Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Baleno-waltero (g)
Autor Wiadomość
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-05-09, 20:51   

pikodat napisał/a:
... każdy następny kilometr to 24 grosze a jak kupujesz pakiet 5000 km na rok ( czyli z 10 000 na 15 000) to w pakiecie kilometr 21,36 gr. ...

I właśnie analizując tę kwestię 24 groszy za każdy dodatkowy kilometr jestem zdania, że jak się ma wątpliwości co to przyszłorocznego przebiegu, to trzeba brać opcję najniższą 10.000=499zł.

Dlaczego?
Wystarczy zerknąć w kalkulator.
5000km x 0,24zł = 1200zł
1200zł / 12 miesięcy = 100zł !!!

Czyli biorąc w ciemno pakiet dodatkowych kilometrów można zyskać szalone 11zł miesięcznie.
A co jak się zrobi przez rok tylko 14000km?
To mając wykupiony pakiet 15000km straci się na tym interesie 9zł miesięcznie.

Jednym słowem - oferta tak fajna, że wygląda wręcz podejrzanie. :lol:
Sam jestem ciekaw rozwikłania zagadki tak dobrej oferty.

A może najzwyczajniej w świecie jest to próba wepchnięcia na rynek jak największej ilości produktów firmy qarson w celu zrobienia sobie dobrej reklamy.
Na czerpanie zysków przyjdzie czas w kolejnych latach...
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-05-09, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-09, 21:41   

Dobra reklama to jedno. Dużo aut kupionych u dilera - drugie.
Jak ktoś kupuje 50 aut rocznie- a quarson pewnie chce kupować setki rocznie - jak myslicie, na pewno nie dostanie żadnego extra rabatu? A do wyceny dajemy wartości z cennika, nie z faktury.... Czyli cały rabat to nasz zysk, którego nie widać.
Drugie - osoby dużo jeżdżące sporo dopłacą (24 gr za km). A jeśłi ktoś mało jeździ, to spadek wartości auta będzie mniejszy (auto roczne z przebiegiem <10 000? przy takim clio nie będzie straty 7000 a tyle w rok quarson kasy weźmie).


Jest jteden wielki plus takiej firmy- nie będzie ona proponować aut, z któymi musiałą jeździć do serwisu często. Jeśłi jakąś markę prestaną oferować to albo mało modna albo kiepska jakosciowo.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-10, 08:42   

Nie ma aut bezawaryjnych.
Co prawda, jak człowiek kupuje nówkę w sklepie z nówkami, oczekuje świętego spokoju za ciężko zarobione i z przykrością wydane grube pieniądze...
W ostanich 15 latach mieliśmy dwa nowe fiaty, dwie nowe dacie i nową skodę.
Najmniej awaryjne były grande punto (alternator) i fabcia (wtryski LPG) - po jednej naprawie gwarancyjnej.
Najbardziej upierdliwe były dacie, które zasadniczo były cały czas popsute i czekały na wizytę od serwisu do serwisu. Usterek nie zliczę, ale były to m.in. amortyzatory, LPG (wielokrotnie), klimatyzacja, fotele, rdza i niedoróbki lakiernicze, sprzęgło (wyjące łożysko), elektryka (wielokrotnie), oba samochody były gwarancyjnie malowane, jeden częściowo drugi cały. Poza tym, ASO dacii w LU jest koszmarnie niekompetentne i olewcze. Potrafili nawet zepsuć co było sprawne. Dla nich gwarancja nie istnieje, swoje prawa trzeba wyrywać siłą z gardła.
Doblo zaliczył już kilka napraw, które co prawda irytują, ale zostały wykonane szybko, grzecznie i bez zwalania winy na mnie. Facet w serwisie sam radził, żeby przed końcem gwarancji pozgłaszać wszystko co mi się nie podoba i wynaprawiać nawet drobiazgi z gwarancji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-10, 09:09   

jan ostrzyca napisał/a:

Najbardziej upierdliwe były dacie, które zasadniczo były cały czas popsute
Poza tym, ASO dacii w LU jest koszmarnie niekompetentne i olewcze.


Jeśli dobrze pamiętam, to korzystałes tylko z Nazaruka bo jeszcze Carrara nie obsługiwała dacii -> jest cień nadziei, że moze być lepiej w carrarze?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-10, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-10, 09:53   

pikodat napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:

Najbardziej upierdliwe były dacie, które zasadniczo były cały czas popsute
Poza tym, ASO dacii w LU jest koszmarnie niekompetentne i olewcze.


Jeśli dobrze pamiętam, to korzystałes tylko z Nazaruka bo jeszcze Carrara nie obsługiwała dacii -> jest cień nadziei, że moze być lepiej w carrarze?


Nie wiem. Ale planowałem zakup lodgy (moto masochizm) i po kontakcie z mało kumatymi sprzedawcami z Carrary zrezygnowałem w ogóle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2019-05-10, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-10, 10:07   

jan ostrzyca napisał/a:

Nie wiem. Ale planowałem zakup lodgy (moto masochizm) i po kontakcie z mało kumatymi sprzedawcami z Carrary zrezygnowałem w ogóle.

Tak. Ich podejście jest mocno.... konserwatywne. Niby do niczego się nie da przyczepić ale to nie to.... Brak iskry i zaangażowania. Tak, jakby z góry zakłądali , że i tak kto ma kupic - kupi, a pozostałych wystarczy uprzejmie przeczekać aż sobie pójdą. Bo w sumie to chyba ich (sprzedawców) aut średnio interesują.

Z zebranych informacji i doświadczeń wynika, że nieco lepsi sprzedawcy u Nazaruka a z opisów - że carrara najlepszych z nazaruka mechaników przyciągnął.

A co do sprzedawców - już 2 dacie w Lublinie widziałem z ramką na numer rejestracyjny od dilera z Zamościa, tego samego, gdzie ja kupuję. a tam pogadac 45 minut ze sprzedawcą , który lubi o autach gadać - to nie jest żaden cud. Czyli mimo 90 km niektórzy wolą tam kupić...
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-10, 12:26   

pikodat napisał/a:
Ich podejście jest mocno.... konserwatywne. Niby do niczego się nie da przyczepić ale to nie to.... Brak iskry i zaangażowania. Tak, jakby z góry zakłądali , że i tak kto ma kupic - kupi, a pozostałych wystarczy uprzejmie przeczekać aż sobie pójdą. Bo w sumie to chyba ich (sprzedawców) aut średnio interesują.

Na pocieszenie- wszyscy sprzedawcy z salonów warszawskich z jakimi miałem zaszczyt negocjować zakup Dacii w 2017r (a kilku ich przetestowałem) mieli dokładnie taki sam stosunek do potencjalnego klienta, niezależnie czy ten był w krawacie czy bez :mrgreen:
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-12, 18:25   

Update:
w sobotę byłem w Katowicach i podpisałem umowę na abonament. Pierwsza opłata to 999 zł. opłaty startowej (wliczone koszty zakupu + koszty rejestracji).
Teraz czekam na akceptację wniosku i dostawę auta - ok. połowy czerwca.

Autko będzie na poznańskich blachach :mrgreen:


Udało mi się w końcu wrzucić do excela koszty użytkowania mojego Baleno vs. Clio z oferty Qarsona.

SUZUKI BALENO 1.2 PREMIUM PLUS (biały)
cena zakupu 48.250 zł.
cena sprzedaży 37.000 zł.
utrata wartości 14.250 zł. (29,5%)
czas użytkowania 22 miesiące
utrata wartości miesięcznie 647,73 zł.
rata kredytu miesięcznie 664,56 zł.
ubezpieczenie AC/OC miesięcznie 108,33 zł.
serwis miesięcznie 79,55 zł. (650 zł. + 1.100 zł. / 21 miesięcy)
zakup opon miesięcznie 40,45 (890 zł. / 21 miesięcy)
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.540,62 zł.


RENAULT CLIO IV 0.9 TCE 90 KM LIMITED
wartość auta 56.500 zł.
Rata abonamentu 499 zł.
dodatkowy limit kilometrów 289 zł.
Ubezpieczenie AC/OC 125 zł. (własne + większa wartość auta)
Opony miesięcznie 75 zł. (zakup na własność)
Opłata startowa miesięcznie 83,25 zł. (999 zł.)
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.070,42 zł.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2019-05-12, 18:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-12, 19:39   

walter_g napisał/a:

SUZUKI BALENO 1.2 PREMIUM PLUS (biały)
cena zakupu 48.250 zł.
cena sprzedaży 37.000 zł.
utrata wartości 14.250 zł. (29,5%)


chyba 11.250 a nie 14.250.


A co do kredytu - 48 .250 to cena na fakturze? Jaka byłą wpłąta własna?
NIe piszesz ile było opłaty własnej przy zakupie (czy
czy kredyt bez udziału włąsnego)? ani o tym, jak wyszło po sprzedaży z rozlicizeniem kredytu*(zakladam, że oddałęś auto za anulowanie wszelkich obowiazań).
Jeśłi tak, to dla Ciebie koszt zakupu ZERO (bo wszystko w kredycie, z kieszeni nic nie poszło) i spredaży ZERO (bo do kieszeni nic nie wpadło) i wszelkie opłąty z racji zakupu/użytkowania samochodu to rata miesięczna.
Krótko mówiąć - chyba nie można przy takim obrocie liczyć i utraty wartości auta i spłącanej raty.

Jeśli zaś wziąłeś gotówkowy 48 000 i sprzedałeś za 37000 czym spłąciłes kredyt to Twoje przepływy pieniezne były takie

+48000 kredyt
zakup - 480000
raty 22*6xx= 12tysi z hakiem
+37000 sprzedaż
spłąta kredytu -37000


i na minus tylko raty (nie mówię o oc, ac, eksploatacji)

krótko mówiąc przy liczeniu rat jako koszt (słusznie!!!!!) jako koszt mozesz liczyć tylko to, co zabraknie Ci po sprzedaniu auta na spłatę pozostałego kredytu.(a jak sprzedaż za więcej niż pozostały kredyt, to należy obniżyć łączny koszt całości)

Czyli koszt baleno to de facto przy uwzględnieniu tych uwag spadnie do 8x0 / 9x0 zł miesięcznie

PS załóżmy, że kupisz za 100 000 zł na 200 rat po 500 zł. PO 200 ratach złomujesz za darmo.
Utrata wartośći 100 000 i raty 100 000. . Miesięcznie utrata 500, miesięczna rata 500. Ale nie płacisz z keiszeni 1000 zł miesięcznie i autko nie kosztowało by 200 000 a dokłądnie 200 rat po 500 czyli 100 000. Jeśłi sprzedałbyś je po spłąceniu kredytu (gdy saldo konta ZERO) za 10 000 to realny wydatek byłby 90 000. A gdybyś sprzedał za 100 000 - to de facto użytkowałęś gratis i jedynie skłądałeś kasę dla siebie w przyszłości.

Oczywiście kredytów bez odsetek na takich warunkach nikt nie da - ale chodzi mi o pokazanie mechanizmu.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-12, 20:01, w całości zmieniany 7 razy  
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-12, 21:34   

walter_g napisał/a:


SUZUKI BALENO 1.2 PREMIUM PLUS (biały)

---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.540,62 zł.


RENAULT CLIO IV 0.9 TCE 90 KM LIMITED

---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.070,42 zł.


Opierając się o te dane finansowe, to jak dla mnie do straty za Baleno powinieneś doliczyć 12x 1.070,42 Clio - 12845 zł
Dlaczego, bo w ciągu trzech lat wydasz na samochód klasy clio/baleno 46000 zł - bezpowrotnie.
Nie wiem czy rozumiesz co mam na myśli? Sprzedaż baleno po 2 latach i wynajem clio to najsłabszy pomysł jaki można było zrobić.

Skoro już miałbym to baleno, to jeżdżę nim i a nie pozbywam się w momencie kiedy traci najwięcej.
Koszty baleno podzieliłeś przez 22 miesiące ale za rok dzieliłbyś przez 36 i średni koszt miesięczny by malał.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-12, 23:05   

tommylee1 napisał/a:
opierając się o te dane finansowe, to jak dla mnie do straty za Baleno powinieneś doliczyć 12x 1.070,42 Clio - 12845 zł


Ale minus strata baleno w trzecim roku. Bo już nie 38 a powiedzmy 33 by dostał. ALe ogólnie- rozumiem Twój sposób rozumowania.
A tak półżartem:
Najlepiej ekonomicznie jest kupować auta powiedzmy 3 letnie za 50 ptocent wartośći od 100procent pewnego sprzedawcy.
NIestety jedyna droga do tego na pewno skuteczna, to kupić nowe auto i po utracie 50 procent wartości przez 3 lata (ale za to z gwarancją) samemu sobie sprzedać te 3 letnie autko od 100 procent pewnego sprzedawcy - czyli od siebie samego (nie ukryje się przed sobą czy auto nie bylo bite:)) ) A jak przebolejesz 60 procent straty za pewniaka-auto, to dasz sobie rabat i będziesz śmigać 3 letnim za 40 procent!!!
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-12, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-05-12, 23:55   

pikodat napisał/a:

Ale minus strata baleno w trzecim roku. Bo już nie 38 a powiedzmy 33 by dostał.

Z ciekawości oglądałem ceny nowych i używanych Baleno 1,2 w wersji Premium z salonu PL. Chociaż model nie jest hitem sprzedaży, to myślę, że dobrze trzyma cenę.









P.S. Większość aut najwięcej traci w pierwszych 3 latach, nawet do 40-50% wartości.
 
tommylee1 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCE LPG
Silnik: 1,6
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 206
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-13, 06:50   

pikodat napisał/a:

Ale minus strata baleno w trzecim roku. Bo już nie 38 a powiedzmy 33 by dostał.



Oczywiście, plus dodatkowe koszty (ubezpieczenie, itd.)
Jednak licząc miesięczne koszty całego użytkowania, te 36 miesięcy skutecznie obniża średnie miesięczne koszty.

Ja nie mam nic przeciwko najmowi, niech ma ono ekonomiczne uzasadnienie. Bo to chyba o to chodzi.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-13, 08:59   

walter_g napisał/a:
utrata wartości miesięcznie 647,73 zł.
rata kredytu miesięcznie 664,56 zł

Jakoś podwoiłeś sobie koszty :) Rata kredytu zawiera się przecież w utracie wartości i tylko tą powinieneś ująć, wg mnie 664,56 zł powinieneś zdjąć z kalkulacji
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 09:00   

pikodat napisał/a:

chyba 11.250 a nie 14.250.



Prawidłowa wartość do 14.250 - pomyliłem się przy wpisywaniu ceny sprzedaży samochodu.

Niestety nie udało się sprzedać auta za wartość kredytu - trzeba było do niego dopłacić jeszcze 6.000 zł., czyli uważasz, że to będzie wartość którą powinienem podać jako poniesioną utratę wartości?

W ciągu tego okresu zapłaciłem 5.640,26 zł. odsetek i spłaciłem 8.979,40 zł. kapitału.

W takim razie trzeba będzie przerobić kalkulację i odjąć spłacony kapitał, pozostawiając utratę wartości i doliczając jedynie koszt finansowania.



SUZUKI BALENO 1.2 PREMIUM PLUS (biały)
cena zakupu 48.250 zł.
cena sprzedaży 34.000 zł.
utrata wartości 14.250 zł. (29,5%)
czas użytkowania 22 miesiące
utrata wartości miesięcznie 647,73 zł.
koszty finansowania miesięcznie 256,38 zł.
ubezpieczenie AC/OC miesięcznie 108,33 zł.
serwis miesięcznie 79,55 zł. (650 zł. + 1.100 zł. / 21 miesięcy)
zakup opon miesięcznie 40,45 (890 zł. / 21 miesięcy)
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.132,44 zł.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2019-05-13, 09:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 09:10   

tommylee1 napisał/a:

powinieneś doliczyć 12x 1.070,42 Clio - 12845 zł


Dlaczego tak myślisz?
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 09:50   

walter_g napisał/a:
pikodat napisał/a:

chyba 11.250 a nie 14.250.



Niestety nie udało się sprzedać auta za wartość kredytu - trzeba było do niego dopłacić jeszcze 6.000 zł., czyli uważasz, że to będzie wartość którą powinienem podać jako poniesioną utratę wartości?

W ciągu tego okresu zapłaciłem 5.640,26 zł. odsetek i spłaciłem 8.979,40 zł. kapitału.

W takim razie trzeba będzie przerobić kalkulację i odjąć spłacony kapitał, pozostawiając utratę wartości i doliczając jedynie koszt finansowania.



SUZUKI BALENO 1.2 PREMIUM PLUS (biały)
cena zakupu 48.250 zł.
cena sprzedaży 34.000 zł.
utrata wartości 14.250 zł. (29,5%)
czas użytkowania 22 miesiące
utrata wartości miesięcznie 647,73 zł.
koszty finansowania miesięcznie 256,38 zł.
ubezpieczenie AC/OC miesięcznie 108,33 zł.
serwis miesięcznie 79,55 zł. (650 zł. + 1.100 zł. / 21 miesięcy)
zakup opon miesięcznie 40,45 (890 zł. / 21 miesięcy)
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.132,44 zł.


Skoro dopłaciłeś 6000 to, niezależnie od tego, czy sprzedałeś za tanio, za drogo czy akurat za taką cenę jak trzeba, to akurat Ty poniosłeś z racji użytkowania samochodu koszt na końcu jego posiadania - by zamknąć finansowo auto musiałeś wyjąć kasę w 100% związaną z autem i tylko z nim. Podobnie jak przy wynajmie trzeba będzie doliczyć - jesli będzie - opłatę przy oddawania samochodu, jesli znajda jakies mankamenty.
Oczywiście przy tego typu porównaniach musimy przyjąć założenie, nierzadko neisłuszne, że oba auta eksploatowane były tak samo i miały tyle samo usterek typu porysowany lakier etc - bez wątpienia wpływa to na koszt użytkowania a jednoczesnie jest bardzo trudno mierzalne w przypadku drobnych usterek.
Czyli robiąc takie zestawienie w ciemno zgadzamy się na uproszczenie : oba auta jeżdżą mniej więcej tyle samo km rocznie po mniej więcej takich samych drogach.

A zestawienie moim zdaniem powinno pokazywać przepływy pieniężne z naszej kieszeni.
Trochę tak jak na reklamach pewnego banku sprzed roku czy dwóch - : a ile z tego jest na moim koncie?
Czyli przy zakupie auta - ile wydałeś na wpłate w sklepie z konta (innego niż kredytowe)?
W czasie eksploatacji - ile musiałeś wpłacić na konto kredytowe?
Pzy sprzedaży/oddaniu auta - jakie przepływy były miedzy Twoim kontem kredytowym a normalnym, gdzie pobory idą?
Znowu dla przybliżenia abstrakcyjny przykład:
Idę sobie załóżmy do salonu mercedesa i biore furę wartą 200 000 zł z wpłatą własną 1000 zł. Mam mieć raty 2000 miesięcznie przez 120 miesięcy. Wpłacam po miesiącu ratę 2000, robi się dzwon z czyjejś winy i otrzymuję 200 000 zł od ubezpieczyciela (bo GAP czy jak to się tam nazywa).
A jak nie dzwon to pożar, ze został tylko złom za 500 zł i AC tyle wypłaciło. Albo kradzież - by w dyskusje o kantach ubezpieczycieli przy stracie całkowitej nie dyskutować.
Zasuwam do banku a tam mówią: do zapłaty jest jeszcze 197500 zł.
Czyli
pierwszy przepływ -1000
drugi przepływ -2000
trzeci przepływ +200 000
czwarty przepływ -197500
suma 3 i 4 to rozliczenie auta na koneic eksploatacji.
W sumie auto kosztowałoby mnie 500 zł przez czas w jakim jeździłbym, mimo straty wartości 200 000.
Oczywiście pomijamy koszt pieniadza w czasie, inflację i takie tam - liczymy w kwotach nominalnych.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-05-13, 12:23   

Pomieszanie z poplątaniem...
Skoro sprzedałeś auto i całą kwotę od razu zaniosłeś do banku, albo w ogóle jej nie widziałeś, to do wyliczeń jest to nieistotna wartość.

Potrzebne są:
- koszt startowy (wpłata własna, koszt rejestracji),
- sumaryczna wartość spłaconych rat (bez rozbijania na odsetki i kapitał),
- spłata końcowa (dopłata do zamknięcia kredytu).

Tak to porozbijałeś na części pierwsze, że trudno się zorientować co z czym zsumować.
Jedyny sens widzę w zsumowaniu: 0 + (5640,26 + 8979,40) + 6000 = 20620zł
I dalej wychodzi: 20620 / 22 = 937zł miesięcznie straty na samym samochodzie.
Potem należy dodać średniomiesięcznie opony, ubezpieczenie, przeglądy i będzie cały przegląd sytuacji.
A może te 6000 już wliczyłeś w te 8979,40?
Czujesz ten bałagan?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-05-13, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 12:52   

GRL napisał/a:

Czujesz ten bałagan?


Sprawa rozbija się w głównej mierze o utratę wartości i koszt pożyczonego kapitału. Pytanie ile i w jakiej wysokości zaliczyć utratę jako koszt, tak aby mieć dobre porównanie.

W drugiej opcji przyjąłem utratę wartości w wysokości 14.250 zł. (tak jakby auto było kupione za gotówkę), doliczając jedynie koszt odsetek od pożyczonej kasy (koszt finansowania)
Wydaje mi się, że to najlepsze porównanie i oddaje właściwy koszt - trochę jak koszty w firmie przy zakupie na kredyt - w koszty idzie amortyzacja i odsetki - spłacany kapitał nie jest ujmowany w kosztach prowadzenia firmy.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-05-13, 13:46   

Ale co Cię obchodzi cena auta?
Przecież to bank kupił, a nie Ty.
Teoretycznie bank sprzedał, ale za Twoją pomocą.
Wprowadzając zbędne dane zaciemniasz sytuację i nie idzie się w tym odnaleźć.

Podałem bardzo krótką listę do wypełnienia, która wyjaśni sprawę.
Polecam.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 13:55   

walter_g napisał/a:
GRL napisał/a:

Czujesz ten bałagan?


Sprawa rozbija się w głównej mierze o utratę wartości i koszt pożyczonego kapitału. Pytanie ile i w jakiej wysokości zaliczyć utratę jako koszt, tak aby mieć dobre porównanie.

W drugiej opcji przyjąłem utratę wartości w wysokości 14.250 zł. (tak jakby auto było kupione za gotówkę), doliczając jedynie koszt odsetek od pożyczonej kasy (koszt finansowania)
Wydaje mi się, że to najlepsze porównanie i oddaje właściwy koszt - trochę jak koszty w firmie przy zakupie na kredyt - w koszty idzie amortyzacja i odsetki - spłacany kapitał nie jest ujmowany w kosztach prowadzenia firmy.


Ale wtedy przy sprzedaży auta chyba trzeba robić wyliczenia. W skrajnym przypadku jak w 100% zamortyzowane to cały przychód ze sprzedaży to zysk.
No i przy tej metodzie to trzeba dośc skomplikowane obliczenia robić - amortyzacja jest liniowa a odsetki w banku sa zmienne co do kwoty - z każdą ratą maleją. Rośnie za to spłacany kapitał ( przy ratach stałych) lub zmniejsza się kwota do zapłacenia do banku ( przy ratach malejących). Albo olać te komplikacje i pójśc na uproszczenia - niezbyt poważne, ale niepotrzebne.

Raczej by podchodził do tego płynnościowo - czyli strumieniem przepływów pieniężnych. Tym bardziej, że ta metoda także dobra dla osób bez działalności, bo oparta na realnych operacjach a nie cudach-wiankach księgowych.

Jak już będę miał daćkę to dla niej też dla znudzonych życiem czytelników forum umieszczę wyliczenia kosztów utrzymania w czasie:)
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 14:54   

GRL napisał/a:

- koszt startowy (wpłata własna, koszt rejestracji),
- sumaryczna wartość spłaconych rat (bez rozbijania na odsetki i kapitał),
- spłata końcowa (dopłata do zamknięcia kredytu).


Podaję dane i wylicz mi to proszę :mrgreen:

wpłata własna - 0 zł.
koszt rejestracji - 200 zł.
sumaryczna wartość spłaconych rat - 14.619,66 zł.
spłata końcowa - 5 994,35 zł.
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 15:19   

walter_g napisał/a:
GRL napisał/a:

- koszt startowy (wpłata własna, koszt rejestracji),
- sumaryczna wartość spłaconych rat (bez rozbijania na odsetki i kapitał),
- spłata końcowa (dopłata do zamknięcia kredytu).


Podaję dane i wylicz mi to proszę :mrgreen:

wpłata własna - 0 zł.
koszt rejestracji - 200 zł.
sumaryczna wartość spłaconych rat - 14.619,66 zł.
spłata końcowa - 5 994,35 zł.


20764 / 22 mce = 943,82

Jest to oszacowanie kosztów miesięcznych użytkowania Twojego baleno niezaleznych od paliwa i OC oraz awarii, za to przy wzięciu pod uwagę utraty wartośc wynikającej z Twojego użytkowania (im więcej km tym zapewne mniej zł byś wziął przy sprzedaży i tym więcej byłoby spłaty końcowej).

Zapewne gdybyś jeździł rok więcej to doszłoby ok 8000 rat i zapewne spłata końcowa byłaby nieco inna (acz tu ciężko wyrokować, czy większa czy mniejsza, śmiem sądzić , że mniejsza, gdyż na 100% po zakończeniu splacania kredytu dopłaty końcowej by nie było w ogóle zatem mozna przypuszczać, że pozycja "dopłata końcowa" zaczyna się od utraty wartości auta plus opłaty bankowe - w momencie wyjazdu z salonu i spada powoli do zera do dnia spłąty kredytu).
zatem koszt bylby rzędu 29000/34 i miesięczny koszt by spadł do 852. a realny koszt użytkowania niezależnego od paliwa, OC i usterek w następnych 12 mcach miałbyś rzedu te 670 zł raty.
Poniewaz prawdopodobnie nie byłby zbyt duzy koszt usuwania awarii ( pewnie masz gwarancję) można zatem załozyć, ze na zmianie na nowsze auto w nadchodzącym roku poniesiesz koszty rzedu 1070 - 670 = 400 zł miesięcznie czyli płacisz przez rok 4800 za przyjemność jeżdżenia autem zero letnim zamiast 2 letnim mając te same uprawnienia gwarancyjne i bardzo zbliżoną przewidywaną awaryjność.
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-05-13, 15:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 15:38   

pikodat napisał/a:

20764 / 22 mce = 943,82


Czyli wychodzi to tak:
czas użytkowania 22 miesiące
koszty miesięcznie 943,82 zł.
ubezpieczenie AC/OC miesięcznie 108,33 zł.
serwis miesięcznie 79,55 zł.
zakup opon miesięcznie 40,45
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.165,33 zł.

Reasumując - po prawie 2 latach wychodzi miesięcznie nadal więcej (prawie 100 zł.) niż jakby przez ten czas jeździć autem na abonament (co roku nowym!)

Czyli co myślicie o abonamencie? ;-) ;-) ;-)
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-13, 16:03   

walter_g napisał/a:
pikodat napisał/a:

20764 / 22 mce = 943,82


Czyli wychodzi to tak:
czas użytkowania 22 miesiące
koszty miesięcznie 943,82 zł.
ubezpieczenie AC/OC miesięcznie 108,33 zł.
serwis miesięcznie 79,55 zł.
zakup opon miesięcznie 40,45
---------------------------------------
SUMA miesięcznie 1.165,33 zł.

Reasumując - po prawie 2 latach wychodzi miesięcznie nadal więcej (prawie 100 zł.) niż jakby przez ten czas jeździć autem na abonament (co roku nowym!)

Czyli co myślicie o abonamencie? ;-) ;-) ;-)

a) czy aby na pewno nie dopłacisz przy oddawaniu auta w abonamencie? To jest zresztą najpoważniejsze pytanie.
b) opony chyba trzeba by podzielić na więcej miesięcy a na pewno oobliczyć ich wartość
Ale to dośc małe pieniądze
c) porównujesz koszt do dwóch pierwszych lat użytkownaia nowego auta. Trzeci (i kolejnych kilka) jest bardziej ekonomiczne.

Reasumując - jeśli chcesz cały czas jeździc nowym autem , to przy założeniu, ze nie przekroczysz limitu kilometrów i nie bedziesz miał żadnej rysy, po której będzie trzeba zapłącić firmmie wynajmujacej, to taniej wyjdzie co rok brać nowe w abonament niż co rok kupowac nowe.
Jeśli natomiast chcesz korzystac z auta dłużęj niż rok i uważasz auto 4 letnie za ndal sprawne i jesteś na tyle dobrym kierowcą, by jeżdząc ponizej bodajże 10 czy 15 tysi km rocznie nie zarżnąc auta po 4 latach - o ile pierwszy rok nowym autem będzie (być może) minimalnie droższy od abonamentu, drugi - porównywalny to 3 i 4 będzie na pewno tańszy przy własnym aucie. Za to mozesz bez ponoszenia dużych kosztów jeździć tyle tysikm ile chcesz a jesli zadbasz o auto, to je może korzystniej sprzedasz.

Ergo - abonament to dla maniaków nowego auta propozycja ciekawa, tudzież dla osób potrzebujacych auta dodatkowego na rok/dwa przy założeniu, że te osoby nie splamią się kupnem 2 letniego auta (jeszcze na gwarancji) na 2 lata by sprzedać 3/4 latka.

marketingowo - strzał w dziesiątkę dla koncernów motoryzacyjnych. Jak gęsi ziarno ludzie biora nówki, opłacają najgorszy rok utraty wartości i jeżdżą bardzo mało. Łatwo sprzedać takie autko - tym bardziej, zę nie od handlarza a od znanej firmy.
Koszty marketingowe koncernu maleją - bo zamiast zdobyc 50 klientów zdobywają 1 firmę pozyczającą, dając jej taki upust, by mogła funkcjonować.
Wszystko jasne i uczciwe.
Dla niektórych - dobre.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne