Wysłany: 2016-01-06, 18:16 Zapala się ABS i ręczny
Witajcie
Może wy będziecie mieli jakieś pomysły. Otóż sprawa wygląda tak: Przy prędkości ok 80 km lub wyżej zapala się kontrolka abs i ręcznego i oczywiście znika abs. Wymieniłem już 2 przednie czujniki bo miałem zapasowe i problem dalej sie pojawia. Auto kupiłem niedawno uderzone lewym przodem ale abs nie był ruszony tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską. Może wy macie jakieś pomysły bo ja głupieję..... aha byłem na kompie i pokazywało coś o czujniku prędkości kół ale nie wiem gdzie tego szukać. Dodam iż opony mam osiowo takie same.
Problem znika po zgaszeniu auta a pojawia po ponownym przekroczeniu prędkości - może dacia to tylko do jazdy po mieście ? :)
Pozdrawiam
Może być uszkodzona tarczka lub wielowypust zanieczyszczony (zależy co jest) na piaście. Czujnik tylko zlicza impulsy. Sprawdziłbym właśnie lewą stronę. Niestety trzeba wszystko rozkręcać, włącznie z półosią przy piaście aby odsunąć i sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-01-06, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdź podczas jazdy jakie prędkości widzi sterownik ABS z poszczególnych kół. Skoro zapala się kontrolka to w pamięci sterownika zapisano błędy. Jakie?
Po wymianie łożysk przednich zostały stare czujniki na których wywalało ABS, po czym wymieniłem 2 czujniki na inne zapasowe, na których też wywala błąd. DDT2000.... przeprawa przez to to mordęga. Mam zainstalowany ale jeszcze nic nie odczytałem bo narzazie to dla mnie magia ale nie poddaję się. I teraz pytanko jeżeli już wejdę w moduł ABS to mam odczytać błędy kiedy mi wywali abs na włączonym silniku czy na zgaszonym kiedy błędu na desce już mi nie pokazuje. Bo tak jak pisałem błąd znika z deski rozdzielczej przy ponownym uruchomieniu silnika i pojawi się dopiero po przekroczeniu prędkości 80 km/h.
A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami?
Jeżeli ABS stwierdzi, że przednie koła kręcą się znacząco szybciej/wolniej niż tylne to może zgłupieć i wywalić błąd.
Cytat:
tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską
Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu?
Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2016-01-07, 11:43, w całości zmieniany 1 raz
A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami?
opony mam inne na osiach ale tej samej średnicy i w podobnym zużyciu
wojtek_pl napisał/a:
Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu?
Z jakiej przyczyny nie wiem ale pompa jest nietknięta po drugiej stronie komory silnika
wojtek_pl napisał/a:
Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis.
Spróbuję ...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-07, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Może najzwyczajniej gdzieś jest przewód przecięty we wiązce do czujnika/wtyczki w kierunku sterownika.
To raczej byłoby za proste i chyba błąd byłby od razu. To można sprawdzić, wystarczy odłączyć czujnik i zobaczyć czy objawy będą takie same (w co wątpię).
Czy średnicę opon z przodu i z tyłu mierzyłeś czy opierasz się na oznaczeniach ? Zmierz.
ABS po dzwonie jak najbardziej mógł paść - mimo, że niby działa.
Miałem taki case w BMW po dzwonie.
Druga sprawa sprawdzić izolację i przewodzenie przewodów z czujników kół do modulatora / sterownika ABS/ESP. - schemat jest w temacie o montażu ASR/ESP w aucie bez ESP ( te same PINy do czujników są )
ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-01-07, 15:14
wojtas80 napisał/a:
ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam
Może nie miałeś po takim dzwonie, a może były lepiej naprawione - jak naprawiasz samochód który po naprawie ma być wart 40 tyś to mniej drastycznie kontrolujesz koszty naprawy, jak połowę tego - to każda stówa się liczy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-01-07, 15:15, w całości zmieniany 1 raz
No i mam problem nie mogę się połączyć przez ddt2000 z ABS, i innymi modłami się łączy a z abs nie może. Tak jak mówi corrado - mam zapasową pompę abs może wymienię i zobaczę co będzie, dziś przejrzałem przewody wszędzie czy któryś nie przecięty i nic. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. jak go kupiłem po dzwonie to był przepalony bezpiecznik F2 - (25A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS ale nic nie było przecięte itp po prostu go wymieniłem, ale od czego mógł złapać zwarcie? bezpośrednio z pompy?
Wojtas80
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=11419
Tu schemat pompy ABS - możesz sprawdzić połączenia do czujnika obrotu koła ABS.
Druga sprawa oczywiście, tak. Jak płynie duży prąd - przez zwarcie w układzie sterownika ABS - to idzie przepalić bezpiecznik, inna możliwa przyczyna to zwarcie samych kabli ( poza sterownikiem ) .
Jak najbardziej możesz podłączyć nowy sterownik ABS, ale przedtem sprawdziłbym miernikiem czy aby na pewno nie ma zwarć przynajmniej te przewody zasilające i masy dobrze zaizolowane ( schemat powyżej ) , żeby nie upalić "nowego" ABSa.
Mam podobny problem.
Clipem udało się odczytać, że prędkości kół przednich są równe 100 km/h, a koła tylne wg ABS krecą się w tym samym momencie z prędkością 108 km/h. Obecny jest defekt "Zgodność prędkości" albo cos w tym rodzaju, gaśnie po wyłączeniu zapłonu.
Różnica przez cały czas jest wyraźna , jak dłużej jedzie się z ustabilizowaną prędkością to wywala kontrolki ABS i ham ręcznego.
opony na obu osiach są takie same, w CLIPie parametr odpowiedzialny za średnicę kół wpisany poprawnie.
Czyszczenie nic nie da. Przyjrzyj się dokładnie oponą i felgą. Zrób nawet podmiankę przednie na tył. I kolejny test prędkości. Jeśli odczyty zostaną takie same to porównaj je jeszcze z prędkością pojazdu. Będzie wiadomo czy oszukuje przód czy tył. Będziesz wiedział które łożyska są do wymiany. Chociaż chyba w Clipie była możliwość % korekcji prędkości pojazdu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-15, 07:05
Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.
Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty).
To ja też dodam swoje spostrzeżenia.Mianowicie z przodu łożyska mam po liczeniu na ddt 2000 przednia oś 96 biegunów tył 88.Mam problem taki że po jezdzie z prędkością stałą zapala mi się ABS i kontrolka.Nie zgadza się synchronizacja prędkości kół przód np : jedzie 85 km/g a tył 91 km/g Oczywiście po wyłączeniu stacyjki i włączeniu kontrolki gasną i tak do następnego razu.Byłem w poniedziałek u znajomego mechanika i teraz tak czujnik działają prawidłowo , łożyska nie uszkodzone jedyne co ustalił to że opony z przodu mam po obwodzie 146 cm a z tyłu 147 czyli centymetr więcej i najprawdopodobniej czym dłużej jedzie tym większe przekłamania.I podmianka z tyłu na przód nie pomoże
mój post:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17635
jedyne co nie wiem do ustawienia czy mam być w
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów ) w tym przypadku tego akurat nie jestem pewien .Zamierzamy jeszcze wyeliminować te opony trochę to dziwne , w zasadzie żeby o 1 centymetr był taki problem z tym ABS -em .No ale kto to wie .Jak by co piszcie ja też dam znać ty to było to.
Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.
Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum