Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3640 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-30, 10:00
Wróciłem z urlopu podczas którego wykręciłem 4500 km. Oczywiście bez żadnych problemów jak to u Dacii :)
Czechy , Austria, Włochy, Francja , Szwajcaria, Niemcy. W każdym z tych krajów mnóstwo Dacii , zresztą przy ograniczeniach prędkości w Szwajcarii i Francji jest to idealny samochód :) W Niemczech trochę brakuje prędkości ale te 130-140 da się w miarę znośnie podróżować. We Francji na kempingu Dacii był największy odsetek wśród innych marek :) Średnie spalanie 7,5 litra w tym większość po górach i autostradach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3640 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-29, 11:22
95 tysięcy wymiana olejów filtra powietrza i świec. Zastanawiam się nad profilaktyczną wymianą linki sprzęgła, mimo wszystko dość ciężko chodzi w porównaniu do innych pojazdów które mam okazję ujeżdżać.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1835 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-29, 13:25
DrOzda napisał/a:
95 tysięcy wymiana olejów filtra powietrza i świec. Zastanawiam się nad profilaktyczną wymianą linki sprzęgła, mimo wszystko dość ciężko chodzi w porównaniu do innych pojazdów które mam okazję ujeżdżać.
,
wymiana linki raczej nie pomoże, jeżeli chcesz aby sprzęgło lżej chodziło wymień kompletne sprzęgło. Nie znalazłem w Twoim temacie nic o regulacji zaworów. Jeżeli tego jeszcze nie robiłeś to już najwyższy czas
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3640 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-02, 11:09
Zawory regulowałem przy 85 kkm , na dwóch zaworach minimalnie zmniejszyłem luz reszta była "w normie".
Sprzęgło w zasadzie od początku tak ciężkawo chodzi, w ASO powiedzieli że TTM , faktycznie jeżdżę z 60% po mieście i pewnie sprzęgło niedługo do wymiany. Części są tanie jak barszcz (komplet Valeo 300 PLN , Sachs 350 PLN) ale znaleźć ogarniętego mechanika nie jest łatwo obecnie. Przy okazji do naprawy byłby uszczelniacz łożyska półosi bo się lekko poci manszeta.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3640 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-07-31, 09:15
Wczoraj wróciłem z wakacji - 5500 kilometrów zrobione średnie spalanie 7.7 litra głównie autostrady i eski. Generalnie nic się nie dzieje , ot leję benzynę, wymieniam materiały eksploatacyjne i jeżdżę. Aktualny przebieg 132000. Jest parę ognisk korozji ale jak na 11 rok ujdzie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1835 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-07-31, 20:12
DrOzda napisał/a:
Wczoraj wróciłem z wakacji - 5500 kilometrów zrobione średnie spalanie 7.7 litra głównie autostrady i eski. Generalnie nic się nie dzieje , ot leję benzynę, wymieniam materiały eksploatacyjne i jeżdżę. Aktualny przebieg 132000. Jest parę ognisk korozji ale jak na 11 rok ujdzie.
byś porobił zdęcia miejsc gdzie pojawia się korozja i pokazał innym aby wiedzieli gdzie oglądać swoje auta aby uchronić je przed rudą
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3640 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-29, 15:52
140 tysięcy pykło - ferie - kolejne 2500 w zimie z boxem - spalanie 8,6 po autostradach, tylko benzyna E10 i płyn do spryskiwacza. Przed wyjazdem wymiana końcówek drążków i ustawiane zbieżności plus wyważanie nieco skorodowanych stalówek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum