Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-07, 17:40
laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
durne normy EU
Tzn. konkretnie które? Bo nie znam żadnej, która ograniczałaby użycie LPG.
Konkretnie to zasilanie lpg jest rozwiązaniem dostosowywanym. Normy wymagają wtrysków bezpośrednich, gpf'ów itd. Chyba to powoduje że producenci od tego odchodzą a jest to ostatnio masowe.
Nie chce się mądrzyć a pisze co widzę. Ani Opel ani Peugeot/Citroen w salonie nie umiał mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje (wiem ze to dziś to samo). Skoda wycofała lpg z tsi zostawiając tylko mpi, które za chwilę zostanie wycofane. Fiat chce na Europę zrezygnować z Tipo z uwagi na silniki właśnie w których jeszcze dało się dilersko dodać lpg. Większość dziś na pytanie czy założenie lpg spowoduje utratę gwarancji odpowiada - TAK. To wylewanie dziecka z kąpielą tylko ilu polityków decydujących o normach ma wykształcenie w tym kierunku? OK nie politykujemy
Spodobało mi się lpg bo strasznie tanie jeżdżę nawet diesel wymięka, wychodzi poniżej 20 zł/100km nie muskając pedału gazu a w przypadku firmy to wyjdzie około 14zł/100km czyli tyle ile 4-pak.
Tzn. konkretnie które? Bo nie znam żadnej, która ograniczałaby użycie LPG.
Aktualne zmniejszenie liczby ofert z fabrycznym gazem to raczej kwestia proceduralna - marnego przygotowania się przez producentów do wprowadzenia nowej światowej homologacji WLTP, dotyczącej zużycia paliwa. Modeli z takimi instalacjami nigdy nie było zbyt wiele, bo zawsze były droższe niż dokładane. Mało osób się na nie decydowało, więc mają niski priorytet dla producentów.
(A normy jeśli w ogóle są durne, to tylko dlatego, że są za mało surowe i do tego za mało egzekwowane...).
bezpośrednio- żadna. Posrednio - ta, która bada spaliny po beznynie - do sillnika, które ma pracować w gazie w 90% . A powinno być liczone nie chwilowe spaliny ale suma na 100 km przy założeniu , że 20% beznyna a potem gaz.
Przy tych normach, które są, to jesli by ktoś zrobił silnik na wodę, ale który wymaga 100 metrów przejechania na benzynie z gaźnikiem - to normy wziłęyby maksymalne, chwilowe spaliny z tych 100 m - a nie to, że potem już jedzie na wodzie bez spalin.
Zatem normy są durne, bo badają spaliny przy najgorszym dopuszcalnym paliwie - a nie średnie spalanie na jakimś dystansie.
Byc może normy powinny być inne dla aut z połączonym , fabrycznym komputerem wspólnym dla kilku paliw i wyłącznie w takich autach by miały prawo być montowane silniki po takim trybie homologacji.
A tak... dla silnika na LPG musi być spełniona norma dla benzyn.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-03-07, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
(Ani żadnych innych konkretnych rozwiązań technicznych - normy określają tylko parametry w badaniu, a techniczny sposób ich spełnienie jest w zasadzie dowolny).
Natomiast jeżeli producent zdecyduje się jednak na wtrysk bezpośredni, to najłatwiejszym sposobem na spełnienie normy emisji cząstek stałych jest obecnie użycie takiego filtra.
(Które to urządzenie, po faktycznych bolączkach "wieku dziecięcego", udało się w końcu producentom dopracować i zniwelować ich problemy).
mojo napisał/a:
w salonie nie umiał mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje
Bo producenci nie informują sprzedawców o takich sprawach - oni mają tylko przedstawić aktualną ofertę. (A i to czasem ledwie im się udaje...).
oooo tego nie wiedziałem.... Ciekawe co z tego wyniknie dla LPG.
Ale słowa tego gościa z zarządu renault, że dacia będzie z lpg wydaje się być bardizej prawdopodobna.
słowa tego gościa z zarządu renault, że dacia będzie z lpg wydaje się być bardziej prawdopodobna
Bardziej od czego? Jakoś nie widzę, by ktokolwiek w tym wątku je negował.
Bardziej w sensie , że to nie musi być "bełkot marketingowy".
Jak słyszę kogokolwiek z jakiegokolwiek zarzadu jak mówi o przyszłości swojej firmy, to właćzqam filtr anty-marketingowy. Czym innym jest co ludzie robią - a czym innym co chcą, by inni myśleli, że robią.
Ale jeśli tak się zmieniły zasady badań, to są obiektywne przesłanki , by uznac, ze jesli ktos zechce, to mu się uda zdobyć homologację na LPG. Zatem nadzieja na sukces planów zarzadu renault wydaje się miec spore podstawy.
Stepway dla 2 osób lub 2 plus dwoje małych dzieci. Dzieci o wzrości powyżej 170 raczej z tyłu nie usiądą. Co do ekonomi użytkowania to zużycie gazu będzie o 1-2l większe, to chyba nie majątek. Sandero jest ładniejsze i ma teraz automatyczną klimę, Lodgy jeszcze nie. Co do 0,9 tce to turbina i s&s budzą moje wątpliwości.
Stepway dla 2 osób lub 2 plus dwoje małych dzieci. Dzieci o wzrości powyżej 170 raczej z tyłu nie usiądą. Co do ekonomi użytkowania to zużycie gazu będzie o 1-2l większe, to chyba nie majątek. Sandero jest ładniejsze i ma teraz automatyczną klimę, Lodgy jeszcze nie. Co do 0,9 tce to turbina i s&s budzą moje wątpliwości.
Mam 175 i z tyłu jeszcze od biedy OK.
Turbina wymaga dokładnego się do niej "mentalnego przygotowania". No niestety jest.
Wyłącznik S&S tuż przy dźwigni hamulca - upierdliwe, ale w nikłym stopniu.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-27, 20:16
Jeśli szukasz auta ciut większego jak Sandero Stepway to zobacz Suzuki Baleno na rynek kanapie miejsca więcej. Cena bardzo zbliżona. W Suzuki klimę automat masz dopiero w najbogatszej wersji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum