Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-28, 22:23
Klimatyzacja automatyczna
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-19, 14:33   

No może to będzie czysta spekulacja bo w tej chwili nie jestem przy samochodzie i nie sprawdzę, ale chyba (?) miałam taką sytuację, że przy włączonym trybie AUTO (i po usłyszeniu włączenia sprężarki zaraz po rozruchu – jeżeli to sprężarka) ustawiłam temperaturę na ok. 25°C, po pewnym czasie zrobiło się za gorąco to zaczęłam kręcić w dół (w trakcie jazdy) niespecjalnie kontrolując ile - i w okolicach 18°C zapaliła się kontrolka AC, ale wtedy chyba (?) nie usłyszałam włączającej się sprężarki – może już pracowała? Na zewnątrz było ok. 6-8°C to się trochę zdziwiłam, że nie będzie chłodzenia zewnętrznym powietrzem, a z klimy (dlatego to zapamiętałam).
Ciekawe czy po podniesieniu klapy widać jest jakiś element, który będzie się zaczynał kręcić po włączeniu sprężarki?
_________________
Od f126p do Dustera
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-19, 15:04   

Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.
 
rad3k 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-19, 15:36   

Dzięki
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2019-03-19, 16:12   

Belphegor, ale w Sandero już tak
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-03-19, 16:23   

Owszem, w Sandero już się da. Jeździłem chwilę Capturem w wersji Night&Day z niebieskim podświetleniem obwódki panelu klimy i wyglądało to super.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-03-19, 19:01   

Przecież klima automatyczna to wygoda. Przez cały rok można nawet nie dotykać tego panelu. Tylko temperatury skaczą powyżej 10 stopni to ustawiam na 20 klimę i tryb auto i nie dotykam przez pół roku :D
W zimie zmieniam tylko, żeby wiało na szyby i jeśli wyłączyło sprężarkę ze względu na mróz to ją włączałem. I tyle jeśli chodzi o korzystanie z panelu klimatyzacji jak sama nazwa wskazuje AUTOMATYCZNEJ.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
FunGD 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-03-20, 20:42   

defunk napisał/a:
Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.


Czy ktoś może to potwierdzić ? Też gdzieś rzuciło mi się w oczy...Zamówiłem wersję connected by Orange z manualem, ale mam czas jakiś miesiąc na zmianę konfiguracji i kusi mnie ten automat.Ale jeżeli wymusza ciągłe działanie sprężarki, to odpuszczam :/
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-21, 06:48   Re: DD2 wymiana modułu klimatyzacji na automatyczny

lisek2 napisał/a:
Mam pytanie czy wymieniając moduł klimatyzacji z manualnego na automatyczny...wtyczki pasują...mogą się pojawić jakieś problemy np: z tym iż w kabinie powinny być dodatkowo czujniki temperatury itd... Czy po wymianie modułu trzeba dokonywać zmian np; CLIPem


Moim zdaniem nieoplacalne, ale mozliwe.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
lisek2 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 204
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-03-21, 08:35   

Znalazłem moduł automatyczny w dobrej cenie...naiwnie liczyłem że to tylko jego wymiana (na szczęście jeszcze go nie kupiłem). Bardzo dziękuję za wyjaśnienia... temat do zamknięcia.
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-03-21, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-21, 09:34   

Hasło-klucz -- sprężarka CVC bez sprzęgła (aka ze sprzęgłem sztywnym), przy którym klimatyzacja pracuje na okrągło, nawet jeśli jest wyłączona:

Cytat:
"Sprężarki CVC bez sprzęgła załączającego mają oczywiście swoje zalety i wady. Do zalet należy uproszczenie konstrukcji (wyeliminowania sprzęgła), ciągłe smarowanie sprężarki, efektywniejsze chłodzenie. Mają też i wady, a do nich należą m. in. niższa trwałość przez ciągłą pracę, większa wrażliwość na ubytki czynnika (brak smarowania), wyższa wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne (kolizja samochodu)."


https://autokult.pl/26048,sprezarka-klimatyzacji-do-czego-sluzy-i-dlaczego-sie-psuje

Cytat:
"Co z tzw. sztywnym sprzęgłem? Sprzęgło sztywne („zrywalne”) składa się wyłącznie z koła pasowego i tarczy sprzęgłowej – nie ma cewki elektromagnetycznej. Stanowi „sztywne”, stałe połączenie tarczy sprzęgłowej i koła pasowego, wał sprężarki jest więc napędzany bez przerwy. Związane jest to z konstrukcją sprężarki o zmiennej pojemności skokowej, której praca i wydajność sterowane są elektrozaworem (sterowanie sygnałem PWM). Uszkodzenia mechaniczne samego koła pasowego związane są raczej z kolizjami drogowymi i czynnościami naprawczymi w serwisach – koła te z reguły wykonane są z tworzywa, lekkie, sztywne, ale ich wadą jest kruchość."



https://warsztat.pl/artykuly/kompendium-wiedzy-z-klimatyzacji-2-sprzeglo-sprezarki-uszkodzenia-i-ich-przyczyny,62806
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-21, 10:55   

defunk napisał/a:
w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć

Nie w dusterze - w nim jest zwyczajny kompresor z tradycyjnym sprzęgłem.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-21, 11:45   

laisar napisał/a:
Nie w dusterze - w nim jest zwyczajny kompresor z tradycyjnym sprzęgłem.


Rozumiem (to nie mój problem, natomiast P.T. Forumowicze podnoszą różne wątki powyżej), że dotyczy to także klimatyzacji automatycznej, która bywa montowana w DD2?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-21, 12:12   

defunk napisał/a:
dotyczy to także klimatyzacji automatycznej

Tak, przecież o tym jest ten temat i post na który odpowiadałem.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-21, 13:34   

Czyli przy częściowym obciążeniu nadal sprzęgło klepie co kilkanaście sekund? :-o
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Kamilus 
Zielony listek



Marka: Dacia/Kia
Model: Duster II Prestige/Captur Xmode
Silnik: 1.6 sCe/1.2 Tce
Rocznik: 2018/2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-06-17, 18:19   Kierunki nawiewu - duster II z klimatyzacją automatyczną

Zwracam się do Was z pytaniem o działanie nawiewu (nawiew, klimatyzacja) w Dusterze II z 2018 r.
Dziś zauważyłem, że klimatyzacja ustawiona na AUTO głównie puszcza powietrze przez podszybie i nawiewy na szyby boczne, co powoduje zaszronienie przedniej szyby. Próbowałem przestawić nawiew na kabinę i różne inne opcje i zauważyłem, że powietrze nie leci dyszami na froncie deski rozdzielczej. Z żadnego z 5 nawiewów nie wydobywa się powietrze. Jak ustawię na nogi to leci dobrze, ale nigdy w żadnym ustawieniu nie leci powietrze z dysz. Może Ktoś miał podobny problem?
Już umówiłem wizytę w ASO bo dziwne, że powietrze nie leci dyszami na desce.
_________________
--
Kamilus
Dacia Duster II 1.6 Prestige 2018
Renault Captur 1.2 Xmode 2018
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-17, 19:21   

A czy w trybie ręcznym - czyli nie AUTO - dysze działają poprawnie?
 
Kamilus 
Zielony listek



Marka: Dacia/Kia
Model: Duster II Prestige/Captur Xmode
Silnik: 1.6 sCe/1.2 Tce
Rocznik: 2018/2018
Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-06-17, 19:24   

Niestety również nie działają, ustawiając nawiew na kierowcę i tak całość powietrza wychodzi na podszybiu. Przednimi 5 dyszami nic nie leci
_________________
--
Kamilus
Dacia Duster II 1.6 Prestige 2018
Renault Captur 1.2 Xmode 2018
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-17, 21:38   

Awaria - inaczej być nie może.
 
szahmatt 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 10 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Małopolska
  Wysłany: 2021-03-10, 13:45   DD2 Przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną

Cześć wszystkim,

Mam pytanie o przerobienie klimatyzacji w Dusterze II z 2019 roku. Mam klimatyzacje manualną i trochę mnie zaczyna irytować to ręczne przestawianie.
Czy istnieje sposób na przerobienie tego lub kupienie jakiegoś gotowego modułu z modelu który ma automatyczną?
Ktoś się spotkał z tym tematem, widział jakieś przeróbki? Wydawało mi się że skoro jest w dusterze 2 automatyczna klimatyzacja to wszystko powinno się raczej odbywać na zasadzie plug and play. Co myślicie na ten temat?

Ewentualnie jeśli ktoś posiada schematy klimatyzacji manualnej i automatycznej to chętnie rzucił bym na nie okiem.

Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-10, 14:02   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + klim* automat* = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10623

Nic nowszego nie było, dokumentacji serwisowej i schematów do dustera II też brak, można się tylko próbować posiłkować tą od logana/sandero II, powinna być bardzo zbliżona.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-03-10, 14:14   

Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-10, 14:35   

toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.

Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków, bo zwyczajnie nie ma tam na nie miejsca, jest przystosowana tylko do manualnych cięgien. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-03-10, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
szahmatt 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 10 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-03-10, 14:58   

Dymek napisał/a:
toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.

Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.


Co do tego że nie wystarczy wymiana samego panelu to jestem świadomy. Linkowany temat też już jakiś czas temu śledziłęm i próbowałem znaleźć jakieś informacje na anglojęzycznych i niemieckich forach, dlatego postanowiłem założyć temat. Miałem nadzieję że jednak ktoś coś na ten temat więcej wie, albo chociaż posiada

Co do zdjęć to bardzo chętnie bym na nie rzucił okiem jak to wygląda w środku.

Dzięki za odpowiedzi,
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2022-08-28, 19:03   Ustawienia strefy klimatycznej.

Znalazłem takie ustawienia komputera pokładowego:

https://goduster.pl/instrukcje-montazowe/pokaz-kotku-co-masz-w-srodku-zabawa-z-ecu-tweaker/a-gdyby-tu-nagle-afryka-zmieniamy-strefe-klimatyczna-i-to-doslownie/

Ktoś wie w co ingeruje ten moduł climate control?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Michu1107 


Marka: Dacia
Model: Sandero 3
Silnik: 1.0 tce 90km 5b
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 16 Sty 2022
Posty: 34
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2022-10-03, 19:55   Sposób działania klimatyzacji automatycznej

Siemka, mam problem z klimą automatyczną, chyba że to ze mną jest coś nie tak i nie rozumiem jej działania. Wsiadam do samochodu mam ustawione 20 stopni włączone auto i szyby parują. Automat włączony, zmienia siłę nawieiu i ustawia albo na twarz albo na nogi a na szybę nie, więc sam zmieniam i kieruje nawiew na szybę co skutkuje wyłączeniem trybu AUTO. Szyba czysta, więc włączam znowu AUTO i znowu kieruje mi nawiew na nogi i twarz co skutkuje że po paru minutach znowu szyba zaparowana i klimy nie włącza. Druga sprawa, na zewnątrz 14 stopni, słońce świeci, włączony tryb AUTO i nawet nie wiem kiedy i po co włącza mi klimatyzację, żeby po 5 minutach wyłączyć, a w srodku wcale nie jest gorąco. Wytlumaczy mi ktoś jak to dziadostwo używać i czy tak ma działać tryb automatyczny? Pierwszy raz mam automatyczną klimę i uczę się. tego dopiero ale mi coś nie idzie :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne