Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 09:30   

Marcin Fit napisał/a:
a czy ten system działa przy ujemnych temperaturach typu -2,3 stopnie ?

System działa i przy ujemnych. Bardziej istotna jest temperatura silnika niż otoczenia. Tak jak wspomniano- temperatura jest tylko jednym z kilku kryteriów, które wpływają na aktywowanie S&S. Istotny jest choćby stopień naładowania akumulatora.
Osobiście latem raczej używam. Może poza przypadkami ściśle "korkowej" jazdy, gdzie co kilka sekund trzeba kawałek podjechać. Obecnie podczas budowy S17 szczególnie doceniam S&S, bo doskonale się sprawdza przy dłuższych przestojach, jakie często występują na tej trasie. W zimę zazwyczaj pokonuję krótkie odcinki i narzekam na chłód w kabinie, więc system mam raczej wyłączony, bo aktywuje się znacznie wcześniej niż trwa nagrzanie wnętrza.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-12, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-12, 09:31   

Nie lubię jak co chwilę silnik się uruchamia i słyszę dźwięk rozrusznika. Poza tym jeśli wyłączy się silnik na minutę, dwie to nie ma żadnych oszczędności w spalaniu bo większa ilość idzie na uruchomienie. Silnik wyłączam tylko przed przejazdem kolejowym.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 09:34   

miela napisał/a:
wpływa na większe zużycie silnika?

Z S&S silnik akurat działa krócej, więc nie - ale obawy dotyczą osprzętu, który faktycznie pracuje więcej, czyli akumulatora i rozrusznika. Producenci co prawda twierdzą, że zabezpieczyli się przed tym, wybierając ich inne rodzaje, ale ponieważ regularnie zaliczają wtopy, to publiczność jak zawsze boi się, że krowy przestaną znosić jajka i takie tam...

Sam pomysł S&S jest rozsądny, ale to tak samo jak z DPF-em - w daciach w zasadzie nikt nigdy nie miał z nim problemów, ale w innych markach realizacja faktycznie bywała problematyczna, więc zła fama poszła w świat.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 09:49   

Obywatel MK napisał/a:
jeśli wyłączy się silnik na minutę, dwie to nie ma żadnych oszczędności w spalaniu bo większa ilość idzie na uruchomienie

Nieprawdą jest, jakoby - tak było w starych silnikach gaźnikowych, obecnie restart silnika odpowiada kilku sekundom pracy przy jałowych obrotach.
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-04-12, 11:18   

laisar napisał/a:
Obywatel MK napisał/a:
jeśli wyłączy się silnik na minutę, dwie to nie ma żadnych oszczędności w spalaniu bo większa ilość idzie na uruchomienie

Nieprawdą jest, jakoby - tak było w starych silnikach gaźnikowych, obecnie restart silnika odpowiada kilku sekundom pracy przy jałowych obrotach.


Dzięki za odpowiedzi. Czyli jeśli już to być może S&S wpływa na trwałość rozrusznika i akumulatora. Więc póki co będę używał. Auto na gwarancji ;)
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-12, 18:54   

Nie przesadzajmy znowu o kosztach. Regeneracja rozrusznika to koszt 200-300zł, alternator zależnie od podzespołów to 200-500zł. I raczej rozrusznik potrafi wytrzymać tysiące powtórzeń.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-12, 18:56   

Rozrusznik jest obliczony na około 250.000 uruchomień (co nie znaczy, że potem od razu przestanie działać). Ale po 200.000 uruchomień system S&S jest wyłączany na stałe. Po wymianie rozrusznika wszystko znów działa.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 19:47   

Belphegor napisał/a:
Po wymianie rozrusznika wszystko znów działa

A licznik zeruje się w sterowniku silnika czy sam rozrusznik ma jakąś własną elektronikę z kodowaniem?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-12, 20:31   

Raczej w sterowniku. Sam rozrusznik dla s&s się nie różni z wyglądu.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-13, 09:11   

laisar - to pierwsze.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 715
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2019-04-13, 09:22   

wiec i tam można zablokować S&S??
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-13, 09:47   

Teoretycznie można to zablokować serwisowo, żeby nie trzeba było za każdym razem robić tego przyciskiem. Ale nie każdy serwis chce to robić.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-07-22, 12:08   System START-STOP

Czy ktoś w Sandero wyłączył to cholerstwo?
Podobno jak ma się znajomości w serwisie, to można to przestawić, że jak uruchamia się samochód system jest nieaktywny i dopiero po wciśnięciu przycisku można sobie go załączyć.

Tutaj jest prosty sposób :)

https://www.youtube.com/w...2&v=4QMJaL0buqc
Ostatnio zmieniony przez jodlasty 2019-07-22, 12:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-22, 12:40   

Kolego- sposób na wyłączenie S&S opisano w dawnych czasach w TYM WĄTKU
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-07-22, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-22, 12:54   

Czasami nie opłaca się wyłączać S&S z tego względu że sam odpala silnik w momencie gdy nam zdechnie przy ruszaniu, wystarczy ponownie wcisnąć sprzęgło.
Choć są różne opnie jak np tu: https://www.autocar.co.uk...ur-car-s-engine


Cytat:
Gdy silnik pracuje, wał korbowy i główne powierzchnie łożyskowe nie dotykają się, ale są oddzielone super cienką warstwą oleju, zasilaną pod ciśnieniem i pompowaną wokół powierzchni łożyska przez wirujący wał korbowy. Proces ten nazywany jest „smarowaniem hydrodynamicznym”, ale gdy silnik się zatrzymuje, korba osiada na łożysku, dwie metalowe powierzchnie stykają się.
Kiedy silnik się uruchamia, jest moment, w którym dwie powierzchnie zostają rozdzielone przez film olejowy zwany „warunkiem brzegowym”, w którym wiruje wał korbowy, ale między powierzchniami łożyska występuje kontakt metal-metal.


Innymi słowy S&S ma zły wpływ na panewki, co chyba jest oczywiste dla kogoś kot wie jak smarowany jest silnik.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-22, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-07-22, 14:28   

Dymek napisał/a:
Kolego- sposób na wyłączenie S&S opisano w dawnych czasach w TYM WĄTKU


Dziękuję

Wyszukiwarka nie pokazała mi tego topicu, albo ja nie umiem na niej szukać.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-08-17, 07:26   

A można ten pozyskiwanie od wyłączania start stopu wykorzystać do pierwszego uruchamiania silnika? Byłoby jak w starym maluchu 😄
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2019-08-18, 13:47   

W serwisie na gwarancji wyłączenie chyba nie wchodzi w grę. O tym koledzy pisali. Tzw. norma Euro 6 .
Ja po gwarancji myśle o zastosowaniu przekażnika opóżniającego , podpiętego pod przycisk i zasilanie . Bedzie za mnie to ustrojstwo dezaktywował . Być może programowo się da. Też tego wypróbuje , ale po 4 latach. Taki los.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-18, 23:09   

Norma euro 6 nie ma nic wspólnego z S&S. Są nowe auta na rynku bez tego wynalazku lub takie w których przyciskiem dezaktywuje się ten system na stałe ( do ponownego wciśnięcia które system aktywuje )
 
djrobson 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCe 100 LPG
Dołączył: 10 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2019-08-20, 09:21   

Ja w swoim dokkerze zdezaktywowałem S&S wspomnianym odłączeniem stycznika otwarcia maski. Też miałem podejrzenie trybu serwisowego ale absolutnie nic takiego nie zaobserwowałem. Spalanie takie same, mułowata reakcja na gaz z opóźnieniem taka sama. Abeesy i inne kontrole normalnie działają. Błędów i świecących choinek brak.
 
Bartseb 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo => duster
Silnik: 1,6
Rocznik: ---
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-29, 19:36   Start stop

Od paru dniu moj start stop nie dziala. Pojawia mi sie przekreslone a. Mieliscie taki przypadek. W instrukcji sugeruja rozladowany aku lub temp. zewnetrzna. Jednak to mi nie pasuje.
 
polon18 


Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Holandia/ Chojnów/Radomsko
Wysłany: 2019-09-29, 22:01   

Aby start stop działał to najważniejsze jest naładowanie akumulatora w 80% to jest jeden z wielu wymagań.
Kolejnym wymogiem jest temperatura która musi być powyżej 7 stopni Celsjusza
Więc naładuj Aku i sprawdź czy pomoże .

Dalsze rozmowy na temat start stop nie mają sensu do momentu gdy Aku nie naładujesz
Wtedy dalej zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez polon18 2019-09-29, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-09-29, 22:11   

polon18 napisał/a:
Kolejnym wymogiem jest temperatura która musi być powyżej 7 stopni Celsjusza


W siarczyste mrozy S&S działa w najlepsze (oczywiście, jak silnik się rozgrzeje). Ale musi być spełniony właśnie warunek naładowania akumulatora. Przy krótkich i rzadkich odcinkach i przy obecnej temperaturze w nocy to S&S ma prawo nie działać.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-09-30, 20:09   

Tam jest dużo warunków do spełnienia:
Aku temp wew, zew, silnika, i jeszcze bóg wie co.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Bartseb 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo => duster
Silnik: 1,6
Rocznik: ---
Dołączył: 12 Cze 2018
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-30, 20:47   

Dziennie jezdze ok 70 km. Aku trudno aby sie rozlafowal. Mam
jeszcze odsreaszacz kun, ale przez 7mc nie bylo prblemu. W starym aucie mialem 2 klemy w tym widze jest problem z odkreceniem....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne