Nie tylko , RN17 obowiązuje dla wszystkich silników w produkcji od 2018 i starszych benzynowych i diesli bez FAP , RN17FE również ale ma niską lepkość 0W20 i przez to mniejsze tarcie i spalanie paliwa, RN17RSA dla silników pracujących trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem.
Starsze diesle z FAP muszą korzystać z olejów zgodnych z normą RN720 jak dotychczas
Nie tylko , RN17 obowiązuje dla wszystkich silników w produkcji od 2018 i starszych benzynowych i diesli bez FAP ,
Starsze diesle z FAP muszą korzystać z olejów zgodnych z normą RN720 jak dotychczas
Ja mam benzynę z FAP. Z dokumentu, który udostępniłeś wynika, że RN 17 odpowiada dawnej RN 710.
Przeglądając polskie strony z olejami Elf nie ma do wyboru RN-Tech Elite. Dlatego nie wiem co mam ewentualnie dolać w razie potrzeby. Napisałem do BOK, ale odpowiedzieli, że 5w30 :) poprosiłem więc o wskazanie produktu odpowiedniego do mojego silnika.
Mam pytanie związane z wymiana oleju,odebrałem nową Dacię,pierwszy interwał olejowy przewidziany na 20 tyś km,profilaktycznie gdybym chciał zmienić olej po pierwszych 2 tys km czy ma to sens?naturalnie zaopatrzę się w ori filtr z napisem Nissan.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-03-28, 19:50
Mamert napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
przechodzę na motula
10W60 ? A jak tam masełko pod wlewem ??? U mnie przez 10lat w Loganie na ELFie- zero, null...
Aronus napisał/a:
jaką normę ma spełniać olej do 1.6 SCE?
Profesor Chris dobrze powiedział - instrukcja prawdę Ci powie.
Czemu 10W60?? 5W40 leje i do 1.2 i do 1.5, logana kupiłem po serwisie w reno olej elf masełko było i jest dalej więc nie wiem o co ci chodzi?? co ma masło wspólnego z olejem?? raczej to samo co piernik z wiatrakiem
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Trochę mnie tylko zmyliło na odczytach bagnetu - jest caly zamazany (starym olejem) i nie wiem ile tego (nowego) oleju jest w środku.
Poprzedni olej - uzupełniałem - niecałe 2 lata temu i przejechałem od tego czasu ok. 10 tyś km.
Czy jest to normalne, że po wlaniu 4 l nowego oleju (stary całkowicie zciekł dołem) odczyty z bagneta są nadal ciemne?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 15:05
Ponieważ na razie oleje Elfa zgodne z normą RN17 wymagane dla nowych samochodów są dostępne wyłącznie w ASO po paskarskich cenach , można spokojnie kupić na rynku olej:
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-elance-5w-30/
który tę normę posiada a dodatkowo podobno jest pełnym syntetykiem a nie hydrokrakiem.
Korci mnie aby zrobić wymianę oleju w mojej Daci Duster 1.6 ii Sce po 3tys.
Na takich częściach;
1.Olej ELF 5W-40 900SXR - 5L - dla wymaganej homologacji RN0700/0710
2.Podkładka korka spustu oleju 1102601M02
3.Filtr oleju 152085758R
Dzwoniłem do serwisu z ich olejem i filtrem taka wymiana 400PLN a jak bym sam to zrobił to koszt około 200PLN
I teraz się zastanawiam czy przy pierwszej (samodzielniej) wymianie oleju ASO może robić jakieś problemy związane z gwarancją (jakby coś)?
Ja kupiłem olej Elfa w Selgrosie na promocji za 70zł, oryginalny filtr od Scenica na Allegro za 15zł, podkładkę w sklepie w Łodzi za 50 groszy i zmieniłem sam.
Auto pojechało do serwisu na cieknącą pokrywę zaworów i nic się nie odezwali a olej musieli zlać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum