Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-05, 18:52
Nie pod głowicę, tylko pod pokrywę zaworów i przez godzinę to raczej ciężko to dobrze zrobić choćby dlatego, iż nowy uszczelniacz powinien przed uruchomieniem silnika dobrze wyschnąć i "złapać".
Przez godzinę można ewentualnie uszczelnić same otwory śrub, wykręcając je i wkręcając posmarowane uszczelniaczem ale to trochę półśrodek i lepsze wydaje się zdjęcie pokrywy, oczyszczenie i ponowne uszczelnienie oraz jej złożenie i odczekanie kilkunastu godzin...naprawa jednego dnia a odbiór na nastepny:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-08, 06:34, w całości zmieniany 2 razy
Witam cię tomala 72. Masz zupełną rację. dokładnie jest tak jak piszesz ty. ja oczywiście to opisałem niefachowo technicznie. rzeczywiście trwa to do następnego dnia. Pozdrawiam i dziękuje za wyprostowanie mojej wypowiedzi. Ona rzeczywiście razi fachowców, ale po twoim wyjaśnieniu staje się zrozumiała.
Wysłany: 2015-12-12, 13:15 Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy
Witam,
mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.
Witam, jako, że w moim aucie pojawił się taki sam problem, chciałbym się dopytać kolegów, którzy oddawali auto do ASO jaki był zakres prac - np. zdjęcie pokrywy, czyszczenie spoiwa, blokada czy też demontaż rozrządu itd?
Wysłany: 2015-12-23, 11:25 Re: Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy
krzysiek83 napisał/a:
Witam,
mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Spod klawiatury się poci często przy kiepskiej / zapchanej odmie , wszystko z nią ok?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-18, 12:33
kaka84 napisał/a:
czy jest to moze to miejsce?
we wcześniejszych wpisach chodziło generalnie o śruby(szpilki) trzymające pokrywę głowicy. Olej wysączał się do ich gniazd - wgłębień w pokrywie w niewielkiej ilości, zwykle przy zewnętrzych - porównaj zdjęcia ze str 1-2
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-18, 19:37, w całości zmieniany 2 razy
oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-18, 19:41
kaka84 napisał/a:
oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.
nie sądzę - wiąże się to raczej z demontażem, uszczelnieniem i montażem pokrywy rozrządu, co oczywiście musi być wykonane w warunkach warsztatowych i zajmie kilka godzin. A tak na marginesie - ciekaw jestem,że po takiej operacji (a były już przeprowadzane )ktoś w aso w ogóle przyznał się,że powinno się zastosować nowe śruby mocujące pokrywę ( są odkształcalne w związku z czym jednorazowego użytku)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-18, 19:42, w całości zmieniany 2 razy
Proponuje sprawdzić poziom oleju w silniku, miałem podobnie i jak się okazało oleju było wlane ponad max. - wymiana w ASO. Po wyciągnięciu nadmiaru oleju problem ustąpił.
Witam,
zauważyłem ostatnio, ze silnik od góry jest mokry jak na załączonych zdjęciach. Co to może być? Pod silnikiem nie ma żadnej plamy, olej na bagnecie ok. Przejechane 51500 km. Pojawił się też objaw trzęsącego silnika przy ruszaniu jak jest zimny. Czy warto udać się z tym do mechanika? auto z 2015 r.
wygląda że sączy spod pokrywy zaworów Ja tak mam od nowości. Byłem raz w serwisie podkleili i dalej mokro. U mnie leci stróżka po silniku w dół Ale mi to nie przeszkadza. Od wymiany do wymiany olej jest
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-05-15, 18:05
przeciek jest prawdopodobnie spod jednej (kilku) szpilek mocujących pokrywę zaworów, u mnie wystarczyło uszczelnić 2 szpilki (nałozono masę uszczelniającą pod łby)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-05-15, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum