Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-21, 19:24
Duster skreca w prawo przy ruszaniu
Autor Wiadomość
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-27, 11:11   

Miałam troszkę podobny przypadek kilka lat temu i okazało się, że wybita była jakaś tuleja w przednim wahaczu. U ciebie to jednak co innego (widzę to po zachowaniu kierownicy na filmie). U mnie skręcał fizycznie samochód, ale ruch na kierownicy był niewielki – zmieniała się za to geometria zawieszenia i to powodowało skręt, natomiast u Ciebie wydaje się, że może rację mieć kol. pikodat, sugerując nierównomierne przenoszenie momentu na poszczególne koła, ale skoro ASO sprawdziło mechanizm różnicowy to może coś tak banalnego jak... opony. Podobny przypadek opisany jest na forum Subaru

https://forum.subaru.pl/topic/68592-%C5%9Bci%C4%85ganie-w-lewo-przy-przyspieszaniu/

Myślę, że (przypadek Subaru) nierówno odlana opona może powodować, że punkt przyłożenia momentu jest asymetryczny do osi pojazdu tzn. z lewej strony jest dłuższy niż z prawej lub odwrotnie i to może powodować Twój efekt, może też być różna średnica koła/opony (podobny efekt) itp. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś - tak jak kolega z Subaru zamienić miejscami kół to może warto poeksperymentować.

Możliwa przyczyna skręcania.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 21,7 KB

_________________
Od f126p do Dustera
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-27, 11:26   

Byly zmieniane koła przód tyl, przekladane opony lewo prawo, podmieniane kola z innego samochodu.
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-27, 13:30   

Czy w tych samochodach można regulowac sile wspomagania ?

Mam wrazenie ze tak naprawiali, ze teraz kierownica kreci sie bardzo ciezko, zona nie ma sily manewrowac nim na parkingu, przed naprawa nie bylo takiego problemu.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-28, 13:05   

Sprawdź ciśnienie w kołach może za niskie. Ale te wspomaganie w DD2 jest bardzo mocne, więc albo żona musi jeść tresciwsze śniadania, albo wspomaganie nie działa tak jak powinno
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-28, 16:53   

To nie jest DD2

to DD z 2017 roku, ze wspomaganiem elektryczno hydraulicznym.

Pytanie tylko czy tam mozna regulowac sile wspomagania, oprocz tego, ze zmienia sie ona w zaleznosci od predkosci.

Dawno nie jezdzilem samochodem bez wspomagania, ale wydaje mi sie ze po ostatniej naprawie malo mu brakuje ;)

Ciśnienie jest ok, wszystko w tym samochodzie jest ok poza tym ze ciagle skreca w prawo.
Czasami moge pas zmieniac bez dotykania kierownicy :D
Ostatnio zmieniony przez mack 2019-04-28, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-28, 17:23   

Regulować się nie da. Może zwyczajnie pompa uszkodzona? Mieliśmy taki przypadek że wspomaganie działało ale słabo. Po wymianie pompy już było okej.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-04-30, 14:05   

Jak się ciężko kręci na parkingu to niekoniecznie musi być wina pompy. Może ktoś podczas naprawy skręcił maglownicę śrubą do kasowaniu luzu i teraz jest duży opór. Wówczas kierownica może nie wracać do położenia 0. Czasem też się tak dzieje po niefachowej regeneracji maglownicy
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-04-30, 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-30, 17:17   

Panowie a jeszcze takie pytanie, czy takie zachowanie kierownicy może być spowodowane własnie zle działającym wspomaganiem ?

Czy nie jest tak, że wspomaganie usztywnia kierownice i nie powoduje, że lata ona na lewo i i prawo przy pierwszej lepszej nierówności ?

Tak samo przy ruszaniu ?
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-30, 18:23   

Troszkę się podpytałam w temacie to mi poradzono, że samą sztywność skrętu koła kierownicy można amatorsko ( łatwo) zmierzyć poprzez przyłożenie wagi sprężynowej (dynamometru) - podobnie jak w pkt. 4 artykułu poniżej, do oczka zawiązanego na obwodzie kierownicy i skręcanie/kręcenie nią ciągnąc za koniec dynamometru/wagi. Najprościej zrobić to u siebie i później w innym identycznym samochodzie np. na postoju (przy włączonym silniku) i na takim samym podłożu (opony i ciśnienie też mogłyby być podobne) bo pewnie wartości fabrycznych Ci nikt nie poda (tu może się mylę).
Ogólnie to niemożliwe by koledzy, tu na forum nie wytypowali przynajmniej katalogu wszystkich możliwych przyczyn skrętu kierownicy przy przyśpieszaniu (ew. później do sprawdzenia), a obecne usztywnienie kierownicy może być niestety spowodowane nieudolną naprawą lub wręcz chęcią zamaskowania przez serwis pierwotnej przyczyny zgłoszonej usterki tj. ściągania :(

https://warsztat.pl/artykuly/diagnozowanie-ukladu-kierowniczego-pojazdu-samochodowego-3,57083,bm9uZSE1NzA4MyEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzA5LTIwMTMvY3plc2NpLzU
_________________
Od f126p do Dustera
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-30, 18:43   

No właśnie teraz tak myślę, że może to najprostsza usterka maglownicy, gdzieś przytarta, albo wada fabryczna i wychodzą takie jaja.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-04-30, 19:20   

To ja opiszę mój przypadek.
DD1 f2,listopad '17r - od nowości lekko ściągał w prawo i na nierównościach myszkował po drodze.Po pierwszej wizycie w serwisie przestał ściągać na gładkim asfalcie,ale po trafieniu na nierówność (nie dziura, ale np.tarka)kierownica przestawiała się w lewo,Kolejna wizyta ,geometria,koła itd, jakby lepiej,ale auto myszkuje po drodze.Kolejna wizyta -wszystko ok,TTTM,to są duże i szerokie koła-kolejna wizyta w serwisie.
Tym razem samochód prowadzi się przyzwoicie ,nie myszkuje,nie ucieka na prawo-bajka.
Tylko ujawnił się mały zonk - kierownica po skręcie nie wraca do pozycji na wprost.Na moje pytanie czy mechanik nie przesadził z regulacją przekładni dostałem odpowiedź że tam niema regulacji ...??...
Diagnoza- wymiana przekładni kierowniczej.
Po wymianie jest dużo lepiej , jednak nadal występuje tendencja do przestawiania kierownicy w prawo po wjechaniu na nierówność. dzieje się to np. na polnej drodze gdzie są takie "fałdy" w poprzek ,albo na bruku kiedy podskoczy najpierw lewe koło o potem prawe.Wg. mnie przekładnie uszkodził serwis, a wina leży raczej w mcpersonie.Po majówce dalej będę dręczył serwis ,aż panowie wymieniacze w końcu trafią na przyczynę.Ostatnio nawet dostałem sam. zastępczy- chyba mają mnie już dość bo jak wjeżdżam na plac to w biurze niema nikogo, a chyba nie chcą (nie potrafią ) zrozumieć że dla mnie to żadna rozrywka jeździć do nich ,bo szkoda mi czasu i nerwów.Z drugiej strony po coś ta gwarancja jest.
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-04-30, 20:07   

No to u mnie jest dokładnie to samo,
po skręceniu kierownica nie wraca do jazdy na wprost, ale tylko ze skręconej w prawo.

Po drodze typu tarka, nierówności przestawia się w prawo, tam samo po najechaniu na nierówność, obojętnie którym kołem to przestawia sie w prawo, nie zawsze ale w większości przypadków.

Dodatkowo przy ruszaniu skręca dość mocno w prawo.

Efekty sa bardzo widoczne na drodze brukowej, kostce itd.

Moze to jakas fabryczna wada, bo moj jest z grudnia 2017.
Serwis ostatnio znalazl identyczny samochod jak moj, ktory podobno zachowuje sie tak samo i na tej podstawie twierdzi ze tak ma byc.........

Ja prawdopodobnie po majowce wysylam do leasingodawcy wezwanie do rozwiazania umowy,
u mnie to się ciągnie od grudnia 2018, albo i wcześniej.

ustawianie geometrii, przekladanie kol, ostatnio samochod byl 2 miesiace w ASO, tez mam juz dosc ;/
Ostatnio zmieniony przez mack 2019-04-30, 20:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-30, 23:37   

Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-05-01, 10:30   

toka93 napisał/a:
Duster jest wąski

Chyba troszkę przesadzasz - akurat jeśli chodzi o rozstaw kół to Duster ma jeden z większych w swojej klasie a często porównywalny z autami wyższego segmentu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-05-01, 12:19   

jak będziesz miał okazję, wystartuj z krawędzi lewego pasa. Jeśli sprawa opon powinno Cię ciągnąć w lewo, bo jezdnie są budowane ze spadkiem w stronę pobocza dla odprowadzania wody. pozdr
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-01, 16:40   

U mnie nie ma znaczenia, nawet jak jest lekko pochylony pas w lewo ciągnie w prawo i kierownica skręca w prawo.

W kazdym razy nie uwazam zachowania kierownicy, ktore wrzuciłem wcześniej za normalne i nie sadze zeby ktokolwiek tak uwazal, poza ASO oczywiscie.
 
mack 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Black Shadow
Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 35
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-01, 16:41   

toka93 napisał/a:
Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.


To nie jest DD2, u mnie sa 215/65 R16
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-05-01, 18:18   

Zestawiałem to z swoim samochodem. A co do tego, że jest wąski to miałem na myśli że daleko mu do szerokości aut klasy wyższej.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-05-01, 19:27   

toka93 napisał/a:
Zestawiałem to z swoim samochodem. A co do tego, że jest wąski to miałem na myśli że daleko mu do szerokości aut klasy wyższej.

To znaczy , że auto jest bardzo szerokie w zestawieniu z klasą A - ( minus ) , to się nazywa ogólna teoria względności
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne