Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Budyń we wlewie
Autor Wiadomość
takewon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V D4F
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Rotterdam
Wysłany: 2019-03-21, 19:13   Budyń we wlewie

Witam,

posiadam od lata ubiegłego roku Dacie Sandero z benzynowym silnikiem 1.2. Zauważyłem, że we wlewie oleju zbiera się dość spora ilość "mazi". Auto głównie używane do jazdy do pracy (ok. 60km dojazdu) oraz czasem po mieście. Silnik pracuje dobrze, się nie przegrzewa, nagrzewa szybko i sprawnie, płynu chłodniczego od zakupu do dziś może ubyło max.100ml ze zbiorniczka wyrównawczego. Z wydechu nie kopci, jedynie w mroźne dni na nie rozgrzanym co nieco potrafi.

Ogólnie auto przed zakupem jeździło na 5W30 "jakiejś marki", miesiąc po zakupie zamieniłem na rekomendowany w książce serwisowej 5W40 marki Elf. Po zmianie było mało mazi, była trochę gęstsza. Jednakże ostatnio trochę zapomniałem o oleju (no po zimie trzeba było dolać litra) i po dolewce 5W30 jakieś dwa-trzy tygodnie temu, dzisiaj było całkiem sporo i była trochę rzadsza.

I teraz pytanie co może być przyczyną zbierania jej się, czy jakaś nieszczelność na głowicy, czy może padłem ofiarą tzw. "moto-doktora"? Proszę o jakieś podpowiedzi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-21, 19:32   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17109

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14541
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-21, 19:54   

Zauważ że węże z odmy są troszkę oddalone od silnika tak samo wlew oleju także różnica temperatur i gromadzą się skropliny, więc jeśli nie ubywa płynu chłodniczego jak i nie zapowietrza się układ chłodzenia nie przejmuj się :) mam tak samo
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
takewon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V D4F
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Rotterdam
Wysłany: 2019-03-21, 20:32   

laisar, Dziękuję za linki do tematów, akurat drugi sam widziałem, z tym że, tam problem występuje wraz z ubytkiem płynu i to w dużej ilości. Również na codziennej trasie auto raczej wystarczająco się nagrzewa (wyjazd z miasta i dobre 50km autostradą, średnio 120-130km/h, czyli obroty 3600-4000).

Lukas87, No właśnie wlew w porównaniu do innych aut, jest na takim "kolanku", więc w sumie dosyć oddalony od silnika. W sumie za 2-3 tyś.km czas olej i filtry wymienić, więc może dla pewności dokupię uszczelkę misy olejowej, by zobaczyć czy nie ma syfu w silniku. Jutro jeszcze z rana wyczyszczę przed wyjazdem do roboty i po robocie zobaczę czy się zacznie zbierać.
 
takewon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V D4F
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: Rotterdam
Wysłany: 2019-03-22, 06:49   

Lukas87, Miałeś racje, nawet pomimo jazdy autostradowej, ta maź całkowicie nie znikła, ale trochę jej ubyło (tak, miałem wyczyścić ale skleroza i pośpiech działają znakomicie). Zaraz po przejechaniu tych ok. 60km, otworzyłem korek i dużo jej ubyło, ale silnik był i tak prawdę mówiąc dość chłodny, w porównaniu jak wcześniej miałem Seata Cordobe 1.6 to maska ciepła, a tutaj nic.
Ostatnio zmieniony przez takewon 2019-03-22, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-23, 19:43   

takewon napisał/a:
Lukas87, Miałeś racje, nawet pomimo jazdy autostradowej, ta maź całkowicie nie znikła, ale trochę jej ubyło (tak, miałem wyczyścić ale skleroza i pośpiech działają znakomicie). Zaraz po przejechaniu tych ok. 60km, otworzyłem korek i dużo jej ubyło, ale silnik był i tak prawdę mówiąc dość chłodny, w porównaniu jak wcześniej miałem Seata Cordobe 1.6 to maska ciepła, a tutaj nic.


ja robilem regulacje zaworow i wymiana uszczelki kolektora i dmuchalem kompresorem to moze pol kostki masla by sie nazbieralo taki urok tego silnika, poczekaj na lato nic nie rozbieraj
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-03-23, 22:33   

czasem przegoń mocno samochód na 4 do vmax
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne