Miałam troszkę podobny przypadek kilka lat temu i okazało się, że wybita była jakaś tuleja w przednim wahaczu. U ciebie to jednak co innego (widzę to po zachowaniu kierownicy na filmie). U mnie skręcał fizycznie samochód, ale ruch na kierownicy był niewielki – zmieniała się za to geometria zawieszenia i to powodowało skręt, natomiast u Ciebie wydaje się, że może rację mieć kol. pikodat, sugerując nierównomierne przenoszenie momentu na poszczególne koła, ale skoro ASO sprawdziło mechanizm różnicowy to może coś tak banalnego jak... opony. Podobny przypadek opisany jest na forum Subaru
Myślę, że (przypadek Subaru) nierówno odlana opona może powodować, że punkt przyłożenia momentu jest asymetryczny do osi pojazdu tzn. z lewej strony jest dłuższy niż z prawej lub odwrotnie i to może powodować Twój efekt, może też być różna średnica koła/opony (podobny efekt) itp. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś - tak jak kolega z Subaru zamienić miejscami kół to może warto poeksperymentować.
Czy w tych samochodach można regulowac sile wspomagania ?
Mam wrazenie ze tak naprawiali, ze teraz kierownica kreci sie bardzo ciezko, zona nie ma sily manewrowac nim na parkingu, przed naprawa nie bylo takiego problemu.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-28, 13:05
Sprawdź ciśnienie w kołach może za niskie. Ale te wspomaganie w DD2 jest bardzo mocne, więc albo żona musi jeść tresciwsze śniadania, albo wspomaganie nie działa tak jak powinno
Jak się ciężko kręci na parkingu to niekoniecznie musi być wina pompy. Może ktoś podczas naprawy skręcił maglownicę śrubą do kasowaniu luzu i teraz jest duży opór. Wówczas kierownica może nie wracać do położenia 0. Czasem też się tak dzieje po niefachowej regeneracji maglownicy
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2019-04-30, 14:06, w całości zmieniany 1 raz
Troszkę się podpytałam w temacie to mi poradzono, że samą sztywność skrętu koła kierownicy można amatorsko ( łatwo) zmierzyć poprzez przyłożenie wagi sprężynowej (dynamometru) - podobnie jak w pkt. 4 artykułu poniżej, do oczka zawiązanego na obwodzie kierownicy i skręcanie/kręcenie nią ciągnąc za koniec dynamometru/wagi. Najprościej zrobić to u siebie i później w innym identycznym samochodzie np. na postoju (przy włączonym silniku) i na takim samym podłożu (opony i ciśnienie też mogłyby być podobne) bo pewnie wartości fabrycznych Ci nikt nie poda (tu może się mylę).
Ogólnie to niemożliwe by koledzy, tu na forum nie wytypowali przynajmniej katalogu wszystkich możliwych przyczyn skrętu kierownicy przy przyśpieszaniu (ew. później do sprawdzenia), a obecne usztywnienie kierownicy może być niestety spowodowane nieudolną naprawą lub wręcz chęcią zamaskowania przez serwis pierwotnej przyczyny zgłoszonej usterki tj. ściągania :(
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2019-04-30, 19:20
To ja opiszę mój przypadek.
DD1 f2,listopad '17r - od nowości lekko ściągał w prawo i na nierównościach myszkował po drodze.Po pierwszej wizycie w serwisie przestał ściągać na gładkim asfalcie,ale po trafieniu na nierówność (nie dziura, ale np.tarka)kierownica przestawiała się w lewo,Kolejna wizyta ,geometria,koła itd, jakby lepiej,ale auto myszkuje po drodze.Kolejna wizyta -wszystko ok,TTTM,to są duże i szerokie koła-kolejna wizyta w serwisie.
Tym razem samochód prowadzi się przyzwoicie ,nie myszkuje,nie ucieka na prawo-bajka.
Tylko ujawnił się mały zonk - kierownica po skręcie nie wraca do pozycji na wprost.Na moje pytanie czy mechanik nie przesadził z regulacją przekładni dostałem odpowiedź że tam niema regulacji ...??...
Diagnoza- wymiana przekładni kierowniczej.
Po wymianie jest dużo lepiej , jednak nadal występuje tendencja do przestawiania kierownicy w prawo po wjechaniu na nierówność. dzieje się to np. na polnej drodze gdzie są takie "fałdy" w poprzek ,albo na bruku kiedy podskoczy najpierw lewe koło o potem prawe.Wg. mnie przekładnie uszkodził serwis, a wina leży raczej w mcpersonie.Po majówce dalej będę dręczył serwis ,aż panowie wymieniacze w końcu trafią na przyczynę.Ostatnio nawet dostałem sam. zastępczy- chyba mają mnie już dość bo jak wjeżdżam na plac to w biurze niema nikogo, a chyba nie chcą (nie potrafią ) zrozumieć że dla mnie to żadna rozrywka jeździć do nich ,bo szkoda mi czasu i nerwów.Z drugiej strony po coś ta gwarancja jest.
No to u mnie jest dokładnie to samo,
po skręceniu kierownica nie wraca do jazdy na wprost, ale tylko ze skręconej w prawo.
Po drodze typu tarka, nierówności przestawia się w prawo, tam samo po najechaniu na nierówność, obojętnie którym kołem to przestawia sie w prawo, nie zawsze ale w większości przypadków.
Dodatkowo przy ruszaniu skręca dość mocno w prawo.
Efekty sa bardzo widoczne na drodze brukowej, kostce itd.
Moze to jakas fabryczna wada, bo moj jest z grudnia 2017.
Serwis ostatnio znalazl identyczny samochod jak moj, ktory podobno zachowuje sie tak samo i na tej podstawie twierdzi ze tak ma byc.........
Ja prawdopodobnie po majowce wysylam do leasingodawcy wezwanie do rozwiazania umowy,
u mnie to się ciągnie od grudnia 2018, albo i wcześniej.
ustawianie geometrii, przekladanie kol, ostatnio samochod byl 2 miesiace w ASO, tez mam juz dosc ;/
Ostatnio zmieniony przez mack 2019-04-30, 20:45, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-04-30, 23:37
Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.
Chyba troszkę przesadzasz - akurat jeśli chodzi o rozstaw kół to Duster ma jeden z większych w swojej klasie a często porównywalny z autami wyższego segmentu.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2019-05-01, 12:19
jak będziesz miał okazję, wystartuj z krawędzi lewego pasa. Jeśli sprawa opon powinno Cię ciągnąć w lewo, bo jezdnie są budowane ze spadkiem w stronę pobocza dla odprowadzania wody. pozdr
Mając auto na oponach 225/45 R17 dosyć mocno na koleinach ciągnie. Na równym asfalcie bajka, więc wpływy szerokości opony na zachowanie jest ważne. Duster jest wąski i jednym kołem może wpadać w koleine, drugim już nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum