Tylko platforma na hak a w drugiej kolejności bagażnik dachowy.Używam platformy Amos 4 z odchyleniem po zdjęciu pierwszego z rowerów.
.
Wszystkie platformy jakie przedstawiłem są mocowane na kuli haka z tym że łatwy montaż na kuli jest dla mnie ważny . Peruzzo byłby najlepszy jeżeli chodzi o montaż i cena ok 950 zł, ale te dodatkowe paski mogą porysować klapę bagażnika
Porównywałeś paltormę Amosa z innym ?
i-peruzzo-parma-4-rowery.jpg
Plik ściągnięto 10500 raz(y) 12 KB
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2019-05-07, 11:37, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 11:45
aaa sorry sądziłem że bierzesz pod uwagę montowane do klapy.
Amos Tytan to nowsza wersja mojego ze nowymi lampami i złączem 13 pin.
Ciężkie jak diabli ale za to wytrzymałe. W Lodgy przy odchyleniu możesz otworzyć tylną klapę.
Rowery możesz pozabezpieczać przypinając je do platformy ulokami czy linkami.
Ja za swoją dałem 600 PLN gdy Thule na cztery rowery kosztowało ok 2000 PLN. Do kilku wyjazdów w roku można przymknąć oko, gdybym korzystał częściej to bym pewnie kupił lepszą.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-07, 11:47, w całości zmieniany 1 raz
ja mam bagażnik z tym że nie widzę go już w ofercie intercars przy 4 rowerach klapy otworzyć się nie da mimo że jest odchylany ale wystarczy zdjąć rower najbliżej klapy i już nie ma problemu montaż zajmuje mi dosłownie 2 minuty z podłączeniem wtyczki :)
ja mam bagażnik z tym że nie widzę go już w ofercie intercars przy 4 rowerach klapy otworzyć się nie da mimo że jest odchylany ale wystarczy zdjąć rower najbliżej klapy i już nie ma problemu montaż zajmuje mi dosłownie 2 minuty z podłączeniem wtyczki :)
W marcu jeszcze był za długo się zastanawialem i mam . Kosztował on chyba poniżej 700 zł . Widzę ze montuje się do jak platforma peruzzo. Nie zastosowali w tej platformie dodatkowych pasków mocowania do klapy ?
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2019-05-07, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Jakich platform na rowery używacie Ja mam 3 na oku
-Amos Titan mocowanie na szubę nie bardzo mi odpowiada
-Peruzzo Parma mocowanie na dźwignię plus paski mocowane do klapy co mi też nie odpowiada -
- InterPack QUATTRO chyba najlepszy i najdroższy zabezpieczenie rowerów zamkiem itp /
Myślę że lepiej kupić nawet używkę Thule niż bagażniki robione na ich wzór. Niby prawie taki sam system mocowania, ale prawie robi wielką różnicę. Za 1300 masz nowy THULE EuroRide 3 942, a używkę na OLX na pewno wyszarpiesz za kilka stówek mniej.
Pozdrawiam!
Thule na 4 rowery to 2,5 tyś zł, gdzie na hak i platformę mam budżet +- 2 tyś .
Po montażu haka pojadę do sklepu z platformami i tam wypróbuje montaż kilku modeli .
Używanych platform jest jak na lekarstwo .
Temat z forum który podałeś jest z przed 6 lat , sądzę że nowsze kontrukcje z Amosa są lepiej dopracowane jeżeli chodzi o montaż na kuli .
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2019-05-10, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-10, 12:06
Dokładnie tak , ten koleś miał małej średnicy rurę pod kulą i zaczep nie miał się na czym oprzeć.
Osobiście wchodziłem na platformę Amosa po jej zapięciu i 90 kg wytrzymywała bez zbytniego ugięcia.
Wszystkie platformy mają podobny patent montażu na kuli.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-05-10, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie tak , ten koleś miał małej średnicy rurę pod kulą i zaczep nie miał się na czym oprzeć.
Osobiście wchodziłem na platformę Amosa po jej zapięciu i 90 kg wytrzymywała bez zbytniego ugięcia.
Wszystkie platformy mają podobny patent montażu na kuli.
Wszystkie mają podobny patent montażu - podkreślam PODOBNY, ponieważ patent na ten sposób montażu ma Thule.
Koleś miał "małej średnicy rurę"? Ja nikogo nie namawiam na Thule, bo nie mam w tym interesu, ale nie wypisuj proszę bzdur. Mam bagażnik EuroRide 943, a kumpel EuroWay i zapewniam Cię, że zaczep opiera się TYLKO I WYŁĄCZNIE na kuli. To właśnie w takich wynalazkach jak Amos i Peruzzo ludzie kombinują z jakimiś wspawanymi podpórkami do rury pod kulą, bo im bagażniki lecą na glebę. I na tym polega ta różnica cenowa pomiędzy tymi bagażnikami.
Ale tak jak powiedziałem, życzę Ci żebyś nie musiał się o tym przekonać i żeby bagażnik się sprawdził.
Pozdrawiam
Dzień dobry. Od kilku dni stałem się (póki co) szczęśliwym posiadaczem Dacii. No i tutaj mam pierwsze pytanie - jakie polecacie bagażniki rowerowe, biorę pod uwagę zarówno dachowe jak i montowane na haku. Nie ukrywam, że liczy się dla mnie cena. Czy w budżecie do 1200-1400 złotych będę w stanie znaleźć coś sensownego? Nie wiem, jakie są ceny, wolę się więc zapytać osób bardziej doświadczonych. Znalazłem kilka bagażników na http://www.amos.auto.pl/, które pasowałyby do mojego auta. Czas więc na kolejne pytanie - czy kojarzycie tę firmę?
Skoro już tu jestem to zapytam również o inne rzeczy związane z bagażnikami.
Jaka jest ich średnia żywotność? W jakiś szczególny sposób należy je konserwować? Czy często zdarza się uszkodzenie zamków?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-16, 21:21
gorus napisał/a:
Koleś miał "małej średnicy rurę"? Ja nikogo nie namawiam na Thule, bo nie mam w tym interesu, ale nie wypisuj proszę bzdur. Mam bagażnik EuroRide 943, a kumpel EuroWay i zapewniam Cię, że zaczep opiera się TYLKO I WYŁĄCZNIE na kuli. To właśnie w takich wynalazkach jak Amos i Peruzzo ludzie kombinują z jakimiś wspawanymi podpórkami do rury pod kulą, bo im bagażniki lecą na glebę. I na tym polega ta różnica cenowa pomiędzy tymi bagażnikami.
Ale tak jak powiedziałem, życzę Ci żebyś nie musiał się o tym przekonać i żeby bagażnik się sprawdził.
Pozdrawiam
Nie wiem coś miał nie tak bo ten sam Amos w innych pojazdach działał bez problemu.
Mój też opiera się wyłącznie na kuli , widzę po śladach na haku.
Hak zamontowany wypinany auto-hak i kupiona platforma interpack quatro .
Wszystko ładnie pięknie , ale hak jest za długi ( wysoki ) lub konstrukcja platformy jest do bani i odchylanie platformy nie spełnia swojego zadania .Klapa bagażnika nie da się otworzyć haczy o platformę
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2019-07-25, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Dużo, a może często jeżdżę na rowerze. Do tej pory pakowałem rowery do bagażnika. Było to dość uciążliwe. Planuję zakup Dustera i stąd kilka pytań, a ten temat wydaje się najtrafniejszy. Dodam że w grę wchodzi tylko montaż na dachu. Koszt haka + platformy jest o wiele większy, do tego przyszłościowo częściej używam samochodów z relingami (chodzi o auta służbowe).
1. Używacie fabrycznych belek poprzecznych, oferowanych w katalogu Dacii? Jak to się spisuje? Może lepiej kupić coś z thule? Jak z głośnością?
2. Czy do montażu rowerów na dachu używacie jakiejś drabinki, może stajecie na kole? Jak sobie radzicie? Pytanie do tych co mają mniej niż 175 cm wzrostu:)
3. czy Duster przy swojej wysokości + rowery nie jest już za wysoki? Biorąc pod uwagę rowery na dużej wysokości pracujące jak żagiel oraz dość chybotliwą naturę Dustera mam obawy co do stabilności przy prędkościach ~100 km/h.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2019-10-27, 18:05
Co prawda mam Sandero Stepway, ale ono też gabarytowo jest zapewne zbliżone do Dustera.
1. Początkowo miałem jakieś zwykłe belki kupione za 200 zł, ale one dość mocno świszczały. Sprzedałem je zaraz po zimie i kupiłem belki typu AERO. Super sprawa - kompletna cisza.
2. Jestem wysoki, więc obywa się bez drabinki
3. Mam dwa dość wysokie rowery crossowe z sakwami i bez problemu jeżdżę z prędkościami 90-110 km\h. Tyle, ze mam też bagażniki rowerowe Thula i one są bardzo pewne.
Tak po 4 latach doświadczenia to jednak teraz bym się zdecydował na hak. Przede wszystkim bezpieczniej i można jechać w dłuższe trasy bo takie przewożenie na dachu jest dość stresujące i mało komfortowe i ekonomiczne.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-10-27, 22:45
Pazuzu napisał/a:
Dużo, a może często jeżdżę na rowerze. Do tej pory pakowałem rowery do bagażnika. Było to dość uciążliwe. Planuję zakup Dustera i stąd kilka pytań, a ten temat wydaje się najtrafniejszy. Dodam że w grę wchodzi tylko montaż na dachu. Koszt haka + platformy jest o wiele większy, do tego przyszłościowo częściej używam samochodów z relingami (chodzi o auta służbowe).
1. Używacie fabrycznych belek poprzecznych, oferowanych w katalogu Dacii? Jak to się spisuje? Może lepiej kupić coś z thule? Jak z głośnością?
2. Czy do montażu rowerów na dachu używacie jakiejś drabinki, może stajecie na kole? Jak sobie radzicie? Pytanie do tych co mają mniej niż 175 cm wzrostu:)
3. czy Duster przy swojej wysokości + rowery nie jest już za wysoki? Biorąc pod uwagę rowery na dużej wysokości pracujące jak żagiel oraz dość chybotliwą naturę Dustera mam obawy co do stabilności przy prędkościach ~100 km/h.
1. Tak, używam fabrycznych poprzeczek. Nie pamiętam dokładnie, ale ich faktyczny producent to Mont Blanc lub Thule. Montaż zajmuje dłuższą chwilę, jeśli jest się takim zboczeńcem jak ja, że wszystko musi być co do milimetra zgodnie z instrukcją.
Głośność jest taka, jak wszystkich belek. Ale w fabrycznych masz takie gumki, gdzie w instrukcji masz nawet pokazane jak je wkładać, żeby było zgodnie z ruchem powietrza opływającego auto podczas jazdy.
Dopiero założenie belek rowerowych na dach sprawia, że jest nieco głośniej (ale bez przesady). Belki też mam Thule. Montaż banalny i bardzo szybki. Chyba, że jest się takim zboczeńcem jak ja, co belki ma ustawione w równiutkich odstępach od siebie.
2. No ja mam 188 cm wzrostu, a muszę rower pakować skosem względem dachu i dopiero potem ostrożnie go prostować do łapy belki rowerowej zawsze zahaczając o którąś z linek przerzutki/hamulca, brudząc się o zębaki i klnąc niemiłosiernie. Dlatego zawsze rowery pakuję jak dzieci nie ma w pobliżu, albo siedzą w samochodzie (z zamkniętymi szybami).
Drabinki żadnej nie używam, a jedyna próba stawiania roweru na dachu z pomocą tylnego koła Dustera skończyła się kontrolowanym upadkiem w choinkę stojącą obok auta. Tak, było kłująco, a rower lekki nie jest. I przebrać się było trzeba.
3. Nie rozpędzałem się powyżej 100 km/h, ale szczerze Ci powiem, że normalnie jadąc po mieście, czy też obwodnicy Warszawy nic mi nie przypominało, że mam rowery na dachu. Jazda z pustymi belkami rowerowymi versus jazda z rowerami różni się minimalnie. Puste belki słychać i tak (zwłaszcza jak jest wiatr).
Aha, no i musisz uważać, jak podjeżdżasz pod daszek McDrive lub Drive Thru. Przez to, że żaden obcy dźwięk nie wskazuje na obecność rowerów na dachu, a daszki nad okienkami w tych przybytkach są na wysokości 2-2,1 m. to może być różnie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Ostatnio zmieniony przez Belphegor 2019-10-27, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2020-05-12, 20:47 dacia lodgy - bagznik interpack quatro
Cześć,
czy ktoś posiada dacie lodgy i bagażnik na hak Interpack Quatro i potwierdzi mi, że po odchyleniu nie ma problemu z otwieraniem tylnej klapy.
Z góry dzieki.
Cześć,
Również mam problem z hakiem firmy auto-hak skręcany ,w Lodgy. Nie mogę otworzyć klapy z zamontowanym bagażnikiem. Dzisiaj byłem w firmie zajmującej się hakami i po pomiarach, zaproponowano kulę haka na wymiar :) 150zł - 8 cm niższy i 2 cm dłuższy od oryginału.
Moim zdaniem chyba najlepsze rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez Kkonrado 2020-07-31, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Szukam uchwytu na jeden rower na dach do Sandero Stepway 2021 na te oryginalne relingi modułowe, w salonie jest Thule za jakąś kosmiczną kwotę, Czy model Renault Touring Line 65 będzie pasował? może ktoś coś doradzi?
Część,
Szukam bagażnika na rowery na klapę Lodgy.
Ktoś coś może polecić, co byłoby zgodne z przepisami i nie wymagało dodatkowej tablicy i nie zasłaniało świateł?
Przy okazji pozdrawiam starych znajomych,
Nowych też serdecznie pozdrawiam ;)
Tak na pierwszy rzut oka to nie ma takich bagażników na klapę który spełniałby twoje wymagania.
1. Wymagalność tablicy wynika z zasłonięcia tablicy na samochodzie. Jakikolwiek bagażnik tam zamontujesz to sam bagażnik lub zamontowane na nim rowery będą zasłaniały tablicę - ta ma być widoczna z każdej pozycji za samochodem, w tym z pozycji fotoradaru a nie 'za rowerami' pod bagażnikiem' itd. Szczegóonie jak jeszcze dodasz jakieś pianki pomiędy rowerami
2. praktycznie każdy bagażnik czy to na klapę czy nawet na hak zasłania światła po zamontowaniu tam roweru dla dorosłego a tym bardziej kilku takich rowerów.
w przypadku bagażnika na hak sprawa prosta te mają wiązkę i oświetlenie i miejsce na tablicę. W przypadku bagażnika na klapę to może się zdarzyć że policja zakwestionuję widoczność tablicy czy zasłonięcie świateł - słyszałem że się zdarzyło w kwestii tablicy, ale nikogo nie znam osobiście co by się mu tak przydarzyło. Na światła pewnie nie zwracają tak uwagi bo te jednak często jednak widać przez koła czy pomiędzy rurkami itd.
Oczywiscie są w handlu bagażniki na klapę i często nie mają one żadnych tablic ale moim zdaniem wystarczy pedantyczny policjant i dzień zepsuty.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-03-17, 15:32, w całości zmieniany 2 razy
Da się powiesić tak bagażnik na klapę, żeby rowery nie zasłaniały tablicy w Lodgy, ale nie da się zawiesić tak, żeby świateł nie ograniczały.
Generalnie to te światła widać, ale nie da się wybronić teorii, że nie ograniczają widoczności.
Sam jeżdżę Sandero z takim bagażnikiem i problem jest podobny. Nikt mnie do tej pory nie zatrzymał za to, a znajomi, którzy jadą za mną nie narzekają na widoczność swiateł.
Mam bagażnik na 3 rowery, ale ten trzeci, bardzo trudno zamocować, poza tym to juz spore obciażenie, pomimo tego, ze bagażnik mocuje tak, ze mocno podpierany jest zderzakiem.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2023-03-18, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum