: mam instalację fabryczną i przejechane >53 kkm na niej. Bez specjalnych problemów, tylko 2 lub 3 razy przyciął mi się zawór podczas przełączania na LPG :)

Filtry wymieniam co pół roku.

20190408_065100b.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 243,47 KB

20190408_064940b.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 147,49 KB

_________________
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-10, 08:07   

mbar napisał/a:
Może teraz coś z pozytywnych informacji: mam instalację fabryczną i przejechane >53 kkm na niej. Bez specjalnych problemów, tylko 2 lub 3 razy przyciął mi się zawór podczas przełączania na LPG :)

Filtry wymieniam co pół roku.


Na oryginalne czy zamienniki? Ile mniej więcej kosztuje para filtrów?
Patrząc na twój przebieg i rocznik to co pól roku oznacza mniej więcej co 10 000km?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-10, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-10, 14:37   

Kolego mbar,

Czy pod maską jest wyczuwalny zapach lpg? Obojętnie czy podczas pracy czy na wyłączonym silniku.

Pozdrawiam.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-11, 13:02   

Nie, nigdy nie czułem zapachu LPG.

@pikodat: w ASO na oryginalne (mam gwarancję 5 lat), poza ASO na zamiennik (Czaja FL-03 14/14).
Co do przebiegu, to wychodzi mi pół roku w przedziale 7500 - 10000 km.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2019-04-11, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
P_Floyd 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9 TCE LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 27
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-11, 18:55   

@pikodat: w ASO na oryginalne (mam gwarancję 5 lat), poza ASO na zamiennik (Czaja FL-03 14/14).
Co do przebiegu, to wychodzi mi pół roku w przedziale 7500 - 10000 km.[/quote]

A ile taka przyjemność Cię kosztuje w ASO? Z tego co widzę to nie ma wymiany filtru gazu co roku pomimo gwarancji 5-cio letniej. Rozumiem, że to extra życzenie, za które trzeba zapłacić?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-12, 08:33   

Wymiana jest tańsza, od samego filtru :)
Dodatkowo są sklepy internetowe oferujące oryginalne części Renault taniej, niż w ASO. Zawsze przyjeżdżam ze swoimi materiałami.

Natomiast w przypadku nowego Sandero z LPG, jakie zamówiliśmy w zeszłym roku, dokupiłem pakiet Easy Service (2000 PLN) i przez okres gwarancji (5 lat) mam przeglądy + materiały "darmowe". Dla fabrycznego LPG ten pakiet się opłaca.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2019-04-12, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-12, 09:40   

mbar napisał/a:
Wymiana jest tańsza, od samego filtru :)
Dodatkowo są sklepy internetowe oferujące oryginalne części Renault taniej, niż w ASO. Zawsze przyjeżdżam ze swoimi materiałami.



Bądź tak miły i na priw albo tutaj wrzuć link do tego sklepu.
Rozumiem, że jak sobie w nim kupię część i pojadę do (rozsądnego) ASO , to mi wymienią na moją część i gwarancja zostanie?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne