Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Doświetlanie zakrętów przecimgielnymi
Autor Wiadomość
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-15, 20:07   

Masakra...kilka postów niżej. :oops: Dzięki laisar.

Teraz muszę rozszyfrować różnicę pomiędzy A1, a A2 i inne drobiazgi z opisów tych okienek. Same skróty... ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-15, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-04-16, 09:05   

Czekam na efekt twojej pracy :-) myślę , że jak już to ogarniesz , to pochwalisz się tu kolegom. Sam zwróciłem uwagę u siebie, że te ruchy kierownicy nie są za wielkie przy włączaniu się doświetlania.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-16, 09:15   

marcinch napisał/a:
U mnie działa włączyłem według przepisu i doświetlanie zakrętów też :). Trochę mnie to denerwuje, że opcje są tylko wyłączone. Co więcej parametry doświetlania w komputerze były ustawione tylko należało włączyć opcję doświetlania


Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale uważam, że następujące oznaczenia odpowiadają następującym ustawieniom:

Cxx A1 angle CF - wychylenie kierownicy do skrętu z kierunkowskazami
Cxx A2 angle CF - wychylenie kierownicy do skrętu bez kierunkowskazów
Cxx Cornering Speed - maksymalna prędkość przy jakiej włącza się doświetlanie. Powyżej niej nie działa
Cxx dimming time CF - czas po jakim gasną halogeny po wyprostowaniu kierownicy
Cxx max power PWM ratio - maksymalna siła świecenia halogenów?
Cxx min power PWM ratio - minimalna siła świecenia halogenów? Ale od czego zależy min. i max.?
Cxx UFOGLeft offset CF - jasność palenia się lewego halogenu podczas skrętu w lewo
Cxx UFOGRight offset CF - jasność palenia się prawego halogenu podczas skrętu w prawo

Co to jest fog parking light? Czyżby zapalanie się obu halogenów podczas cofania? Bo np. Renault tak maja, że jak wrzucasz wsteczny, to oba halogeny się zapalają.

parametry_doswietlania_pm.jpg
Plik ściągnięto 378 raz(y) 93,07 KB

_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-18, 11:44   

Jestem aż tak inteligentny, że to rozszyfrowałem? :shock: :mrgreen: Czy może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć, nim zabiorę się za próby? ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-18, 12:32   

Wygląda na to że jesteś odkrywcą- teraz musisz to potwierdzić doświadczalnie.
Nie zapomnij robić zdjęć i przygotuj opis :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-04-19, 13:43   

Belphegor napisał/a:

Cxx dimming time CF - czas po jakim gasną halogeny po wyprostowaniu kierownicy
Cxx max power PWM ratio - maksymalna siła świecenia halogenów?
Cxx min power PWM ratio - minimalna siła świecenia halogenów? Ale od czego zależy min. i max.?
Cxx UFOGLeft offset CF - jasność palenia się lewego halogenu podczas skrętu w lewo
Cxx UFOGRight offset CF - jasność palenia się prawego halogenu podczas skrętu w prawo


Cxx dimming time CF - coś długi ten czas może ma być w ms, może być też czas rozjaśniania się żarówek od min_ratio_pwm do max_ratio_pwm w ms ( i odpowiednio wygaszania);
Cxx max power PWM ratio i Cxx min power PWM ratio to jasność - moc używana przy rozjaśnianiu żarówek, możesz zmienić max na np. 80% nie będzie używał pełnej mocy a startuje od 46% bo i tak żarówka poniżej już się tylko grzeje a nie świeci.

offset wygląda mi na korekcje napięcia lewo-prawo

X i Y na początku to korekcja mocy wg. napięcia w instalacji
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-19, 14:10   

rob_plk napisał/a:
Cxx dimming time CF - coś długi ten czas może ma być w ms


No właśnie też mnie to zastanawia. Zwłaszcza, że halogeny gasną praktycznie natychmiast po wyprostowaniu kierownicy.

rob_plk napisał/a:
Cxx max power PWM ratio i Cxx min power PWM ratio to jasność - moc używana przy rozjaśnianiu żarówek, możesz zmienić max na np. 80% nie będzie używał pełnej mocy a startuje od 46% bo i tak żarówka poniżej już się tylko grzeje a nie świeci.


Czyli np. to na screenie od 40 do 100 to jest zakres w procentach? Taka podpowiedź ile można ustawić od-do?

rob_plk napisał/a:
offset wygląda mi na korekcje napięcia lewo-prawo


Czy to oznacza, że lewy halogen będzie się palił słabiej, niż prawy? Czy w inny sposób będzie się wygaszał?


A fog parking light? Czy uważasz, że to jednoczesne zapalenie się obu halogenów po włączeniu wstecznego?
Będę to pewnie w Święta ogarniał, ale każda podpowiedź jest dobra, żebym wiedział czego mam nie ruszać jak by co. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-04-19, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2019-04-19, 14:37   

PWM od 0 do 100 wpisujesz, procentowo. Zobacz w googlu hasło "sterowanie PWM" wyjaśni Ci o co chodzi.
Offset myślę, że korekcja na spadek napięcia na wiązce, do prawego dłuższy przewód - głupi parametr ale widziałem głupsze :), a jak są dwa sterowania oddzielne z kompa to można i tak się bawić (w dobie cieniutkich przewodów jakie teraz dają w instalacjach samochodowych wszystko można nadrobić kompem).

"fog parking" cholera wie, opisy w sofcie są tak enigmantyczne... i często błędne, mylące.
Włącz i testuj może nic nie wybuchnie :)
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-19, 14:39   

rob_plk napisał/a:
Włącz i testuj może nic nie wybuchnie :)


Na wszelki wypadek będę to robił przy otwartych drzwiach, żeby zdążyć zwiać. :mrgreen:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-21, 20:59   

No więc pierwsze próby za mną. ;-)

Okienko Cxx A2 angle CF pokazuje wartość kąta skręcenia kół do włączenia się lampy przeciwmgielnej lewej lub prawej. Domyślnie było 15 stopni, więc jak dla mnie za wcześnie (i nie tylko dla mnie). Ustawiłem dwa razy tyle, czyli 30 stopni i jest w miarę ok. Co ciekawe ustawienie 35 stopni powoduje jakieś błędy w dolnych okienkach, więc szybko zmieniłem z powrotem na 30. ;-)

Okienko Fog Parking Light CF po zmianie z false na true uruchamia parkingowy tryb halogenów. Czyli (w przypadku skrzyni EDC) wygląda to tak:

- Uruchamiam samochód oczywiście na trybie P. Włączają się światła mijania (jeśli jest ciemno), ale halogeny nie.
- Przełączam na D albo R i halogeny się zapalają.
- Ruszam, rozpędzam się do 15 km/h i halogeny gasną
- Zatrzymuję się np. na światłach - halogeny są zgaszone
- Zatrzymuję się, żeby zaparkować. Przełączam z D na R i halogeny się zapalają. I tak cały czas podczas manewrowania są zapalone. Chyba, że przyspieszę powyżej 15 km/h.


Reszty jeszcze nie ogarnąłem ale też zbyt mało biegły w tym jestem, żeby na razie to ruszać. Jak się douczę, to może się pobawię. ;-)

Ścieżka dojścia do ustawień jest taka sama, jak do włączenia doświetlania zakrętów, czyli:

Duster II ->
UPC-EMM ->
T4 EMM VS v2.3 ->
Cornering ->
Cornering Configuration ->

parametry_doswietlania_pm.jpg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 93,07 KB

_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-04-22, 09:45   

Dzięki za wskazówki.A co z tą pozycją do skręcania z kierunkowskazami , czyli Cxx A1 angle CF, czy tam nie zmieniałeś nic z kątami skrętu?
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-22, 10:17   

Szczerze mówiąc nie rozgryzłem na razie czym się różni A od B. Zmieniłem z 25 stopni na 30. Bo halogen z kierunkowskazem włączy się zawsze jak jedziesz poniżej 40 km/h. Może tu chodzi o to kiedy gaśnie. Czyli jak skręcisz i zaczniesz prostować kierownicę to poniżej zadanej w okienku wartości halogen gaśnie.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-04-22, 18:28   

Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Jechałem kiedyś w Wielki Piątek w nocy i specjalnie chciałem zwrócić uwagę na to podświetlanie zakrętów, niestety, ale z miejsca kierowcy ciężko mi było zauważyć, czy halogen w ogóle się załącza czy nie. Jak wiadomo maska auta jest dość wysoko a dodatkowo Duster ma bardzo masywny przód, więc przy krótkiej wiązce światła jaką mają halogeny ciężko jest ją zauważyć z pozycji kierowcy. Może warto by pomyśleć o jakichś mocniejszych żarówkach :-) .
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-04-24, 08:49   

Ja bez problemu dostrzegam fakt włączonych halogenów, ale jest jeden warunek - droga musi być słabo oświetlona. Przy mocniejszych latarniach, światłach innych samochodów itp. to faktycznie ciężko dostrzec.

Na tym screenie powyżej mam ustawione tak samo, czyli na 100%, więc chyba fabrycznie mocniej się nie da. Z resztą przy skręcaniu kierownicą palą się z taką samą mocą, co jak normalnie włączę halogeny. Więc chyba 100%. ;-)
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-24, 21:03   

jammo napisał/a:
Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Jechałem kiedyś w Wielki Piątek w nocy i specjalnie chciałem zwrócić uwagę na to podświetlanie zakrętów, niestety, ale z miejsca kierowcy ciężko mi było zauważyć, czy halogen w ogóle się załącza czy nie.


Nie wiem, jak w obecnych, ale w starym Loganie była regulacja przeciwmgielnych.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 21:30   

jammo napisał/a:
Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Może warto by pomyśleć o jakichś mocniejszych żarówkach :-) .

Bez problemu założysz H9 wystarczy spiłować w nich plastik we wtyczce.
Tylko trzeba wtedy wziąć pod uwagę większe ciepło przy ich działaniu.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 21:51   

H9 zamiast H16?
Chętnie spróbuje :D
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-24, 23:15   

Zamiast H11, H16 to raczej się nie nadają na przeciwmgłowe z mocą 19W chyba że na dzienne.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-04-25, 07:02   

A czy w Lodgy też jest opcja na włączenie doświetlania zakrętów?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 07:41   

DrOzda napisał/a:
Zamiast H11, H16 to raczej się nie nadają na przeciwmgłowe z mocą 19W chyba że na dzienne.

Żarówki H16 są stosowane w światłach przeciwmgłowych Renault- również DusteryII mają tam właśnie żarówki H16 (obecne Logan, Sandero też).
Ale coś jest na rzeczy, bo z opisów np. dla Renault Traffic wynika, że samochody wyposażone w funkcje doświetlania zakrętów zamiast H16 mają zamontowane H11, ale nie wiem czy w tym samym kloszu. Różnica w mocy jest spora 19W/55W... stąd słaba widoczność obecnych H16.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-04-25, 07:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 08:28   

Czyli dla H16 nie ma żadnego "zamiennika"?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 09:42   

O ile mi wiadomo mechanicznie żarówki H16, H9, H8 mają takie same mocowania i złącza, w każdym razie dające się zamontować. Najbliższym mocniejszym zamiennikiem H16 wydaje się być H8 ze względu na najmniejszą moc- 35W.
Obecnie jest też mnóstwo "zamienników" LED, ale to już jak zwykle z LEDami próby na własne ryzyko.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 12:07   

Niemożliwe żeby tam były H16 one mają tylko 500 lumenów przy 19 W:
http://oryginalneibezpiec..._OSRAM_2017.pdf
Z kolei według homologacji minimalne natężenie światła w centralnym punkcie pomiarowym to 1250 kandeli:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:42010X0710(04)&from=PL
Nie jestem w stanie tego przeliczyć bo potrzebne byłyby kąty reflektora ale H16 to strasznie słaby pomysł na żarówki przeciwmgłowe.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 14:49   

DrOzda napisał/a:
Niemożliwe żeby tam były H16 one mają tylko 500 lumenów przy 19 W...

Z faktami nie dyskutujemy :mrgreen:
Zajrzyj do instrukcji nowych Dacii oraz starszych Renault (tych, które nie mają jeszcze przeciwmgielnych LED)- jest H16. U mnie jest H16- sprawdzałem, miałem w ręku.
Przykłady
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-25, 15:28   

Porażka , u mnie są H11 i jest słabo ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne